Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5502 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

זאת רשימת רכבי ה 1600 שניתן לקבל אצלנו בחברה:

קיה סיד

קיה סיד סטיישן

קיה פורטה

יונדאי I30

יונדאי I30CW

פורד פוקוס

פורד פוקוס סטיישן

אופל אסטרא

מיצובישי לנסר

מאזדה 3

שברולט קרוז

טויוטה קורולה

הונדה אינסייט

פיג'ו 308

רנו פלואנס

פולקסווגן ג'טה

 

לאחר שביצעתי נסיעת מבחן על מספר רב של מכוניות.

אני חייב להמליץ לכולם על קיה פורטה הדגם החדש עם 6 הילוכים.

רכב פשוט מצויין

 

אמנם יש לי אותה רק 3 חודשים אבל כבר הספקתי לצבור 10,000 ק"מ (גר רחוק מהעבודה).

בהתחלה ההגה היה לי מאוד מוזר וחשבתי שיש תקלה, וגם המנוע לא היה מגיב במהירות.

אז בקשר להגה - פשוט צריך להתרגל מפני שזה הגה כוח מוגבר חשמלית.

בנסיעה בעיר ובחניה ההגה רך כמו חמאה וניתן לסובב אותו עם אצבע אחת...

בנסיעה מהירה הוא מתקשה, וצריך להתרגל.

בקשר למנוע - לאחר כ 2000 ק"מ כנראה שהוא נפתח וכך גם תיבת ההילוכים, מפני שפתאום הוא נהיה זריר מאוד

בנהיגה אגריסיבית הרכב אוהב מאוד לנצל את כל 6 ההילוכים שלו ולמשוך כל אחד מהם לקצה היכולת לפני שהוא מעביר להילוך הבא

בנסיעה מתונה הרכב משתמש בהילוך הכי גבוה שניתן בכדי לחסוך בדלק.

מאוד כיף לעבוד גם במצב ידני - הרכב נותן למשוך את ההילוכים לטורים גבוהים ולא מחליף הילוך על דעת עצמו.

הכסאות נוחים

אחורה מרווח (יש מקום ל 3 כסאות ילדים)

הבגז' סביר בהחלט

אמנם הרכב הוא ליסינג והצמיגים הם מסוג צ'וקומוקו - אבל למרות זאת בידוד הרעשים מצויין ותא הנוסעים שקט מאוד.

המזגן מקרר את הרכב במהירות וביעילות.

ובצבע שחור בהחלט יש לרכב פוזה

מבחינת צריכת הדלק:

בנסיעות בינעירוניות מחשב הדלק מראה 7 ליטר ל 100 ק"מ - כלומר 14.3 ק"מ לליטר

במהירות שיוט של 120-130 קמ"ש

 

בנסיעות משולבות עם הרבה רמזורים המחשב מראה 8.5 ליטר ל 100 ק"מ - כלומר 11.8 ק"מ לליטר.

אני רוצה לציין שאני נוהג רגוע וללא קיקדאון.

ברגע שאני מרגיש שהרכב מנסה למשוך הילוך אני עובר לידני ומעלה הילוך.

 

אני ממליץ לכולם על קיה פורטה - יופי של אוטו.

פורסם

ובצבע שחור בהחלט יש לרכב פוזה

הרגת אותי :lol:

אני בטוח שסוכנות קיה גאה בך.

ולעניין: ישנם אופציות הרבה יותר טובות ברשימה שלך מהקיה, שמציאות חבילה טובה בהרבה, כמו הקרוז או הI30.

אני ממהר לקראת המוות במהירות של שישים דקות לשעה

פורסם
שלום לכולם,

 

אמנם הרכב הוא ליסינג והצמיגים הם מסוג צ'וקומוקו

 

הצמיגים הם צמיגים מקוריים שמגיעים עם הרכב ולא מדובר בהתקנה של חברת הליסינג. ואכן הפורטה מגיע עם צמיגים לא מוכרים.

 

ולעניין: ישנם אופציות הרבה יותר טובות ברשימה שלך מהקיה, שמציאות חבילה טובה בהרבה, כמו הקרוז או הI30.
לא מסכים בכלל.

