Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5897 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
גורם השפעה נוסף וחשוב מאוד לדעתי...

 

רכב עם לוגו מאחור נחשב היום לסוג של סמל סטטוס של מעמד הביניים.

בדינמיקה של ארגון כזה מי שנכנס לחניון העבודה בבוקר עם רכב הנושא את לוגו החברה הוא שונה ממי שנכנס ברכב פרטי, רחמנא ליצלן רכב פרטי לא חדש.

 

אז תקפוץ שניה למי שמתעסק עם זה בחברה בה אתה עובד, ותבקש מדבקה של החברה לשים על האוטו.:roll:

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
החישוב של פותח השרשור קצת אופטימי (לקח רכב עם ירידת ערך נמוכה במיוחד ולא כלל עלות מימון, ולא כלל בחישוב עלויות כמו רפידות בלמים למשל) אבל המסקנה עדיין נכונה.

 

יש לקחת בחשבון ששווי השימוש בשנה הבאה יעלה עוד, לרמה של 2.5% כפול מחירון הרכב כחדש כלומר, עבור רכב של 120K, מדובר בשווי שימוש של 3000 שקל (לעומת 2400 כיום).

המשמעות למי שמשלם מס הכנסה+ב"ל+ב"ב של 45% היא תוספת של 600*.45 = עוד 270 שקל לחודש נוספים רק בעלויות מס בשנה הבאה לעומת השנה.

ומי יודע מה יהיה ב2012. אולי יעלו את המס עוד יותר.

 

מי שלוקח ליסינג בנסועה של 15K כיום מפסיד המון כסף. לא יודע אם 60K אבל בטוח שעשרות אלפים.

 

 

מתי כן כדאי ליסינג?

כאשר הנסועה הכללית בבית היא נניח 55K, ומחזיקים רכב אחד ליסינג שיעשה 40K ורכב אחד פרטי שיעשה 15K. (כי מתי שרק אפשר נוסעים בליסינג)

אתה בטוח במספרים שרשמת?

אני ביצעתי את החישוב ב 2008 והגעתי למסנה (עם העסקה שהייתה לי בזמנו) שמעל 25K ק"מ בשנה השתלם לקחת רכב ליסינג.

שווי השימוש עלה מאז,אבל חישוב של מינימום 40Kק"מ בשנה ע"מ שליסינג ישתלם נשמע לי קצת פסימי,לא ?

פורסם

לא יודע לגבי החישובים וכ"ו, אבל מהכרות עם כמה בעלי רכב מהעבודה, הם שומרים טוב על האוטו ולא כי בא להם, אלא כי כל פגיעה (שריטות וכ"ו), הם משלמים את זה מכיסם ולכן הם שומרים על הרכב אפילו יותר מעל הרכב שלהם כי בליסינג הם יחוייבו בתיקון וברכב הפרטי שלהם הם יכולים שלא לתקן את השריטה או השיפשוף.

 

צמיגים אצל רוב הישראלים זאת הוצאה של פעם ב-3 שנים בממוצע (או יותר אפילו), אז אלף ש"ח על צמיגים פעם ב-3 שנים זה סכום די זניח. גם אם נלך על חלקנו שמשקיע 2000 ש"ח, זה עדיין סכום זניח לכמות שנים שכזאת, לראיה הסלולרים של ימנו עולים סכום דומה ואנחנו מחליפים אותך בקצב מהיר יותר מאשר הצמיגים ברכב.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

תומר, אנשים מחליפים סלולארי יותר מצמיגים לא בגלל שלא צריך להחליף צמיגים אלא בגלל שהם קמצנים ולא יוציאו כסף על מה שלא מביא להם תועלת או משמש כסמל סטאטוס.

 

היוןם זוג צמיגים עלולה קצת יותר ממיכל דלק (או קצת פחות. תלוי באוטו) ועדיין אנשים נוסעים עם צמיגים יבשים ושחוקים. כשכל ההבדל בין צמיג איכותי לסיני הוא כ 50 ש"ח והוא חי כשנתיים עד שלוש אז יש מקום כלכלי לחסוך שקל לחודש בפריט כזה?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
הדגם, נמק, פרט, ותן דוגמאות.

אין לי שום כוונה להעלות בפורום את החישוב שאני ביצעתי שכן הוא כולל פירוט רב מאוד לגבי תנאי ההעסקה שלי.

מה שאני כן יכול לומר הוא שהוא כלל השוואה מקיפה מאוד בין החלופות שמעבר לשכר לפני/אחרי כללה גם ירידת ערך יחסית נמוכה, תאונה בשנה, טסט, דלק, עלויות ביטוח חובה + מקיף, עלויות צמיגים וכו'. כדי להיות בטוח ביצעתי גם חישוב מקביל במס' מחשבוני ליסינג באינטרנט, בכולם הגעתי לאותו טווח הפרשים.

