Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4967 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני מבין יופי את ההגיון שעומד מאחורי השיטה הנבזית הזאת, אבל לשיטה יש גזר מצד אחד ומקל מצד שני - אותם אלה שכן עובדים ולומדים בעיר, ובעלי עסקים סובלים בצורה לא נורמלית. עליהם נגזר להשתמש בתחבורע ציבורית תת רמה, או למשכן את הבית בשביל לחיות עם רכב. זה האבסורד! זאת לא בעיה שהם חונים יום שלם, העיר זה מקור הפרנסה שלהם!

אני מבין את הצורך של אנשים לבוא לסידורים לזמן קצר, אבל לא מבין למה לא מוצאים פתרון נוח למי שצריך חניות ליותר מ3 שעות?

במקום להקים עוד מקומות חנייה מוסדרים, לבנות חניונים רבי קומות במימון העיריה כמו שיש בכל עיר נורמלית, ולהחיל עליהם תשלום מסובסד לאוכלוסיות כאלה ואחרות (בעלי עסקים בעיר, חיילים, סטודנטים ותושבי העיר), העיריה בוחרת להפריט את הקרקעות וגנבים באים ותופסים חניונים וגובים 15 ש"ח לשעה, או "מנוי חודשי" ב700-1200 ש"ח! (כתלוי מהקרבה למרכז העיר)

וכל זה תחת המסווה המפגר והשקרי של "עידוד התחבורע הציבורית" עלאק. פשוט רוצים לגנוב עוד כסף.

אני באמת חושב שרכב זה לא מותרות, זה אמצעי, כלי עבודה אפילו, בן אדם שבבעלותו רכב, לא צריך להפוך להיות הפרה החולבת של כל העולם ואשתו, ולצערי זה פשוט ככה. ואף אחד לא קם ועושה מחאה. לא פלא שמעלים לנו את המיסים עוד ועוד.

 

1. כמו שציינת, יש מקל ויש גזר. הגזר הוא שלחניה של שעה-3 שעות יש לך סיכוי טוב (בערך...) למצוא מקום.

המקל הוא שמונעים ממך לחנות 10 שעות.

עכשיו תחשוב מה עדיף: שבנאדם אחד יהנה ממקום החניה 10 שעות, וחמישה אחרים יסתובבו עוד רבע שעה לחפש מקום אחר או יבזבזו זמן באוטובוסים,

או שבנאדם אחד ישלם על מנוי לחניון (או יגיע באוטובוס) ולחמישה אחרים יהיה מקום חניה כשהם באים לסידור של שעה-שעתיים.

 

2. לא מזמן פתחו את חניון "הבימה" שהוא בדיוק מה שתיארת.

2א. עם רשימת הסובסידיות שלך כיסית את כל האוכלוסיה, כלומר אתה בעד שכולם ישלמו את אותו מחיר. לא שיש עם זה משהו לא בסדר.

 

3. כן, מנסים לעודד את מי שמגיע לכל היום להשתמש בתח"צ. זה גם יעזור להפחית את הפקקים בבוקר/אחה"צ.

3א. המחדל האמיתי הוא בכך שהתחבורה הציבורית בארץ על הפנים. על זה צריך לצאת להפגנות ולהפיל ממשלות. לא על החניה או הדלק.

 

4. בכל מטרופולין בעולם, להיכנס עם רכב פרטי למרכז העיר זה ועוד איך מותרות. יש מקומות שזה בכלל אסור (למעט תושבי האיזור) ובלונדון זה כרוך באגרה יקרה. החזקת הרכב היא לא מותרות אבל הגעה איתו למרכז - כן.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
1. כמו שציינת, יש מקל ויש גזר. הגזר הוא שלחניה של שעה-3 שעות יש לך סיכוי טוב (בערך...) למצוא מקום.

המקל הוא שמונעים ממך לחנות 10 שעות.

