Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5006 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

+ 1 ^^

 

אולי יעשו לנו אוטובוסים חשמליים במרכזי הערים?

 

+ 1000

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אף אחד לא באמת מצפה מחברה עם מחירים כאלה מגוחכים להצליח במיזם.

כל המבחנים ובדיקת עלויות שעושים להם-המיזם הזה נראה מצחיק.

לקחו מהמדינה מליונים וזרקו לפח.

אתה מוכן לפרט איפה ומתי בטר פלייס קיבלה כסף מהמדינה?

מהצהרותיהם ומהצהרותיו של אגסי בעצמו לא קרה דבר כזה.

לגבי מבחני היעילות לצרכן אתה כמובן צודק וזו הסיבה שהם לא ממריאים לא שום דבר אחר.

הצרכן יעבור לרכב חשמלי כשזה יהיה כדאי כלכלית ולא משום סיבה אחרת, וזה עוד לא קרה.

פורסם

IEC

לקחו מהמדינה מליונים וזרקו לפח.

 

roee

העוול שלהם רגולטורי בעיקרו - שלילת זכות הבחירה מהצרכן בכל הקשור להטענה חשמלית.

 

 

יש למי מכם אסמכתאות לכך?

קראתי את כל שירשור "מה הטעם בפרוייקט של שי אגסי", וכך גם נטען שם, אולם אף לא אחד מהכותבים כך הביא אסמכתא לכך.

 

מתוך אתר טויוטה ישראל- toyota prius plug-in

יוניון מוטורס הודיעה היום כי בכוונתה לעבוד עם רשתות הטעינה החשמליות אשר יאושרו על-ידי המדינה, ללא בלעדיות עם רשת אחת, וזאת על מנת להעניק לצרכן את חופש הבחירה המרבי והגמישות המקסימלית. זמן הטעינה צפוי להיות כשעה וחצי בלבד וצריכת החשמל לטעינת הרכב תעמוד על 10 אמפר, חד פאזי (בדומה למכשירים ביתיים רגילים כגון תנור אפיה, מזגן וכו').

 

בנוסף, לפני כשבועיים-שלשה, חדשות הרכב ב- ynet, יבואנית מיצובושי הודיעה על כוונתה לשווק בארץ אאולנדר [? איני זוכר את הדגם] חשמלי [לטעינה משקע ביתי] ..

פורסם
אולי יעשו לנו אוטובוסים חשמליים במרכזי הערים?

הרבה יותר קל לביצוע כי ידוע שהאוטובוס יעבור בתחנה המרכזית ושם אפשר להחליף סוללה.

מה גם שאוטובוסים כאלה מבלים רוב היום במהירות 5 קמ"ש ולא מגיעים ל 160 קילומטר בכלל.

אה ועוד דבר- זה יהיה יותר ממבורך להיפטר מכמויות העשן והרעש המחריד שהם פולטים.

מסקנה-

הרבה יותר פרקטי

הרבה יותר זול

הרבה יותר משפיע על החיים, אפילו יותר מ 100,000 מכוניות חשמליות.

 

מי אמר שלא עובדים על זה?

בוחנים את העיניין, רק לא קשור לבטר פלייס.

יש שתי אלטרנטיבות, אוטובוס היברידי או אוטובוס חשמלי.

הבעיה היא ביחס עלות/תועלת.

כאשר אוטובוס היברידי עולה 340K יורו לעומת 210K יורו עלות אוטובוס רגיל, הפרש צריכת הדלק (2.7 קמ"ל להיברידי לעומת 2 קמ"ל לרגיל) לא מצדיק את תוספת המחיר של 650,000 ש"ח לאוטובוס.

 

במקרה של אוטובוס חשמלי, גם זה נבחן בארץ.

במקרה זה עלות האוטובוס היא כפולה מעלות אוטובוס רגיל, כ-400K יורו.

כרגע לא ניתן לחשב את ההחזר על ההשקעה מאחר ואין וודאות לגבי מחירי חשמל לתחבורה בעתיד.

