Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה אוריס היבריד / הייבריד / היברידית 2012


Cadillac58
שימו לב! השרשור הזה בן 3822 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני סבור שהמגיבים לפני נקלעו לכלל טעות כאשר הם מדברים על החזר השקעה לאחר איקס שנים. כאשר רוכשים רכב היברידי מדובר "ברווח" מיידי וכלל לא בהחזר השקעה, שכן תוספת הסכומים בעבור רכב היברידי מתקזזת באופן מיידי עם החסכון השוטף בדלק.

 

יש שתי עלויות נוספות ברכישת רכב היברידי על זו של רכב רגיל:

 

עלות הריבית בהלוואה בסכום התוספת הכספית הנדרשת בעבור הרכב ההיברידי או אובדן התשואה על תוספת הכסף הנ"ל למי שתוספת הכסף מצויה ברשותו.

 

ירידת ערך על התוספת הכספית (תיתכן גם ירידת ערך שונה על כל המחיר של הרכב ההיברידי לעומת הדגם הרגיל ולצורך העניין לעומת רכב מדגם אחר לגמרי, דהיינו ירידת ערך גבוהה או נמוכה יותר וניתן לחשב גם אותה).

 

יש חסכון אחד ברכישת רכב היברידי:

 

חסכון בצריכת הדלק וכפועל יוצא מכך בעלויות הדלק.

 

(כאמור ייתכן גם חסכון בירידת הערך של דגם היברידי לעומת דגם רגיל- אולם זה נתון שצריך לבדוק לגופו לגבי כל רכב היברידי מסויים).

 

הסכומים החודשיים על הריבית על ההלוואה הנ"ל וההפסד הנוסף על ירידת הערך הנ"ל כשהוא מחושב חודשית מייד מקוזזים עם חסכון הדלק החודשי (ניתן כמובן לעשות גם חישוב יומי או כל חישוב אחר של פרק זמן אחר). כלומר אין צורך לחכות להחזר השקעה תוך זמן מסויים אלא ההחזר הוא מיידי.

 

ובמילים אחרות את סכום תוספת ההשקעה על רכב היברידי לא הוצאת מכיסך- אלא לקחת הלוואה אותה תחזיר בתשלומים. הסכום העודף שיוצא מכיסך הוא הריבית החודשית על ההלוואה וירידת הערך החודשית הנוספת על סכום התוספת ההשקעה. סכום זה מקוזז כאמור מיידית עם החסכון החודשי בדלק. (או לחילופין לא לקחת הלוואה אלא השתמשת בכספך שיוחזר לך לאחר מכירת הרכב כמשומש לאחר כמה שנים בהפחתת ירידת ערך ואובדן תשואה שניתן לחשבה גם חודשית לצורך העניין).

 

ולגבי כדאיות הרכישה העדיפה של הטויוטה אוריס היברידית על זו של האוריס הרגילה אין לי אלא להסכים עם Cadillac58 בשלב זה. לצורך הדיון התיאורטי, בימים הקרובים אערוך חישוב מדוייק בנושא המבטא את כל הפרמטרים, שכן החישובים שנערכו לא היו מספיק מדוייקים. (אני בעצמי ערכתי חישובים לאור כך שחשבתי לאחרונה לרכוש את הפריוס).

 

אציין כמובן כי החישובים לעולם לא יהיו מדוייקים לגמרי אלא מבוססים על צפי, צפי למחיר הדלק, צפי לירידת ערך בשנים שלאחר הרכישה, צפי לריבית על הלוואות. אולם ניתן להגיע למסקנות די מבוססות בסה"כ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בקשר לצריכת דלק, במישור גם הפביה המסכנה שלי עושה 1:22, מה הביג דיל ? והמחיר שלה 15 אלף שקל פחות, גם תא מטען ענק. תעשה כמה סיבובים בחיפה, נראה מה יצא אז :)

בחיפה אני לא מצליח להוציא יותר מ-1:14 ... על הנייר אוריס תצרוך משמעותית פחות, אבל עדיין מעניין כמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לצריכת דלק, במישור גם הפביה המסכנה שלי עושה 1:22, מה הביג דיל ? והמחיר שלה 15 אלף שקל פחות, גם תא מטען ענק. תעשה כמה סיבובים בחיפה, נראה מה יצא אז :)

בחיפה אני לא מצליח להוציא יותר מ-1:14 ... על הנייר אוריס תצרוך משמעותית פחות, אבל עדיין מעניין כמה.

