Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

בסדר; נניח שכך היה (אין לי מושג אם זה נכון או לא). למה אף אחד מהבכירים במקורות לא שם את המפתחות ואמר "לא יתכן להתנהל כך"?

 

לייבש את כל הדשא בגלל בעיה שיודעים עליה מראש, ויודעים כיצד לפתור אותה - זו לא התנהלות תקינה, ואפילו לא התנהלות נסבלת. זו הפקרות.

 

כנ"ל בתחום החשמל. לא מקימים תחנות חדשות בגלל לחצים של ירוקים וכדומה, ואף אחד לא קם ואומר "זה לא יתכן שבשנת 2012 לא יהיה חשמל".

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

dny - גם לגבי תחנת הכוח הנוספת הדרושה יש ויכוחים שנמשכים כבר למעלה מ-10 שנים, כמובן מעורבות משרד התשתיות, הירוקים, והכוכב העליון - האוצר.

בכלל - כדאי לקרוא מה אומר בכיר אוצר לשעבר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם שר האנרגיה לנדאו היה באמת רוצה לחסוך חשמל, היה מתקין מוני חשמל חכמים בבתים שלנו ומתחיב על תעריף חשמל זול בשעות השיא. אבל מה היה יוצא לו אישית מזה? כלום.

 

כמובן שהתכוונת "מחייב התקנת מוני חשמל חכמים בבתים ובעסקים ומתחייב על תעריף חשמל יקר מאוד בשעות השיא (וזול בשעות השפל)".

זו הדרך לעודד הסטת שימושים לשעות השפל.

 

תוכנית כזו כבר מוצעת למי שרוצה ונקראת תעו"ז ברירתי:

http://www.iec.co.il/BusinessClients/Pages/OptionalTariff.aspx

אבל הכדאיות שלה לצרכן הממוצע גבולית.

בשעות השפל משלמים אמנם 20% פחות מהתעריף האחיד הרגיל,

אבל בשעות השיא משלמים 150% יותר (כלומר פי 2.5).

לדעתי היא כדאית בעיקר למי שלא נמצא בבית בשעות היום ואין לו דוד שמש אז מחמם עם דוד חשמל (שאפשר כמובן להפעיל בלילה בתעריף הנמוך) או שיש לו צריכה מאסיבית אחרת שניתן להסיט בקלות.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מעניין מאד.

 

אבל, גם אם הסיבה לבעיה היא באוצר ולא בסביבה - עדיין, לעניות דעתי, מנכ"ל במקורות/ח"ח שאחראי על המים/חשמל של כולנו צריך או לפתור את הבעיה, או להניח את המפתחות ולהגיד "אי אפשר ככה". אבל להמשיך למשוך משכורת בזמן שבעיה חמורה אינה נפתרת - כפי שאמרתי, בעיני זו שחיתות.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להמשיך ולצחוק , אבל בטר פלייס מסרו החודש 244 מכוניות מתוך 625 מכוניות רנו , במצב הקדם מכירתי הקיים כיום שרק 4 תחנות החלפה עומדות וקיימות , אז זה לא רע בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעייה, אני ממשיך לצחוק.

בטר פלייס מסרו החודש 244 מכוניות
שים לב וגם אתה תצחק, מסרו. לא מכרו, לא החכירו. אלא מסרו.

ביום בו אשמע על מכירה ו/או החכרה של המכוניות (וללא אפשרות התחמקות של הלקוח, כלומר ללא החזרה או החלפה בדגם בנזין) אז אתייחס לרכבי "בטר פלייס" כפי שאני מתייחס לדיגמי רנו הרגילים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעייה, אני ממשיך לצחוק.שים לב וגם אתה תצחק, מסרו. לא מכרו, לא החכירו. אלא מסרו.

ביום בו אשמע על מכירה ו/או החכרה של המכוניות (וללא אפשרות התחמקות של הלקוח, כלומר ללא החזרה או החלפה בדגם בנזין) אז אתייחס לרכבי "בטר פלייס" כפי שאני מתייחס לדיגמי רנו הרגילים.

 

כל הטבלה החודשית היא לפי מסירות , ואתה בטח יודע שהרוב זה לליסינג ורכבי חברה וכו'

 

לא משנה אם אנחנו בעד או לא , אבל זה נתון יפה יחסית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי בעייה עם הטרימינולוגיה אבל לשמוע הצהרה שמנוסחת כך מעצבן אותי.

