Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שינויי במיסים (ובכבוד?) על ייבוא רכב אספנות על פי השנתון?


lior_baruch
שימו לב! השרשור הזה בן 4904 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מאחר והפרטים טרם ידועים - ומאחר ויתכן שהעלות הנוספת למייבאי רכב פוסט 1960 תהיה זניחה, הייתי מציע לכולם להתאזר בסבלנות ולא לעורר מהומה על לא מאומה.

 

נחכה לגושפנקא הרשמית, נקרא ונגיב לדברים כהווייתם.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 174
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אסף, גם אם מדובר בתחביב אין שום סיבה שאדם לא יעשה חישובים של רווח, כמו שאדם קונה תמונה של צייר ידוע מתוך תחביב אך חשוב לו לדעת שהתמונה מקורית מכיוון שבבוא היום כשירצה למכור את הציור ולרכוש ציור אחר הוא מעוניין שהציור ישמור על ערכו.

אז נכון זה אולי לא נמצא בראש הרשימה של רוכשי מכוניות האספנות, אבל אין שום בושה לחשוב על רווח ביום המכירה.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז עכשיו פחות מיסים זה רע?

 

מי שיושב בטריבונה נא לחכות בסבלנות, יש הפועלים בדבר, ובסופו של עניין המטרה (כפי שאני מבין) הינה לעזור.

 

סתם משדרים לחץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז עכשיו פחות מיסים זה רע?

 

מי שיושב בטריבונה נא לחכות בסבלנות, יש הפועלים בדבר, ובסופו של עניין המטרה (כפי שאני מבין) הינה לעזור.

 

סתם משדרים לחץ.

 

אלעד למקרה והעניין לא הובן, יש כאן כף מאזניים שפועלת לצד אחד אך נעה בכיוון השני בצד השני... מדובר ככל הנראה בפחות מיסים למכוניות מתחת לשנת 1960 והתייקרות מיסים יחסית לאלו מעל שנתון זה.

 

אף אחד לא משדר לחץ, אנשים מדברים.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב אנחנו מתמחים בלחפש את האבידה מתחת לפנס הרחוב....:?

ברוב מדינות העולם, ערכו האספני, לא הכלכלי, של רכב, נקבע לפי הותק שלו, הנדירות שלו והמצב שלו. את ה"כבוד" נותנים לישן יותר וכל הקריטריונים שמסביב, מיישרים קו לפי החלוקה הזו.

אנחנו, לעומת זאת, ממשיכים לחשוב לפי מטר/פח/נפח מנוע ובכמה פחות ירוקים שילמתי... ומכאן יוצא שרוב היבוא הוא של רכבים "גדולים/מבריקים/יוקרתיים/חזקים" ומיעוטם, של רכבים עתיקים משנתונים שלפני שנות השישים. הדבר בא לידי ביטוי בפרסום של נתוני משרד התחבורה, שפורסמו כאן בעבר ומראים על עליה בכמות כלי הרכב משנות השבעים שנכנסים לארץ.

אולי זו הזדמנות לשנות את החשיבה ולחלק את הקבוצות במועדונים השונים על פי שנות הייצור של המכוניות ולא על פי הרוב ובכך לשמר באמת את המורשת המוטורית המקומית וגם העולמית.

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב אנחנו מתמחים בלחפש את האבידה מתחת לפנס הרחוב....:?

ברוב מדינות העולם, ערכו האספני, לא הכלכלי, של רכב, נקבע לפי הותק שלו, הנדירות שלו והמצב שלו. את ה"כבוד" נותנים לישן יותר וכל הקריטריונים שמסביב, מיישרים קו לפי החלוקה הזו.

אנחנו, לעומת זאת, ממשיכים לחשוב לפי מטר/פח/נפח מנוע ובכמה פחות ירוקים שילמתי... ומכאן יוצא שרוב היבוא הוא של רכבים "גדולים/מבריקים/יוקרתיים/חזקים" ומיעוטם, של רכבים עתיקים משנתונים שלפני שנות השישים. הדבר בא לידי ביטוי בפרסום של נתוני משרד התחבורה, שפורסמו כאן בעבר ומראים על עליה בכמות כלי הרכב משנות השבעים שנכנסים לארץ.