הצחקת אותי.

פאביה עושה 1/18 מחוץ לעיר ובעיר 1/10 במקרה הטוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי מפחידה העלות של המצברים ההיברידיים- כ- 10000 ש"ח ויותר ותאמינו לי שהם מתקלקלים.

מצד אחד יחסכו כספים על דלק, מצד שני ישלמו יותר על מצברים (האחריות היא 3-5 שנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי מפחידה העלות של המצברים ההיברידיים- כ- 10000 ש"ח ויותר ותאמינו לי שהם מתקלקלים.

מצד אחד יחסכו כספים על דלק, מצד שני ישלמו יותר על מצברים (האחריות היא 3-5 שנים).

 

זאת עוד אגדה שמפיצים אלו שמפסידים מהתפשטות ההיברידיות.

כשקניתי את האוריס היבריד שאלתי בטויוטה כמה עולה להחליף סוללה, והתשובה היא 6,500 שקל והמחיר רק הולך ויורד.

יש אומנם אחריות רק ל-100,000 ק"מ או 5 שנים, אבל המציאות מראה שאורך חיי הסוללה הוא כאורך חיי הרכב כולו, כלומר לא צריך להחליף סוללה אף פעם - לפחות במערכת ההיברידית של טויוטה, לא יודע לגבי הונדה.

על אותה סוללה בדיוק טויוטה נותנת בארה"ב אחריות ל-8 שנים או 100,000 מייל, וגם זה נותן אינדיקציה לאמינות.

 

המערכת ההיברידית של אוריס/פריוס/לקסוס 200H זהה. פריוס משווקת בארה"ב מ-1998 ושם יש רקורד על מכוניות שעברו 300 אלף ק"מ בלי צורך להחליף סוללה ואפילו בלי ירידה בביצועים. היו אומנם מקרים שהסוללה מתה אבל לא מספיק מקרים בשביל שתהיה סטטיסטיקה אמינה על אורך חיים ממוצע של סוללה. אפשר לקרוא עוד כאן http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090510110216AAH8aH2

 

וגם אם אין מזל והולכת פעם סוללה... shit happens גם בכל רכב אחר, למשל בדיזל שפעם ב- צריך תיקון יקר.

אגב בדקתי גם את מחירי הטיפולים במוסך טויוטה ואין הבדל בין אוריס היבריד לאוריס רגילה, פשוט משום שאין תחזוקה למערכת ההיברידית.

 

ול-eddy25: אם גם הפאביה שלך עושה 1:22 בנסיעה משולבת, אתה באמת לא צריך היברידית. רק תתקן את החתימה שלך שמטעה אותנו לחשוב שאתה עושה איתה 1:19

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1:22 פביה עושה על כביש מישורי, כמו שכתבתי. לעולם לא טענתי שפביה תעשה 1:22 משולבת, אין דברים כאלה.

במשולב יוצא לי 1:19, כאשר בתוך חיפה המצב לא משהו (יחסית, כמובן) בקושי 1:14.

לכן שאלתי כמה עושה אוריס בתוך עיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התנאים בישראל לא זהים לארה"ב.

אם אתה חושב שהמצבר החשמלי מחזיק לכל אורך חיי הרכב אתה טועה. יש לא מעט הונדות וגם טויוטות שהוחלפו בהן מצברים חשמליים לאחר תום האחריות. בהונדה היתה אפילו קריאת שירות בנושא לסיוויק וגם לאינסייט.

בהונדות עוד אפשר לנסוע ללא מצבר חשמלי, אבל הרכב לא יסחוב, בטויוטות הרכב פשוט לא יניע.

