Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס 2012 או סיאט לאון 1.8 TSI?


Rinor81
שימו לב! השרשור הזה בן 4378 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים,

 

ברשותי הונדה סיוויק האצ'בק עם גיר רובוטי 2008 ולאחר בדיקות אני שוקל לרכוש פורד פוקוס 2012 או סיאט לאון 1.8 TSI

 

מה עדיף לדעתכם?

 

קראתי ושמעתי יופי של דברים על הסיאט עם מנוע TSI וגיר DSG7 שאני שוקל אך יחד עם זאת הדגם הזה מסיים את תפקידו

 

השנה ושנה הבאה נראה כבר רכב חדש, למרות שמדובר באחלה גיר ומנוע טורבו.

 

הפורד מאובזרת ממש יפה בפנים ואמורה להגיע עם 2.0 ליטר ו-170 כ"ס....

 

 

אני כבר הייתי נעול על הסיאט בגלל הדברים החיוביים שקראתי ואמרו לי אבל אבזור, מודרניות של פורד + גרסא אחרונה של סיאט

 

השנה גורמים לי לחשוב....לא יודע מה לעשות.....

 

אשמח לעזרתכם אנשים. תודה.

 

 

ניר,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 120
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לדעתי הליאון עדיפה רק בסעיף הביצועים בקו ישר. בכל שאר הפרמטרים, הפוקוס [שגם לה לא חסר כח, בטח בהשוואה לרכב משפחתי].

הליאון מבוססת על גולף 5 [הושקה ב05! ואם אני לא טועה יש לה רק 4 כוכבים במבחן ריסוק מול 5 בפוקוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודע לפער במחיר, אבל בואו נצא מנקודת הנחה שאין בעיה כספית כרגע וצריך לבחור בין 2 הרכבים...

 

אני ממש לא יודע מה לבחור פה. לאון יופי של רכב קראתי, פורד היא גדולה מידי, אולי את גרסת ההאצ'בק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי מקל ראש בנושא הבטיחות, ולכן אני אישית הייתי מוריד מהפרק את הלאון.

 

תוסיף למשוואה שלך גם את הקרוז טורבו אשר מציע גם היא מנוע לא רע עם אבזור מאוד נדיב, מרחב עדיף על הפוקוס ורמת בטיחות הגבוהה ביותר עם 10 כ"א.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלאון כרגע במחיר טוב אבל היא מאוד פשוטה בפנים ,ממש כמו רכב מלפני 10 שנים.

הפוקוס רכב טוב ונראת מצויין בפנים .

הלאון עולה על פוקוס בכל נושא הכוח והמהירות אבל בכל מה שנשאר היא הרבה מאחור.

אני מאמין שאם תישב בתוך הרכבים אז מיד תבחר בפוקוס כי הסיאט ממש אנמית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחירה היא עניין של סדרי עדיפות וחשוב להגדיר אותם לפני שהולכים לשים כסף, ואז תוכל להחליט אם היתרונות של הפוקוס שווים את תוספת העלות.

אני, למשל, קונה קודם כל ולפני הכל התנהגות (כמו שאני אוהב, לא כמו שהבוחן במגזין אוהב) וביצועים. גימור ואבזור לא מעניינים אותי (באופן קיצוני). מישהו אחר יעדיף נוחות ואבזור (לגיטימי).

 

בנוסף, לפוקוס, 3 שנים אחריות. ללאון, לעומת זאת, 5 שנים אחריות על הגיר.

 

אם תוספת הכסף באמת לא מדאיגה אותך, פשוט תעשה נסיעת מבחן ותקנה את זו שיותר "בא לך" עליה...

 

נ.ב. הביצועים בלאון טובים יותר באופן מאוד משמעותי. זה לא יתרון "בקו ישר", זה יתרון כוח זמין בכל מצב, בשל מנוע עם מומנט גדול יותר (בהרבה) לאורך קשת רחבה של הסל"ד.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחירה היא עניין של סדרי עדיפות וחשוב להגדיר אותם לפני שהולכים לשים כסף, ואז תוכל להחליט אם היתרונות של הפוקוס שווים את תוספת העלות.

אני, למשל, קונה קודם כל ולפני הכל התנהגות (כמו שאני אוהב, לא כמו שהבוחן במגזין אוהב) וביצועים. גימור ואבזור לא מעניינים אותי (באופן קיצוני). מישהו אחר יעדיף נוחות ואבזור (לגיטימי).