הקרוז גם בגרסה העלאק חדשה היא עדיין נבלה חסרת תקנה בולעת דלק, לא סוחבת,לא אמינה, אונסת קטינים ורוצחת גורי כלבים.

רכב שחוץ מפוזה (אני לא מבין איזו פוזה יכולה להיות מנסיעה ברכב עם שילדה של דייו רייסר, גיר של סופר רייסר ומנוע של נובירה) אין לו כלום.

הI30 רכב נהדר ובגרסת הSW נותן גם תא מטען עצום.

אבל...

רכב מיושן שלא עבר שום שינוי מכני במהלך השנים והעניין מורגש מאוד, מנוע לא הכי חסכוני ותיבת 4 הילוכים שעומדת על 3100 סל"ד רועשים ב100 קמ"ש, כיסאות שבגירסת ליסינג מרגישים יותר נוקשים מאשר בגירסא ה"אזרחית" שיש לנו בבית והגה הפלסטיק המאוד לא נעים למגע שמותקן בכול רכבי יונדאי.

 

לסיכום פותח השירשור עשה בחירה נכונה ביותר בנוגע לפורטה ואני בטוח שהוא לא יצטער על כך לאורך כול התקופה שהרכב יהיה אצלו

When you're rife with devastation

There's a simple explanation

You're a toymaker's creation

Trapped inside a crystal ball

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

שכחת לציין שתא הנוסעים בנוי כולו מפלסטיק שחור קשיח וכואב במרפקים. אין ריפודים בדיפונים של הדלתות (ובאוטו שלי שנת 92 יש, איך זה?) והכיסאות מפסיקים להיות נוחים אחרי חצי שעה של ישיבה בהם.

בסופו של דבר זה הכל עניין של טעם, אבל אני הייתי לוקח מהמבחר הזה אסטרה או קרוז ואולי ג'טה, ולא קיאה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אבל אני הייתי לוקח מהמבחר הזה אסטרה או קרוז ואולי ג'טה, ולא קיאה.

האסטרה והקרוז הם בעצם אותו רכב ופה יש לי שאלה, האם יצא לך לנהוג או אולי אפילו רק לסוע באחת מהשתיים או שאתה מבסס את האמירה הזו על מבחני רכב או דעות ששמעת מאנשים אחרים?

ג'טה לא אמינה בשיט סביר למדי שבשנה הראשונה המזגן היה מפסיק לעבוד,בשנה השנייה משאבת מים היתה נפטרת ובנשנה השלישית בתנאי שמדובר בTSI היה הולך טורבו.

 

אני כותב את כול הדברים הנ"ל מניסיון עם עשרות רכבים בחברת ההשכרה שאני עובד בא.

When you're rife with devastation

There's a simple explanation

You're a toymaker's creation

Trapped inside a crystal ball

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כן.

נהגתי בפורטה, ובקרוז. באסטרה החדשה ובג'טה לא, ולכן רשמתי אולי.

 

מהקרוז נהנתי, הרכב מרווח, נוח ונאה מבפנים. מאובזר, מזגן טוב, והמערכת נחמדה. הגיר באמת מסרס את המנוע, אבל מי קונה כזה רכב משפחתי 1.6 בשביל ביצועים?

מהפורטה לא נהנתי, מבחוץ עיצוב עתידני ומושך ומבפנים חושך. לא נוח, פלסטיקים קשים וזולים למגע בכל מקום כמו שכבר כתבתי והכיסאות לא נוחים. אמנם הביצועים טובים מבקרוז, אבל כשעומדים בפקק יותר חשוב לי מושב מרווח ותא נוסעים שמשרה אווירה נעימה.

 

2 הרכבים היו של חברת השכרה.

 

ושוב, זה עניין של טעם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

הקרוז גם בגרסה העלאק חדשה היא עדיין נבלה חסרת תקנה בולעת דלק, לא סוחבת,לא אמינה, אונסת קטינים ורוצחת גורי כלבים.

