Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4780 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בדוק מול המוסך איזה שמן להוסיף. למיטב ידיעתי, סוג השמן הינו סינטטי מלא, אך בדרגת 5-30 ולא 5-40 .

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לפותח השרשור, אם הנסועה שלך כ"כ גבוהה למה לא הלכתה על רכב דיזל? הרבה יותר חסכוני לטווח הבינוני והארוך.

(OO=[iIIIII][iIIIII]=OO)

פורסם

 

שמעתי פעם שאחד הגורמים הקריטיים לכך שמנוע יצרוך שמן באופן שתייני הינו העובדה שלא הקפידו על הרצה עדינה ומסודרת ב 1000-2000 ק"מ ראשוניים, בפרט במנועים מוגדשים. מעניין אם יש קורלציה בין בעלי מנועי VW1.8 TSI שהקפידו על הרצה תקנית לבין אי צריכת השמן העתידית שלהם.

רמת ההנדסה ואיכות הביצוע של מנועים מודרניים היא בטולרנסים כל כך נמוכים והתאמה כל כך גבוהה בין החלקים שאין שום צורך בהרצה.

פורסם
גם לחבר עם לאון יש את ''הבעיה'' הזאת. שהיא לא בעיה, פשוט מנועי הTSI ידועים כבולעי שמן ולדברי המוסך ככה המנוע צריך לצרוך שמן והכל תקין.

 

אז מי שרוצה רכב חסכוני בשמן, TSI לא בשבילו.

 

לא כל מנועי ה TSI , זו הכללה גורפת ולא נכונה , זה מנוע יש לנו במשפחה 4 מנועי TSi 1.2 ו1.4 (מגדש אחד) ואף אחד מהם לא צורך טיפה , בין החלפה להחלפה,

Golf MK7 1.4 TSI Blue Motion

פורסם

שוב, לא האשמתי את פותח האשכול בשום דבר. לשים ליטר שמן לכל 1000 ק"מ (מה עלות ליטר שמן ל-1000 ביחס לחסכון/צריכת הדלק לעומת מנוע אחר?) זה מציק. מסכים לחלוטין. אבל אם המנוע בנוי כך שזו צריכת השמן שלו אזי זו צריכת השמן שלו והיא תקינה.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

למגיבים שציינו שצריכת השמן תקינה, זאת בכלל לא הנקודה ואני חושב שגם לפותח השרשור לא היתה התלבטות בנושא זה.

 

הוא רק מלין על אופי זה של המנוע ולדעתי צודק לחלוטין. זאת פשוט טרדה מעצבנת ומלכלכת שגם עולה כסף וגם מצריכה טרחה כדי לרכוש את השמן וגם עצם האכסון של מיכל השמן בתא המטען מטריד וגם מעלה דאגה תמידית שמא יחסר יותר מדי שמן.

 

לדעתי מי שרוכש רכב חדש ומודרני מצפה לא לפתוח מכסה מנוע בין טיפול לטיפול.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
שוב, לא האשמתי את פותח האשכול בשום דבר. לשים ליטר שמן לכל 1000 ק"מ (מה עלות ליטר שמן ל-1000 ביחס לחסכון/צריכת הדלק לעומת מנוע אחר?) זה מציק. מסכים לחלוטין. אבל אם המנוע בנוי כך שזו צריכת השמן שלו אזי זו צריכת השמן שלו והיא תקינה.

 

אם זה תקין אז למה זה לא מופיע בכל מנועי ה 1.8TSI ?

גם אצלי בספר הרכב רשום שצריכה של עד ליטר לאלף קילומטר זה תקין, נו אז אם פתאום הרכב יתחיל לצרוך כמויות שמן כאלו אז אני יכול להיות רגוע?

בקיצור, לא תקין, אך ברור שהיצרן יתנער מאחריות.. ולא, התנהגות זו לא שמורה רק לוולקסווגן, זוהי ככל הנראה נורמה אצל יצרני הרכב.

 

אגב, פותח השרשור צריך להיות שמח שכל בעיותיו מסתכמות בצריכת שמן גבוהה (סה״כ גם המנוע לא צעיר במיוחד), לפחות אין בעיות בטיימינג/טורבו/גיר.

פורסם

אצלי בגולף טורבו דיזל מבציר 99, אחרי יותר מ300K והזעת שמן מהEGR מהטיפול האחרון (10K ו4 חודשים) לא הוספתי אפילו רבע גרם והמפלס לא ירד לפי מה שראיתי ואם ירד אולי במ"מ.

 

זה די מעצבן לקנות אוטו חדש באיזור ה200K ולחשוש כל נסיעה שיחסר נוזל כזה או אחר או מכל תקלה אחרת.

VW MK5 Golf 2.0TDI

פורסם

סתם מסקרנות וחוסר ידע, מה ההבל בין מנוע ה-1.8T ל-1.8TSI?

 

אצלי אישית כשקניתי את הרכב לפני שנתיים וחצי,

אז בשנה הראשונה המדיד לא ירד בכלל (על 15 אלף ק"מ).

בשנה השניה שמתי צ'יפ, אבל גם אז עד סוף השנה היה לי חסר איזה חצי ליטר (גם על 15 אלף ק"מ בערך).

 

מה השוני בין המנועים שיכול להסביר את ההבדל בצריכת השמן?

פורסם

לא יודע להגיד אם הצריכה חריגה. אבל כל יצרני הרכבים מכסים את עצמם עם המשפט ״עד 1 ליטר ל-1000 ק״מ מדובר בצריכה תקינה״ וזה מרגיז.


×
×
  • תוכן חדש...