אולי זו הזדמנות לשנות את החשיבה ולחלק את הקבוצות במועדונים השונים על פי שנות הייצור של המכוניות ולא על פי הרוב ובכך לשמר באמת את המורשת המוטורית המקומית וגם העולמית.

 

 

דבריך נכונים ומובנים ואכן בכל העולם מקובל "לחתוך" את התחום על-פי שנתונים ותקופות שונות בעולם המוטורי (מלחמות עולם, משברי דלק וכו').

 

הנושא המדובר הינו שינויים נוספים במכס הגבוה בצורה שערורייתית גם כך, אם לטובת אספני המכוניות ההסיטוריות (כך קראתם להם בדיונים עם משרד התחבורה... לא?) ואם לרעת ה"אחרות" מעל שנת 1960.

 

בעוד אלו שאוספים מכוניות משנות הארבעים והחמישים יחייכו ויוקירו תודה, יזילו דמעה אלו שכיסם מאפשר להם, מכונית אספנות משנות השישי, השבעים או אפילו רחמנא ליצלן מכונית משנת 1980 (אני מכיר אדם שמאחסן פרארי שנת 1984 כבר 4 שנים בקפריסין בציפייה להכניס אותה לארץ כשתהיה בת 30).

 

אני מברך שינויים כשהם נעשים באופן נכון, צודק ושקוף.

 

אשמח כאמור אם מישהו סוף סוף ישקף את מה שהוחלט שם כדי שנבין, אולי נרגע ונפסיק לשדר לחץ...

 

תודה,

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל השירשור הזה מבוסס על שמועות וספקולציות שהופכות מהר מאד לעובדות ומסקנות.

אז אני מציע להרגע וכמו שהציעו כאן לחכות לתגובה מוסמכת.

אני מניח שכל עוד התהליך לא נחתם על ידי מישהו, אז אין טעם לדווח.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל השירשור הזה מבוסס על שמועות וספקולציות שהופכות מהר מאד לעובדות ומסקנות.

אז אני מציע להרגע וכמו שהציעו כאן לחכות לתגובה מוסמכת.

אני מניח שכל עוד התהליך לא נחתם על ידי מישהו, אז אין טעם לדווח.

 

לא שמועות ולא ספקולציות וכדי לא להסב רע לאף צד אני לא אפרסם פה את המסמך בו קיים הסיכום המדובר.

 

לאור הנ"ל ביקשתי מאלו המעורבים להיות אלו שיספרו וישתפו ממקור ראשון, אני מעלה נושא לשיחה בפורום ולא מפרסם את תוצאות ההתנהלות שהייתה עם המשרדים הממשלתיים המעורבים.

 

ואגב, מה זאת אומרת נחתם? אם קיים דיון, יש המלצות חדשות ונושאים נוספים יש מניעה שנדע על זה או שנקבל את הגזרה/צ'ופר רק כשיחתם?

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר שהתכוונתי אליך?

היות וכל מה שאני יודע זה לא יותר ממך, אני בטוח שיש מי שיודע ומעורב גם במו"מ.

מכאן ועד לספקולציות/"עובדות" הדרך ארוכה

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצטט לדוגמא:

 

"גובה המס לכלי רכב המיובאים ארצה ושתאריך יצורם עד 31.12.60 יופחת מ-72% ל-60% ואילו רכבים שיוצרו לאחר תאריך זה, יועלה המס מ-72% ל-83%."

 

כאמור, אלו אינן ספקולציות... אני לא מתעסק בשמועות.

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום חברים, אינפורמציה מעניינת ומבוססת לפניכם...

