Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4779 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אכן. האם היית במוסך?

 

במוסך (מטפל במרכזי) דבקים בקביעה שליטר לאלף ק"מ זה תקין. לפני שבועיים נכנסתי לבדיקה של הגיר (סיפור נוסף...) וציינתי שהצריכה הופכת לצריחה של ממש. הם טענו שההנחיה של היצרן במקרים כאלה היא לשקול את השמן (???) וזה מה שעשו

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אני מוסיף בערך חצי ליטר לכל 10k הרכב בדכ לא ננהג אגרסיבי אך מתגלגל במהירות גבוהה יחסית.

Shayy האם אתה יכול לתת הסבר קצר אם אתה יודע כמובן לגבי שמן מומלץ בהמשך לשאלתך לפותח השרשור??

אני מתכוון לרכב שלי.גם5w 40

 

חצי ליטר ל 10K ק"מ זה מצויין.

כל מנוע אוכל שמן.

מנועי טורבו נוטים לאכול יותר.

ועדיין זה תקין.

בספר רכב מצויינים השמנים המומלצים, לפי תנאי העבודה של הרכב, כאשר יש להקפיד על שמן שעומד בתקני היצרן.

שמן שלא עומד בהם, יכול לגרום לשלל בעיות, החל מקושי בהתנעה, המשך באכילה מוגברת ועד בלאי מואץ.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

גם לחבר עם לאון יש את ''הבעיה'' הזאת. שהיא לא בעיה, פשוט מנועי הTSI ידועים כבולעי שמן ולדברי המוסך ככה המנוע צריך לצרוך שמן והכל תקין.

 

אז מי שרוצה רכב חסכוני בשמן, TSI לא בשבילו.

פורסם

יש כאן עוד מישהו עם סופרב 1.8 שיכול להעיד?

מבחינת רכב, הסופר אדירה, היא מעולה בכל תחום. האם זה דיל ברייקר (צריכת השמן שלה)? אני לא יודע.

שאלה קצת לא קשורה. מישהו בדק כמה עולים ההבדלים בין שמן חצי סינתטי, ושמן סינתטי של אותה חברה לצורך העניין?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

גם שתי מילימטר עומק חריץ בצמיג זה בסדר.

לא שמעתי אף פעם שמישהו קנה צמיג חדש עם חריץ בעומק 2 ממ וחשב שזה תקין.

פורסם

אצלי, עם אותו מנוע וכבר אחרי יותר מ-40K ק"מ, בד"כ יוצא לי להוסיף שמן פעם אחת בין טיפול לטיפול. ברור לי שזה תלוי גם באופי הנהיגה.

בזמנו, בדקתי גם מול השירות של צ'מפיון וגם אצלי במוסך וניתן למלא במוסכים מורשים ללא עלות. לטענתם, זה שירות שניתן כדי שתמשיך לטפל ברכב אצלם.

המוסך שלי קרוב לבית (מרחק של שני ק"מ) אז אין לי בעיה לעבור שם אחת ל15K ק"מ למילוי שמן.

בנוסף, המוסך נותן לי את שארית השמן במיכל אחרי שמחליף כך שיכול למלא לבד ונראה לי שהכמות מספקת.

seat leon 1.8 tsi DSG

פורסם
גם שתי מילימטר עומק חריץ בצמיג זה בסדר.

לא שמעתי אף פעם שמישהו קנה צמיג חדש עם חריץ בעומק 2 ממ וחשב שזה תקין.

 

אני מבין מה אתה אומר, אבל זה שונה.

יש מנועים שהצריכה שלהם בתחילה גבוהה ופוחתת בהמשך.

צמיג לא מצמיח "בשר".

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

תראה, אם המנוע צורך ליטר לכל אלף קילומטר, אז זו צריכת השמן שלו, במיוחד אם היצרן אומר כך. לכן, זה תקין לחלוטין כי אין כאן בעיה ברכב עצמו. מבחינתך יש פה עניין כי אתה לא מבסוט מצריכת השמן. אבל זה כמו לנסוע על שברולט סבארבן ולומר שצריכת הדלק אינה תקנית... בנוסף, אין כאן קשר לזמן האחריות (שהוא קצר גם לדעתי, אבל לא בגלל סיבה זו).

