Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5131 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שאלה קטנה, מה בפועל עושה בורר הטמפרטורה במזגן מכאני?

בצד החם, לפי מה שאני יודע, הבורר שולט על כמות המים חמים (שעברו דרך המנוע) שנכנסים לרדיאטור הפנימי. האם כאשר הוא בצד הקר, אבל לא עד הסוף, הבורר מעביר מים חמים ברדיאטור הפנימי או שהוא מוריד את מחזור הפעולה (duty cycle) של המדחס?

בשורה התחתונה האם יש חיסכון בעבודת המזגן כאשר הבורר לא עד הסוף בהשוואה לעד הסוף?

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

מערכת החימום והקירור הם 2 מערכות נפרדות, המפוח מוציא אויר ויש לו 2 אפשרויות מעבר לתא הנוסעים או להעביר את האויר דרך רדיאטור קירור או החימום, בורר הטמפ' הוא למעשה מדף/חוצץ בין רדיאטור הקירור והחימום, משחק בבורר טמפ' לא מפחית מפעולת המדחס.

 

אם כבר יש משחק בחסכון אנרגיה הוא בעוצמת המפוח, ככל שהמפוח עובד חלש, הוא צורך פחות אנרגיה, שמפחית מפעולת האלטרנטור, שמפחית את העומס על המנוע, שמפחית את הדלק, אבל גם בזה החסכון הוא שולי ביותר.

 

כל זה במידה ומדובר על מערכת מיזוג מכאנית, ואין לך מדחס ספיקה משתנה.

זה נכון

פורסם

דווקא מהירות המפוח כן משפיעה על מחזור הפעולה של המדחס.

 

במהירות מפוח גבוהה המדחס יעבוד יותר זמן לעומת מהירות נמוכה.

 

 

פורסם
מערכת החימום והקירור הם 2 מערכות נפרדות, המפוח מוציא אויר ויש לו 2 אפשרויות מעבר לתא הנוסעים או להעביר את האויר דרך רדיאטור קירור או החימום, בורר הטמפ' הוא למעשה מדף/חוצץ בין רדיאטור הקירור והחימום, משחק בבורר טמפ' לא מפחית מפעולת המדחס.

 

אם כבר יש משחק בחסכון אנרגיה הוא בעוצמת המפוח, ככל שהמפוח עובד חלש, הוא צורך פחות אנרגיה, שמפחית מפעולת האלטרנטור, שמפחית את העומס על המנוע, שמפחית את הדלק, אבל גם בזה החסכון הוא שולי ביותר.

 

כל זה במידה ומדובר על מערכת מיזוג מכאנית, ואין לך מדחס ספיקה משתנה.

 

 

זאת אומרת שהזרימה וטמפ' המים ברדיאטור הפנימי (בכניסה לרדיאטור בכל אופן) היא לא תלויה בתפעול המזגן\חימום?

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

זרימת המים ברדיאטור חימום היא בדרך כלל קבועה (ישנם רכבים מסוימים שישנו ברז חשמלי שמווסת את זרימת הנוזל קירור לרדיאטור חימום).

כיד לעבור מום לקור או להיפך, מסובבים את הבורר, ובאמצעות כבל מכני, הוא משנה את זווית המדף.

אם המדף חוסם את הרדיאטור חימום, אז יצא רק אוויר קר מהמאדה, ואם המדף חוסם את המאדה, יצא אוויר חם מהראדיאטור חימום.

תפקיד המפוח הוא לדחוף את האוויר לכיוון הפתחים.

פורסם

יש שתי שיטות: טרמוסטט ומדפי אוויר.

 

בקירור, במיוחד במערכות שמותקנות בארץ, יש לפעמים כפתור סיבובי של עצמת הקור. הכפתור הזה מחובר לטרמוסטט שמכבה את המדחס כאשר הקור מגיע למידה שנקבעת על ידי הכפתור. כלומר, ככל שמסובבים את הכפתור יותר יצא מהמערכת אוויר יותר קר, וכמובן המדחס יעבוד יותר כדי לגרום לכך.

 

בחימום, במכוניות שבהן יש טרמוסטט (בוולבו 240 היה את זה, בדגמים חדישים יותר - לא), יש ברז בכניסת המים החמים למערכת החימום. הברז נפתח ונסגר באופן הדרגתי ושומר על חום קבוע (שנקבע לפי מידת הסיבוב של הכפתור) במערכת החימום. במערכת כזאת החום לא מושפע כמעט מעליות, ירידות, עקיפות וכדומה.

 

ברוב המכוניות היום, אין דבר כזה, אלא כפתור החום והקור עושה שתי פעולות:

1. במצב קור עד הסוף - סוגר לגמרי את כניסת המים החמים. בשאר המצבים - פתוח לגמרי.

2. תזוזת הכפתור מזיזה מדפים שמעבירים אחוז מסויים של אוויר מחומם לעומם אוויר לא מחומם, וכך משנים את החום שנפלט מהמערכת. החסרון של השיטה הוא שהחום מושפע מאד גם משינויים בחום מי הקירור - קר בירידות וחם בעליות או בעקיפות. ככל שהמנוע חזק יותר, כך ההפרש מורגש יותר.

 

יש גם מכוניות יותר חדישות, עם מערכת בקרה אלקטרונית. למיטב ידיעתי במערכות אלו יש אותה שיטה כמו 2 אבל עם פתיחה וסגירה חשמלית וחיישן חום ביציאה. התוצאה היא שהחום מיוצב בדומה לטרמוסטט.

 

דני

פורסם

ברוב המכוניות היום, אין דבר כזה, אלא כפתור החום והקור עושה שתי פעולות:

1. במצב קור עד הסוף - סוגר לגמרי את כניסת המים החמים. בשאר המצבים - פתוח לגמרי.

 

דני

 

הייתי רק רוצה לתקן אותך, הוא לא סוגר את מעבר המים. המים ממשיכים לזרום, אבל המדף שמזיזים לא מאפשר לחום לעבור.

ישנה סירקולציה קבועה ברדיאטור חימום.

×
×
  • תוכן חדש...