רכב שחוץ מפוזה (אני לא מבין איזו פוזה יכולה להיות מנסיעה ברכב עם שילדה של דייו רייסר, גיר של סופר רייסר ומנוע של נובירה) אין לו כלום.

 

בולעת דלק לא ממש מעניין כי מדובר ברכב ליסינג, למרות שגם על זה יש ויכוח, האם ההבדל כל כך משמעותי לטובת הקיה?? אני לא בטוח.

לא סוחבת? שוב, האם אתה משווה לקיה? אם כן אז אתה בטוח שנהגת על שתי המכוניות? לדעת רבים מבחינת סחיבה הקרוז עדיפה.

וכל הנושא הזה של הדייהו, לא יצאנו מזה כבר?

גם על הפורטה אפשר לומר שיש לה שילדה של אקסנט שנת 96, גיר של קיה פרייד ומנוע של גטס...

 

גילוי נאות: אני נוהג על ביואיק לה קרוס 2010, אין לי ולא היה לי קרוז, אך בחברה שלי יש את שני הרכבים בליסינג ואני בהחלט יכול לומר על פי דעת רבים מה עדיף (וגם על סמך נהיגה בשני הרכבים).

אני ממהר לקראת המוות במהירות של שישים דקות לשעה

פורסם

נהגתי לא מעט בפורטה ואישית אני ממש לא אוהב את הנסיעה שלה.

מרגישה לי לא יציבה על הכביש ולא בטוחה. ממש לא אהבתי את ההגה, למעט בחניות.

 

אהבתי את החיבור USB והשליטה מההגה.

"לאונו שלי 3 דלתות, 3 דלתות לאונו שלי, לולא היו לה 3 דלתות לא הייתה זו האונו שלי"

פורסם

slowride, תראה אני גם בדעה של עניין של טעם ונכון שהקרוז יותר מרווחת מבפנים ונותנת תחושה יותר "עשירה" אבל,

אתה רוצה לומר לי שלא הרגשת שהקרוז יותר מתקשה בעליות לטבעון מאשר הפורטה? לא הרגשת שכול התחושה של הקרוז מגושמת יותר מהפורטה בעיקר במקום צפוף כמו טבעון?

מסכים תא הנוסעים בפורטה הוא נורא שחור לעומת השטיח מקיר לקיר שיש על הדשבורד של הקרוז אבל אני לא מסכים לגבי הרדיו.

הרדיו בקרוז הוא שטן יותר גרוע מהמנוע, איכון סאונד חלשה וגרוע, תחנות קשות לשמירה (לא תמיד שתשמור תחנה היא באמת תישמר) ואין חיבור USB (אמור להיות חיבור AUX בתא בין המושבים אבל לא בדקתי אם קיים) לעומת הפורטה שמגיע עם רדיו הרבה יותר איכותי ואם עוצמת שמע חזקה יותר משל הקרוז וכולל חיבור USB וAUX במקום קל מאוד לגישה (בחלק התחתון של הקונסולה).

 

שוב, מדובר בעניין של טעם יש כאלה שיעדיפו את מרווח הפנים שיש בקרוז ואת המראה המוצק יותר ויש שיעדיפו את הזריזות של הפורטה.

אישית אני חושב שלקרוז אין זכות קיום בעיקר לא עם המחיר שדורשים עליה בשוק בפרטי

 

בולעת דלק לא ממש מעניין כי מדובר ברכב ליסינג, למרות שגם על זה יש ויכוח, האם ההבדל כל כך משמעותי לטובת הקיה?? אני לא בטוח.

לא סוחבת? שוב, האם אתה משווה לקיה? אם כן אז אתה בטוח שנהגת על שתי המכוניות? לדעת רבים מבחינת סחיבה הקרוז עדיפה.

וכל הנושא הזה של הדייהו, לא יצאנו מזה כבר?

גם על הפורטה אפשר לומר שיש לה שילדה של אקסנט שנת 96, גיר של קיה פרייד ומנוע של גטס...