מקווה שאני טועה, אבל השרשור הזה מתחיל להריח כמו פרסומות לאוריס היברידית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להלן חישובים שערכתי- השוואת עלויות בין טויוטה אוריס היברידית שמחירה הוא 136K לעומת האוריס GLI שמחירה הוא 126K. קצת ארוך, אפשר לקפוץ לסיכום בסוף.

 

(ההשוואה נערכה לפי זמן החזקה של 4 שנים- נראה לי שזה הזמן ממוצע להחזקת רכב).

 

הפרשי צריכת דלק:

 

נתוני צריכת דלק ק"מ/לליטר רשמיים (בפועל כמובן צריכת הדלק תהיה גבוהה יותר מהנתונים הרשמיים, אולם ההפרשים בצריכה בין הדגמים יהיו זהים להפרשים בין הנתונים הרשמיים)-

 

אוריס רגילה- עירונית-10.99, בינעירונית- 16.95, משולבת- 14.08.

 

אוריס היברידית- עירונית/ בינעירונית/משולבת- 26.3.

 

צריכת דלק ועלויות דלק (לפי 7.7 ש"ח לליטר) לכל 1,000 ק"מ בנסיעה משולבת-

 

אוריס רגילה- 71.022 ליטר.עלות- 547 ש"ח.

 

אוריס היברידית- 38.022 ליטר. עלות- 293 ש"ח.

 

הפרש לטובת אוריס היברידית לכל 1,000 ק"מ בנסיעה משולבת- 254 ש"ח.

 

דהיינו הפרש לטובת האוריס היברידית ל- 10,000 ק"מ- 2,540 ש"ח. כפול 4 שנים= 10,160 ש"ח.

 

הפרש לטובת האוריס היברידית ל- 15,000 ק"מ- 3,810 ש"ח. כפול 4 שנים= 15,240 ש"ח.

 

הפרש לטובת האוריס היברידית ל- 20,000 ק"מ- 5,080 ש"ח. כפול 4 שנים= 20,320 ש"ח.

 

צריכת דלק ועלויות דלק (לפי 7.7 ש"ח לליטר) לכל 1,000 ק"מ בנסיעה עירונית (יש אנשים לא מעטים שנוסעים למעשה רק בעיר)-

 

אוריס רגילה- 91 ליטר.עלות- 700.7 ש"ח.

 

אוריס היברידית- 38.022 ליטר. עלות- 293 ש"ח.

 

הפרש לטובת אוריס היברידית לכל 1,000 ק"מ בנסיעה עירונית- 407.7 ש"ח.

 

דהיינו הפרש לטובת האוריס היברידית ל- 10,000 ק"מ- 4,077 ש"ח. כפול 4 שנים= 16,308 ש"ח.

 

הפרש לטובת האוריס היברידית ל- 15,000 ק"מ- 6,115.5 ש"ח. כפול 4 שנים= 24,462 ש"ח.

 

הפרש לטובת האוריס היברידית ל- 20,000 ק"מ- 8,154 ש"ח. כפול 4 שנים= 32,316 ש"ח.

 

הפרשי ירידת ערך-

 

מאחר והאוריס היברידית החלה להימכר בארץ רק משנת 2011 נבדוק ירידת ערך בין מחירון 2011 למחירון 2012 משומש, המייצג קצב ירידת ערך שנתית צפוי וזאת בהתאם למחירון לוי יצחק לחודש 08/2012-

 

אוריס רגילה GLI- מחירון 2011- 100,000 ש"ח. 2012 משומש- 110,000 ש"ח. ירידת ערך של 9.09 אחוז שנתי.

 

אוריס היברידית- מחירון 2011- 106,000 ש"ח. 2012 משומש- 120,000 ש"ח. ירידת ערך של 11.666 אחוז שנתי.

