Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סל"ד גבוה בעלייה, מה עדיף לעשות?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5030 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

צביפר, כשאמרתי שידני יותר טוב, לא התייחסתי לנושא הנוחיות. אין ספק שאוטומט יותר נוח ובטיחותי. ובהקשר הטכני, אין ספק שצריך לשם כך נהג טוב מאוד. בקיצור, מסכים איתך שלרוב הנהגים אם לא כמעט כולם הכי טוב אוטומט מסוג מתקדם כלשהו.(גם גיר רציף מצויין לדעתי)

מה אתם רוצים מהברקסים האומללים ??

פורסם

alonvol, אני מסכים איתך. יותר מזה, גירים רובוטיים, רציפים נעשים בר יותר יעילים מבחינת דלק לאומת הגיר הידני. מי שרוצה, ברוב הגירים האלו יש שליטה ידנית שברוב המקרים תיהיה פחות יעילה ממצב שנותנים לגיר להתנהל בכוחות עצמו, חוץ ממקרים מיוחדים. וגם במצב ידני זה הרבה יותר קל לשליטה מגיר ידני אמיתי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

תודה רבה על התשובות, אני ישתדל ליישם מה שאמרתם פה..

 

אלון אני איתך- אין כמו גיר ידני, מכול הבחינות חוץ מפקקים בעלייה שזה מציק. :x

 

ובמקרה גם אני גר בחיפה ולעלות את פרויד, במיוחד בהתחלה, האוטו סוחב יפה- אבל על סל"ד גבוהה במיוחד.

לסיכום:

אני פשוט ייתן לו למשוך כי לפי חיפושים והתשובות פה הבנתי שהשפעת הסל"ד על הדלק לא רצינית כמו השפעת הדוושה על הדלק, ותכלס שאני חושב על זה עכשיו זה באמת עדיף מאשר יעביר הילוך ויזחל.

פורסם

טיפוס של 2 ק"מ בפרויד הוא בעל השפעה מעטה על צריכת הדלק שלך, לכן סע בצורה שבה אתה חש בטוח ושהרכב מגיב נכון. אילו היית עולה לרישלים כל יום היה מדובר בעשרות ק"מ והתנהגות המנוע היתה משמעותית, אבל שני ק"מ של פרויד (או 5 ק"מ של 705, או כבישים דומים) אינם שותים דלק בכמות שמצריכה שינוי התנהגות שלא לדבר על החלפת רכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

האמת כשיש עליה ואני רואה שהאוטו מושך הילוך והסלד עולה,אני דווקא עוזב טיפה את הדוושה ולוחץ שוב והוא עולה יפה עם סלד נמוך יותר ולא מתאמץ

 

אשמח לתגובה מחברי הפורום,זה חוסך בדלק הפעולה הזו? בריא לאוטו?

פורסם

על סל"ד נמוך מידי במאמץ גדול אפשר אפילו לשבור בתנאים קיצוניים טלטל. קובי, מה זה סל"ד נמוך יותר ועל איזה רכב מדובר?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

סיבובי מנוע נמוכים מדי גורמים לפיוח ולנזק בגל הארכובה (אכן, עד כדי שבירתו בתנאי עומס גדולים ולאורך זמן). סיבובי מנוע גבוהים מדי יביאו לשחיקה מכנית גבוהה, טמפרטורה גבוהה וקריעה ודילול של השמן. בשני המקרים גם תצרוכת הדלק תגדל, בעיקר בסל"ד גבוה. מובן שעדיף לרדת או לעלות בסל"ד קצת מחוץ לתחום היעיל ולא לבצע העברת הילוך מיותרת כאשר תוך עד שתי שניות תאלץ להעביר חזרה להילוך המקורי.

 

לכן, בנהיגה רגילה יש להעביר הילוכים בסל"ד הגבוה ב-200-500 סל"ד משיא המומנט. תחת עומס, כמו עליה או בגרירת מטען - יש להעביר הילוכים ב-100-500 סל"ד מתחת לשיא ההספק. בחלק מהמכוניות צריך אפילו לעלות קצת מעבר לשיא ההספק כדי לגשר על פער או "בור" בהילוכים.

 

בנוסף, במקומות בהם יש צורך בשליטה רבה יותר על תאוצת הרכב, לרבות ירידות תלולות, יש לנסוע בהילוך המאפשר שיוט במהירות קבועה בלחץ של רבע עד שליש ממהלך דוושת הדלק. כמו כן, בזמן עקיפה - יש לבחור הילוך המאפשר לצלוח את כל העקיפה ללא מעבר הילוך נוסף באמצע כדי לא להתעסק עם ההילוכים בזמן התמרון המסוכן.

 

כשאתה עולה בעליה - סע בהילוך ובמהירות המאפשרים לך "סחיבה" טובה בלחיצה יחסית קלה על דוושת הדלק - בין שיא המומנט לשיא ההספק. שים לב שבסל"ד מאוד נמוך (שבו הרכב לכאורה "מתאמץ פחות") אתה תמצא את עצמך לוחץ חזק יותר על דוושת הדלק מאשר בסל"ד יותר גבוה.

 

אלו היו ששים שניות על שימוש יעיל יותר בתיבת ההילוכים (לא משנה סוג התיבה).

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

לכן, בנהיגה רגילה יש להעביר הילוכים בסל"ד הגבוה ב-200-500 סל"ד משיא המומנט. תחת עומס, כמו עליה או בגרירת מטען - יש להעביר הילוכים ב-100-500 סל"ד מתחת לשיא ההספק. בחלק מהמכוניות צריך אפילו לעלות קצת מעבר לשיא ההספק כדי לגשר על פער או "בור" בהילוכים.

לפי התיאוריה שלך בנסיעה רגילה ברכב יפני ממוצע שמומנט שלו על 5000סל"ד, צריך להעביר הילוכים על 4500? ובעומס על 6500?

הספק מקסימלי ומומנט מקסימלי אלו רק נקודות, מה שחשוב זה מה קורה מסביב ולהעביר הילוכים יש בהתאם לכך.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אני מתקן - בחלק מהרכבים יש להעביר הילוך מעט לפני שיא המומנט (תלוי בצורת העקומה), אבל ברמת העקרון וגם מבחינת רוב המכוניות - העברת הילוכים בסביבות שיא המומנט היא נכונה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

לא מסכים. יכול להיות רכב עם שיא מומנט נניח 19 קג"מ על 5000סל"ד ועל 3000 יש לו כבר 17קג"מ. העברת הילוכים על 5000סל"ד - חסכוני זה לא (בנוסף לבלאי וחום שציינת).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

שים לב שבסל"ד מאוד נמוך (שבו הרכב לכאורה "מתאמץ פחות") אתה תמצא את עצמך לוחץ חזק יותר על דוושת הדלק מאשר בסל"ד יותר גבוה.

 

צודק, פה בדיוק הייתה האי הבנה שלי- מתי אני מבזבז יותר דלק ואני חושב שקיבלתי תשובה והבנתי את העניין :-)

 

טוב נו, לפחות אני מתנחם בזה שעוד יהיה לי ביטוח על אוטו ידני :-D (נהג חדש)

×
×
  • תוכן חדש...