אם מחירי החשמל לתחבורה יוצמדו +/- למחירי הסולר (כפי שמתכננים לעשות באמצעות עמדות הטעינה "החכמות") אז האוטובוס כמובן שלא יחזיר את השקעתו לעולם.

אם המצב יהיה הכי ורוד שאפשר, כלומר מחיר של חשמל בייתי (אין מצב שזה מה שיהיה, וגם לא צריך להיות), ההשקעה תחזור לאחר חמש-שש שנים.

כול מה שבאמצע לא ניתן לנחש, ואף חברה לא מוכנה להמר על סכומי כסף כל כך גדולים.

 

אגב, האוטובוסים החשמליים של חברת BYD הסינית עשו שימוש במערך החלפת מצברים דומה לזו של בטר-פלייס במהלך האוליפיאדה בסין.

 

http://www.themarker.com/dynamo/1.1800043

פורסם
IEC

ש למי מכם אסמכתאות לכך?

קראתי את כל שירשור "מה הטעם בפרוייקט של שי אגסי", וכך גם נטען שם, אולם אף לא אחד מהכותבים כך הביא אסמכתא לכך.

 

אתה זוכר את פארסת הטעינה המנוהלת של משרד התשתיות לא ממזמן?

זה שבטר פלייס קשורה לאנשים עם כוח רב במסדרונות הבירוקרטיה זה חדש לך? אל תהיה נאיבי. פרוייקט בסדר גודל כזה מחייב קשרים שלטוניים.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
אתה זוכר את פארסת הטעינה המנוהלת של משרד התשתיות לא ממזמן?

זה שבטר פלייס קשורה לאנשים עם כוח רב במסדרונות הבירוקרטיה זה חדש לך? אל תהיה נאיבי. פרוייקט בסדר גודל כזה מחייב קשרים שלטוניים.

 

ברור לי, כמו לכולם, שלמי שיש ו/או מקושר לסכומי כסף בסדר גודל של פרוייקט כדוגמא הפרוייקט שבנידון, גם ניחן בקשרים שלטוניים, ולרוב אין הדבר משום שיקולי טובת הציבור גרידא..

 

הטענה שהועלתה בשירשור זה, וגם בשירשור השני, לעניין "ל- better-place הוענקה, מהמדינה, בלעדיות לשיווק מכוניות חשמליות, ובלעדיות לתצורת טעינת החשמל [שאינה plug-in].." .

 

איני יודע, אם-אכן, טויוטה ומיציבושי, אכן ייבאו בסופו של דבר רכבי plug-in, כהצהרתן, אולם לעת-עתה, לדעתי, הדבר עומד בסתירה לוגית לכתוב על-ידך ולשותפיך לאותה אמירה.

 

בתמציתיות- היכן קראת והאם תוכל להציג לינק לעניין הכספים/הטבות שלדבריך better-place קיבלה [מהמדינה] על חשבון משלם מיסים?

פורסם

המונופול על התשתית ועל התקנים הוא למעשה ההטבות.

 

הצורך של מתחרים לעבור דרכם אלו ההטבות.

 

אולי הם לא קיבלו מהממשלה "כסף ישיר" אבל ההטבות האלו לפעמים יכולות להיות יותר משמעותיות מזה.

פורסם
ברור לי, כמו לכולם, שלמי שיש ו/או מקושר לסכומי כסף בסדר גודל של פרוייקט כדוגמא הפרוייקט שבנידון, גם ניחן בקשרים שלטוניים, ולרוב אין הדבר משום שיקולי טובת הציבור גרידא..

 

הטענה שהועלתה בשירשור זה, וגם בשירשור השני, לעניין "ל- better-place הוענקה, מהמדינה, בלעדיות לשיווק מכוניות חשמליות, ובלעדיות לתצורת טעינת החשמל [שאינה plug-in].." .

 

איני יודע, אם-אכן, טויוטה ומיציבושי, אכן ייבאו בסופו של דבר רכבי plug-in, כהצהרתן, אולם לעת-עתה, לדעתי, הדבר עומד בסתירה לוגית לכתוב על-ידך ולשותפיך לאותה אמירה.

 

בתמציתיות- היכן קראת והאם תוכל להציג לינק לעניין הכספים/הטבות שלדבריך better-place קיבלה [מהמדינה] על חשבון משלם מיסים?