עכשיו תחשוב מה עדיף: שבנאדם אחד יהנה ממקום החניה 10 שעות, וחמישה אחרים יסתובבו עוד רבע שעה לחפש מקום אחר או יבזבזו זמן באוטובוסים,

או שבנאדם אחד ישלם על מנוי לחניון (או יגיע באוטובוס) ולחמישה אחרים יהיה מקום חניה כשהם באים לסידור של שעה-שעתיים.

 

2. לא מזמן פתחו את חניון "הבימה" שהוא בדיוק מה שתיארת.

2א. עם רשימת הסובסידיות שלך כיסית את כל האוכלוסיה, כלומר אתה בעד שכולם ישלמו את אותו מחיר. לא שיש עם זה משהו לא בסדר.

 

3. כן, מנסים לעודד את מי שמגיע לכל היום להשתמש בתח"צ. זה גם יעזור להפחית את הפקקים בבוקר/אחה"צ.

3א. המחדל האמיתי הוא בכך שהתחבורה הציבורית בארץ על הפנים. על זה צריך לצאת להפגנות ולהפיל ממשלות. לא על החניה או הדלק.

 

4. בכל מטרופולין בעולם, להיכנס עם רכב פרטי למרכז העיר זה ועוד איך מותרות. יש מקומות שזה בכלל אסור (למעט תושבי האיזור) ובלונדון זה כרוך באגרה יקרה. החזקת הרכב היא לא מותרות אבל הגעה איתו למרכז - כן.

 

1. אני לא בעד שאף אחד יחפש הרבה זמן חנייה, זה פשוט לא יהיה מתחשב. אבל שוב, זה לא שחסר מגרשי חנייה במרכז ירושלים, זה פשוט שכולם פרטיים וכולם גובים כסף לא נורמלי, ואין שום התחשבות בכלל ולו המועטה ביותר במי שצריך את החנייה ליותר מפרק זמן קצר מצד העיריה.

 

2. בחניון הבימה ביקרתי לפני כחצי שנה. מה אני אגיד? הלוואי ובירושלים היה חניון אחד בסדר גודל שלו ובאיכות והנגישות שלו.

(אולי בעצם רק חניון ממילא או מלחה, אבל הם פרטיים ולא של העיריה)

כאן בירושלים יש הרבה מגרשים עזובים וריקים שגובים עליהם סכום גבוה יותר מאשר לחנות בחניון הבימה המטופח, המואר והמאוורר, והנגיש לנכים.

 

א. ולא כיסיתי את כל האוכלוסיה, אלא רק את מעוטי היכולת שממילא לרובם אין רכב (סטודנטים/בעלי מגבלויות/גמלאים) ואת העסקים שבלעדיהם לא יהיה לך סיבה לבוא לעיר מלכתחילה. סבסוד לתושבי ירושלים צריך להיות זהה לתושבי ת"א, למה הם משלמים 0.67 ש"ח לשעת חנייה וירושלמים 3.5 ש"ח יותר? איפה ההגינות? בת"א יש יותר רכבים ופחות חניות מירושלים.

 

3. אני בעד כל דבר שיוריד את הפקקים, רק שמיעוט או צמצום חניות ממש לא יפתור את הבעיה אלא רק יחמיר אותה. ככה אנשים יצטרכו להסתובב יותר זמן בשביל למצוא חנייה ולהיאבק על כל 2 מטר רבועים. זה לא צורה. הפתרון הוא הרחבת התשתיות, סימון נת"צים, ושיפור והתחבורה הציבורית כאלטרנטיבה זולה, כדאית, וירוקה יותר. כל חודש עולים לך על הכביש עוד 20 אלף רכבים, יש גבול עד לאן תצליח למשוך עם התשתיות הקיימות. צריך להסדיר חניוני רבי קומות במרכז העיר כמו שיש באזור תלפיות. בתלפיות למרות שזהו מרכז הרכבים של ירושלים ומרכז קניות אחד גדול מאוד, כמעט ואין מצוקת חניות, כי בעלי העסקים דאגו ללקוחותיהם ולנוחות הקנייה שלהם - זה מתבטא בשגשוג העסקים (מי שביקר בחניון קניון הדר או רב חן יודע למה אני מתכוון).

