Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5002 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חבר'ה, ההחלפה לא מתוכננת ולא בטיח.

 

אני יודע את זה בעיקר לפי שני סימנים: 1, העובדה שזה נעשה בחטף וללא בילד אפ של כמה חודשים, 2, מבול המחמאות שמוכנות מראש שנשפך בין הצדדים.

 

אין סיכוי שזה היה מהלך מתוכנן או שנועד לשים מנכ"ל עם נסיון בשלבים מאוחרים יותר מאשר מו"פ.

 

מה שמוזר לי זה שאגסי גם עף מסאפ באופן דומה.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מה שמוזר לי זה שאגסי גם עף מסאפ באופן דומה.

 

אתה מוכן להרחיב בנושא? האם זו שמועה או מידע מבוסס?

התמונה שאגסי ואוהדיו ציירו בשנים האחרונות, זה שהוא היה מיועד למנכ"ל סאפ או תפקיד מאוד יוקרתי אחר, והיתה לו האופציה להרוויח סכומי עתק, אך הוא הפתיע אותם והודיע להם שהוא עוזב את סאפ כדי לרדוף אחר החלום שלו לעשיית משהו שישאיר חותם על ההיסטוריה ויהפוך את העולם למקום טוב יותר.

פורסם

בפרק האחרון של פיפט גיר (עונה 21 פרק 5), הם די בטוחים שזה הדבר הבא בתחום החשמלי:

http://www.youtube.com/watch?v=99LlABULpmw דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

המפתח הוא זה שפיתח את המקלארן F1 האגדית ...

כיום זה נחשב לרכב החשמלי היעיל בעולם.

 

עוד מידע למי שמעוניין:

http://www.gordonmurraydesign.com/press-T27-unveiled.php

 

קצת נתונים יבשים:

Vehicle Specification

eMotor: 25kW Height: 1.60m Battery Type: Li-Ion Weight: 680Kg (incl. battery) Battery Spec. 12kWh Wheel Base: 1.78m Length: 2.50m Turning Circle: 6.0m Width 1.30m

Performance Targets

 

Top Speed: 105kph 0-100kph: Less than 15 seconds Range: 100 miles on NEDC, 130 miles on ECE15

פורסם

ההיסטוריה חוזרת

בדיוק כמו שדגם ה"איזטה" של bmw הציל את מפעלם לאחר מלחהע ה2 ,כנל הקונספט כאן דומה

"רכב קטן בעלות תפעולית זולה "!

פורסם
זה בדיוק העניין, גם מכונית חשמלית הכוללת את כל החלקים שלה (אני מתכוון המצבר למשל...) וכאשר לא עושים בשבילה הבדלי מיסוי ביחס לדגם שנוסע על דלק, עולה כפול.

לפחות כאשר מדובר באותם אוטובוסים שמפטרלים במרכזי הערים הצפופות, זה שווה את האקסטרה.

שווה למי?! לך ולי זה שווה, אנחנו נהנה מאיכות חיים טובה יותר עם פחות זיהום ורעש. למפעיל זה לא שווה אם המדינה לא מכסה לו את ההוצאות הנוספות, אותו לא מעניין איכות החיים שלך אלא רווחיות החברה שלו.

 

לגבי מחיר החשמל, הוא זניח כאשר מדברים על תחבורה חשמלית. זניח?! מאיפה הבאת את זה? אם אתה מחשב על פי עלות חשמל ביתי או חשמל לתעשייה אז כן, העלות נמוכה יחסית, אך אם אתה לוקח בחשבון שהממשלה מכינה עלות חשמל לתחבורה, אשר תהיה ככל הנראה שוות ערך לעלות סולר, במקרה זה העלות לגמרי לא זניחה!

העלות הגדולה היא הרכב עצמו, והכי יקר זו הסוללה, כי גם צריך לקנות עוד אחת כעבור 8 שנים בערך.

אחרי זה יש ביטוח, תיקונים וטיפולים, ומחיר החשמל הוא די אפסי.

 

"טעינה מנוהלת"- בסוף 2010 פירסם משרד התשתיות הלאומיות "עקרונות המדיניות לעיון והערות לציבור".

http://energy.gov.il/GxmsMniPublications/electric%20car%2021%2008%2011.pdf

 

ראה לדוגמא עמוד 11- "מערכת טעינה רבת-מפעילים, כולל גישת 'לקוח מזדמן'.." וכן-הלאה.

