Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5855 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רציתי לשאול שאלה שמעניינת אותי

אם יש לי אותו סוג רכב לדוגמא

 

סיאט איביזה 1400 ו1600

ול1600 יש 105 כ"ס

ול1400 יש גם 105 כ"ס [זאת רק דוגמא!]

ונגיד שהם אותו משקל

ההבדל היחיד ביניהם [אני חוזר רק דוגמא] הוא נפח המנוע בלבד

לשתיהם יש אותו הספק

האם יהיה הבדל שונה בהאצה?

והאם יראו את הבדל הכוח בין 1600 ל1400 מעל 100 קמ"ש

 

תודה לעונים,

תומר.

Seat Leon FR 2.0TSI

6speed manual

פורסם

תאוצת הרכב נובעת ממספר גורמים. בנוסף למה שציינת - משקל והספק.

 

שני הנתונים החשובים אף יותר הם מומנט (כח הפיתול , TORQUE) של המנוע ויחסי ההעברה בגיר.

 

אם שתי המכוניות , למרות הבדל בנפח המנוע , זהות בכל הנתונים (כולל המומנט והגיר) אז יאיצו זהה.

 

בדרך כלל , אף אם יש שני מנועים בעלי הספק זהה , הרי אם הנפח שונה יהיה הבדל במומנט המופק. בדרך כלל

 

המנוע הגדול יותר בעל מומנט טוב יותר , אבל לא בהכרח .

 

לדוגמא , מנועי פולקסווגן . מנוע 1.6 רגיל בעל 105 כ"ס , מנוע 1.2 TSI הספק 105 כ"ס.

 

מומנט של 1.6 - 15.6 קג"מ , מומנט של 1.2 - 17.9 קג"מ . (במקרה זה בגלל טכנולוגיית טורבו שונה לחלוטין

 

ועדיפה ביעילות במנוע ה TSI ).

פורסם

אוקיי הבנתי אז הדרך היחידה לעלות את המומנט היא רק על ידי טורבו נכון? ומומנט זה קג"מ?

Seat Leon FR 2.0TSI

6speed manual

פורסם

בדיוק , מומנט נמדד בקג"מ , בצרוף הסל"ד הרלבנטי.

 

לגבי הדרך האפשרית להעלות מומנט (ו/או הספק ) במנוע קיים - יש הרבה אופציות . לא כולן במקביל , לא כולן אפשריות , לא כולן

 

מומלצות.

 

מדובר בפעולות החל מהתקנת טורבו , דרך התקנת מגדש על (SUPERCHARGER) , דרך שינוי צ'יפ וניהול המנוע ועוד מיני

 

פטנטים ושידרוגים .

 

אם מדובר במנוע וכוונה ספציפית תתייעץ בפורום שיפורים מה עשוי להתאים . ברור שלא לכל מנוע יש אותן אופציות .

×
×
  • תוכן חדש...