 

בנוסף בת"א יש הרבה חניוני חנה וסע חינמיים, שמעודדים אנשים להשתמש בתח"צ ע"מ להגיע לעבודה, בירושלים לעומת זאת בכל אזור דרום העיר יש רק חניון חנה וסע אחד ויחיד! (תחנת הרכבת מלחה) שממנו יש קווים רק לחלק מהעיר, וזה המון זמן נסיעה כך או כך.

אתה לא יכול להכריח אנשים לזנוח את הרכב שלהם מבלי שנתת להם אלטרנטיבה ראויה לשמה. זה לא הוגן.

כשתהיה בירושלים תחבורה ציבורית ראויה לשמה, אני אהיה הראשון לנעול את סטלה היקרה שלי למטה בחנייה ואלך לתחנת האוטובוס/רכבתקלה הקרובה. עד אז? ניאלץ לכתת את הצמיגים שלי ממרכז העיר במהלך היום.

SEAT Ibiza 2001 Stella, Automatic. :cry: נמכרה בצער רב :cry:

Toyota Yaris Hybrid 2014 Active, Automatic. :-Dהבייבי החדשה :-D

 

אני לא גזען, אני שונא את כולם במידה שווה.

פורסם
איך הגעת למסקנה שאלו מקומות חניה שלא ניתן לנצל אותם?

מהתיאור שלך דווקא נשמע שהמקומות מנוצלים 24 שעות ביממה למעט פעם-פעמיים בשבוע לכמה שעות.

 

וזאת כי אלו אינם מקומות חניה אלא מקומות איחסון לרכב, ייצא יותר זול ומשתלם לנפק לפנסיונרים האלה כרטיסייה למונית (זה לא קיים אך זה יכול להיות רעיון גדול) תמורת איחסון הרכבים שלהם בפרברים ופינוי מקומות החנייה לזמנים קצובים כדי שבאי האיזור יוכלו לבלות או לעבוד.

 

chesy, אני מכיר את המושבה היטב (קרוב ל 30 שנה:wink:) ואני יכול להגיד שמציאת חנייה פנויה בשעות העומס היא פשוט סיוט. שתבין, בפעם האחרונה החנתי את הרכב שלי (בעל ההנעה האחורית) בשדה הכורכר שליד המוזיאון לטבע (את זה אני יכול לעשות רק בקיץ:?)

 

אם למישהו היה קצת שכל בעירייה אז היו מקימים חניוני חנה וסע חינמיים ליד בניני האומה ומניידים את החונים באמצעות מוניות "טוק-טוק" חשמליות ברחבי ירושלים עה"ק.

פורסם
וזאת כי אלו אינם מקומות חניה אלא מקומות איחסון לרכב, ייצא יותר זול ומשתלם לנפק לפנסיונרים האלה כרטיסייה למונית (זה לא קיים אך זה יכול להיות רעיון גדול) תמורת איחסון הרכבים שלהם בפרברים ופינוי מקומות החנייה לזמנים קצובים כדי שבאי האיזור יוכלו לבלות או לעבוד.

 

chesy, אני מכיר את המושבה היטב (קרוב ל 30 שנה:wink:) ואני יכול להגיד שמציאת חנייה פנויה בשעות העומס היא פשוט סיוט. שתבין, בפעם האחרונה החנתי את הרכב שלי (בעל ההנעה האחורית) בשדה הכורכר שליד המוזיאון לטבע (את זה אני יכול לעשות רק בקיץ:?)

 

אם למישהו היה קצת שכל בעירייה אז היו מקימים חניוני חנה וסע חינמיים ליד בניני האומה ומניידים את החונים באמצעות מוניות "טוק-טוק" חשמליות ברחבי ירושלים עה"ק.

 

+1 לגמרי!