תנסה להנות מהרכב בלי לחשוב על זה יותר מדי, או שתנסה למכור אותו.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

לפותח השרשור ,

אני מקווה שהתלונה הראשונה והמתועדת בעניין זה היתה בתוך תקופת האחראיות כדי שלא תיהיה לך חזית גם בנקודה זו.

פנה לשמאי רכב עצמאי וקבל חוות דעת מסודרת בעניין.

פורסם

לי, זה נראה צריכת שמן מטורפת.

אצלי, ב 2 הגולפים לא חסר ואני לא מוסיף גרם שמן בין טיפול לטיפול.

ואחת מהן ידועה לשמצה בצריכת שמן (2.0 2003).

פורסם
תראה, אם המנוע צורך ליטר לכל אלף קילומטר, אז זו צריכת השמן שלו, במיוחד אם היצרן אומר כך. לכן, זה תקין לחלוטין כי אין כאן בעיה ברכב עצמו. מבחינתך יש פה עניין כי אתה לא מבסוט מצריכת השמן. אבל זה כמו לנסוע על שברולט סבארבן ולומר שצריכת הדלק אינה תקנית... בנוסף, אין כאן קשר לזמן האחריות (שהוא קצר גם לדעתי, אבל לא בגלל סיבה זו).

תנסה להנות מהרכב בלי לחשוב על זה יותר מדי, או שתנסה למכור אותו.

 

אתה רציני?

להוסיף ליטר שמן כל 1000 ק"מ זה חתיכת מיטרד רציני.

המשתמש צריך לפתח רוטינה קבועה של בדיקת שמן אחת לשבוע (טוב למוסכניק, לא כל כך למשתמש רגיל), לשאת עימו תמיד גלון של שמן בתא המטען, ופעם בשבועיים שלושה (או פעם בשבוע במקרה של פותח השרשור) למלא שמן (תהליך מלכלך ולא נעים).

הייתי מבין את המכורים לאלפות לדוגמא אשר יהיו מוכנים לסבול את זה רק בשביל לנסוע באלפא, או את בעלי מכוניות האספנות..

אבל אני מנחש שמי שרוכש סופרב ממש לא מעוניין להשתעבד לבדיקת שמן אחת לשבוע ומילוי שמן אחת ל..

 

לצורך העיניין בקאמרי שלי שכחתי לבדוק שמן במשך כל השנה (מודה, הופכים שאננים עם הזמן :oops:), ולפני הטיפול בדקתי ולא היה חסר אפילו גרם שמן.

כך בדיוק צריך להתנהג רכב חדש!

לא צריך למצוא תרוצים לכל פגם תכנוני של פולקסווגן. הרכב צורך יותר מידי שמן, נקודה.

אם זה תקין מבחינת פולקסוואגן אז פאדיחה למתכננים שלהם.

פורסם

לא תגובה ישירות אליך, אך ה"חסכון" שמניבה הטכנולוגיה בדלק בטלה בששים, החוסר נוחות והעלות של השמן וחלילה מקרה של תקלה במנוע עקב חוסר מילוי.

 

בלתי אפשרי להבין את ההתנהלות הזאת,

לדוגמא אם מישהו שאין לו מושג קלוש ברכב, ובשביל למנוע שוביניסטיות אשתמש באמא שלי לדוגמא פרטית והבנות במשפחתי הרחבה, בלי להצביע על כלל מין הזה.

ברכב שלה היא אף פעם לא הרימה מכסה מנוע, למיטב ידעתי היא בכלל לא יודעת איפה הידית של המכסה מנוע וגם אם כן אין מצב שהיא תדע להזיז את הצ'ופציק לפתוח את המכסה.

מה יקרה אם גברת זהה לאמא שלי, ואני מאמין שיש עוד כאלו, לא יהיה מי שיבדוק לה שמן אחת לשבועיים.

אחים שלי גם כן אף פעם לא בודקים שמן, ואם הם בודקים זה אחרי שאני מציק להם \ עושה את זה איתם ביחד.

