Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס 2012 או סיאט לאון 1.8 TSI?


Rinor81
שימו לב! השרשור הזה בן 4350 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 120
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כן, נהגתי בטורבו. אמרתי כבר שהכוח זמין בסל"ד נמוך - אבל הוא מקבל קוצר נשימה בסל"ד גבוה.

בפוקוס זה הפוך - בסל"ד נמוך המנוע אנמי, אבל מושך יפה בגבוה. מאחר ואני שומר אותו בסל"ד גבוה כמעט תמיד

(כשהתיבה לא מונעת את זה), אז אני די מרוצה מהכוח בסה"כ.

הפוקוס עושה בפועל 0 ל-100 ב-8.5 שניות בערך, באסטרה זה מעל 10..בכל זאת 30 כ"ס הבדל באים לידי ביטוי.

למי שמעדיף לנהוג 'רגוע' ולהשאר בסל"ד ביניים - זה בהחלט יכול להיות מספק באסטרה. אני לא אוהב את זה.

התיבה ממש ממש מעצבנת, זו אותה תיבה כמו בקרוז וגם שם היא נוראית.

אני לא זוכר את כל הפרטים של האבזור החסר אבל למשל USB וAUX לא היו אפילו, שלא לדבר על BT וכו'.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שאני זוכר כי ברגע שהיא אמרה שיש כסוף במלאי הפסקתי להקשיב היה אדום, לבן, שחור...אני חושב גם צהוב ואדום. וכמובן האפור מטאלי שלי. יש גם אפור כהה יותר לא יודע לגבי מלאי...אל תתפוס אותי במילה.

 

 

 

 

היי, זה אפור מטאלי....אפור בהיר ועדין, לא האפור הכהה שאתה רואה בפרוספקט או באתר של סיאט. כנס לצבעים של הרכב ותראה שם אפור בהיר יותר, זה הצבע, לא הכהה.

 

 

 

 

ראשית כל תודה רבה על החיזוק, באמת עושה תחושה טובה יותר לשמוע רשמים חיוביים מנסיון ושנית תתחדש!!! וואו, FR, איזה כיף לך....מה הבא בתור? תתחדש ותהנה.

 

האמת שחיפשתי קופרה שכבר לא נמכרת כחדשה. ראיתי 3 כאלה שנמצאות מספר חודשים על הכביש והלאון 1.8 שלי שהייתה בת 3+ נראתה כחדשה משלהם וחלק היו כבר משופרות(למעל 300 כ"ס:shock: ). עמדתי לסגור על GTI ידנית ולפתע סיאט התחילו לייבא לאון FR ידנית(אז עד נמכרה רק עם גיר DSG). אין ספק שבהתחלה קצת התבאסתי להחליף לאון בלאון אבל עכשיו אני מרוצה מאד מהרכישה.

 

כן, האמת חשבתי אדום בתחילה אבל אז ראיתי שזה צועק מידי לעיניים והאפור המטאלי שהיה בסוכנות היה ממש חמוד ועדין על הרכב...אז אני חושב יצא לא רע בכלל...יאללה נסיעת מבחן, פעם ראשונה שלי על מנוע טורבו....מעניין מה התחושה...יש טיפים?

 

ה-FR שרכשתי אדומה (רציתי צהובה אבל הפסיקו לייבא לאון צהובות). הצבע מדהים אבל אין ספק שהצבע מושך הרבה תשומת לב וה-FR מוחצנת גם ככה עם ג'אנטים 18 ופגושים קרביים. אם לא הייתה לי חנייה פרטית ומקורה לא הייתי קונה צבע כזה כי לא הייתי נרדם בלילה.

 

לגבי נסיעת המבחן, ההגה ירגיש לך מוזר מאד בהתחלה- המשקל שלו מאד קל ביד.

ההילוכים יגמרו לך מאד מאד מהר. בידנית בהתחלה כל הזמן הגעתי למנתק ההצתה:lol:

כיף מאד לשייט ברכב בכבישים מהירים הכח זמין מאד. היתרון הכי גדול של הרכב הוא שניתן לבצע איתו עקיפות בקלילות ובכל מהירות, לדעתי מבחינה בטיחותית זה חשוב מאד. כיף מאד לרכוש רכב במחיר כזה עם מנוע של רכב יוקרה(מושתל כמעט בכל דגמי אודי).

