Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8086 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי בעיה ברכב גולף דיזל שנת 99של חום מנוע בעליות פשוט הרכב מתחמם בשניות כאשר המזגן פועל ובמקרה שמתי לב היום שהוונטה של המזגן לא עובדת רציתי לדעת אם יש קשר בניהם כי בחורף זה לא היה קורה לי וגם מתי בודקים מים בגולף כשהמנוע חם או קר? דלוק הוא מכובה ?

 

 

בתודה רפי

פורסם

אני חושב שאתה מדבר על טורבו דיזל

אם כך המקרה -אל תזניח.

דבר ראשון לא להדליק יותר מזגן, במילא טורבו דיזל לא מת על מזגן + עליות.(עד אשר תפתור את הבעיה אם אתה מהסוג שאוהב לסחוב בעיות במשך חודשים שלושה..)

אתה אומר שהוונטה לא פועלת?

יתכן - יוניט חום/כיול מחשב/וונטה לא תקינה/תרמוסטט תפוס./

אם תרצה לבדוק מים :

אין לפתוח את המכסה שהמנוע חם - אם אתה רוצה לפתוח את המכסה בכל זאת תשתדל שהחום נמוך (80 ומטה) ושהרכב מונע בלבד.

פתח את זה עם מגבת לאט לאט ובזהירות - מיים עלולים לעוף החוצה.השאר את ידך על הפקק כאשר אתה פותח אותו. כך שהלחץ המצוי במערכת הקירור (אם ישנו) יצא. והמיים ישארו בפנים.

פורסם
יש לי בעיה ברכב גולף דיזל שנת 99של חום מנוע בעליות פשוט הרכב מתחמם בשניות כאשר המזגן פועל ובמקרה שמתי לב היום שהוונטה של המזגן לא עובדת רציתי לדעת אם יש קשר בניהם כי בחורף זה לא היה קורה לי וגם מתי בודקים מים בגולף כשהמנוע חם או קר? דלוק הוא מכובה ?

 

 

בתודה רפי

 

 

מאוד מומלץ לא לפתוח את מכסה המנוע כשהוא חם.

 

סע למוסך שיבדקו מה הבעיה.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

אני סתם קטנוני אבל מה רע בלפתוח מכסה כשהמנוע חם?

 

זה אפילו עוזר טיפה לכל החום לצאת ביתר קלות, אני מאמין שאתה התכוונת לא לפתוח את הפתח מילוי מים כשהמנוע חם.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
יש לי בעיה ברכב גולף דיזל שנת 99של חום מנוע בעליות פשוט הרכב מתחמם בשניות כאשר המזגן פועל ובמקרה שמתי לב היום שהוונטה של המזגן לא עובדת רציתי לדעת אם יש קשר בניהם כי בחורף זה לא היה קורה לי וגם מתי בודקים מים בגולף כשהמנוע חם או קר? דלוק הוא מכובה ?

 

 

בתודה רפי

 

 

מאוד מומלץ לא לפתוח את מכסה המנוע כשהוא חם.

 

סע למוסך שיבדקו מה הבעיה.

 

בגלל זה יש בידוד במכסה עצמו.

 

אני לא רואה שום בעייה לפתוח מכסה מנוע של גולף כאשר המנוע רותח (עשינו את זה במוסך).

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

לגבי ההתחממות: צינת שהמאורר לא פועל בזמן פעולת המזגן.

בהחלט סיבה מספיקה להתחממות הרכב. לך תתקן את המאורר של המזגן.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם

פתחתי במספר מכוניות את הפקק ולא קרה כלום.

חשוב לציין שמדובר ברכבי פיגו/סיטרואן בלבד. 306 קסארה 405 ו 406. כולם דיזל/טורבו

אכן ידוע שמים עלולים לפרוץ החוצה, וגם ראיתי את זה קורה. אך שים לב שבהודעתי רשמתי לשים לב שהמנוע מונע בזמן הפתיחה, והחום ב 80 או מתחת. מעבר לזה זה מסוכן. ושוב - אני יחזור ואומר לפתוח עם סמרוטוט עבה ככל הניתן ולהשען מעט על הפקק - על מנת שאם מיים יפרצו ניתן יהיה לסגור את זה במהירות.