 

גילוי נאות: אני נוהג על ביואיק לה קרוס 2010, אין לי ולא היה לי קרוז, אך בחברה שלי יש את שני הרכבים בליסינג ואני בהחלט יכול לומר על פי דעת רבים מה עדיף (וגם על סמך נהיגה בשני הרכבים).

דלק כן מעניין אם יש לך הגבלה לסכום דלק בחודש. והקרוז כן שותה מבדיקה שנערכה ע"י וע"י נהג נוסף בחברה בה אני עובד.

 

בקורז פחות סוחבת שוב מאותה בדיקה שערכתי כאשר מדובר בנסיעה בעליות לכרמל, שתי הרכבים עם פחות מ10 ק"מ על השעון והנהג שהיה בקרוז היה צריך להתאמץ הרבה יותר בישביל להדביק את הקאיה מכאן גם הצריכת דלק הגבוהה.

 

ולא לא יצאנו ולא נצא מנושא דייהו עד אשר שברולט לא תפסיק לעבוד על אותה פלטפורמה של דייהו.

ואי אפשר לומר על הפורטה שום דבר מהדברים שהזכרת היום והיא בנוייה על רצפה חדשה עם גיר חדש ומנוע די חדש שמותקן בI30 ובסיד

When you're rife with devastation

There's a simple explanation

You're a toymaker's creation

Trapped inside a crystal ball

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הסירוס בגיר של הקרוז אכן הורגש העליות, אבל גם בעליות הנסיעה היתה הרבה יותר חלקה ונעימה. המכונית הייתה מ2009, אני הבנתי שבחדשות מ2011 יש גיר שונה, יותר טוב מהגיר המסרס הזה.

הפורטה החליפה הילוכים כל הזמן בעליות כדי לשמור על המומנט. התוצאה: נסיעה רועשת. אתה שומע הרבה מנוע ולא מתקדם לאף מקום :-)

בעיקרון, שתיהן לא מכונות נהיגה, אלא אמצעי להגיע מפה לשם, ולכן הייתי בוחר את הנעימה והנוחה לתפעול וישיבה.

הקרוז גם שקטה יותר ונעימה יותר לנהיגה. מרגישה יותר בנויה ומוצקה.

 

אני לא יודע למה אתה חושב שלקרוז אין זכות קיום בשוק הפרטי. בסך הכל רכב משפחתי מאובזר ונחמד.

 

בליסינג הייתי מעדיף קרוז על מאזדה 3 ובטח שעל פורטה, אבל אישית, כל המכוניות הללו לא ממש מדברות אלי כרכב פרטי.

אה, וצריכת הדלק הייתה דומה מאד בשתיהן. בערך 1-11.

 

עריכה:

זה לא דייהו, זה אופל אם כבר.

להשוות את אופל לדייהו זה כמו להשוות את בר רפאלי ליהודה ברקן :)

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
הרגת אותי :lol:

אני בטוח שסוכנות קיה גאה בך.

ולעניין: ישנם אופציות הרבה יותר טובות ברשימה שלך מהקיה, שמציאות חבילה טובה בהרבה, כמו הקרוז או הI30.

 

אתה מודע לעובדה הפשוטה שהפורטה היא למעשה לא יותר מאשר גירסאת סדאן ל-I30?

 

המנוע והפלטפורמה מגיעים מ I30, הגיר 6 הילוכים החדש מגיע גם מיונדאי (גיר שגם ה-I30 תשתמש בו בעתיד הלא רחוק).

 

בסך הכל מדובר במכונית טובה למדי, זריזה עם ביצועים טובים, איבזור טוב ומחיר אטרקטיבי בליסינג או בקנייה פרטית גם.

מבחינת בטיחות יש לה ציונים מקסימליים ב-IIHS וב-NHTSA (היא משווקת בשוק האמריקאי ושם היא נבחנה בבטיחות) ואין סיבה שהיא תיהיה שונה מ-I30 כמובן מבחינת הבטיחות.

היתרון שהיא מכויילת שונה מ-I30, היא יותר רכה ונוחה עקב השיוויק לשוק האמריקאי.

×
×
  • תוכן חדש...