הבוקר התקבל אישור ממר עוזי יצחקי, סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה, לפרסם את המלצות "צוות עבודה בינמשרדי בנושא רכבי אספנות". לפני שאפרט את עיקר ההמלצות, אבקש להדגיש שעד לאישורן הרשמי במשרד המשפטים (שצפוי לדבריו כבר בינואר) ולאחר מכן בוועדת הכלכלה של הכנסת (עד מספר חודשים נוספים) - עוד עשויים לחול שינויים. ההתרשמות שלי מהשיחה עם מר יצחקי היא שבסבירות גבוהה ההמלצות יאושרו כפי שהן, לטוב ולרע. מעשית מדובר בהצעת החלטה מגובשת ומוסכמת. ומכאן להמלצות הוועדה:

 

1. לצורך ייבוא רכב אספנות, יחולקו כל רכבי האספנות לשתי קבוצות: כאלו שיוצרו עד 31.12.1960, וכאלו שיוצרו החל מ-1.1.1961. תאריך חתך זה נכון לעכשיו הינו קבוע, ולא ייקבע בתקנות גיל הרכב (50 שנה). עם זאת, בכוונת משרד התחבורה לעדכן את התקנות מדי תקופה מתוך כוונה לשמור את תאריך החתך סביב גיל 50. כלומר, השאיפה היא שב-2012 תאריך החתך ינוע שנתיים קדימה, אבל זה לא אוטומאטי ולא מובטח. הוסבר כי יש בעיה בניסוח התקנה לפי גיל ולא לפי תאריך ייצור.

2. ייקבעו שיעורי מס קנייה דיפרנציאליים לפי תאריך החתך. מס הקנייה הבסיסי (לפני מכס אם חל ולפני מע"מ), שעומד היום על 72% לכל רכבי האספנות, יופחת ל-60% לרכבים שיוצרו עד 31.12.1960. מס הקנייה על רכב אספנות שיוצר החל מ-1.1.1961 (או לאחר תאריך חתך אחר שיעודכן עם חלוף השנים) יעלה מ-72% ל-83%. יצוין, כי 83% הוא שיעור מס הקנייה כיום על רכב חדש (לפני זיכוי במס בהתאם ל-15 קבוצות זיהום האוויר שנקבעו כידוע).

שיעורים אלו סוכמו עם רשות המיסים/מינהל המכס, אך עדיין דורשים אישור רשמי.

3. החל מהשבוע הבא, 1.1.2011, כל רכבי האספנות ללא תלות בשנת ייצורם, יקבלו מספרי רישוי ייחודיים שיסתיימו בספרות 55, היינו מספר מהסדרה XX-XXX-55. בכך ייוצר בידול בין יבוא אישי של רכב חדיש (כיום 9X-XXX-71) לייבוא אישי של רכב אספנות.

4. יותר בייבוא רכב אספנות עם מנוע דיזל.

5. ייבוא של רכב אספנות בעל הגה ימני יתאפשר, אך רכב זה לא יוכל לקבל רישוי וכמוהו כפסל. בקשת מועדון החמש להתיר רישוי לרכב בעל הגה ימני שמועד ייצורו לפני תאריך החתך כמפורט בסעיף 1, תיבחן בשנים הבאות.

6. יותר ייבוא של שני רכבי אספנות בשנה במקום אחד בלבד, אם תאריך ייצורם קודם לתאריך החתך הנ"ל (31.12.1960).

7. תינתן עדיפות וקדימות לייבוא רכבי אספנות בהיבט הבירוקרטי. הנחיה בנושא יצאה למשרדי הרישוי ולמכס (סעיף זה אינו מצוי בהמלצות ונמסר לי בעל פה הבוקר ע"י מר יצחקי, שנשמע כבעל רצון טוב ואמיתי).

 

עד כאן ההמלצות, שצפויות להיכנס לתוקף במהלך המחצית הראשונה של 2011. מכאן להבהרות מועדון החמש על עמדתו וחלקו בעניין, מפי יו"ר המועדון נחום קדמיאל:

המכס ומשרד התחבורה מינו ועדה שמטרתה לבחון את המצב הקיים בתחום ייבוא רכבי האספנות לישראל, ולהמליץ על שינויים בהתאם לצורך. הוועדה שהתכנסה כתבה המלצות שזכו להתייחסות של מועדון החמש. חלק מההמלצות זכו לברכתו של מועדון החמש ולחלק מההמלצות מתנגד המועדון, אך בכל מקרה זכו נציגי המועדון לבמה נאותה לצורך השמעת עמדתם, יחד עם נציג ציבור נוסף.