 

רכבים המופיעים כיום כרכבי ליסינג, רכבי חברה ורכבי ידועונים (VIP) בלבד אינם נחשבים בעיניי כרכבים שמשנים משהו לנהג הרגיל. התימחור שלהם לחברה ותנאי ההחכרה אינם ידועים והכמות הנמסרת כל כך קטנה שקשה לבצע סטטיסטיקה בנוגע ליתרונות/חסרונות שלהם כרכבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שהתכוונת "מחייב התקנת מוני חשמל חכמים בבתים ובעסקים ומתחייב על תעריף חשמל יקר מאוד בשעות השיא (וזול בשעות השפל)".

זו הדרך לעודד הסטת שימושים לשעות השפל.

 

תוכנית כזו כבר מוצעת למי שרוצה ונקראת תעו"ז ברירתי:

http://www.iec.co.il/BusinessClients/Pages/OptionalTariff.aspx

אבל הכדאיות שלה לצרכן הממוצע גבולית.

בשעות השפל משלמים אמנם 20% פחות מהתעריף האחיד הרגיל,

אבל בשעות השיא משלמים 150% יותר (כלומר פי 2.5).

לדעתי היא כדאית בעיקר למי שלא נמצא בבית בשעות היום ואין לו דוד שמש אז מחמם עם דוד חשמל (שאפשר כמובן להפעיל בלילה בתעריף הנמוך) או שיש לו צריכה מאסיבית אחרת שניתן להסיט בקלות.

תודה על תיקון הטעות שלי.

 

כפי שצינת הכדאיות של תוכנית התעו"ז הקימת מוטלת בספק. אם רוצים באמת להקטין את צריכת החשמל בשעות השיא, צריך מוני חשמל חכמים עם תעריף כדאי .

במקום זאת משרד האנרגיה דוחף כסף לטיקונים שמשתתפים ב"מבצעים" של נורות חסכוניות וכו'. מדוע הוא עושה זאת?

לדעתי אין הסבר הגיוני.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברת חשמל מריצה פיילוט של רשת חכמה, אני חושב באזור גבעת עדה.

 

לא רק שהמחיר משתנה ברציפות על פי העומס האמיתי הקיים(בתעוז הוא משתנה ב 3 קפיצות על פי שעות שנקבעו מראש) הוא גם מאפשר למכשירים חכמים לעבוד בצורה אוטומטית.

למשל, אתה מתכנת את מכונת הכביסה שלך (שמחוברת לרשת החכמה ויודעת את מחיר החשמל בכל רגע) שתתחיל לעבוד רק כשהתעריף יורד מתחת ל X שקלים, או לחלופין שתתחיל לעבוד ב 6 בבוקר גם אם התעריף לא ירד כי אתה צריך את הכביסה.

 

כנ"ל הדוד חימום, תדליק אותו בחורף בשעות הצהריים במקום בערב כשהחשמל עולה פי כמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק שהמחיר משתנה ברציפות על פי העומס האמיתי הקיים(בתעוז הוא משתנה ב 3 קפיצות על פי שעות שנקבעו מראש) הוא גם מאפשר למכשירים חכמים לעבוד בצורה אוטומטית.
פשוט תיארת את "עמדת הטעינה המנוהלת" של BP.

לטעמי, אם ח"ח תכניס את הרשת החכמה לשימוש הלקוח הפרטי (היא כבר קיימת במפעלים) אז BP יאבדו כמעט את כל המאפיינים היחודיים של הרכב החשמלי מתוצרתם. הבעייתיות (? אם בכלל) של הטעינה לא מנוהלת נעלמת כתוצאה מיכולת השליטה מרחוק של ח"ח כך שלא יהיה צורך ב"עמדת טעינה המנוהלת".

 

להבנתי, מה שנשאר מהיחוד ומהיתרונות של BP ע"פ רכבים חשמליים אחרים הוא:

*החכרת סוללה במקום רכישה.

*אפשרות החלפת סוללה מהירה.

*שימוש ב"עמדת טעינה המנוהלת" כ V2G (אם וכאשר בעתיד).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפת הסוללה היא לב ליבו של מיזם בטר פלייס.

זה מה שהופך את הרכב שלהם לכזה שמסוגל (תוך חוסר נוחות כזו או אחרת) לבצע נסיעות ארוכות ולהיות מוצר תחליפי לרכב בנזין/סולר.

 

כל היתר זה רעש צלצולים ומשחקים פיננסיים מסביב.

(החכרת הסוללה היא אילוץ בגלל שכל פעם מקבלים סוללה אחרת ולכן אי אפשר שזה יהיה בבעלות בעל הרכב)

 

אם תהיה מכונית חשמלית סדרתית במחיר הגיוני שתוכל להיטען ל80% קיבולת בעשר דקות זה יהרוג את כל הקונספט של החלפת הסוללה ויהפוך אותו למיותר.

בינתיים עוד לא ראינו בייצור סדרתי טכנולוגיית סוללות שמסוגלת לזה.