 

BP מנסה לבסס את עצמה יותר מכול כספקית עמדות הטענה לרכבים.

היא עובדת נמרצות על פריסת נקודות הטענה לרכבים בכל הארץ (מלונות, מבני ציבור, קניונים, מרכזי סחר ועוד).

בנוסף, היא עובדת בצמוד עם משרדי הממשלה להעביר תקינה אשר תהיה כמה שניתן לטובת החברה (לא הישראלית, הכוונה ל-BP) ותתן לה ייתרון ראשוניות על פני חברות אחרות אשר ינסו להקים רשת טעינה משלהן.

 

העסק של מכירת הרכבים והפעלתם הוא שולי ונועד בעיקר למשוך את תצומת הלב למקום הלא נכון.

 

החברה לישראל נכנסה כשותפה לא בכדי..

עידן עופר לא טיפש, ואני מניח שלא היה נכנס לחברה רק בגלל הרעיון למכור כמה אלפי פלואנסים, אם בכך היה מעוניין היה רוכש את קרסו וסגר עיניין.

 

נ.ב. הכל לכאורה כמובן..

פורסם
ברור לי, כמו לכולם, שלמי שיש ו/או מקושר לסכומי כסף בסדר גודל של פרוייקט כדוגמא הפרוייקט שבנידון, גם ניחן בקשרים שלטוניים, ולרוב אין הדבר משום שיקולי טובת הציבור גרידא..

 

הטענה שהועלתה בשירשור זה, וגם בשירשור השני, לעניין "ל- better-place הוענקה, מהמדינה, בלעדיות לשיווק מכוניות חשמליות, ובלעדיות לתצורת טעינת החשמל [שאינה plug-in].." .

 

איני יודע, אם-אכן, טויוטה ומיציבושי, אכן ייבאו בסופו של דבר רכבי plug-in, כהצהרתן, אולם לעת-עתה, לדעתי, הדבר עומד בסתירה לוגית לכתוב על-ידך ולשותפיך לאותה אמירה.

 

בתמציתיות- היכן קראת והאם תוכל להציג לינק לעניין הכספים/הטבות שלדבריך better-place קיבלה [מהמדינה] על חשבון משלם מיסים?

 

מעולם לא טענתי שבטר פלייס קיבלה כספים. משרד התשתיות יצא, לפני השקת בטר פלייס, בהצהרה שתחוייב טעינה מנוהלת, גם עבור כלי רכב שהם plug in. כלומר, לא תתאפשר טעינה משקע רשת רגיל. מי הוא ספק הטעינה המנוהלת היחיד במדינת ישראל?

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
במקרה של אוטובוס חשמלי, גם זה נבחן בארץ.

במקרה זה עלות האוטובוס היא כפולה מעלות אוטובוס רגיל, כ-400K יורו.

כרגע לא ניתן לחשב את ההחזר על ההשקעה מאחר ואין וודאות לגבי מחירי חשמל לתחבורה בעתיד.[

 

זה בדיוק העניין, גם מכונית חשמלית הכוללת את כל החלקים שלה (אני מתכוון המצבר למשל...) וכאשר לא עושים בשבילה הבדלי מיסוי ביחס לדגם שנוסע על דלק, עולה כפול.

לפחות כאשר מדובר באותם אוטובוסים שמפטרלים במרכזי הערים הצפופות, זה שווה את האקסטרה.

 

לגבי מחיר החשמל, הוא זניח כאשר מדברים על תחבורה חשמלית.

העלות הגדולה היא הרכב עצמו, והכי יקר זו הסוללה, כי גם צריך לקנות עוד אחת כעבור 8 שנים בערך.

אחרי זה יש ביטוח, תיקונים וטיפולים, ומחיר החשמל הוא די אפסי.

פורסם
מעולם לא טענתי שבטר פלייס קיבלה כספים. משרד התשתיות יצא, לפני השקת בטר פלייס, בהצהרה שתחוייב טעינה מנוהלת, גם עבור כלי רכב שהם plug in. כלומר, לא תתאפשר טעינה משקע רשת רגיל. מי הוא ספק הטעינה המנוהלת היחיד במדינת ישראל?