בין השאר, עמדת הפתיחה של הוועדה היתה שיש להעלות באופן גורף את המיסוי על רכבי אספנות ע"מ למנוע (לטענתם) היצף, ייבוא מוגבר של רכבים משנתונים מתקדמים יחסית במסווה של תחביב האספנות המשמשים לשימוש יום יומי.

בעקבות התנגדותו הנחרצת של המועדון להעלאה גורפת של המיסוי על כל רכבי האספנות, הסכימה הוועדה להקל על רכבים בני 50 שנה לערך ומעלה (תאריך החתך כמפורט למעלה). זאת, בנוסף על הקלות נוספות כגון ייבוא רכבים עם מנוע דיזל, והאפשרות לייבא שני רכבים בשנה. הוועדה עתידה להגיש את המלצותיה לשר התחבורה ולממונה על המכס. במידה והמלצותיה יתקבלו הן תתחלנה בתהליך של תקינה וחקיקה, כולל החלטה בוועדת הכלכלה של הכנסת.

יודגש שמועדון החמש מתנגד להעלאת המיסוי על ייבוא רכבי אספנות מכל שנתון שהוא. הוועדה הבינמשרדית נימקה את מסקנותיה כך: "...במטרה לעודד את ייבוא רכבי האספנות ההיסטוריים ולמזער את תופעת כלי הרכב המיובאים לצורך שימוש רגיל וסדיר ברכבי אספנות... כיום הולכת ומתרחבת תופעה של ייבוא כלי רכב משנות ה-70 לצורך שימוש יום יומי ושוטף ככלי רכב רגיל, דבר המהווה פגיעה במדיניות הצערת כלי הרכב וכניסת רכבים לא בטיחותיים ברמה הנדרשת ומזהמים". כאמור, אלו דברי הוועדה ואינם משקפים את עמדת המועדון.

 

 

בברכה,

רון פז

דובר מועדון החמש

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבקש להדגיש שעד לאישורן הרשמי במשרד המשפטים (שצפוי לדבריו כבר בינואר) ולאחר מכן בוועדת הכלכלה של הכנסת (עד מספר חודשים נוספים) - עוד עשויים לחול שינויים. ההתרשמות שלי מהשיחה עם מר יצחקי היא שבסבירות גבוהה ההמלצות יאושרו כפי שהן, לטוב ולרע. מעשית מדובר בהצעת החלטה מגובשת ומוסכמת. ומכאן להמלצות הוועדה:

 

1. לצורך ייבוא רכב אספנות, יחולקו כל רכבי האספנות לשתי קבוצות: כאלו שיוצרו עד 31.12.1960, וכאלו שיוצרו החל מ-1.1.1961. תאריך חתך זה נכון לעכשיו הינו קבוע, ולא ייקבע בתקנות גיל הרכב (50 שנה). עם זאת, בכוונת משרד התחבורה לעדכן את התקנות מדי תקופה מתוך כוונה לשמור את תאריך החתך סביב גיל 50. כלומר, השאיפה היא שב-2012 תאריך החתך ינוע שנתיים קדימה, אבל זה לא אוטומאטי ולא מובטח. הוסבר כי יש בעיה בניסוח התקנה לפי גיל ולא לפי תאריך ייצור. קישקוש. אין בעיה לנסח ולא לוותר בנושא זה בוועדת הכלכלה או עוד לפני כן. פשוט צריך ליצור 2 הגדרות האחת רכב היסטורי 50 שנה השני רכב אספנות 30 שנה.

4. יותר בייבוא רכב אספנות עם מנוע דיזל.

