Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5004 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

alonjp ,

שכחתי לציין שאני מסתכל מנקודת המבט של המשק כולו, או הממשלה שחושבת כיצד להשקיע את כספי הציבור.

לזה התכוונתי שלבזבז כספים מקופת המדינה על סבסוד מכוניות חשמליות לא ישפיע בהרבה על איכות החיים שלנו, אפילו אם יכנסו לפה 100,000 מכוניות.

התכוונתי שאם מסתבר שאוטובוס חשמלי עולה כפול מאוטובוס רגיל ולכן גם עליו נדרש להוציא כספים לסבסוד, הפעם זה כן שווה את זה. כי אותם אוטובוסים שנוסעים במרכזי הערים הצפופות, ברעש אדיר וענני עשן הם מטרד ששווה למדינה (כלומר לנו משלמי המסים) לשלם קצת בשביל לסלק. אפשר בהתחלה לסבסד את 1000 האוטובוסים שעושים את הקווים הכי איטיים ברחובות הכי צפופים. (עלות סבסוד אוטובוס = סבסוד 20 מכוניות בערך).

ברור לי שחברה פרטית עם זכיון להפעלת אוטובוסים לא תיזום מהלך כזה, וזה אינו תפקידה.

 

העניין הבא הוא מחיר החשמל והתפעול השוטף. מנקודת ראות של המשק אין חשיבות למסים בתחשיב העלויות. (אגד יכולה להיות חברת בת של הממשלה שמשלמת מסים על הסולר, והמסים חוזרים לקופת הממשלה, כך ש "הכל נשאר במשפחה").

לכן זה לא משנה כמה מס יהיה על חשמל לתחבורה. מה שחשוב זה מחיר החשמל האמיתי שנגזר ממחיר הפחם, הגז, המשכורות בחח"י, המכונות וכו'.

אוטובוס חשמלי עולה מיליון שקל יותר מהדגם הרגיל, וליטר סולר עולה רק 4 שקלים (מחיר "אמיתי" למשק הישראלי) ולכן האוטובוס ידרש לחסוך 250,000 ליטר במשך חייו. לפי צריכת דלק של ליטר ל 2 ק"מ באוטובוסים על סולר, ההשקעה תוחזר אחרי חצי מיליון ק"מ, שזה בערך 8 שנים. נכון שבנתיים האוטובוס צורך חשמל וחשמל עולה כסף, אבל זה רק רבע ממחיר הסולר (אגב זה שמינית, בעיניים של אדם פרטי שמשלם על סולר 8 שקל ולא 4 שקל).

 

עניין החיסכון בסולר בעצם מבטל מה שכתבתי בפסקה על סבסוד אוטובוסים חשמליים. כי אם האוטובוס מופעל 8 שנים יוצא שהמשק לא שילם עליו שום אקסטרא.

 

אבל גם לזה יש השגות, כי כנראה שאחרי 8 שנים לא ניתן למכור את האוטובוס מכיוון שהמצבר עייף מאוד, ואז צריך להוציא הרבה כסף על מצבר חדש, (ניחוש- חצי מיליון שקל). ולזה התכוונתי שבתחשיב העלויות הכולל הכי משפיע זה מחיר הרכב עצמו, אחר כך מחיר הסוללה ביחס לאורך חייה, ורק אח"כ החשמל.

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

נהג רגוע - הפתרון של אוטובוס חשמלי הרבה יותר פשוט מהפתרון לרכב פרטי מסיבה פשוטה מאוד: אוטובוס נוסע בקוים קבועים.

הפתרון מיושם כבר עשרות שנים בהרבה מאוד מקומות בעולם וקרוי Trolley Bus - אוטובוס עם מנוע חשמלי המוזן מקוי מתח עיליים (בדומה לרכבת חשמלית). פתרון זה פותר את בעית משקל ונפח הסוללות ועלויות הסוללות ומתקני הטעינה והחלפתן - במחיר פריסת קוי חשמל עיליים מכוערים יש אוטובוסים הנושאים סוללות המאפשרות הפעלה מוגבלת גם ללא אספקת החשמל המרכזית. יש גם פתרון משולב של אוטובוסים המכילים מנוע חשמלי למרכז העיר ולמנהרות ומנוע דיזל לנסיעה במקום בו לא נפרסה תשתית החשמל.

רכב פרטי, לעומת אוטובוס, נועד להפעלה גמישה לפי צרכי הנהג ולא במסלולים קבועים, ולכן פתרון הסוללה (אם או ללא החלפה) הוא הפתרון המיטבי עד שתופיע טכנולוגיה אחרת מתאימה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

למה?

 

בתל אביב הרכבת התחתית פועלת כבר עשרות שנים

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ג. אם כבל חשמלי נופל על הכביש ומכונית לא זהירה עוברת מעליו, זה יכול לגרום לזה: הקטע הראשון בסרטון המצורף

http://www.youtube.com/watch?v=BAzmIMUAZkw&feature=g-vrec

 

שאר הסרטון גם מומלץ לצפייה.

 

 

זה נראה מאזוכיסט שחולה על תאונות,

 

 

 

לגבי החשמלית, בסאן פרנסיסקו החשמלית עובדת על פסים כמו רכבת עירונית,, אם נקח דוגמא יותר טובה, הרכבת הקלה בירושלים,

GMC Cannon-ball going like a train, all down"

the 40 in the driving rain" (Mark Knopfler)...GM TRUCK

8)RIDE ON: GMC SIERRA K2500 4X4 1987 - RAT-TRUCK

פורסם
הפרויקט בתוצרתו הנוכחית בעייתי ומגביל, ולכן גם המשכו באופן הזה מוטל בספק...