:-D

 

לדעתי נסיעת המבחן רק תחזק אצלך את התחושה שעשית עסקה מצויינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Misterb, באיזה מנוע טורבו קטן אין קוצר נשימה בסל״ד גבוה? - למיטב ידיעתי זה נכון גם לגבי ה-1.4 160 כ״ס שעל הביצועים שלו אף אחד לא מתלונן, ועם כל הכבוד לפוקוס המתוקה שלך, הוא קצת יותר חזק.

לגבי ההשוואה שאתה עושה בין הפוקוס לאסטרה, הנתונים על הנייר יפים מאוד (אם כי הנתונים שלך יפים עוד יותר..), אבל יש לי כמה השגות:

1. בקרוז טורבו יש מנוע וגיר זהים, ובמפרט הם מדברים על 9.5 שניות (עם משקל יתר). מה הולך כאן? - דווקא נראה לי שהם יותר מדייקים. חוצמזה, הרי אתה יודע שהיצרנים ׳פסימיים׳ מאוד לגבי הביצועים, אולי האסטרה בכלל עושה 0-100 ב-8 שניות.

2. לגבי כ״ס - לגולף ולשירוקו 1.4 יש גירסה של 122 כ״ס. נחש מה, הן מהירות ממיצובישי לאנסר למשל עם 140 כ״ס בשלוש שניות בערך. לגולף 1.2 יש 105 כ״ס. בכל זאת היא מהירה מיונדאי i35 בעלת ה-133 סוסים בשנייה וחצי. וללאון כמה סוס יש? 10 פחות מלפוקוס. על הבדלי הביצועים ביניהן אין צורך להכביר במילים.

3. שוב, הכל בגלל התיבה. בפוקוס יש תיבה כפולת מצמדים המאפשרת העברה מהירה יותר. מעבר לכך שיש לה, כפי שאתה מודה, חסרונות רבים - הרי שלנהג הממוצע, שלא באמת עושה 0-100, ולרוב משתמש בכוח המכונית בעקיפה קצרה יותר או פחות, אין חשיבות רבה להעברת ההילוכים המהירה.

4. האם אתה באמת סבור שהפוקוס שלך עדיפה מבחינת יחידת ההנעה שלה מה-1.4 tsi 122? אני לא סבור כך, בוודאי לנהג הממוצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגעתי קצת באיחור, אבל אני אנסה לתרום את הזוית שלי.

אני גם הייתי בהתלבטות דומה לפני חצי שנה, רק שהרכב היה מיועד להרכש בליסינג מהעבודה.

עשיתי נסיעת מבחן על כולן : הלאון, הפוקוס והאסטרה (וגם הולוסטר).

הכי אהבתי את הלאון, אבל לצערי קיבלתי הצעת מחיר שערורייתית מהליסינג עליה, אז נאלצתי לוותר.

את האסטרה לא אהבתי. נכון שהיא מרגישה מאד איכותית, שקטה ונוחה, התנהגות כביש מעולה, אבל החסרונות :

- אבזור מעליב בגירסה הבסיסית.

- גיר שהוא אמנם 'רגיל' אבל ממש גרוע, בועט ולא חלק.

- מנוע שמרגיש חזק רק בסל"ד נמוך/ביניים, אבל לא באמת מושך מהר, הוא נחנק בסל"ד גבוה ומאבד כוח, ובפועל זה לא באמת מהיר.

- המחיר בזמנו היה לא משתלם (עכשיו קצת יותר שווה).

 

אני הלכתי על הפוקוס 2 ליטר טיטניום (פלוס). אני נוהג הרבה בכבישי נהיגה בצפון, ומנצל את הרכב.

הבעיה הכי מציקה בפוקוס זה הגיר - הוא פשוט בלתי נסבל בנהיגה ספורטיבית ומוציא את כל העוקץ מהעניין. אפשר לקרוא על זה בשרשור נפרד שכתבתי.

מעבר לזה - הרכב נהדר, הוא חזק (למרות שהלאון יותר חזק ה וזה מורגש), התנהגות מעולה, שקט מאד ומבודד, מאובזר בכל מה שאפשר לבקש, מאד נוח לתפעול - לא מבין את התלונות על עודף כפתורים וכו' - בטיטניום יש מערכת של סוני והכפתורים אחרים.

בכל מקרה כל השליטה נעשית מההגה וזה מאד נוח.