אני לא מבין למה אנחנו חיים בשנת 2011 ועדיין אין מוניות שירות בתוך עיר הבירה של המדינה?!

בנוסף חניוני חנה וסע כמו המסופים שיש בת"א, הם דבר נהדר, וחבל שבירושלים לא השכילו לעשות כך עד היום בצורה טובה ומשתלמת יותר לתושבים.

עירייה בושה כבר אמרנו?

אגב, לא הייתי בא עם רכב גדול ויפה למרכז העיר מ-2 סיבות: יותר קשה למצוא/להכנס/לצאת לתוך ומתוך חנייה, ורכב שמושך את העין של כל מיני טמבלים, תבין לבד... בטוח שכבר יצא לך לסבול מזה.

SEAT Ibiza 2001 Stella, Automatic. :cry: נמכרה בצער רב :cry:

Toyota Yaris Hybrid 2014 Active, Automatic. :-Dהבייבי החדשה :-D

 

אני לא גזען, אני שונא את כולם במידה שווה.

פורסם
אני משתמש בפנגו. עובד לא רע ממס' הפעמים בהן נאלצתי להשתמש בזה. אפילו עצרתי לרגע איזה פקח שייבדוק אם לאחר הזנת מס' הרכב שלי באמת מופיע חיווי על כך שנעשה שימוש בפנגו ומה פרק הזמן שנותר לחניה.

יהיה נחמד אם הם ירימו אפליקציה ל iOS/Android/Symbian המאפשרת login מאובטח ובחירת עיר החניה מרשימה, כמו-כן גם יכולות ניהול חשבון. עשוי לחסוך את הצורך כל פעם לחייג ולהתעמת ווקאלית עם המערכת לזיהוי אוטומאטי של העיר.

 

אציין רק שרצוי לוודא את תעריפי ומשך הזמן המותרים פר הפעלה (משתנה בין עיר לעיר), בכדי שלא תהינה הפתעות.

ברמת העקרון ישנו שירות ב SMS המתריע על כך שזמן החניה עומד להסתיים, אך הוא כן כרוך בתשלום חודשי קבוע של כחמישה ש"ח.

האמת שהייתה אפליקציה כזו לאנדרואיד של מפתח ישראלי, שנקראה PandroidIL שאבד עליה הכלח מאחר שהחברה איימה לתבוע.

לא ברור לי כ"כ על מה, אבל בגלל זה ירדה האפליקציה.

Hyundai Kona 2023 1.6T

 

I did not lose my mind, it was mine to give away

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

נרשמתי היום לפנגו לראשונה.

הבנתי שאני מדליק ומכבה את השירות דרך האפליקציה ללא צורך במדבקה \ פתק \ כל דבר אחר שתלוי על השמשה.

 

מישהו יכול להסביר איך אני יודע אם בעיר מסוימת יש מספר איזורים ?

 

הבנתי שיש ערים שבשביל להפעיל את השירות צריך לשלוח אסמס בצירוף המילה "איזור X"

איך אני יודע אם בעיר מסוימת יש מספר איזורים?

פורסם

גמני משתמש בפנגו - ומרוצה. במקומות בהן החניה בתשלום מסיימת בשעה מסויימת-החיוב מפסיק באותה שעה ללא צורך בהתקשרות.

הוראות הפעלה יש באתר שלהם.

הכל פשוט ומהיר: בשימוש בחיוג, אם יש כמה אזורים (ובגלל שזהו שימוש מזדמן אני לא מכיר את העיר) - אחרי אמירת שם העיר, המענה מציין את האזורים ויש לבחור מהם. עניין של חצי דקה פלוס מינוס.

מי שרוצה להיות "מתוחכם" יכול להשקיע פעם אחת במדידת זמן המענה ואז לתכנת מספר עם השהיות, כדי הגיע ישר למענה של שם העיר או הקשת אישור לסיום.

ילה גבר בא נראה! מר +1

×
×
  • תוכן חדש...