Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס 2012 או סיאט לאון 1.8 TSI?


Rinor81
שימו לב! השרשור הזה בן 4379 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הפוקוס רכב טוב,מפנק ,בטיחותי ,אבל אם אתה מחפש רכב שכיף לנהוג בו אז אין ממש תחרות כי הלאון לוקחת בגדול.

כן הלאון הרבה יותר חזקה ומהירה ואת ההשווהה לפוקוס 2000 אתה יכול לעשות עם האיביזה 1400 טורבו וגם שם ההבדל הוא מאוד קטן.

הפורד מאוד כבדה .

בתור מי שנוהג הרבה בפוקוס אני יכול להגיד שהנסיע רגוע ,משעממת ובטיחותית ומתאימה לרוב הנהגים אבלללללל כיפית היא לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 120
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הפוקוס רכב טוב,מפנק ,בטיחותי ,אבל אם אתה מחפש רכב שכיף לנהוג בו אז אין ממש תחרות כי הלאון לוקחת בגדול.

כן הלאון הרבה יותר חזקה ומהירה ואת ההשווהה לפוקוס 2000 אתה יכול לעשות עם האיביזה 1400 טורבו וגם שם ההבדל הוא מאוד קטן.

הפורד מאוד כבדה .

בתור מי שנוהג הרבה בפוקוס אני יכול להגיד שהנסיע רגוע ,משעממת ובטיחותית ומתאימה לרוב הנהגים אבלללללל כיפית היא לא.

 

אתה רציני?

איביזה 1.4T-DSG7 מזנקת ל-100 תוך 7.6 ש' בגירסה הרגילה, תוך 7.2ש' בגירסה קופרה.

לאון המדוברת 1.8T-DSG7 מזנקת ל-100 תוך 7.8ש'.

אז למה את ההשוואה של הפוקוס 2L צריך לעשות אל מול האיביזה, "שם ההבדל קטן מאוד"?!

 

לפותח השרשור,

בוא נבדוק שניה את המספרים היבשים.

ללאון לוקח 7.8 ש' להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן שלפוקוס 2L לוקח שניה אחת יותר, 8.9ש' ליתר דיוק.

האם ההבדל הנ"ל כל כך משמעותי?

לדעתי לא.

 

מבחינת ניהוג, אני ממש לא בטוח שהלאון עדיפה, בטח לא ביום יום.

מה גם שאל תמעיט בחשיבותה של סביבת הנהג, שם לפוקוס יש יתרון גדול.

את דעתי לגבי הבטיחות כבר אמרתי מספר פעמים.

אני הייתי בוחר בפוקוס 5 דלתות גרסאת טיטניום (אם כסף לא משפיע על ההחלטה כמובן).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח השרשור,

בוא נבדוק שניה את המספרים היבשים.

ללאון לוקח 7.8 ש' להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן שלפוקוס 2L לוקח שניה אחת יותר, 8.9ש' ליתר דיוק.

האם ההבדל הנ"ל כל כך משמעותי?

לדעתי לא.

 

זה הבדל גדול.

ללאון 25 קג"מ מומנט, החל מ-1.8K סל"ד ועד 5.5K (מהזכרון). לפוקוס מקסימום של 20 קג"מ ב-4.5K סל"ד. 25%, במקסימום (והרבה יותר מזה כשלא במקסימום) זה הבדל מאוד משמעותי.

 

מה גם שאל תמעיט בחשיבותה של סביבת הנהג, שם לפוקוס יש יתרון גדול.

 

סביבת הנהג איננה חשובה. זה עניין קוסמטי, גרידא. חשוב כמו העיצוב של הרכב, אבל חסר משמעות מעשית. מי שפלסטיק איכותי עושה לו את החווית הנסיעה, לגיטימי, אבל אפשר להמעיט בחשיבות העניין...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רציני?

איביזה 1.4T-DSG7 מזנקת ל-100 תוך 7.6 ש' בגירסה הרגילה, תוך 7.2ש' בגירסה קופרה.

לאון המדוברת 1.8T-DSG7 מזנקת ל-100 תוך 7.8ש'.

אז למה את ההשוואה של הפוקוס 2L צריך לעשות אל מול האיביזה, "שם ההבדל קטן מאוד"?!

 

לפותח השרשור,

בוא נבדוק שניה את המספרים היבשים.