 

לגבי האוריס הרגילה ניתן לקבל אינדקציה טובה יותר לירדת הערך משנתונים קודמים יותר. במחירון לוי יצחק יש חלוקה ביו אוריס מהשנתונים 2007 - 2010- ששם ירידת הערך נעה בין 12% - 15% לשנה, לבין "האוריס החדשה" שהיא הדגם הנוכחי שנמכר בין השנים 2010 ואילך. ירידת הערך שציינתי דלעיל לדגם GLI מתייחסת לדגם זה. אציין כי מחירו של דגם זה שנת 2010 הוא- 92,000 ש"ח לעומת מחיר של שנת 2011 שצויין דלעיל של 100,000 ש"ח, דהיינו ירידת ערך של 8% בלבד לשנה. דהיינו ירידת הערך הממוצעת לשנים 2010 עד 2012 היא- 8.545 אחוז בלבד. ואולם לצורך החישוב אתמקד בירידת ערך לזמנים זהים, כפח שציינתי דלעיל.

 

אציין כי מהשוואת המחירונים בין 2012 חדש למשומש, שאינה מייצגת אמנם ירידת ערך שנתית צפויה ממוצעת אבל נותנת אינדקציה למגמת ירידת הערך, ניתן לראות כי המגמה השתנתה ודווקא ירידת המחיר של האוריס ההיברידית נמוכה יותר, כדלקמן:

 

אוריס רגילה GLI- כאמור מחירון 2012 משומש- 110,000 ש"ח. חדש- 126,000 ש"ח. ירידת ערך של 12.69 אחוז.

 

אוריס היברידית- כאמור מחירון 2012 משומש- 120,000 ש"ח. חדש- 136,000 ש"ח. ירידת ערך של 11.764 אחוז שנתי.

 

בקיצור קשה לדעת מה המגמה תהיה בסופו של דבר, אולם לי נראה כי ההפרשים בין דגם שנת 2012 משומש לחדש, נערכו ע"י יצחק לוי באופן לא מדוייק וע"י הערכה גסה, שכן אין דגמי 2012 משומשים שנמכרים בפועל שניתן לבדוק את הביקוש להם ולא סתם ירידת הערך בשקלים בין הדגמים זהה ועומדת על סך של 16 א' ש"ח בדיוק. רוצה לומר כי נראה לי שקצב ירידת הערך בין שנת 2011 לשנת 2012 משומש הוא ככל הנראה מייצג את התמונה הנכונה יותר לגבי קצב ירידת הערך הצפוי.

 

לפיכך אערוך חישוב ירידת ערך לפי קצב ירידת הערך בין שנת 2011 לשנת 2012 משומש, כאשר יש לקחת נתון זה בשלב זה בערבון מוגבל. בתחילת שנת 2013 יהיה ניתן לקבל אינדקציה טובה יותר לקצב ירידת הערך בעתיד של הדגמים הנ"ל. ירידת הערך לארבע שנים:

 

מחירון אוריס GLI לאחר 4 שנים- 126,000 X 0.909 X 0.909 X 0.909 X 0.909= 86,025 ש"ח. ירידת הערך בש"ח- 39,975 ש"ח.

 

מחירון אוריס היברידיתלאחר 4 שנים- 136,000 X 0.8823 X 0.8823 X 0.8823 X 0.8823= 82,414 ש"ח. ירידת הערך בש"ח- 53,586 ש"ח.

 

הפרש לרעת האוריס היברידית- 13,611 ש"ח.

 

הפרשי עלות מימון עקב תוספת המחיר לרכישת האוריס ההיברידית-

 

(הפרש זה צפוי להצטמצם בשנת 2013 עם שינוי המיסוי הירוק ועלייה צפוי במחיר של האוריס GLI, החל משנת 2014 גם המיסוי של הרכבים ההיברידיים יחל לעלות ומחירם צפוי לעלות בהתאם, כך שהפרשי המחיר לרעת הרכבים ההיברידיים שוב יגדלו):

 

תוספת המחיר לאוריס היברידית היא כאמור 10,000 ש"ח.