מחיר הרכב לא זול.

סחירות לא ידועה.

אמינות לא ידועה.

מוצע רק 2 חבילות "מסלול - מנוי".

היצע הרכבים "0" (כלומר 1).

פיזור תחנות ההחלפה מועטות יחסית.

במידה וימשיכו בדרך הזו, אני בספק באם יצליחו לשרוד עוד שנה.

נקווה שמכאן והלאה משהו אמיתי ישתנה לטובה.

שיהיה בהצלחה לחדש.

 

מחזק את דבריך ועוד דבר

מי בימיינו ירכוש רכב במעל ל 150 אלף שקל! בתוצרת רנו שידועה כלא סחירה ובעלת היסטוריית תקלות וטיפולים יקריי ערך,

הכרח להיות מטופל כל ימי חיי הרכב במוסכי מורשה שמבינים בדגם הזה.

מי שיש לו מעל 150 אלף שקל לא כ"כ יעשה חשבון לדלק מול חשמל, סה"כ ההפרש הוא כמעט ונזניח, ועוד כשאתה צריך ליסוע לחפש תחנת החלפת סוללה אתה צריך להיות כל הזמן עם היד על הדופק כמה יתרת סוללה נשארה לך בשביל להגיע לתחנת החלפה.

האזרח הקטן בימינו מחפש רכבים חסכוניים וזולים ולא חסרים כאלה, פולו 1.2, איביזות, עכשיו נכנסה הקליאו 4, אלה רכבים של 75-85 אלף שקל. למה שבן אדם ישים מעל 150 אלף שקל על רכב (שזה אפילו מתקרב לעלות רכב מנהלים) על מוצר שבעצם מטרתו להוזיל את עלות ההוצאות וזה בעצם מה שהוא לא עושה בפועל.

לדעתי גם אם מחיר הרכב היה 110-120 אלף וגם אם בכל עיר היו 2-3 תחנות החלפת סוללה, עדיין הפרוייקט היה נכשל.

את הישראלי המצוי לא מעניין כלל השמירה על איכות הסביבה, מעניין אותו רק שכירות הרכב וההוצאות שלו.

פורסם

אוי ואבוי, עכשיו צריך לעבור על השרשור מחדש ולראות מי פה נפל בפח ונתן לנו הרצאות "ככה זה נהוכ" וכו'.

אני עוד יותר מרחם על מי שכבר קנה ומחזיק את הרכב הזה, פשוט לשבת בצד ולצפות איך החברה הזו קורסת כמו מגדל קלפים.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

כמה שזה היה צפוי. :?

 

 

נ.ב. איזה כיף יהיה לאגסי לרדת לחנייה ולראות פלואנס ZE אחרי הקטע החביב שעשו לו בחברה לישראל.

איזה מצחיק יהיה אם שי אגסי אחרי ההדחה יעיף את הפלואנס מהחנייה ויקנה לעצמו GMC אימתנית בשביל הדווקא :lol:.

זמין 8)

פורסם

^ באמת :shock:.

אני חשבתי שהוא מאלה שאוכלים פטרוזיליה בלחם דוחן וחושבים שזה סטייק.

 

אם יש לו רכב כזה סביר שהוא חובב רכב כמו כולנו; אז אך לכל הרוחות הוא מאמין בצעצוע החשמלי הזה שהוא ניסה לקדם כל כך...?:puzzled:

זמין 8)

פורסם
^ באמת :shock:.

אני חשבתי שהוא מאלה שאוכלים פטרוזיליה בלחם דוחן וחושבים שזה סטייק.

 

אם יש לו רכב כזה סביר שהוא חובב רכב כמו כולנו; אז אך לכל הרוחות הוא מאמין בצעצוע החשמלי הזה שהוא ניסה לקדם כל כך...?:puzzled:

 

קוראים לזה צביעות.

פורסם
^ באמת :shock:.

אני חשבתי שהוא מאלה שאוכלים פטרוזיליה בלחם דוחן וחושבים שזה סטייק.

 

אם יש לו רכב כזה סביר שהוא חובב רכב כמו כולנו; אז אך לכל הרוחות הוא מאמין בצעצוע החשמלי הזה שהוא ניסה לקדם כל כך...?:puzzled:

 

זה פשוט - הוא יודע יותר טוב ממך במה אתה צריך לסוע.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

מתוך גלובס:

"עידן עופר היה יכול לספוג את הבזבזנות של אגסי, את ההתנשאות; אבל הוא לא מוכן להיות הפראייר שהפסיד את הכסף בעוד המנכ"ל מטייל בעולם"

קופת השרצים שהובילה להדחתו של אגסי מבטר פלייס נפתחת ■ מקורבים: "זה פוטש. הוא הופתע לגמרי" ■ על בת זוגו והציוצים בטוויטר ופייסבוק: "הוא תולש את השיערות" ■ וגם: על הג'ובים ש"תפר" אגסי לאחיו ואחותו בבטר פלייס.

 

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000789327#fromelement=hp_firstarticle

 

לאט לאט הכל מתחיל לצוף :-)


×
×
  • תוכן חדש...