אולי בעוד אי אלו שנים נראה.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שהסוללה נשארת בבעלות בטר פלייס זה באמת אילוץ כפי שכתבו כאן. אך בארצנו זה גם יתרון, כי על פי עקרונות השקשוקה ניתן להציג את הסוללה כאילו אינה חלק מהרכב ואז אינה חייבת במס...

כנ"ל זה יתרון פסיכולוגי- קנה את הרכב ב 120,000 במקום 170,000 , והיתרה בתשלומים של בערך 600 שקל בחודש למשך כל חיי הרכב (שכירות הסוללה).

מודל ההחכרה לא יחודי לבטר פלייס ורנו משכירים סוללות באנגליה, עבור הפלואנס והזואי גם.

לגבי v2g , העברת חשמל מהרכב חזרה לרשת, זה יתאפשר עם הרבה עמדות חכמות לא חייב מתוצרת בטר פלייס.

 

וכמובן רשת חכמה שתפעל על כל המכשירים בבית הרבה יותר משפיעה על מצב הצריכה הארצי (ליישר את הקו).

מכונית חשמלית עם כל הכבוד צורכת חשמל של בערך 150 שקל בחודש, לעומת כמעט 1000 שקל שצורכים כל שאר המכשירים אצל משפחה גדולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי v2g , העברת חשמל מהרכב חזרה לרשת, זה יתאפשר עם הרבה עמדות חכמות לא חייב מתוצרת בטר פלייס.
אמנם לא מתוצרתם אבל הם כבר מתקינים אותן, רשת חכמה גריידא לא תאפשר זאת. וזאת נקודה שתתבטא בעתיד.
זה מה שהופך את הרכב שלהם לכזה שמסוגל (תוך חוסר נוחות כזו או אחרת) לבצע נסיעות ארוכות ולהיות מוצר תחליפי לרכב בנזין/סולר.
אולי תחליפי אך בוודאי לא כדאי. עלות הנסיעה הבין עירונית ברכב דיזל מודרני אינה גבוה במיוחד, יש צורך בעמדת טעינה בנקודת היעד (במקרה הטוב) ו/או בתחנת החלפת סוללה לאורך המסלול. נראה לי כי במקרה הזה החסכון הכספי של הפלואנס החשמלית בהשוואה לפלואנס דיזל זניח עד נמוך.

 

לדעתי, הישום הכדאי ביותר של טכנולוגיית החלפת הסוללה הוא למוניות עירוניות בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שהסוללה נשארת בבעלות בטר פלייס זה באמת אילוץ כפי שכתבו כאן. אך בארצנו זה גם יתרון, כי על פי עקרונות השקשוקה ניתן להציג את הסוללה כאילו אינה חלק מהרכב ואז אינה חייבת במס...

כנ"ל זה יתרון פסיכולוגי- קנה את הרכב ב 120,000 במקום 170,000 , והיתרה בתשלומים של בערך 600 שקל בחודש למשך כל חיי הרכב (שכירות הסוללה).

מודל ההחכרה לא יחודי לבטר פלייס ורנו משכירים סוללות באנגליה, עבור הפלואנס והזואי גם.

לגבי v2g , העברת חשמל מהרכב חזרה לרשת, זה יתאפשר עם הרבה עמדות חכמות לא חייב מתוצרת בטר פלייס.

 

וכמובן רשת חכמה שתפעל על כל המכשירים בבית הרבה יותר משפיעה על מצב הצריכה הארצי (ליישר את הקו).

מכונית חשמלית עם כל הכבוד צורכת חשמל של בערך 150 שקל בחודש, לעומת כמעט 1000 שקל שצורכים כל שאר המכשירים אצל משפחה גדולה.

 

לגבי השקשוקה - לא בטוח שמקלט המס המעוות הזה יאושר.

 

לגבי ההשפעה של המכונית לעומת ההשפעה של צרכני חשמל אחרים - צריך להשוות מול צרכני חשמל שניתנים לשליטה מרחוק בלי להפריע לשגרת החיים.

עם תאורה אין מה לעשות.

גם עם כל המערכות הבידוריות לא.

מכונות כביסה, מייבישים, דודים וכו' - כן.

מזגנים - במידה מאוד מוגבלת (אפשר להעלות טיפה את הטמפ' אבל לא יותר מדי כי אז זה יורגש)

מקררים - במידה מסויימת (יכולים לקבל פקודה לבצע קירור יתר קצת לפני שיא הצריכה)

 

מכונית חשמלית היא צרכן די משמעותי במשק בית ממוצע

(ומשק בית ממוצע לא צורך 2000 שקל של חשמל בחודשיים, אפילו בקיץ)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...