 

עלות מימון- נניח כי את תוספת המחיר הזו ניקח בהלוואה בריבית של פריים מינוס חצי שהיא הריבית המקובלת בהלוואות שנותנים היבואנים בהלוואה לארבע שנים. ריבית הפריים לחודש אוגוסט היא בשיעור של 3.75% ובהפחתה של מחצית האחוז, הריבית השנתית בהלוואה תהיה בשיעור של 3.25%. (סביר להניח כי זהו שיעור הריבית הממוצע שיהיה לאורך כל תקופת הלוואה, שכן ריבית הפריים בשנים האחרונות הייתה סביב השיעור הזה(. ע"פ מחשבון הלוואות באתר פליקס,סה"כ התשלום החודשי בהלוואה הוא בסך של 230 ש"ח לחודש וסה"כ הריבית בהלוואה הוא בסך של 1,300 ש"ח. המהווה הפרש נוסף לרעת האוריס ההיברידית.

 

(לחילופין ניתן היה לחשב אובדן תשואה למי שתוספת הכסף הנ"ל ברשותו ואינו נזקק להלוואה, אובדן התשואה באפיק סולידי צפוי להיות בשיעור נמוך יותר מהריבית הנ"ל על ההלוואה).

 

סיכום: הנתונים מופיעים למעלה וכל אחד יכול לערוך את חישוב הכדאיות.

 

ניקח בכל זאת דוגמא מסכמת של אדם ממוצע הנוסע 15,000 ק"מ בנסיעה משולבת ויחזיק את הרכב 4 שנים בבעלותו:

 

כאמור הפרש צריכת הדלק לטובת האוריס היברידית יהיה 15,240 ש"ח.

 

כאמור הפרש בירידת הערך לרעת האוריס היברידית- 13,611 ש"ח.

 

כאמור הפרש לרעת האוריס עקב עלות מימון/ אובדן תשואה עקב תוספת המחיר ברכישה- 1,300 ש"ח.

 

סה"כ הפרש לטובת האוריס ההיברידית בארבע שנים הוא בסך של 329 ש"ח. הפרש זניח.

 

הערות:

 

כאמור נתון ירידת הערך הוא נתון לא וודאי בשלב זה לפחות לא עד לשנת 2013 שאז יתקבלו נתונים חדשים ויש לקחת אותו בערבון מוגבל וכל שינוי בו יכול לשנות את התמונה באופן גדול. ניתן גם לראות את החשיבות הגדולה שיש בכל אחוז של ירידת ערך ולכן מי שרוצה לחסוך עליו דבר ראשון לרכוש רכב שצפוי לשמור על ערכו, פרמטר שהוא לא פחות חשוב מחסכון בדלק בנסועה ממוצעת. באם יתברר בסופו של דבר כי ירידת הערך של האוריס ההיברדית זהה לזו של האוריס הרגילה ואף טובה ממנה, הרי שמשתלם לרכוש את האוריס ההיברידית אפילו בנסועת ק"מ מאד נמוכה של 15,000 ק"מ שנתי ואפילו נמוך מכך.

 

ככל שנוסעים יותר ק"מ החסכון באוריס ההיברידית ילך ויגדל, כך לדוגמא בנסיעה משולבת של 20,000 ק"מ, סה"כ הפרש לטובת האוריס ההיברידית בארבע שנים יהיה בסך של 5,080 ש"ח.

 

ככל שנוסעים יותר בנסיעה עירונית החסכון הוא גדול יותר באוריס ההיברידית, כך לדוגמא בנסיעה עירונית של 15,000 ק"מ, סה"כ הפרש לטובת האוריס ההיברידית בארבע שנים כבר יגיע לסך של 11,180 ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחירון אוריס GLI לאחר 4 שנים- 86,025 ש"ח. ירידת הערך - 39,975 ש"ח.

מחירון אוריס היברידית לאחר 4 שנים- 82,414 ש"ח. ירידת הערך - 53,586 ש"ח.

הפרש לרעת האוריס היברידית- 13,611 ש"ח.