ללאון לוקח 7.8 ש' להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן שלפוקוס 2L לוקח שניה אחת יותר, 8.9ש' ליתר דיוק.

האם ההבדל הנ"ל כל כך משמעותי?

לדעתי לא.

 

מבחינת ניהוג, אני ממש לא בטוח שהלאון עדיפה, בטח לא ביום יום.

מה גם שאל תמעיט בחשיבותה של סביבת הנהג, שם לפוקוס יש יתרון גדול.

את דעתי לגבי הבטיחות כבר אמרתי מספר פעמים.

אני הייתי בוחר בפוקוס 5 דלתות גרסאת טיטניום (אם כסף לא משפיע על ההחלטה כמובן).

 

 

אם פוקוס אז 5 דלתות בוודאי, אני מסכים...אבל תמיד אני חושב איפה הנהיגה תהיה יותר כיפית כי כמה שסביבת הנהג

 

סבבה ברכב, בסוף מתרגלים להכל וכמה כבר בתור נהיגה ברכב אתה צריך? ווישרים שמופעלים אוטומטית? עוד 3 רמקולים נוספים?

 

הרי מה שכיף זאת נסיעה והנאה מהנסיעה ברכב שמקנה לך זאת, אז האם זאת הפוקוס שתהיה כיפית או פשוט רגילה או לאון? זאת

 

ההתלבטות....

 

 

תודה,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק לא פקטור כאן ?

 

בלי קשר,שקלת את השירוקו ? אם אני לא טועה היא סביבות ה 160 אלף.

" לא ידעתי איך קוראים לך, אז החלטתי לקרוא לך הבחורה המהממת שלא יוצאת לי מהראש "

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולם מדברים על סביבת הנהג של הפוקוס, שלדעתי היא ממש לא להיט. יש שם עומס כפתורים מטורף ונראה שממש השקיעו מחשבה באיך לדחוף עוד ועוד כפתורים. לפעמים פחות זה יותר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפוקוס רכב טוב,מפנק ,בטיחותי ,אבל אם אתה מחפש רכב שכיף לנהוג בו אז אין ממש תחרות כי הלאון לוקחת בגדול.

 

רכב שכיף לנהוג בו ואתה ממליץ על הלאון, ובגדול? :roll: (אלא אם כן מבחינתך כח = הנאה מנהיגה ותו לא).

לא נהגתי על הפוקוס האומנם, אבל מהפידבקים שהיא כן מקבלת, אני כמעט בטוח שהיא יותר מהנה לנהיגה מהלאון המשעממת, שעליה כן נהגתי בגרסת ה-1.4T.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני התלבטתי לאחרונה בין הרכבים הנ״ל, וגם היה לי קצת זמן פנוי מהעבודה, וגם אצלי הכסף לא היה פקטור משמעותי, ובחנתי את כל הרכבים הבאים:

1. סיאט לאון 1.8 dsg.

2. פורד פוקוס 2000.

3. פיאט בראבו.

4. סיטרואן c4 טורבו אקסקלוסיב.

5. אופל אסטרה טורבו.

6. גולף 1.4 122 כ״ס.

בנוסף, בחנתי גם רכבים יקרים יותר, כמו:

1. אלפא רומיאו ג׳ולייטה 1.4 tct.

2. שירוקו 1.4 160 כ״ס.

אני בחרתי בלאון, עקב הביצועים המצויינים (שאגב, הרגישו טובים יותר מהג׳ולייטה, ובטח שמהשירוקו), העיצוב החיצוני, והמחיר הנגיש.

אם תוסיף ללאון מערכת מולטימדיה, הוא גם ירגיש פחות זול ופשוט, ובתכל׳ס תיהנה מסביבת הנהג יותר מבפוקוס.

אבל, לדעתי, במחיר הזה, למי שגם נוחות חשובה - הייתי הולך על האסטרה. מבחינת הבידוד וההרגשה - הרכב מרגיש פרימיום ללא גוזמה. אם יש לך עוד שאלות, אשמח לענות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני התלבטתי לאחרונה בין הרכבים הנ״ל, וגם היה לי קצת זמן פנוי מהעבודה, וגם אצלי הכסף לא היה פקטור משמעותי, ובחנתי את כל הרכבים הבאים:

1. סיאט לאון 1.8 dsg.

2. פורד פוקוס 2000.

3. פיאט בראבו.