 

בנוסף, לפוקוס, 3 שנים אחריות. ללאון, לעומת זאת, 5 שנים אחריות על הגיר.

 

אם תוספת הכסף באמת לא מדאיגה אותך, פשוט תעשה נסיעת מבחן ותקנה את זאת שיותר "בא לך" עליה...

 

כמוך כמוני. גם לי חשובה יותר ההתנהגות בכביש כי בסופו של יום כל האבזור בפנים נהייה שגרתי לאחר זמן מה וזה מרגש ומגניב רק בהתחלה כשהכל חדש דנדש. השאלה אם אין בעיה שהליאון היא האחרונה בדורה בדגם הזה....שנה הבאה יש לאון חדשה לגמרי לכן אין בעיה שאני בעצם קונה רכב שמבוסס על גולף 2005?

 

שמעתי אחלה רכב עם ביצועים יפים שגם מקיימת, 7 הילוכים של DSG וכפולת מצמד, בקיצור בובה של אוטו על הכביש....ולי באמת חשובה ההתנהגות כביש קודם. אז אתם אומרים שביצועים הלאון טובה יותר, מצד שני זו הלאון האחרונה והפורד יותר מודרנית...

 

אני אעשה נסיעת מבחן על שתיהן ואחליט אז....השאלה מישהו יודע איך הפורד על הכביש? משהו עם המנוע 2 ליטר שלהם 170 כ"ס???

 

תודה,

 

 

 

הלאון כרגע במחיר טוב אבל היא מאוד פשוטה בפנים ,ממש כמו רכב מלפני 10 שנים.

הפוקוס רכב טוב ונראת מצויין בפנים .

הלאון עולה על פוקוס בכל נושא הכוח והמהירות אבל בכל מה שנשאר היא הרבה מאחור.

אני מאמין שאם תישב בתוך הרכבים אז מיד תבחר בפוקוס כי הסיאט ממש אנמית.

 

מסכים שהלאון רכב מאוד מיושן באבזור פנים והוא פשוט ריק!

 

מצד שני חשוב לי איך הרכב נוסע על הכביש וכוח המנוע שהוא יכול לספק ובאמת מספק. יש למישהו מידע על המנוע של פורד 2 ליטר עם 170 כ"ס? בהשוואה למנוע TSI של לאון 1.8?? זה מעניין לדעת. נראה שהמנוע של לאון חזק יותר וכן, יש מצב שפה 5 שנים אחריות מול 3 של פורד...

 

מבחני ריסוק חשובים, 4 מתוך 5 זה לא רע....מה לא? זה 80%

 

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. ללאון חמש שנות אחריות רק על הגיר האוטומטי. לשאר האוטו שנתיים ושנת רצון טוב כזו שמכריחה אותך להיות נחמד ליבואן ומוסכיו בכל משך האחריות.

2. המנוע בהחלט חריג לטובה במחיר בו נמכרת הלאון כיום. היא גם מאוד מאובזרת, למרות השיממון שחשת ובצדק בתוך האוטו. לטעמי היא גם מעוצבת נהדר חיצונית, מרווחת לגודלה ומוקפדת בגימורה.

3. ללאון נסיעה קשה יחסית ללא תמורה אמיתית בדמות נסיעה ספורטיבית או מהנה במיוחד. גם ההגה די חסר תחושה. אבל היא עדיין סבירה מבחינות אלו.

4. אם להפרשי המחיר אין משמעות בעיניך, שווה אולי לטפס מעט גבוה יותר, שם נימצאות אלטרנטיבות ראיות יותר משתי אלו. אם בכל זאת יש משמעות לכסף הלאון בהחלט קניה פנטסטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמוך כמוני. גם לי חשובה יותר ההתנהגות בכביש כי בסופו של יום כל האבזור בפנים נהייה שגרתי לאחר זמן מה וזה מרגש ומגניב רק בהתחלה כשהכל חדש דנדש. השאלה אם אין בעיה שהליאון היא האחרונה בדורה בדגם הזה....שנה הבאה יש לאון חדשה לגמרי לכן אין בעיה שאני בעצם קונה רכב שמבוסס על גולף 2005?

 

התנהגות כביש היא גם עניין של טעם. יש כאלו שמעדיפים אחיזה גבוהה, יש אחרים שמעדיפים זנב שובב (לדוגמא).