ההמלצה שלי באה על מנת שאנשים לא יפתחו את הפקק של המיים שהמנוע חם + מכובה. כמובן שהרכב קר אין ספק שלפתוח בבוקר עדיף מאחר הצהרים. הרי שהמים "עולים" שהרכב חם ומונע ואז הבידקה לא שווה כלום. כי יכול להיות שחסר ולא תרגיש.

פורסם
למה חשוב שהמנוע יהיה מונע...מה יקרה אם אפתח מכסה של מיכל כאשר מנוע חם ומכובה?

 

האפידרמיס שלך יגיב לא טוב...

פורסם

:lol:

האפידרמיס שלי לא ידע על הסיכון...אולי בגלל זה לא קרה לו כלום?

 

אני אישית תמיד פתחתי את המיכל כאשר מנוע דומם, פשוט עשיתי את זה בזהירות...קודם פתחתי טיפה, נתתי ללחץ לרדת ואז הורדתי את הפקק

פורסם
אני חושב שאתה מדבר על טורבו דיזל

אם כך המקרה -אל תזניח.

דבר ראשון לא להדליק יותר מזגן, במילא טורבו דיזל לא מת על מזגן + עליות.(עד אשר תפתור את הבעיה אם אתה מהסוג שאוהב לסחוב בעיות במשך חודשים שלושה..)

אתה אומר שהוונטה לא פועלת?

יתכן - יוניט חום/כיול מחשב/וונטה לא תקינה/תרמוסטט תפוס./

אם תרצה לבדוק מים :

אין לפתוח את המכסה שהמנוע חם - אם אתה רוצה לפתוח את המכסה בכל זאת תשתדל שהחום נמוך (80 ומטה) ושהרכב מונע בלבד.

פתח את זה עם מגבת לאט לאט ובזהירות - מיים עלולים לעוף החוצה.השאר את ידך על הפקק כאשר אתה פותח אותו. כך שהלחץ המצוי במערכת הקירור (אם ישנו) יצא. והמיים ישארו בפנים.

 

סתם מעניין אותי לדעת בקשר ל..."לא מת על מזגן\עליות" לפי מה אתה קובע את זה, כי אני זוכר עליות מ-א-ו-ד תלולות עם 4 נוסעים ומזגן עובד, ולא זכור לי שהTDI התרגשה מזה יותר מדי, לידע כללי טורבו דיזל, "אוהב" עליות ומזגן הרבה יותר מכל רכב בנזין ממוצע ואפילו מעל הממוצע....בשל המומנט הרב....כך שהעומס זאת לא הבעיה שלו, אז אם יש לך משהו לחדש אני אשמח לשמוע

 

בקשר לבחור עם הבעיה : גש למוסך זריז, זה יכול להיות מבעיה מכאנית, עד לבעיה אלקטרונית, (אצלי פשוט הלך המנוע של הוואנטה...250 שקל הבאתי וונטה אחרת...הרכבתי לבד...) לא כדאי להזניח, המנוע הזה רגיש להתחממות וחובב ראשי מנוע כמעט כמו פיג'ו\סיטרואן

 

וסתם כדי לסגור קצוות....בפקקים החדשים (ככה מה שאני נתקלתי) קיים פורק לחץ...ככה שמנוע מונע\כבוי\חם\קר זה לא ממש משנה, אולם פתיחה שהמנוע רותח תגרום לאיבוד הרבה מים....הוא פשוט פורק את כל הלחץ בצורת פליטת מים דרך צינור העודפים....

פורסם
:lol:

האפידרמיס שלי לא ידע על הסיכון...אולי בגלל זה לא קרה לו כלום?

 

 

אי ידיעה אינה פוטרת מעונש... ד"ש מרופא העור הקרוב אליך... :twisted:

פורסם

LT-35 ומנוע ה TD 3 ליטר רותח בעליות של ירושלים.

קסארה/406 HDI - כנל. קח בחשבון שביום חם (אני לא מדבר על ימים קרים) האינטרקולר מקבל אוויר חם במקום קר, בנוסף הרדיאטור מקבל אוויר חם ולא קר. ועוד עליה. ועוד נוסעים.

פורסם

דיזל אמנם מתחמם בעליות ובפקקים ומתקרר בנסיעה רגילה, אבל זה טבעי

 

דיזל בעומסים טוב בהרבה מהבנזין, וטווח טמפרטורות העבודה שלו נרחב מהבנזין.

 

לכן אין מה לחשוש, רק המאוורר לדעתי זאת הבעייה.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

×
×
  • תוכן חדש...