 

היה וימצא פלוני שעל-פי חישוביו הדבר כלכלית משתלם, אין מאומה המונע ממנו לבקש תקינה ממשלתית להיות ספק טעינה חשמלית,

הפרטים/תנאים מפורטים במסמך זה.

עצם העובדה, שנכון לעת-עתה, better-place הינה השחקן היחידי במגרש זה, אינה מעידה על בלעדיות, אלא, לתפיסתי, משום שהדבר לא נמצא ראוי כלכלית על-ידי גופים אחרים.

כרגע רק BP נמצאים בשוק של עמדות טעינה מאחר ואין באמת צורך לעמדות טעינה כיום וזאת מאחר ואין רכבים לטעון.

BP משקיעים כרגע העלות הקמה של עמדות טעינה כהשקעה לעתיד.

ייתרון הראשוניות שלהם הוא גדול מאוד.

בתור הראשונים, יש להם הזדמנות נדירה להשפיע על כתיבת התקן של עמדות הטעינה.

בנוסף הם צוברים שנות ניסיון בפועל, דבר אשר יעזור להם לזכות במכרזים עתידיים.

BP לוקחים הימור מסויים, כאשר הם מאמינים שבעתיד יהיו בישראל מספיק רכבים חשמליים אשר יהיו חייבים להשתמש בתשתית שלהם לטעינת הרכב.

איני מוצא פגם בדרישה לעמדה מנוהלת, לעת-עתה. מכוניות חשמליות הינן "יצור חדש יחסית" בעולמינו, וזהו תהליך למידה, שייתכן, שבסופו, יוסרו כל ההגבלים ונוכל לטעון משקע בייתי רגיל. גם באירופה ישנם רכבים חשמליים, למען האמת מספרם גדול בהרבה מאלו אשר בישראל, אך למיטב ידיעתי אין הם עושים שימוש בעמדות טעינה חכמות, מדוע?

לצורך העיניין, ניתן לומר בדיוק להיפך, כרגע אין הרבה רכבים ולכן לא צריך עמדות טעינה חכמות, ברגע שיהיו מספיק רכבים אפשר לבחון את האופציה של עמדות כאלו.

לטענה הרווחת לבלעדיות וכולי איני שותף, זה לטעמי פופליסטי משהו.

 

בנושא החברה, הפסדים או לא, אתם מסרבים להבין שחברת סטראפ בשלביה הראשוניים זאת השקעה. וכן, בטר פלייס היא חברת סטרטאפ. רק לצורך ההבנה, להקים תחנת החלפה בסיסית עולה לבטרפלייס כמה מליוני דולרים, זה עוד לפני שהזכרנו מו"פ ואת כל האופרציה שמסביב. אבל מה לעשות, אנחנו חיים במדינה קטנה, אוהבים לעשות כותרות, תודה לאל אנחנו כבר לא בתקופת האינתיפאדה אז מחפשים את הכותרות בכח. בשבוע הבא כבר ישכחו מהכל ויעבור לשעיר לעזאזל הבא.

זה שהעיתונות שלנו צהובה ואוהבת כותרות זה לא חדש.

לגבי ההפסדים של BP, לדעתי אף אחד לא ציפה שהם יעברו לרווח תפעולי כבר בשנה הראשונה.

יחד עם זאת, למיטב ידיעתי הם לא עומדים בציפיות הלגמרי ריאליות שהם הציבו לעצמם, לא בהיקף המכירות ולא בהכנסות.

יכול להיות שאני טועה ואשמח אם תתקן אותי, האם BP עומדים בכל היעדים שהם הציבו לעצמם לשנת 2012?

הבעיה היא שכאן אתם מודדים את החברה ב"רכבים על הכביש" , שזה לא לגמרי נכון. למרות שכן, 500 רכבים על הכביש ו1000 עד סוף השנה זה הישג יפה לחזון הרכב החשמלי. במיוחד שעד סוף השנה כל תחנות ההחלפה יחנכו ויהיו פעילות 24/7 וכבר היום ניתן לקחת כל אחד מ500 הרכבים האלה ולהגיע לכל מקום בישראל. כמו שאלון החכים ואמר, בטר פלייס רוצה לספק תשתית ושירות, אבל מה קדם למה, הביצה או התרנגולת? השקע, או הרכב? כנראה שבמצב הזה נזדקק לשניהם. במדינות ירוקות יותר שבהם ישנם רכבים חשמליים אין את כל ההייפ והרעש מסביב לפלואנס וכולם מוזמנים להרשם לשירותי החברה ולטעון את רכבים ללא הבדל יצרן, גודל או צבע... במדינות אלו אתה יכול גם להטעין את הרכב בחניה בבית ובמחיר חשמל "רגיל".