 

"טעינה מנוהלת"- בסוף 2010 פירסם משרד התשתיות הלאומיות "עקרונות המדיניות לעיון והערות לציבור".

http://energy.gov.il/GxmsMniPublications/electric%20car%2021%2008%2011.pdf

 

ראה לדוגמא עמוד 11- "מערכת טעינה רבת-מפעילים, כולל גישת 'לקוח מזדמן'.." וכן-הלאה.

 

היה וימצא פלוני שעל-פי חישוביו הדבר כלכלית משתלם, אין מאומה המונע ממנו לבקש תקינה ממשלתית להיות ספק טעינה חשמלית,

הפרטים/תנאים מפורטים במסמך זה.

עצם העובדה, שנכון לעת-עתה, better-place הינה השחקן היחידי במגרש זה, אינה מעידה על בלעדיות, אלא, לתפיסתי, משום שהדבר לא נמצא ראוי כלכלית על-ידי גופים אחרים.

 

איני מוצא פגם בדרישה לעמדה מנוהלת, לעת-עתה. מכוניות חשמליות הינן "יצור חדש יחסית" בעולמינו, וזהו תהליך למידה, שייתכן, שבסופו, יוסרו כל ההגבלים ונוכל לטעון משקע בייתי רגיל.

לטענה הרווחת לבלעדיות וכולי איני שותף, זה לטעמי פופליסטי משהו.

פורסם

איני מוצא פגם בדרישה לעמדה מנוהלת, לעת-עתה. מכוניות חשמליות הינן "יצור חדש יחסית" בעולמינו,

 

בכל העולם אפשר להביא המון דגמים ולהתחבר לשקע בזול.

כרגע, וגם בשנים הקרובות, אין צורך בטעינה מנוהלת כי גם כאשר כל הרכבים בארץ יהיו חשמליים, צריכת החשמל תעלה רק ב 10% במדינה.

פורסם

אם להתעלם מהמלעיזים ושמחים לאיד ולגשת לגופו של עניין-

 

אני באמת לא מבין על מה כל הרעש, האם זאת החברה הראשונה שמחליפה מנכ"ל? האם כשפרטנר החליפה מנכ"ל הרמתם גבה במחשבות ותאוריות שערוריתיות? פרטנר אמנם היא רק דוגמא גדולה שכולנו מכירים, אבל כנראה שלא, במיוחד לא בחברות סטרטאפ שבהן הדבר מקובל. למעט כמה בעלי הגיון בריא שהגיבו בשרשור, אתם לא מצליחים להבין אז אני אפרש – יזם שמכהן כמנכ"ל, בעל החזון ובהמשך מפנה את מקומו כמנכ"ל אחרי שלב החזון לאדם המתאים בעוד הוא עצמו נשאר מאחורי הקלעים – דבר לגטימי לחלוטין. אז עם כל הכבוד לשי (ויש המון), הגיע זמנו לפנות את תפקיד המנכ"לות אחרי שהוא הביא את חזונו למציאות (שאגב, כמו שציינתי בשרשור הקודם ניידה אותי מת"א לאילת בסופ"ש האחרון), שי ימשיך להיות מזוהה עם החברה, יכהן כדירקטור וימשיך להחזיק בחלקו בחברה.

 

בנושא החברה, הפסדים או לא, אתם מסרבים להבין שחברת סטראפ בשלביה הראשוניים זאת השקעה. וכן, בטר פלייס היא חברת סטרטאפ. רק לצורך ההבנה, להקים תחנת החלפה בסיסית עולה לבטרפלייס כמה מליוני דולרים, זה עוד לפני שהזכרנו מו"פ ואת כל האופרציה שמסביב. אבל מה לעשות, אנחנו חיים במדינה קטנה, אוהבים לעשות כותרות, תודה לאל אנחנו כבר לא בתקופת האינתיפאדה אז מחפשים את הכותרות בכח. בשבוע הבא כבר ישכחו מהכל ויעבור לשעיר לעזאזל הבא.