4. סיטרואן c4 טורבו אקסקלוסיב.

5. אופל אסטרה טורבו.

6. גולף 1.4 122 כ״ס.

בנוסף, בחנתי גם רכבים יקרים יותר, כמו:

1. אלפא רומיאו ג׳ולייטה 1.4 tct.

2. שירוקו 1.4 160 כ״ס.

אני בחרתי בלאון, עקב הביצועים המצויינים (שאגב, הרגישו טובים יותר מהג׳ולייטה, ובטח שמהשירוקו), העיצוב החיצוני, והמחיר הנגיש.

אם תוסיף ללאון מערכת מולטימדיה, הוא גם ירגיש פחות זול ופשוט, ובתכל׳ס תיהנה מסביבת הנהג יותר מבפוקוס.

אבל, לדעתי, במחיר הזה, למי שגם נוחות חשובה - הייתי הולך על האסטרה. מבחינת הבידוד וההרגשה - הרכב מרגיש פרימיום ללא גוזמה. אם יש לך עוד שאלות, אשמח לענות.

 

 

אהלן איש,

 

תודה על התשובה הנרחבת....מעניין שדווקא את הלאון בחרת....אני חושב שהייתי בוחר באלפא או שירוקו, אני פשוט מאוד אוהב את הרכבים האלה והם לדעתי יפייפיים אבל אמרת שבחנת אז אני מעריך שבחרת שיקול שמתאים לך.

 

אני די נעול על הלאון, נכון שעדיין יש לי לבטים פה ושם אבל יש לי תחושה שאני אהנה מלאון יותר - אני אוהב לנהוג, אני יודע לנהוג ופחות אכפת לי משטויות בתוך הרכב, מה גם שכנראה כן תהיה מערכת מולטימדיה ברכב ויותר מזה אני לא ממש צריך. דעתך?

 

מישהו יודע לגבי חיישן לחץ אוויר בצמיגים בלאון? כאשר חסר אוויר הוא מתריע? מישהו חווה התנסות?

 

 

תודה...

 

ניר,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, אם אתה אוהב לנהוג (והכוונה לאו דווקא לכוח), אז הלאון ממש לא מהנה (מנסיון עליה). ושוב אציין, שעל הפוקוס מבחינת התנהגות אחיזה וכו', יש ביקורות טובות מאוד.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, אם אתה אוהב לנהוג (והכוונה לאו דווקא לכוח), אז הלאון ממש לא מהנה (מנסיון עליה). ושוב אציין, שעל הפוקוס מבחינת התנהגות אחיזה וכו', יש ביקורות טובות מאוד.

 

אז מה השארת ללאון? :-D

 

לא מהנה ואין לה גימור פנים, זה כאילו ברור שפוקוס לפי מה שאתה אומר.

 

אני שמעתי שחווית הנהיגה מהנה, אפשר בבקשה לקבל הרחבה מה לא מהנה בה מבחינתך? עד שאקח נסיעת מבחן בעצמי.

 

תודה לך,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מנסיעה בקו ישר, ממש לא התחברתי אליה. לא להתנהגות, לא להעברות המשקל, לא להגה שלה שמרגיש מנותק לגמרי, היא לא חדה. אני לא בוחן רכבים ולא מתיימר להיות כזה, אבל היא הרגישה לי פשוט מנותקת, לא רכב שאפשר להנות ממנו (עזוב קו ישר). ומסתבר, שלא רק אני חושב כך בפורום :wink:

 

נ.ב

אם רק כח מנוע מעניין אותך (האצות, עקיפות, 0-100), לך על הלאון. זו בסך הכל עוד משפחתית, עם הרבה כח.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע איש,

אני אישית לא התלהבתי מריבוי הכפתורים שבפוקוס. מרגיש מצועצע משהו. בלאון איכות ההרכבה מעולה, והחומרים גם לא רעים, כשההרגשה הכללית מאוד דומה לגולף (שוב, עם המולטימדיה) כשעיצוב קצת צעיר יותר בא על חשבון איכות פחותה במעט.

בחיישנים טרם התנסיתי, ומקווה שלא אתנסה.

אם אתה לא שומאכר, קשה לי להאמין שממש תרגיש ב׳ניהוג׳ הגרוע, או בתת ההיגוי. כפי שמישהו כאן אמר, אחיזה בהחלט יש ללאון. כשמדברים על ׳מהנה׳, מדברים על השתוללויות, זריקות זנב, ולקיחת סיבובים באייפקס מאוחר (אם אתה לא מבין, אז לך על הלאון).