 

אם הייתי צריך לבחור היום מחדש, כשהמחיר של הלאון ירד והפוקוס עלה - הייתי הולך על לאון ומוסיף לה את כל האבזור כך שתהיה מפנקת ככל האפשר, שזה מה שעשית בעצם, נראה לי שבחרת טוב. תתחדש ! (אני הייתי הולך על שחור..כמו הפוקוס שלקחתי, אבל זה עניין של טעם).

 

אין אצלינו מאוחר, כל הבא ברוך הבא!

 

תתחדש על הפוקוס, בהחלט אוטו טוב, קראתי עליו ושמעתי מאנשים שמבינים בתחום הרכב...

 

תודה על הברכות, אני גם חושב שהבחירה שלי היתה טובה לאור מה שאני מקבל ברכב זה מספיק לי (עם מה שהוספתי) וכמובן המנוע והגיר המותאמים כל כך....עכשיו נשאר באמת לחוות אותה שבוע הבא בנסיעת מבחן ולסגור את העסקה סופית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהצלחה, עשית בחירה טובה.

ובעניין ההשוואות עם המכוניות האחרות עם מנועי הטורבו הקטנים יותר (ואני מתייחס לנפח המנוע בלבד): הנגיעה הראשונה במצערת קובעת איך "תתנהג" עם המצערת: בנפח גדול יותר המומנט בסרק גבוה יותר. זה מאפשר לך להתחיל לנסוע תוך "ליטוף" המצערת ולנהוג רגוע (אלא אם אתה "חולה מצערת"), בניגוד לרכב עם מומנט נמוך יותר בסרק שמאלץ אותך "ללחוץ" עד שהמנוע מגיע למומנט שלו, וגם להחליף הילוך בנקודה גבוהה יותר.

אני (להבדיל) חוויתי את זה בפורסטר טורבו עם מנוע 2000 ("תמשוך, חייל. תמשוך") מול 2500 ("תישן, חמודי. תישן...הגענו ל-1500 טורים...בוא נעלה הילוך...").

עד 27.1.2020 אני עסוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, זה גם לא מאוד נוח להגיע לסל״ד גבוה כל הזמן.

לא נראה לי שהטורבו בפורסטר זהה לטורבו האירופאי. גם לאימפרזה טורבו יש מאפיינים דומים של צורך בסל״ד גבוה עבור הכוח המתפרץ. במנועים הנידונים ממש אין צורך בכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי נסיעת המבחן רק תחזק אצלך את התחושה שעשית עסקה מצויינת.

 

תודה איש, בוא נראה שבוע הבא....מקווה לשרשר בנושא הזה אם אמצא אותו עד אז....:-P

 

 

 

בהצלחה, עשית בחירה טובה.

ובעניין ההשוואות עם המכוניות האחרות עם מנועי הטורבו הקטנים יותר (ואני מתייחס לנפח המנוע בלבד): הנגיעה הראשונה במצערת קובעת איך "תתנהג" עם המצערת: בנפח גדול יותר המומנט בסרק גבוה יותר. זה מאפשר לך להתחיל לנסוע תוך "ליטוף" המצערת ולנהוג רגוע (אלא אם אתה "חולה מצערת"), בניגוד לרכב עם מומנט נמוך יותר בסרק שמאלץ אותך "ללחוץ" עד שהמנוע מגיע למומנט שלו, וגם להחליף הילוך בנקודה גבוהה יותר.

אני (להבדיל) חוויתי את זה בפורסטר טורבו עם מנוע 2000 ("תמשוך, חייל. תמשוך") מול 2500 ("תישן, חמודי. תישן...הגענו ל-1500 טורים...בוא נעלה הילוך...").

 

נשמע מגניב....קח בחשבון שאני עובר מהונדה סיביק 2008 גיר רובוטי שהייתי נוסע בו "ידני" ולא על האוטומט, הייתי מעלה במצערת עד ל-3,000 סיבובים (טורים) ורק אז מחליף הילוך.....אז בלאון DSG אתה אומר מספיק ליטוף קל של הדוושה? ובתקווה הנסיעה חלקה לאחר 4 שנים.....אחרות....נגדיר זאת כך.

 

תודה לכולם,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, זה גם לא מאוד נוח להגיע לסל״ד גבוה כל הזמן.

לא נראה לי שהטורבו בפורסטר זהה לטורבו האירופאי. גם לאימפרזה טורבו יש מאפיינים דומים של צורך בסל״ד גבוה עבור הכוח המתפרץ. במנועים הנידונים ממש אין צורך בכך.