במדינות אלו אני מניח שמחיר הטעינה של BP תחרותי והנקודות מהוות רק hot spots במקומות מרוחקים מביתך.

 

בנוסף להכל, בטר פלייס לא זכתה לשום "תרומות" או הטבות מהמדינה. בטר פלייס גם לא מחייבת אותך להטעין את רכבך בעמדותיה. לצערנו כאן בישראל בטר פלייס היא החברה היחידה שמתעסקת בנושא, מה לעשות שדיבורים קלים ומעשים קשים. לא מתאים לכם, גם אתם מוזמנים לגייס משקיעים ולפתוח חברת טעינה מתחרה לבטר פלייס. אה, רגע, אבל עדיין אין רכבי פלאג-אין בארץ... מוזמנים גם להתחיל בייבוא מקביל לרכבים חשמליים. בסופו של דבר, תשארו עם בטר פלייס מספר 2, מינוס תחנות ההחלפה. למען האמת- המצב הזה של יבוא מקביל לרכבים חשמליים יהיה אידיאלי לחברה כמו בטר פלייס, היבואנים עצמם מייבאים את החשמליות שלהם, בעוד בטר פלייס ומתחרותיה מספקות תשתית טעינה (וכשיבואני הרכב יחליטו לגדל זוג ולייבא כאלו גם תהיה תחרות על נושא הטעינה).

נכון, BP לא מחייבת להטעין בעמדותיה, ובעתיד, באופן תאורתי, יכולות להצתרף עוד מפעילות.

אך בתור ראשונה בתחום יש לה המון ייתרונות ביום בו ייצא מכרז.

לדוגמא, במכרז יכולה המדינה לדרוש לניסיון בתחום של לפחות חמש שנים (בעבר נתקלתי במכרז להפעלת חוף גולשים בו נידרש המפעיל לניסיון של 10 שנים בהפעלת חוף גולשים, ולמעשה היה רק עסק אחד אשר יכל לענות חיובי על דרישה זו).

בנוסף, עד יציאת מכרז, BP יכולה לדאוג לתקן עמדות טעינה אשר ידרוש לכול ספק נוסף לרכוש עמדות שלהם במחירים מופקעים (עקב רישום פטנט על עמדת טעינה אשר עומדת בתקינה, אשר הם חלק ממנה).

כל האמור לא רק בחברת BP, אלא, ובעיקר תלוי במשרדי הממשלה אשר יאפשו/לא יאפשרו זאת.

אם יהיו צדיקים וישרים המופקדים על נושאים אלו, אז ירווח לנו, אם לא אז עתידנו ככל הנראה לא יהיה כל כך ורוד.

ועכשיו נקודה למחשבה, בראש החברה לישראל (שותפה במיזם) עומד מנכ"ל בשם ניר גלעד, אשר בעברו היה החשב הכללי של משרד האוצר.

בתקופת כהונתו במשרד האוצר, וזמן קצר לאחריה, החברה לישראל קיבלה הרבה מאוד גזרים ממדינת ישראל שעלותם מאות מליוני דולרים, וזאת ללא הצדקה ממשית.

כיום כאמור הוא מכהן כמנכ"ל החברה ומשכורתו עומדת למיטב ידיעתי על מליון ש"ח לחודש (ללא בונוסים).

אני מניח שהסכום הנ"ל משולם לו עקב היותו אדם מוכשר מאוד, חריף ובעל ראש מבריק, אך הקשרים שהוא נושא עימו במשרדי הממשלה גם הם לא זניחים...

 

 

 

 

הדוגמא הכי יפה, ממש פה מהפורום שלנו, לפני כמעט עשור- תלונות שמחירי הדלק עולים ל4.75. תן לי מחיר דלק כזה היום ואני אתן לך כליה.

לדעתי במחיר כליה בשוק השחור אתה יכול לממן דלק חינם לכל החיים. :wink:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4288122,00.html

 

רק אני חושב שאילו המהלך הזה היה באמת מתואם עם שי, אז הוא היה יוצא לתקשורת בעצמו, נותן נאום פנטסטי על כמה זה נכון לחברה להחליף למנכ"ל מנוסה יותר, שהוא עצמו ימשיך להיות אקטיבי ולתרום, ואז מציג למצלמה את המנכ"ל החדש ונותן לו את הבמה?