 

זה שתהיה לאון חדשה רלוונטי בדיוק כמו כל מכונית חדשה שתצא בשנים הקרובות. אתה קונה את הרכב שלך עכשיו, לא עוד שנה, ומשווה אותו להצע המיידי, לא העתידי.

 

זה שהלאון מובססת על הגולף 05 - אז מה?!

המבחן הוא מבחן התוצאה. אתה קונה מכונית, לא טכנולוגיה. אני יכול לתת לך אינספור דוגמאות של מכוניות שהדגם החדש שלהם היה פחות טוב (בשבילי!) מהיוצא.

 

מסכים שהלאון רכב מאוד מיושן באבזור פנים והוא פשוט ריק!

 

מצד שני חשוב לי איך הרכב נוסע על הכביש וכוח המנוע שהוא יכול לספק ובאמת מספק. יש למישהו מידע על המנוע של פורד 2 ליטר עם 170 כ"ס בהשוואה למנוע TSI של לאון 1.8??

 

 

אני חיית בכיייף גם עם WRX. כאמור, לא מעניינת אותי איכות הפלסטיק. כמו שהוספתי התגובה הקודמת, הלאון משמעותית יותר חזקה.

שוב, השאלה אם היתרונות (הברורים) של הפוקוס שווים לך את תוספת המחיר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. ללאון חמש שנות אחריות רק על הגיר האוטומטי. לשאר האוטו שנתיים ושנת רצון טוב כזו שמכריחה אותך להיות נחמד ליבואן ומוסכיו בכל משך האחריות.

2. המנוע בהחלט חריג לטובה במחיר בו נמכרת הלאון כיום. היא גם מאוד מאובזרת, למרות השיממון שחשת ובצדק בתוך האוטו. לטעמי היא גם מעוצבת נהדר חיצונית, מרווחת לגודלה ומוקפדת בגימורה.

3. ללאון נסיעה קשה יחסית ללא תמורה אמיתית בדמות נסיעה ספורטיבית או מהנה במיוחד. גם ההגה די חסר תחושה. אבל היא עדיין סבירה מבחינות אלו.

4. אם להפרשי המחיר אין משמעות בעיניך, שווה אולי לטפס מעט גבוה יותר, שם נימצאות אלטרנטיבות ראיות יותר משתי אלו. אם בכל זאת יש משמעות לכסף הלאון בהחלט קניה פנטסטית.

 

טוב, בוא נגיד שהייתי רוצה אלפא ג'ולייטה או שירוקו אבל עם מנועים מקבילים ופה כבר המחיר משחק תפקיד, הכוונה עוד 10,000-12,000 נניח על הגימור וכל השטויות אולי אפשר למצוא....אבל אני רואה שאתה ממליץ על הלאון בנסיעה...

 

 

 

התנהגות כביש היא גם עניין של טעם. יש כאלו שמעדיפים אחיזה גבוהה, יש אחרים שמעדיפים זנב שובב (לדוגמא).

 

זה שתהיה לאון חדשה רלוונטי בדיוק כמו כל מכונית חדשה שתצא בשנים הקרובות. אתה קונה את הרכב שלך עכשיו, לא עוד שנה, ומשווה אותו להצע המיידי, לא העתידי.

 

זה שהלאון מובססת על הגולף 05 - אז מה?!

המבחן הוא מבחן התוצאה. אתה קונה מכונית, לא טכנולוגיה. אני יכול לתת לך אינספור דוגמאות של מכוניות שהדגם החדש שלהם היה פחות טוב (בשבילי!) מהיוצא.

 

 

 

אני חיית בכיייף גם עם WRX. כאמור, לא מעניינת אותי איכות הפלסטיק. כמו שהוספתי התגובה הקודמת, הלאון משמעותית יותר חזקה.

שוב, השאלה אם היתרונות (הברורים) של הפוקוס שווים לך את תוספת המחיר.

 

אהלן,

 

מסכים איתך....זה רק אפקט פסיכולוגי שיוצא דגם חדש שנה הבאה ולא יותר מזה כי הרכב הוא טוב והמנוע והגיר סבבה מאוד לפי מה שקראתי ושמעתי מאנשים.

 

מכיר דגמים חדשים שהיו על הפנים מול קודמים, ראה הונדה שנת 2002 אם אני לא טועה מול הקודמת....אז גם אתה היית ממליץ על לאון במקום הפורד?