5. ייבוא של רכב אספנות בעל הגה ימני יתאפשר, אך רכב זה לא יוכל לקבל רישוי וכמוהו כפסל. בקשת מועדון החמש להתיר רישוי לרכב בעל הגה ימני שמועד ייצורו לפני תאריך החתך כמפורט בסעיף 1, תיבחן בשנים הבאות. תייר מאנגליה רשאי להכניס רכב עם הגה ימני לארץ? אז למה כאן לא!! ומודע לכך שכיום אסור להכניס רכב עם הגה ימני.

6. יותר ייבוא של שני רכבי אספנות בשנה במקום אחד בלבד, אם תאריך ייצורם קודם לתאריך החתך הנ"ל (31.12.1960).

7. תינתן עדיפות וקדימות לייבוא רכבי אספנות בהיבט הבירוקרטי. הנחיה בנושא יצאה למשרדי הרישוי ולמכס (סעיף זה אינו מצוי בהמלצות ונמסר לי בעל פה הבוקר ע"י מר יצחקי, שנשמע כבעל רצון טוב ואמיתי).

 

הוועדה הבינמשרדית נימקה את מסקנותיה כך: "...במטרה לעודד את ייבוא רכבי האספנות ההיסטוריים ולמזער את תופעת כלי הרכב המיובאים לצורך שימוש רגיל וסדיר ברכבי אספנות... כיום הולכת ומתרחבת תופעה של ייבוא כלי רכב משנות ה-70 לצורך שימוש יום יומי ושוטף ככלי רכב רגיל, דבר המהווה פגיעה במדיניות הצערת כלי הרכב וכניסת רכבים לא בטיחותיים ברמה הנדרשת ומזהמים".

 

בברכה,

רון פז

דובר מועדון החמש

 

לָכֵן הַמַּשְׂכִּיל בָּעֵת הַהִיא--יִדֹּם: כִּי עֵת רָעָה הִיא (עמוס ה יג).

 

בדיחה עצובה למסות רכב אספנות בשיעור המיסים של רכב חדש ויש לפעול לביטול הגזירה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום חברים, אינפורמציה מעניינת ומבוססת לפניכם...

הבוקר התקבל אישור ממר עוזי יצחקי, סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה, לפרסם את המלצות "צוות עבודה בינמשרדי בנושא רכבי אספנות". לפני שאפרט את עיקר ההמלצות, אבקש להדגיש שעד לאישורן הרשמי במשרד המשפטים (שצפוי לדבריו כבר בינואר) ולאחר מכן בוועדת הכלכלה של הכנסת (עד מספר חודשים נוספים) - עוד עשויים לחול שינויים. ההתרשמות שלי מהשיחה עם מר יצחקי היא שבסבירות גבוהה ההמלצות יאושרו כפי שהן, לטוב ולרע. מעשית מדובר בהצעת החלטה מגובשת ומוסכמת. ומכאן להמלצות הוועדה:

 

1. לצורך ייבוא רכב אספנות, יחולקו כל רכבי האספנות לשתי קבוצות: כאלו שיוצרו עד 31.12.1960, וכאלו שיוצרו החל מ-1.1.1961. תאריך חתך זה נכון לעכשיו הינו קבוע, ולא ייקבע בתקנות גיל הרכב (50 שנה). עם זאת, בכוונת משרד התחבורה לעדכן את התקנות מדי תקופה מתוך כוונה לשמור את תאריך החתך סביב גיל 50. כלומר, השאיפה היא שב-2012 תאריך החתך ינוע שנתיים קדימה, אבל זה לא אוטומאטי ולא מובטח. הוסבר כי יש בעיה בניסוח התקנה לפי גיל ולא לפי תאריך ייצור.

2. ייקבעו שיעורי מס קנייה דיפרנציאליים לפי תאריך החתך. מס הקנייה הבסיסי (לפני מכס אם חל ולפני מע"מ), שעומד היום על 72% לכל רכבי האספנות, יופחת ל-60% לרכבים שיוצרו עד 31.12.1960. מס הקנייה על רכב אספנות שיוצר החל מ-1.1.1961 (או לאחר תאריך חתך אחר שיעודכן עם חלוף השנים) יעלה מ-72% ל-83%. יצוין, כי 83% הוא שיעור מס הקנייה כיום על רכב חדש (לפני זיכוי במס בהתאם ל-15 קבוצות זיהום האוויר שנקבעו כידוע).