כנראה שלא רק אתה חושב כך.

זה כמו לומר שמנכ"ל בזן ישר בן מורדכי פרש מרצון.

ברגע שהפעולה הייתה באישון לילה, ועל אף ההודעות לעיתונות המחמיאות יותר ופחות, דיי ברור שמהלך כל כך זריז, ללא יידוע של הבכירים בחברה, בדר"כ הינו מהלך אשר מעשה בכפייה.

עם זאת, אין זה אומר דבר וחצי דבר על עתידה של BP כחברה.

12345

פורסם

alonj-

עמדת טעינה מנוהלת משמעותה התקן [פיזי], המחובר על-פי תקנים מוגדרים, לרשת החשמל.

כפי שלשקע מזגן יש תקינה, ואף תצורה "חיצונית" שונה מהשקע "הבייתי" הרגיל, כך גם במקרה זה.

 

אלו הסבורים שבדנמרק/בריטניה [ואני מניח שכך גם ביתרת המדינות], טעינת מכוניות החשמל, הינן בתצורת "לתחוב את הכבל-המאריך לשקע הבייתי..", שוגים.

 

יש חברות פרטיות, חלקן גם משווקות את הרכבים החשמליים, ולחלקן זהו תחום עיסוקן היחידי - התקנת/אחזקת עמדות-טעינה,

וכך יהא גם בעתיד כאן, היה והדבר כלכלית יצדיק עצמו.

 

בין זה, ובין האשמות של- better-place, יש בלעדיות בשוק הישראלי, שלא כדין, לטעמי, בגדר השמצה שאין לה ביסוס.

אין מניעה מאף אחד, לבצע הליך של תקינה "ספק טעינה חשמלית".

 

למען הסר ספק-

איני חסיד של better-place .

אישית, באמת שהייתי רוצה ומקווה שלמענינו ולמען עתיד הדורות הבאים, אכן הייתה אפשרות של רכב חשמלי "טהור" בארץ, אולם כל עוד אנרגיית החשמל בארץ מושתת ברובה פחם/סולר, איני תומך בקונספט המוצע על-ידם.

פורסם

בכתבה על מסירות רכב בספטמבר צויין כי מתחילת השנה נמסרו, אאל"ט, 497 מכוניות פלואנס ZE. כמובן שאין פירוט מי המקבלים, אבל אישית נתקלתי באדם אחד שקנה אותה באופן פרטי ובעקיפין (חבר משותף) בעוד אחד.

סה"כ כבר נתקלתי מספר פעמים ב-ZE באיזור חיפה, כולל מכונית אחת שנשאה מסגרת למספר עם הכיתוב "אלבר".

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מיקי, אתה טועה. במדינות אחרות, מודל הטעינה של מכוניות בעלות סוללה קבועה הוא:

 

1. טעינה איטית (1-3kW) ניתן לבצע גם מכל שקע ביתי.

נסעת לסבתא במושב?

אתה מחבר את המטען (קצת יותר רציני ממטען של מחשב נייד) לשקע אצלה בחצר והרכב נטען.

 

2. טעינה יחסית מהירה - מעמדת טעינה ייעודית, כלומר שקע מיוחד שהותקן אצלך בבית בחניה ע"י חשמלאי. בטעינה כזו הרכב יכול להיטען לגמרי ב3-6 שעות.

 

3. טעינה מהירה ממש (בחלק מהדגמים) טעינה מריק ל80% בחצי שעה, ע"י מטען DC מיוחד ויקר בתחנת טעינה ייעודית (כמו תחנת דלק).

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

כוונתי הייתה לא למקורבים\עובדי החברה\ציי ליסינג וכו', אלא לקוחות פרטיים שרכשו את הרכב במיטב כספם. יש לך את המידע הזה?

פורסם

לא. אני ניזון מהמקורות הפתוחים לקהל הרחב, קרי ואללה, YNET ו-CF.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לדעתי בטר פלייס צריכים להכנס לנעליים של הלקוח הפרטי. מה הוא מחפש? נסיעות חופשי כמו של השכן עם הליסינג, ברכב לא שלו.

 

להציע ליסינג פרטי עם נסועה ללא הגבלה (או הגבלה ממש גבוהה כמו 35K לשנה) במחיר שישתלם לאנשים לקחת.