 

בגדול אני אעשה נסיעת מבחן על שתיהן ואנסה להרגיש אותן על הכביש כמה שאפשר להבין מנסיעת מבחן פרווה אחת שכזו...האבזור מאוד מפתה האמת של הפורד אבל מבחינת נסיעה צריך לבדוק את שתיהן ואתם אומרים שהמנוע של הלאון יותר חזק משמעותית ממנוע 2.0 ליטר 170 כ"ס של פורד....הבנתי נכון אנשים?

 

 

תודה לכולם על העזרה, באמת מעריך זאת!

 

ניר,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הנאמר בהמשך הוא דעה אישית בלבד :

1) מבחני ריסוק - עם כל הכבוד, ויש, כאשר חלילה יש התנגשות בין שני רכבים פרטיים (על משאית אני לא מדבר בכלל) הנוסעים כל אחד 80 קמ״ש, 5 כוכבי בטיחות לא יצילו את המצב. תזכרו שמבחן נערך במהירות מצחיקה ביותר של כ-65 קמ״ש במטרה סטטית !

2) בעוד 3 שנים השוק יוצף באלפי פוקוסים המשוחררים מליסינג, ואין מצב שמוכר פרטי יוכל להתחרות מול החברות האלה המצעיות מחירי רצפה, אחריות לשנה או שנתיים, מימון וטרייד-אין. זה שגרסת פוקוס היא חזקה ומאובזרת, לא ישנה הרבה. כלומר, עכשיו מחיר של גרסה חזקה ומאובזרת יותר יקר נניח ב-20 אלף מול גרסת ליסינג, אז כל הפער הזה ילך לאיבוד.

3)זה שגרסה מתחלפת בשנה הבאה - אז מה ? לא הבנתי מההפאונה כאן, הרכב בגלל שה נהיה פחות טוב ?

4) מנוע tsi הוא בעל מומנט הרבה יותר חזק, יתרון ברור לסיאט. גם המחיר כרגע נמוך משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי זה שמודל הרכב עומד להתחלף, אני בהחלט מבין למה זה מבאס.

לא כיף לרכוש רכב חדש (מעוצב יפה מאוד לדעתי) וכעבור שנה להרגיש שאתה נוסע ברכב מיושן בגלל שהוצגה המחליפה (ולא סתם מתיחת פנים).

מסיבה זו לדוגמא לא הייתי רוכש כעת את המונדאו, רגע לפני החלפתה במונדאו מושכת בהרבה.

 

לגבי האחריות, אם הייתי צריך להשוות שלוש שנים אחריות מלאה של דלק מוטורס לשנתיים אחריות "מלאה" (ועוד שנה של אחריות בלאי, וחמש על הגיר מאחר והציג אמינות עלובה) של צ'מפיון (אשר יודעים בשירות האדיב שלהם), הייתי בוחר באחריות ושירות של דלק מוטורס.

 

לגבי הבטיחות, הרכב קיבל 4 כוכבי בטיחות בשנת 2005, מאז הסטנדרטים הוחמרו וכיום אני בספק אם הייתה מקבלת גם את הציון הנ"ל.

הפוקוס מבחינה זו עדיפה באופן משמעותי!

 

לגעתי, אם אתה כבר מוכן לעלות לרמת מחירים של 140K ש"ח, יש אלטרנטיבות עדיפות בהרבה ומומלץ בחום לבחון את כל האלטרנטיבות.

 

לדוגמא, יש אופל אסטרה טורבו, ג'טה טורבו (אך מחיר מוגזם), קרוז טורבו (מחיר ירד ל-130K), סיטרואן C4 טורבו (עיצוב משגע לדעתי) ועוד..

קח בחשבון שבכל רכב טורבו ניתן להגיע לשיפור ניכר בהספק ע"י עדכון תוכנה פשוט (תבדוק בפורום שיפורים) אשר יביא אותך לרמת ביצועים מספקת בהחלט.

 

אין ספק שהמנוע של הסיאט מעולה ובעל פוטנציאל מצויין לשיפורים, אם זה כל מה שחשוב לך אז זאת בהחלט צריכה להיות הבחירה שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר דגמים חדשים שהיו על הפנים מול קודמים, ראה הונדה שנת 2002 אם אני לא טועה מול הקודמת....אז גם אתה היית ממליץ על לאון במקום הפורד?