אני אישית נהנה מרכבי בתאוצות בעיקר. אודה ולא אבוש, שנהגתי במשך שנים על מרצדס וב.מ.וו, ומבחינת ׳התנהגות׳ אני לא חש בהבדל גדול. אני יודע שזה נובע מבורות בנהיגה, אבל כמה נהגים ממוצעים לא לוקים בה?

שוב, אני מפציר בך לנסות גם את האסטרה. רכב מעולה ונוח.

הלאון, חשוב להדגיש, פחות נוח ממרבית המשפחתיות כיום.

בנוגע לשירוקו ולג׳ולייטה, התקשיתי לשלם על רכב כמעט 180 אלף, כאשר הוא נעדר בקרת שיוט (שכמובן יש בלאון, בפוקוס, ובאסטרה, וחשובה לי). מה אני אגיד לך, קרא לי משוגע.

על השירוקו בטח לא הייתי הולך כשהיא מרגישה לי חלשה משמעותית מהלאון. הג׳ולייטה היא בסה״כ קנייה טובה, אבל במחיר הזה כבר הייתי הולך אולי על הב.מ.ו 1 או אאודי a3. שתיהן מצויינות מנסיון.

אגב, אם אתה מדבר על השירוקו, אתה בטוח שאתה זקוק למשפחתית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע איש,

אני אישית לא התלהבתי מריבוי הכפתורים שבפוקוס. מרגיש מצועצע משהו. בלאון איכות ההרכבה מעולה, והחומרים גם לא רעים, כשההרגשה הכללית מאוד דומה לגולף (שוב, עם המולטימדיה) כשעיצוב קצת צעיר יותר בא על חשבון איכות פחותה במעט.

בחיישנים טרם התנסיתי, ומקווה שלא אתנסה.

אם אתה לא שומאכר, קשה לי להאמין שממש תרגיש ב׳ניהוג׳ הגרוע, או בתת ההיגוי. כפי שמישהו כאן אמר, אחיזה בהחלט יש ללאון. כשמדברים על ׳מהנה׳, מדברים על השתוללויות, זריקות זנב, ולקיחת סיבובים באייפקס מאוחר (אם אתה לא מבין, אז לך על הלאון).

אני אישית נהנה מרכבי בתאוצות בעיקר. אודה ולא אבוש, שנהגתי במשך שנים על מרצדס וב.מ.וו, ומבחינת ׳התנהגות׳ אני לא חש בהבדל גדול. אני יודע שזה נובע מבורות בנהיגה, אבל כמה נהגים ממוצעים לא לוקים בה?

שוב, אני מפציר בך לנסות גם את האסטרה. רכב מעולה ונוח.

הלאון, חשוב להדגיש, פחות נוח ממרבית המשפחתיות כיום.

בנוגע לשירוקו ולג׳ולייטה, התקשיתי לשלם על רכב כמעט 180 אלף, כאשר הוא נעדר בקרת שיוט (שכמובן יש בלאון, בפוקוס, ובאסטרה, וחשובה לי). מה אני אגיד לך, קרא לי משוגע.

על השירוקו בטח לא הייתי הולך כשהיא מרגישה לי חלשה משמעותית מהלאון. הג׳ולייטה היא בסה״כ קנייה טובה, אבל במחיר הזה כבר הייתי הולך אולי על הב.מ.ו 1 או אאודי a3. שתיהן מצויינות מנסיון.

אגב, אם אתה מדבר על השירוקו, אתה בטוח שאתה זקוק למשפחתית?

 

אני רווק בן 31, כרגע לא זקוק למשפחתית אבל המחיר של הלאון כרגע עם המבצע ביחס למנוע שלה מאוד מפתה אותי....לא רואה את עצמי כל כך בפוקוס ולצערי שירוקו או גוליי'טה יקרים מידי בשבילי....

 

בגדול, אתה ממליץ על הלאון איש? אני לא זורק תחת ולא משתולל, הכוונה שהאוטו יפתח טוב מרמזור אדום וגז ייתן לנסוע ולא בקושי בקושי עד שיטפס לי למהירות הרצוייה, זה מה שאני מחפש....סליחה אם זה לא היה ברור קודם לכן.

 

תודה,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4379 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...