 

אמנון, מכבד מאוד את החישובים המנומקים שלך, עשית עבודה יסודית - אך יש לי שתי הערות:

 

1. חישובי ירידת הערך שביצעת הגיעו לתוצאה האבסורדית המצוטטת למעלה, לפיה שווי השוק של אוריס רגילה גבוה יותר מזה של אוריס היברידית כעבור 4 שנים. נדמה לי שכולם יסכימו שהמצב יהיה בדיוק הפוך, והשאלה היא רק בכמה.

להערכתי האישית, אם הפער כחדשות עומד על 10,000 ש"ח - פער זה יצטמצם כל שנה בכ-1,000 ש"ח, כלומר ירידת ערך מוגברת של ההיברידית בשיעור של אלף ש' לשנה. הקונה הסביר יסכים לדעתי לשלם 6,000 שקל יותר עבור אוריס היברידית בת 4 מאשר על אוריס רגילה בת 4 עם נתונים זהים. יש לזכור שרכישת ההיברידית שקולה לרכישת כרטיס הנחה קבועה של 3.58 ש"ח לליטר (46% הנחה), לפי נתוני צריכה של היצרן. זה לא שווה כסף? הרבה כסף?

 

2. כל רכב היברידי מיועד לנסועה גבוהה. מי שנוסע 10,000 ק"מ בשנה, או 15,000 ק"מ - לא אמור לחשוב בכיוון הזה. גם 20 אלף זה לא נחשב הרבה. כפי שכתבתי בסקירה הראשונה, הרכב מיועד בעיקר לנוסעים 25 אלף ק"מ בשנה ומעלה (ושלא צריכים תא מטען גדול).

אם נחזור לחישובים שלך ונריץ את הנוסחה לפי 25 אלף ק"מ בשנה, אך עם ההסתייגות שלי לגבי ירידת הערך - הרי שהתוצאה המתקבלת היא פער של 20,100 ש"ח לטובת אוריס היברידית ל-4 שנים. כך אני לפחות רואה את זה. (254X25X4-1300-4000)

אגב אין הבדלים בביטוח, באגרת הרישוי ובעלות הטיפולים. מי שלא מאמין שיבדוק לפני הקנייה.

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי המצב צריך להיות בדיוק הפוך, דהיינו ירידת ערך גבוהה יותר של האוריס הרגילה לעומת האוריס ההיברידית ואולי אכן זה מה שיתרחש בסופו של דבר והמגמה בשנת 2012 אכן מרמזת על הכיוון הזה.

 

כלומר ייתכן שבנוסף לחסכון בדלק שמציגה האוריס ההיברידית היא תציג גם חסכון כספי נוסף כתוצאה מירידת ערך נמוכה יותר שיכול להגיע כאמור לסדרי גודל של אלפי ש״ח ולהביא למצב של חסכון כולל של עשרות אלפי ש״ח.

 

למשל במקרה כזה, אם נהפוך את קצב ירידת הערך בין הדגמים, כבר בנסיעה משולבת של 15,000 ק״מ בשנה, החסכון הכולל של האוריס ההיברידית יכול להגיע בקלות לסדר גודל של כ- 30 אלף ש״ח בארבע שנים.

 

אם נצא מנקודת הנחה של קצב ירידת ערך זהה באחוזים של האוריס היברידית ושל האוריס הרגילה, דהיינו של 9.09 אחוז לשני הדגמים, הרי שמחירה של האוריס ההיברידית לאחר 4 שנים יהיה 136,000 כפול 0.909 כפול 0.909 כפול 0.909 כפול 0.909= 92,852 ש״ח. ירידת הערך בש״ח- 43,148 ש״ח לעומת 39,975 ש״ח באוריס הרגילה, כפי שציינתי בחישוב שערכתי.

 

דהיינו הפרש ירידת הערך לטובת האוריס הרגילה יהיה במקרה זה של 3,173 ש״ח בלבד, אפילו פחות מהסך של 4,000 הש״ח לפי הציפייה שלך (של רון- קדילק58 ). במקרה זה החסכון בדלק של האוריס ההיברידית יבוא לידי ביטוי גם בנסועה מאד מועטה וגם בקילומטרז׳ שנתי של 10,000 ק״מ ואפילו פחות בכך, עדיין האוריס ההיברידית תהיה חסכונית יותר בעלויות הכוללות לעומת האוריס הרגילה. ובמילים אחרות במקרה זה לא יהיה הכרח אפילו לנסוע הרבה כדי שרכישת האוריס ההיברידית תהיה משתלמת יותר מהאוריס הרגילה.