שיעורים אלו סוכמו עם רשות המיסים/מינהל המכס, אך עדיין דורשים אישור רשמי.

3. החל מהשבוע הבא, 1.1.2011, כל רכבי האספנות ללא תלות בשנת ייצורם, יקבלו מספרי רישוי ייחודיים שיסתיימו בספרות 55, היינו מספר מהסדרה XX-XXX-55. בכך ייוצר בידול בין יבוא אישי של רכב חדיש (כיום 9X-XXX-71) לייבוא אישי של רכב אספנות.

4. יותר בייבוא רכב אספנות עם מנוע דיזל.

5. ייבוא של רכב אספנות בעל הגה ימני יתאפשר, אך רכב זה לא יוכל לקבל רישוי וכמוהו כפסל. בקשת מועדון החמש להתיר רישוי לרכב בעל הגה ימני שמועד ייצורו לפני תאריך החתך כמפורט בסעיף 1, תיבחן בשנים הבאות.

6. יותר ייבוא של שני רכבי אספנות בשנה במקום אחד בלבד, אם תאריך ייצורם קודם לתאריך החתך הנ"ל (31.12.1960).

7. תינתן עדיפות וקדימות לייבוא רכבי אספנות בהיבט הבירוקרטי. הנחיה בנושא יצאה למשרדי הרישוי ולמכס (סעיף זה אינו מצוי בהמלצות ונמסר לי בעל פה הבוקר ע"י מר יצחקי, שנשמע כבעל רצון טוב ואמיתי).

 

עד כאן ההמלצות, שצפויות להיכנס לתוקף במהלך המחצית הראשונה של 2011. מכאן להבהרות מועדון החמש על עמדתו וחלקו בעניין, מפי יו"ר המועדון נחום קדמיאל:

המכס ומשרד התחבורה מינו ועדה שמטרתה לבחון את המצב הקיים בתחום ייבוא רכבי האספנות לישראל, ולהמליץ על שינויים בהתאם לצורך. הוועדה שהתכנסה כתבה המלצות שזכו להתייחסות של מועדון החמש. חלק מההמלצות זכו לברכתו של מועדון החמש ולחלק מההמלצות מתנגד המועדון, אך בכל מקרה זכו נציגי המועדון לבמה נאותה לצורך השמעת עמדתם, יחד עם נציג ציבור נוסף.

בין השאר, עמדת הפתיחה של הוועדה היתה שיש להעלות באופן גורף את המיסוי על רכבי אספנות ע"מ למנוע (לטענתם) היצף, ייבוא מוגבר של רכבים משנתונים מתקדמים יחסית במסווה של תחביב האספנות המשמשים לשימוש יום יומי.

בעקבות התנגדותו הנחרצת של המועדון להעלאה גורפת של המיסוי על כל רכבי האספנות, הסכימה הוועדה להקל על רכבים בני 50 שנה לערך ומעלה (תאריך החתך כמפורט למעלה). זאת, בנוסף על הקלות נוספות כגון ייבוא רכבים עם מנוע דיזל, והאפשרות לייבא שני רכבים בשנה. הוועדה עתידה להגיש את המלצותיה לשר התחבורה ולממונה על המכס. במידה והמלצותיה יתקבלו הן תתחלנה בתהליך של תקינה וחקיקה, כולל החלטה בוועדת הכלכלה של הכנסת.

יודגש שמועדון החמש מתנגד להעלאת המיסוי על ייבוא רכבי אספנות מכל שנתון שהוא. הוועדה הבינמשרדית נימקה את מסקנותיה כך: "...במטרה לעודד את ייבוא רכבי האספנות ההיסטוריים ולמזער את תופעת כלי הרכב המיובאים לצורך שימוש רגיל וסדיר ברכבי אספנות... כיום הולכת ומתרחבת תופעה של ייבוא כלי רכב משנות ה-70 לצורך שימוש יום יומי ושוטף ככלי רכב רגיל, דבר המהווה פגיעה במדיניות הצערת כלי הרכב וכניסת רכבים לא בטיחותיים ברמה הנדרשת ומזהמים". כאמור, אלו דברי הוועדה ואינם משקפים את עמדת המועדון.

