Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5348 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברכב סטנדרט אין צורך בשעונים בכלל ! לא לחץ שמן ולא כלום

 

ברמת העקרון הרכב לא סטנדרטי, אלא אם צ'יפ וצנרת זה כבר סטנדרט :-)

 

בנוגע לשאלה על הEGT \ אין פה שום יעד , EGT זו הטמפרטורה של הגזים בסעפת פליטה

ומהטמפרטורה הזאת ניתן להבין אם האוטו עני מדי או לא , (שהאוטו עני הטמפרטורה עולה )

האוטו לא יכול לתקן תערובת , והאוטו לא יודע מה זה EGT (לפחות לא איביזה ) בשביל זה שמים אחד חיצוני

(אגב, בEGT זה חשוב מאוד שהשעון יהיה איכותי ומדויק ולא זבל סיני )

 

ידוע לי שה EGT זהו ערך של טמפרטורה.

הערך העליון שלו לא אמור להשתנות אם לא שיחקתי עם יחסי התערובות?

ז"א רק אם אני מוסיף עוד כוח ע"י שינויי יחסי אוויר\דלק אני אצטרך EGT חיצוני (אני מניח שהכוונה היא לחיישן EGT שמתחבר לשעון, ולא למחשב הרכב) על מנת לבקר על השינויי?

 

מצטער על הסטיה מהנושא המקורי, ותודה על העשרת הידע! :oops:

172

פורסם

גם איחור הצתה יעלה EGT, לכן ברכבים משופרים ויידבנד זה דבר חשוב.

אתה לא משחק עם התערובת, המחשב עושה את זה לפי מסת האויר שנכנסת למנוע ולפי מצב מצערת. אם אתה מוסיף חמצן (העלאת גדישה), המחשב יצטרך להוסיף דלק על מנת לעמוד בערכים שצרובים אצלו. זה כמובן הסבר על רגל אחת.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
ברמת העקרון הרכב לא סטנדרטי, אלא אם צ'יפ וצנרת זה כבר סטנדרט :-)

 

 

 

ידוע לי שה EGT זהו ערך של טמפרטורה.

הערך העליון שלו לא אמור להשתנות אם לא שיחקתי עם יחסי התערובות?

ז"א רק אם אני מוסיף עוד כוח ע"י שינויי יחסי אוויר\דלק אני אצטרך EGT חיצוני (אני מניח שהכוונה היא לחיישן EGT שמתחבר לשעון, ולא למחשב הרכב) על מנת לבקר על השינויי?

 

מצטער על הסטיה מהנושא המקורי, ותודה על העשרת הידע! :oops:

 

בשביל צ'יפ וצנרת לא ממש חייב אבל תמיד מומלץ לשים עין , אני אישית לא העליתי גדישה במיל לפני שהיה לי EGT

EGT יכול להשתנות מהרבה משתנים , והקריאות יכולות להיות שונות בין הילוך להילוך , מעבר לזה

הקריאות יכולות להשתנות מטמפ' אויר, מדלק באיכות ירודה , ממזרק שלא בהכרח עושה את העבודה ומעוד כל מיני דברים , חלקם יותר נדירים (תקלה במזרק לדוגמא) וחלקם שכיחים

 

 

מה הערכים האופטימליים לMAF ולתערובת דלק אוויר באיביזה?

 

לא סגור על התערובת בידיוק, אבל MAF נראה לי 190-210 G/S וגם זה תלוי בתוכנה כי יש הבדלים בין תוכנה לתוכנה

(גם בין גרסאות וגם בין חברות )

פורסם

הלכתי כבר לאיבוד.

 

ההגיון שלי אומר שככל שיהיה לנהג יותר ניטור על מערכות הרכב, ככה יהיה לו יותר אינדיקציה לגבי מצב הרכב.

המטרה הראשית היא לנסות לצפות תקלות לפני שהם קורות ולמנוע אותם, ואם כבר יש תקלה - לדעת מה הכיוון.

 

אז מצד אחד קיבלתי תשובות שזה מיותר, ומצד שני קיבלתי תשובות שהשעונים האלה יכולים להזהיר את הנהג במצבים מסויימים.

אז נכון אני לא נוהג במסלול (כנראה בגלל שיש יותר מידי בחירה של מסלולים בארץ - אני לא מצליח לבחור אחד ופשוט מעדיף להשאר בבית :-) ) אבל יש המון משתנים שמניתם פה שיכולים לשנות את הערכים שכביכול צריכים להשאר "ברירת מחדל".

צ'יפ כבר משנה את כמויות האוויר שנכנסות למנוע, שבעקבות זה המחשב אמור להזרים יותר דלק, כך שיש פה מקום לתקלה שאפשר למנוע אם יהיה שעון EGT (אני לא אומר שבהכרח תהיה תקלה).

ושעון לחץ שמן יכול למנוע מצב שבו אני אשאר עם מנוע שרוט חרוט ומה לא.

השתכנעתי ששעון BOOST לא מתריע על שום דבר שאי אפשר להרגיש (אולי הוא סתם מגניב).

 

נראה לי שקיבלתי תשובות לשאלות שרציתי.

 

תודה רבה לכם על הייעוץ!! וכמובן על שיעורי ה tuning for dummies :wink:

 

שבוע טוב!

172

פורסם

 

 

 

 

לא סגור על התערובת בידיוק, אבל MAF נראה לי 190-210 G/S וגם זה תלוי בתוכנה כי יש הבדלים בין תוכנה לתוכנה

(גם בין גרסאות וגם בין חברות )

 

190-210 במצערת מלאה נכון?

מה קורה אם יש פחות?

Renault Clio TCe 120 EDC

פורסם
אם יש פחות לא נורא , הרכב כנראה גם נוסע פחות טוב

אלא אם יש הרבה פחות ואז זה יכול להעיד על חיישן תקול

 

קריאות נמוכות יכולות לנבוע גם מקיט יניקה שלא מתאים לרכב ו/או תוכנה

 

תודה רבה.

אבדוק היום:-)

Renault Clio TCe 120 EDC

×
×
  • תוכן חדש...