 

הבעיה היא שכאן אתם מודדים את החברה ב"רכבים על הכביש" , שזה לא לגמרי נכון. למרות שכן, 500 רכבים על הכביש ו1000 עד סוף השנה זה הישג יפה לחזון הרכב החשמלי. במיוחד שעד סוף השנה כל תחנות ההחלפה יחנכו ויהיו פעילות 24/7 וכבר היום ניתן לקחת כל אחד מ500 הרכבים האלה ולהגיע לכל מקום בישראל. כמו שאלון החכים ואמר, בטר פלייס רוצה לספק תשתית ושירות, אבל מה קדם למה, הביצה או התרנגולת? השקע, או הרכב? כנראה שבמצב הזה נזדקק לשניהם. במדינות ירוקות יותר שבהם ישנם רכבים חשמליים אין את כל ההייפ והרעש מסביב לפלואנס וכולם מוזמנים להרשם לשירותי החברה ולטעון את רכבים ללא הבדל יצרן, גודל או צבע...

 

בנוסף להכל, בטר פלייס לא זכתה לשום "תרומות" או הטבות מהמדינה. בטר פלייס גם לא מחייבת אותך להטעין את רכבך בעמדותיה. לצערנו כאן בישראל בטר פלייס היא החברה היחידה שמתעסקת בנושא, מה לעשות שדיבורים קלים ומעשים קשים. לא מתאים לכם, גם אתם מוזמנים לגייס משקיעים ולפתוח חברת טעינה מתחרה לבטר פלייס. אה, רגע, אבל עדיין אין רכבי פלאג-אין בארץ... מוזמנים גם להתחיל בייבוא מקביל לרכבים חשמליים. בסופו של דבר, תשארו עם בטר פלייס מספר 2, מינוס תחנות ההחלפה. למען האמת- המצב הזה של יבוא מקביל לרכבים חשמליים יהיה אידיאלי לחברה כמו בטר פלייס, היבואנים עצמם מייבאים את החשמליות שלהם, בעוד בטר פלייס ומתחרותיה מספקות תשתית טעינה (וכשיבואני הרכב יחליטו לגדל זוג ולייבא כאלו גם תהיה תחרות על נושא הטעינה).

 

בשורה התחתונה, מבחינת החברה- מהלך מתוכנן ושקול, עסקים כרגיל. הפיתוח ימשך, תחנות החלפה ימשיכו להפתח וכולן יושלמו עד סוף השנה, רכבים ימשיכו להמכר ולקוחות ימשיכו להיות מרוצים.

 

למי שמעוניין לקרוא את הpress release הרשמי, יחד עם ציטוטים ישירים

http://israel.betterplace.com/about_us/press_release/Article/809b6f9a-9098-4ccf-98de-9a0aad75f0e5.aspx

 

ורק כדי לחזק את טענתי, מצורפת תמונה של שברולט וולט חונה בעמדת טעינה של בטר פלייס בהוואי (עוד עובדה שאתם נוטים לשכוח היא שבטר פלייס פועלת בזירות בין לאומיות רבות ומצליחה בכך)

 

 

evhawai.jpg

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

פורסם

מאור, בסופו של דבר יש עלות תשתית (שכוללת גם את ההפעלה שת התחנות, בנייתן והסוללות) מול נפח השוק. אם אתה לא מצליח להגיע למודל שיחזיק את עצמו תוך מספר שנים אז יש בעייה כי את כל ההפסדים האלה יקח הרבה שנים לכסות (כולל הריבית שלהם) גם ע"י חברה רווחית.

 

לגבי עלות פיתוח, חלק לא קטן ממנה נפלה על רנו ובכל מקרה הוא כבר היה אמור להסתיים. עדיין רואים רק הפסדים גדולים, מסע פרסום יקר מאוד שלא הביא את הלקוחות (אני מנחש שההכנסות לא הגיעו לעלות הפרסום שלא לדבר על רווחים) וחברה שלא מצליחה לייצר מודל יציב אפילו מבחינת עלויות ללקוח. זה נראה רציני שלפני שמכרו אפילו 200 מכוניות כבר שינו פעמיים את החבילות?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...