Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בק-אקס - מה זה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8088 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
שלום לכם ,

הייתי מעוניין לקבל הגדרה למילה בקקס .

מה זה , כיצד פועל וכו' ...

תודה רבה מראש !

 

בקקס = Back Axe = סרן אחורי (אליו מחוברים הגלגלים האחוריים של הרכב. )

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
שלום לכם ,

הייתי מעוניין לקבל הגדרה למילה בקקס .

מה זה , כיצד פועל וכו' ...

תודה רבה מראש !

 

בקקס = Back Axe = סרן אחורי (אליו מחוברים הגלגלים האחוריים של הרכב. )

 

Back axle.

 

:lol:

:turn-l:
פורסם

המשך ההסבר:

 

לא סתם מיתחברים אלא מיתחברים לצורך הנעתם ע'י' DRIVE SHIFT (ניקרא בגן חיות גם "דריישפט") שמגיע מכיוון המנוע (יותר נכון מהגיר..)

 

וזה למעשה ה "גולה" הגדולה הזו שתימצא כשאתה מיסתכל מיתחת לחצאית כשאתה מאחורי רכבי 4X4 והנעה אחרורית (טוב עכשיו אל תיסתובב ברחובות ותהיה מציצן כי יש כאלו שמחפשים כאלו...)

 

 

:lol:

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
המשך ההסבר:

 

לא סתם מיתחברים אלא מיתחברים לצורך הנעתם ע'י' DRIVE SHIFT (ניקרא בגן חיות גם "דריישפט") שמגיע מכיוון המנוע (יותר נכון מהגיר..)

 

וזה למעשה ה "גולה" הגדולה הזו שתימצא כשאתה מיסתכל מיתחת לחצאית כשאתה מאחורי רכבי 4X4 והנעה אחרורית (טוב עכשיו אל תיסתובב ברחות ותהיה מציצן כי יש כאלו שמחפשים כאלו...)

 

 

:lol:

 

:D

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם
DRIVE SHIFT (ניקרא בגן חיות גם "דריישפט")

לא DRIVE SHIFT אלא DRIVE SHAFT

בברכה,

שמוליק.

bmw e21 320i (318i) 1982

1971 bmw 1800

BMW 3.0 CSI 1973

פורסם

טוב אחרי שעשו שיפוצים באשכול אני יסביר בפרוטרוט

 

שאלת מהו בק אקס

 

נתחיל מפה שמשו צריך להניע את הגלגלים

אם יש לך הנעה קידמית אז ישר מהגיר יוצאים ציריות לגלגלים הקידמיים ומניעים אותם

 

עד לפה קפיש ?

 

אם יש לך הנעה אחורית והמנוע קדימה אז אתה לא יכול למשוך את הציריות עד לגלגלים האחוריים לכן צריך פיתרון אחר

 

יש?

 

הפיתרון הוא להוציא מהגיר מוט שילך לאורך כל הרכב ואיך שהוא יניע את הגלגלים האחוריים

עכשו מוט אחד צריך לפצל לשניה הגלגלים האחוריים וזה נעשה דרך ציר אחרוי שיש עליו גלגלי שיניים

 

כל הגלגלי שיניים נימצאים התוך קופסא עגולה מיברזל שאליה מיתחבר המוט (DRIVE SHAFT) שבא מהגיר וממנה יוצאים הציריות לגלגלים האחוריים

כל החלק שמארח את הדרייב-שפט וה "ציריות" ניראה ציר אחורי שבמילים אחרון די-סיי-אין-אינגליש BACK AXEL ובארץ עיברתו את זה לבק-אקס...בקקס

 

 

ויכולתי להיות יותר חכם ולא לישבור אצבעות על המיקלדת ולתת לך את זה

 

פה אפשר ליראות את החלק השחור הגדול

http://www.classicvolvo.com/subs/carsfolder/164_renovobjekt/underlback_740.jpg

 

ופה הוא באדום

http://www.domsat.co.uk/images/Back%20axle.jpg

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

ואני חשבתי שדרייבשפט זה ציריה, ובקס אקס זה הסרן האחורי (כל המוט השחור בתמונה בהודעה מעלי)

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

דרייב שאפט = ציר מניע.

לא משנה אם הציר המניע הוא רוחבי (ציריה). או אם הוא אורכי (בהנעה אחורית/כפולה).

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם

פעם שמעתי מישהו זורק לאויר את הביטוי "בקאקס קידמי" :shock::lol:

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

פורסם
טוב אחרי שעשו שיפוצים באשכול אני יסביר בפרוטרוט

 

שאלת מהו בק אקס

 

נתחיל מפה שמשו צריך להניע את הגלגלים

אם יש לך הנעה קידמית אז ישר מהגיר יוצאים ציריות לגלגלים הקידמיים ומניעים אותם

 

עד לפה קפיש ?

 

אם יש לך הנעה אחורית והמנוע קדימה אז אתה לא יכול למשוך את הציריות עד לגלגלים האחוריים לכן צריך פיתרון אחר

 

יש?

 

הפיתרון הוא להוציא מהגיר מוט שילך לאורך כל הרכב ואיך שהוא יניע את הגלגלים האחוריים

עכשו מוט אחד צריך לפצל לשניה הגלגלים האחוריים וזה נעשה דרך ציר אחרוי שיש עליו גלגלי שיניים

 

כל הגלגלי שיניים נימצאים התוך קופסא עגולה מיברזל שאליה מיתחבר המוט (DRIVE SHAFT) שבא מהגיר וממנה יוצאים הציריות לגלגלים האחוריים

כל החלק שמארח את הדרייב-שפט וה "ציריות" ניראה ציר אחורי שבמילים אחרון די-סיי-אין-אינגליש BACK AXEL ובארץ עיברתו את זה לבק-אקס...בקקס

 

 

ויכולתי להיות יותר חכם ולא לישבור אצבעות על המיקלדת ולתת לך את זה

 

פה אפשר ליראות את החלק השחור הגדול

http://www.classicvolvo.com/subs/carsfolder/164_renovobjekt/underlback_740.jpg

 

ופה הוא באדום

http://www.domsat.co.uk/images/Back%20axle.jpg

 

המון תודות לך וכל הכבוד אין לך מושג כמה עזרת לי !

פורסם

וכדי לראות מה קורה בפנים (אני חושב שזה החלק שפונה לגיר, אני צודק ? אני פשוט לא רואה את הגלגל שיניים הקטן)

 

TorqueBearingCaps.jpg

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם
וכדי לראות מה קורה בפנים (אני חושב שזה החלק שפונה לגיר, אני צודק ? אני פשוט לא רואה את הגלגל שיניים הקטן)

 

TorqueBearingCaps.jpg

 

שמוליק

 

 

 

שלום.

מה שרואים בתמונה זה היה פעם בק-אקס נכון להיום

זה כנראה משמש כסרן לעגלה ניגררת!!!

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

×
×
  • תוכן חדש...