 

 

בברכה,

רון פז

דובר מועדון החמש

 

 

שאפו ענק!!! לנחום ולכל העוסקים בדבר, הורדת מיסוי והבדלת רכב אספנות מבחינה כלכלית הינה הישג כביר.

 

מבין לליבם של האספנים שחלמו על יבוא רכב משנות השישים והשיבעים.

 

בכל מיקרה, נחכה לאישור הסופי אבל ביודעי את התלאות, המורכבות ומעל לכל ואנרגיה הנדרשת לגרום להחלטה מסוג זה לקרום עור וגידים, יש להודות על התרומה בהיתנדבות.

 

שאפו ענק!

 

אלעד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבוקר הקישור הפנה להודעה של בני זהר ,

כרגע מפנה למקום אחר .... חחחחחחחח

מה קורה פה ?!

 

דרור .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

שלום לכולם,

 

בכדי לא להסיט הודעה של מישהו אחר ממסלולה אצטט כאן את דבריו של בני זהר ואשמח אם מי שיודע פרטים נוספים יאיר את עיניי (המודאגות):

 

 

 

ומה קורה עם רכב מעל לשנת 1960? המס ישאר כפי שהיה?

 

האם מכוניות מעל שנת 1960 יזכו מעתה לכבוד מופחת?

 

מה קורה פה?

 

כאמור, יודעי דבר, אנא שתפו.

 

תודה!

 

ליאור.

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי, חייכתי, כעסתי, חשבתי והאמת היא שהשד לא נורא כל כך. לא נורא מאחר ואותם 11% נוספים על רכבים הצעירים מ-50 שנה יכולים להיות בטלים בששים מול שומות קפריזיות של המכס.

 

דוגמה: קניתי רכב ב-5000$, עלות ההובלה היתה 1500$ נוספים. מאחר ועלות הביטוח הינה שולית לערך ה-CIF, נעזוב אותה בצד.

6500$ כפול 72% = 4680$

6500$ כפול 83% = 5395$

 

הפער לפני מע"מ ו-10% מס קניה(אאל"ט)-715$

 

ישנם מספיק פרמטרים, כמו קביעת מצב האוטו וקבלת/אי-קבלת המכס את חשבונית/הצהרת הקנייה שלכם שיכולים לעשות את העניינים ליקרים יותר במצב העניינים דהיום.

 

שלא תבינו אותי לא נכון. גם אותי כל ההתייחסות מקוממת משום שלכמה פקידים אפורים בקורולה נמאס לראות מישהו שנהנה מהחיים בקורבט משגעת שעלתה פחות מהקורולה שלהם. הקורבט(כמשל, כמובן) אינה רכב יומיומי מעצם העובדה שאסור לנוע איתה בכבישים בשעות מוגדרות שקבע המחוקק. גם אני חושב שהעלאת המיסוי היא מיותרת - והורדתו לרכבים בני 50 ומעלה היא יוזמה נאה.

 

הבעיה היא שאנו חיים במדינה מחורבנת, פשוט כך. לעולם לא תקבל משהו מבלי שתוותר על משהו בתמורה. מוצדק? לא, אבל ככה הדברים עובדים כאן.

 

אני, למשל, חושב על יבוא רכב אחד מתחילת שנות החמישים - ומכונית ספורט משנות השבעים. האם הכיוון החדש משמח אותי? לא במיוחד, אך אני מניח מספר הנחות יסוד;

* העניין עדיין גולמי ויתכן וניתן יהיה להוריד מעט את רמת 83 האחוז שנקבעו לפחות מ-80 אחוז.

* חשוב לי שהצהרת הקנייה שלי במכס תתקבל ותטופל בהגינות כהצהרה אמינה.

* ברמה המעשית, השד לא נורא כל כך.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4904 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...