 

נניח, תיאורטית - מציעים לי כיום ב-2500 שקל לחודש רכב חדש עם ק"מ לא מוגבל, בתור לקוח פרטי - עשיתי עסקה. זה גם יכול לשבור את שוק הליסינג.

פורסם
מיקי, אתה טועה. במדינות אחרות, מודל הטעינה של מכוניות בעלות סוללה קבועה הוא:

 

1. טעינה איטית (1-3kW) ניתן לבצע גם מכל שקע ביתי.

נסעת לסבתא במושב?

אתה מחבר את המטען (קצת יותר רציני ממטען של מחשב נייד) לשקע אצלה בחצר והרכב נטען.

 

2. טעינה יחסית מהירה - מעמדת טעינה ייעודית, כלומר שקע מיוחד שהותקן אצלך בבית בחניה ע"י חשמלאי. בטעינה כזו הרכב יכול להיטען לגמרי ב3-6 שעות.

 

3. טעינה מהירה ממש (בחלק מהדגמים) טעינה מריק ל80% בחצי שעה, ע"י מטען DC מיוחד ויקר בתחנת טעינה ייעודית (כמו תחנת דלק).

 

 

ראה- http://greencarsite.co.uk/electric-cars/pod-point-electric-car-charging-points.htm

http://www.ecarconnectors.com/

 

pod אחת מהחברות הגדולות ב- uk, לכל עניין ה- accessesories למכוניות חשמליות מסוגים/דגמים שונים.

עלות /שקע עמדת טעינה בייתית כ- 1000לי"ש, לכל הדיעות לא שקע בייתי רגיל במושב..

פורסם

אז הנה, יש משהו בסגנון, כחול לבן שמביא גאווה והצלחה בין לאומית (וכן, הפרוייקט מצליח ואהוד בחו"ל, במקומות שבהן כותרות דרמטיות הן לא הכל), פרוייקט שהכניס לישראל מאות מליוני דולרים ומפרנס בעזרתן מאות משפחות יהודים במדינת ישראל.

סלח לי, אבל אתה כותב כמו יחצ"ן.

איזה גאווה? על מה אתה מדבר?

 

הפרויקט מצליח ואהוד בחו"ל?

סתם שליפה שלך. הוא לא מצליח ולא אהוד.

 

פרוייקט שהכניס לישראל מאות מליוני דולרים?

איך הכניס סכום עצום כזה? זה סתם בלוף.

 

מפרנס בעזרתן מאות משפחות יהודים במדינת ישראל.?

אתם לא מעסיקים ערבים? אפילו בתור שוטפי רכבים?

פעילות מפסידה דינה להיסגר. זה עצוב אבל זו המציאות בכל העולם. ראה עובדי מעריב, מפעלי הטקסטיל שהיו בארץ, מפעל "פרי זה" בחצור ועוד.

מי שאשם בזה הוא אגסי, שהתחיל מיזם לא כלכלי שלא מסוגל להצליח אפילו עם סבסוד כבד. מכיון שאגסי הוא באמת גאון, בוא נקווה שלמד לקח והמיזם הבא שלו יהיה מוצלח ולא בלון מלא אויר שמתפוצץ בסוף.

 

יהודה

פורסם
לדעתי בטר פלייס צריכים להכנס לנעליים של הלקוח הפרטי. מה הוא מחפש? נסיעות חופשי כמו של השכן עם הליסינג, ברכב לא שלו.

 

להציע ליסינג פרטי עם נסועה ללא הגבלה (או הגבלה ממש גבוהה כמו 35K לשנה) במחיר שישתלם לאנשים לקחת. לקוחות הזקוקים לנסועה ללא הגבלה או גבוהה מאוד לא ירכשו רכב כזה עקב מגבלות הטווח והטעינה, אאל"ט, לדברי BP הלקוחות הפוטנציאלים הם אלה הזקוקים לנסועה של 50 עד 100 ק"מ ליום.

 

נניח, תיאורטית - מציעים לי כיום ב-2500 שקל לחודש רכב חדש עם ק"מ לא מוגבל, בתור לקוח פרטי - עשיתי עסקה. זה גם יכול לשבור את שוק הליסינג.

כבר דובר רבות על התימחור בשירשור המקביל ולפי הנתונים הידועים ומספר הנחות סכום כזה לא יהיה כלכלי ל BP.


×
×
  • תוכן חדש...