 

מדובר בטורבו ידני עם מגדש קטן מהסטנדרטי (ואני מעדיף לא להוסיף פרטים).

בנוסף, נהגתי מספר חודשים בליאון (טורבו 1800 משנת 2003, כמדומני) של בן משפחה, ותחושת זמינות הכוח (בסרק) היתה דומה לזאת של הפורסטר 2500 (רק שהקג"מים של הפורסטר גבוהים יותר, וזה בא לידי ביטוי "אחרי הסרק").

עד 27.1.2020 אני עסוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה איש, בוא נראה שבוע הבא....מקווה לשרשר בנושא הזה אם אמצא אותו עד אז....:-P

 

 

 

 

 

נשמע מגניב....קח בחשבון שאני עובר מהונדה סיביק 2008 גיר רובוטי שהייתי נוסע בו "ידני" ולא על האוטומט, הייתי מעלה במצערת עד ל-3,000 סיבובים (טורים) ורק אז מחליף הילוך.....אז בלאון DSG אתה אומר מספיק ליטוף קל של הדוושה? ובתקווה הנסיעה חלקה לאחר 4 שנים.....אחרות....נגדיר זאת כך.

 

תודה לכולם,

 

אני לא מכיר את ה-DSG, אולם נהגתי (כפי שתוכל לקרוא בתגובה הקודמת) בידנית, ואפשר בהחלט "להחליק" איתה (לא להחליק את הרכב. לתת למנוע לעבוד "חלק" בטורים נמוכים).

עד 27.1.2020 אני עסוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני יכול לתרום מהנסיון הדל שלי עם ה dsg ,זאת הנסיעת מבחן שעשיתי על הליאון לפני קניה וכיוון שלא הייתה ידנית נסעתי על האוטומטית - מה שאני יכול להגיד שמכל הגירים האוטומטיים שיצא לי לנהוג עליהם כולל מאזדה ופורדים עתירי הספק התיבה הזאת כמעט ולא מורגשת במצב הרגיל ובמצב ה s מרשימה במהירות ההעברה שלה שלא דורשת מהנהג כל פעם לעזוב את דוושת הגז כדי לרמוז לתיבה שתחליף הילוך

 

Sent from my Sensation using Tapatalk 2 Beta-5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני יכול לתרום מהנסיון הדל שלי עם ה dsg ,זאת הנסיעת מבחן שעשיתי על הליאון לפני קניה וכיוון שלא הייתה ידנית נסעתי על האוטומטית - מה שאני יכול להגיד שמכל הגירים האוטומטיים שיצא לי לנהוג עליהם כולל מאזדה ופורדים עתירי הספק התיבה הזאת כמעט ולא מורגשת במצב הרגיל ובמצב ה s מרשימה במהירות ההעברה שלה שלא דורשת מהנהג כל פעם לעזוב את דוושת הגז כדי לרמוז לתיבה שתחליף הילוך

 

Sent from my Sensation using Tapatalk 2 Beta-5

 

תודה על השיתוף...

 

האם גם בתיבה הזו אני צריך לעזוב את הגז לפני כל העברת הילוך כמו ברובוטית שלי בסיוויק???

 

אומנם אני בטוח לא באותה גסות אבל גם פה צריך לעזוב את המצערת? מקווה שזה לא פוגם בחוויית הנהיגה,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכות על הרכישה של הלאון, ניר. :wink:

 

אגב, מישהו יכול לומר לי האם בלאון שרכשתי השבוע יש מערכת HILL HOLD? מדובר על הדגם הידני, 1.4TSI.

 

תודה רבה.

Kia Niro, 1.6 (141), Hybrid Crossover, Rich Espresso, 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף...

 

האם גם בתיבה הזו אני צריך לעזוב את הגז לפני כל העברת הילוך כמו ברובוטית שלי בסיוויק???

 

אומנם אני בטוח לא באותה גסות אבל גם פה צריך לעזוב את המצערת? מקווה שזה לא פוגם בחוויית הנהיגה,

 

אין צורך לעזוב גז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכות על הרכישה של הלאון, ניר. :wink:

 

אגב, מישהו יכול לומר לי האם בלאון שרכשתי השבוע יש מערכת HILL HOLD? מדובר על הדגם הידני, 1.4TSI.

 

תודה רבה.

 

כתוב במפרט. לדעתי יש זה מגיע כסטנדרד אפילו באיביזה שעולה 70K. כנל לגבי קרוז קונטרול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4350 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...