 

בכל אופן ראוי לציין ששיעור ירידת הערך של שני דגמי האוריס הוא מהנמוכים ביותר בשוק הרכב ושל האוריס הרגילה החדשה אולי הנמוך ביותר בשוק הרכב.

 

מה שכן השיקולים עליהם מתבסס יצחק לוי אינם תמיד שיקוליים הגיוניים של אדם סביר המוכן לשלם תוספת מחיר על רכב היברידי. הוא מתבסס על בדיקות רבות ובין היתר של מגרשי רכב ולקוחות מוסדיים שהשיקולים שלהם שונים משל אדם פרטי ומלבד זאת בפעמים רבות אין כלל הגיון במחירים שהוא קובע ואני לא אתפלא אם המחירים נקבעים גם סתם מכוח הערכה לא מבוססת מספיק. איך למשל ניתן לקבוע ירידת ערך של רכב שנת 2012 משומש שלא נמכר כלל בפועל?? אולי בעזרת שאלונים וסקרים שהתוצאות שלהם כמובן תיאורטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

אני מופתע שלא מדברים על בעיה רצינית באוריס -אין גלגל חמישי - אין מקום.

זה אומר שבמקרה של תקר :

א. מחכים לגרר לפנצ'ריה - אם יש ביטוח.

ב. מחכים לחבר שיעזור לקחת את גלגל לתיקון.

ג. קונים גלגל - לא יקר - פחות מ1000 ש"ח. מחזיקים אותו בבית, אין מקום בבגגי.

אלה תשובות שקיבלתי בטויוטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מופתע שלא מדברים על בעיה רצינית באוריס -אין גלגל חמישי - אין מקום.

זה אומר שבמקרה של תקר :

א. מחכים לגרר לפנצ'ריה - אם יש ביטוח.

ב. מחכים לחבר שיעזור לקחת את גלגל לתיקון.

ג. קונים גלגל - לא יקר - פחות מ1000 ש"ח. מחזיקים אותו בבית, אין מקום בבגגי.

אלה תשובות שקיבלתי בטויוטה.

 

 

יש ברכב ערכה מיוחדת לתיקון תקר, שכוללת בקבוק עם חומר שמתחבר לונטיל ומבצע אטימה זמנית של החור בצמיג, וכן יש קומפרסור איכותי לניפוח הגלגלים שמתחבר לשקע 12V. האם זה באמת עובד ונוח לשימוש? עוד שנתיים, כשסטטיסטית יהיה לי פנצ'ר ראשון, אדווח :lol:

במחירי הדלק של מחרתיים, 8.30 ש' לליטר, אפשר לחיות עם החוסר בגלגל רזרבי, לא?

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באוריס החדשה ההיברידית שהוצגה בחו״ל לאחרונה, הסוללות ממוקמות בצורה כזו שהן לא תופסות נפח מתא המטען והוא זהה לגרסאות האוריס הרגילות. נראה לכן שיהיה לה גם גלגל רזרבי.

 

היא תחל להימכר בארץ במהלך שנת 2013 וייתכן אפילו שתהיה זולה יותר מהאוריס היברידית הנוכחית לאור כך שרכיבי המערכת ההיברידית והסוללות מוזלים עם הזמן וככל שנמכרים יותר ויותר רכבים היברידיים. יהיו גם שיפורים מסויימים למערכת ההיברידית.

 

מלבד זאת שינוי המיסוי הירוק בשנת 2013 לא יחול על רכבים היברידיים.

 

לכן כדאי לחכות לאוריס החדשה, זאת תהיה אחת הרכישות הכלכליות המוצלחות ביותר של רכב חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3822 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...