הם באמת מצפים שאנשים יבדקו שמן על בסיס קבוע? זה פסול.

אנשים נורמטיביים שאינם חובבי רכב, ואני בטוח שגם כאן בפורום קיימים דיי הרבה בעלי רכבים עם מנועים ללא נטיה של צריכת שמן מוגברת לבדוק אחת לכמה חודשים, אנוכי אחד מהם.

אצלי ברכב, שרייד 97, רכב שהוא כבר 15 שנים על הכביש, אני ממלא ליטר שמן אחת ל7K ק"מ וזה בגלל שהמדיד בחצי, אף פעם לא בדקתי אבל אני מניח שעד הטיפול המדיד יהיה במינימום וזה אפשרי ועדיין בטווח של "הבסדר".

עכשיו לאמא שלי יש 07 B4 שגמע מעל 130K, אני בודק לה שמן פעם אחת בין טיפול לטיפול רק להיות בטוח, ואף פעם לא היה חוסר, כנ"ל עם ה MPV שנת 94 שעשתה מעל 300K, כנ"ל לאחי יש אלטו, לאחותי מאזדה 06 3.

 

לפי דעתי, על משרד התחבורה לחייב את היבואנים המוכרים רכבים שידועים כאלו עם פוטנציאל גבוה לצריכת שמן לספר על כך ללקוח פוטנציאלי, על העלות שכרוכה בכך, חוסר נוחות, וההשלכות במידה ולא ממלאים כשיש חוסר.

אני בטוח שהמכירות של הרכבים האלו ירדו בצורה דיי משמעותית ומרבית הלקוחות שישארו הינם חובבי רכב \ טכנולוגיה שמוכנים לאכול את הצפרדע.

 

אני כמעט בטוח שיש הרבה מקרים של אנשים לא מהברזנה של הפורום ובכלל שמחוברים לאינטרנט שאכלו אותה עם המנועים האלו בגלל שלא בדקו שמן והסיפורים האלו בכלל לא ידועים לציבור

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

פורסם

מזלם של אותם נהגים / נהגות חסרי המודעות והאיכפתיות לבדיקת מפלסי נוזלים חיוניים בתא המנוע הינו שהם בחפיפה די מלאה לאותו ציבור נהגים שבתחנת הדלק נעתרים לשאלת המתדלק "לבדוק לך שמן/מים ?" , וכמובן קונים במחיר מופקע שמן מהמתדלק שאיכותו לא בהכרח תואמת לצרכים, אך מחירו בוודאות מופקע...

תודות לכך הם ניצלים מהתקעות או גרימת נזק למנוע עקב ירידת מפלסים חיוניים מתחת למינימום.

 

ושאלה / הערה .

 

שמעתי פעם שאחד הגורמים הקריטיים לכך שמנוע יצרוך שמן באופן שתייני הינו העובדה שלא הקפידו על הרצה עדינה ומסודרת ב 1000-2000 ק"מ ראשוניים, בפרט במנועים מוגדשים. מעניין אם יש קורלציה בין בעלי מנועי VW1.8 TSI שהקפידו על הרצה תקנית לבין אי צריכת השמן העתידית שלהם.

פורסם

יש בבעלות המשפחה הקרובה גם אסטרה 1.4 טורבו מליסינג.

עד כמה שאני יודע מלבד טיפול 15K אף פעם לא היה צורך במילוי שמן.

עוד מוקדם להסיק מסקנות לגבי הרכב הזה הזה, אבל בינתיים אין צריכת שמן, והרכב ננהג דיי אגרסיבי ובוא נגיד שהוא קבל הרצה אגרסיבית וזה עוד בלשון עדינה.

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

פורסם

כל מנועי 1.8-2.0 TSI ידועים באכילת שמן.אם אתה נוהג אגרסיבי אז המנוע פשוט טוחן שמן.זה בסדר.

gladen pro25+rs audio 100m- brax gx2400

eton ug20 -brax gx2000

gladen pro10- helix c one

 fiio m11plus-brax dsp


×
×
  • תוכן חדש...