 

ניר, אני חושב שמנו לך יפה מאוד את היתרונות והחסרונות של כל רכב. מעבר לכך, אני לא יכול להמליץ לך מה טוב לך.

 

אני שמתי הזמנה ללאון, כי נקודת המבט שלי היא, שאם כבר אני קונה רכב שהוא לא ספורטיבי בעליל (ויש לי תלונות קשות גם נגד חלק מהרכבים שכן נחשבים "ספורטיבים בעליל", כמו בקרות שלא מתנתקות, הגאים חשמליים, שאף פעם לא מחוברים, ועוד), אז שלפחות תהיה לרכב תכונה אטרקטיבית אחת, שתציל אותו משממון.

 

בלאון זה השילוב של מנוע/גיר. היא תחבורה נחמדה, עם פלפל.

 

ב-B4 הידנית שלי (2005) זה הגיר הידני וההנעה המרובעת (לא שיש החלקות כח, אבל בכל זאת מתנהג טוב יותר מהנעה קדמית, באופן מורגש).

 

זה שהפוקוס מתנהגת יותר טוב, זה לא מספיק כדי להפוך אותה לאטרקטיבית, כי לא בשביל זו ולא בשביל האחרת אני אקום בשבת לפנות בוקר, כדי ללכת לשייף קצת גומי בנס הרים (או כל טיול נהיגה אחר).

 

אתה יודע, זה כמו לבחור עם איזו בחורה לצאת לדייט, כשבאף אחת את לא ממש מאוהב. אז תלך על זאת עם הציצ... סליחה, העיניים הגדולות. לפחות תוכל להגניב מידי פעם מבט לצי... עיניים שלה, ולהנות קצת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר, אני חושב שמנו לך יפה מאוד את היתרונות והחסרונות של כל רכב. מעבר לכך, אני לא יכול להמליץ לך מה טוב לך.

 

אני שמתי הזמנה ללאון, כי נקודת המבט שלי היא, שאם כבר אני קונה רכב שהוא לא ספורטיבי בעליל (ויש לי תלונות קשות גם נגד חלק מהרכבים שכן נחשבים "ספורטיבים בעליל", כמו בקרות שלא מתנתקות, הגאים חשמליים, שאף פעם לא מחוברים, ועוד), אז שלפחות תהיה לרכב תכונה אטרקטיבית אחת, שתציל אותו משממון.

 

בלאון זה השילוב של מנוע/גיר. היא תחבורה נחמדה, עם פלפל.

 

ב-B4 הידנית שלי (2005) זה הגיר הידני וההנעה המרובעת (לא שיש החלקות כח, אבל בכל זאת מתנהג טוב יותר מהנעה קדמית, באופן מורגש).

 

זה שהפוקוס מתנהגת יותר טוב, זה לא מספיק כדי להפוך אותה לאטרקטיבית, כי לא בשביל זו ולא בשביל האחרת אני אקום בשבת לפנות בוקר, כדי ללכת לשייף קצת גומי בנס הרים (או כל טיול נהיגה אחר).

 

אתה יודע, זה כמו לבחור עם איזו בחורה לצאת לדייט, כשבאף אחת את לא ממש מאוהב. אז תלך על זאת עם הציצ... סליחה, העיניים הגדולות. לפחות תוכל להגניב מידי פעם מבט לצי... עיניים שלה, ולהנות קצת.

 

אחלה תשובה.....שלח את הבחורה!

 

אני חושב יש ללכת על הרכב הראשון שרצית...מין כלל כזה וזה אומר הלאון 1.8 TSI

 

אולי אני מנסה לשכנע את עצמי אבל למרות שהפוקוס מפתה עם כל השטויות שהיא מציעה אני עדיין חושב שביצועי כביש לפי מה

 

שקראתי ושילוב מנוע גיר יהיו יותר טובים על הכביש בלאון שבאמת קיבלה תשבוחות....

 

נעשה נסיעת מבחן על שתיהן ונראה מה "ירגש" אותי יותר עד כמה שאפשר...בגדול אני מעדיף רכב עם התנהגות כביש יותר כיפית

 

ושלא יזחל כמו עגלה, לא אקרע לו את הצורה או אלך להתחרות איתו כמובן, אבל להרגיש שאני נוסע באוטו שלא מבייש את הנסיעה,

 

ונראה שמנוע הטורבו של הלאון חזק יותר משל הפוקוס...אני צודק פה? נשמע הגיוני למישהו?

 

:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4378 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...