 

אין לי שום כוונה לקבוע עובדות והאמת היא שאין כלל בנושא הזה, החישוב האם נכון לקחת רכב ליסינג או לא הוא חישוב אינדיבידואלי שמשתנה בין אדם לאדם ותלוי לא מעט גם בפרמטרים כמו נזילות, פוטנציאל התשואה של הכסף וביכולת/רצון של אותו אדם להתמודד עם נושא תחזוקת הרכב. יתרה מכך, הרבה אנשים ממהרים לשפוט כל עובד היי-טק שבחר בדרך הזו וזאת למרות שלחלק גדול מאוד מאלה שמשכירים רכבים כאלה מדובר בעסקה מאוד משתלמת - עד כמה שאולי זה נשמע קשה להאמין, לא כולם נוסעים 15K בחודש ולא כולם מעוניינים להשקיע מזמנם בתחזוקו...

הליסינג אכן נהיה פחות משתלם משנה לשנה, אבל האופנה הצבועה הזאת של כל מי שלא בוחר בליסינג או שלא יכול להרשות לעצמו לצעוק "לא שווה", "פרייארים" וכו' ממש נלוזה בעיני - אותם אנשים בדיוק משלמים לא פחות כסף על שירותים אחרים מחירים גבוהים כדי לשפר את איכות החיים שלהם ולהמנע מלהתעסק בנושאים שלא נעימים בעינהם, אין שום הבדל מבחינתי בין משהו שמעסיק עוזרת בית למי שמשכיר רכב בליסינג - אפשר לעשות הכל לבד, השאלה היא מה מעניין אותך לעשות?

פורסם
אין לי שום כוונה לקבוע עובדות והאמת היא שאין כלל בנושא הזה, החישוב האם נכון לקחת רכב ליסינג או לא הוא חישוב אינדיבידואלי...

 

אז למה קבעת את "העובדה" הבאה:

 

הפער החודשי בין ליסינג לרכב פרטי ינוע בפועל בין 300-600 ש"ח

 

אתה לא צריך להעלות נתוני אמת, רק תתייחס לחישוב שניתן בראש השרשור כנקודת מוצא נתונה, רק כדי לא לצאת קשקשן.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אין לי שום כוונה להעלות בפורום את החישוב שאני ביצעתי שכן הוא כולל פירוט רב מאוד לגבי תנאי ההעסקה שלי.

מה שאני כן יכול לומר הוא שהוא כלל השוואה מקיפה מאוד בין החלופות שמעבר לשכר לפני/אחרי כללה גם ירידת ערך יחסית נמוכה, תאונה בשנה, טסט, דלק, עלויות ביטוח חובה + מקיף, עלויות צמיגים וכו'. כדי להיות בטוח ביצעתי גם חישוב מקביל במס' מחשבוני ליסינג באינטרנט, בכולם הגעתי לאותו טווח הפרשים.

 

אין לי שום כוונה לקבוע עובדות והאמת היא שאין כלל בנושא הזה, החישוב האם נכון לקחת רכב ליסינג או לא הוא חישוב אינדיבידואלי שמשתנה בין אדם לאדם ותלוי לא מעט גם בפרמטרים כמו נזילות, פוטנציאל התשואה של הכסף וביכולת/רצון של אותו אדם להתמודד עם נושא תחזוקת הרכב. יתרה מכך, הרבה אנשים ממהרים לשפוט כל עובד היי-טק שבחר בדרך הזו וזאת למרות שלחלק גדול מאוד מאלה שמשכירים רכבים כאלה מדובר בעסקה מאוד משתלמת - עד כמה שאולי זה נשמע קשה להאמין, לא כולם נוסעים 15K בחודש ולא כולם מעוניינים להשקיע מזמנם בתחזוקו...

הליסינג אכן נהיה פחות משתלם משנה לשנה, אבל האופנה הצבועה הזאת של כל מי שלא בוחר בליסינג או שלא יכול להרשות לעצמו לצעוק "לא שווה", "פרייארים" וכו' ממש נלוזה בעיני - אותם אנשים בדיוק משלמים לא פחות כסף על שירותים אחרים מחירים גבוהים כדי לשפר את איכות החיים שלהם ולהמנע מלהתעסק בנושאים שלא נעימים בעינהם, אין שום הבדל מבחינתי בין משהו שמעסיק עוזרת בית למי שמשכיר רכב בליסינג - אפשר לעשות הכל לבד, השאלה היא מה מעניין אותך לעשות?

 

יוסי, אין פה משום קנאה או צביעות, לראיה אני חייתי את שני העולמות. אחת החזרתי (פוקוס) ואחת יש בבית (308). אני מוכן להתחייב שאחד מעשרה שלוקח רכב ליסינג לא באמת מבין את המשמעויות ולא חישב אותם. אתה צודק, אפשר גם לקחת היום מישהו שיסדר לך את הארון (באמת!) במקומך, אבל זה לא הנושא. הנואש הוא השוואה בין לקיחת רכב מליסינג, מה מצבך אחרי שלוש שנים, מה שילמת, איפה אתה עומד, וזאת לעומת רכישת רכב. רוב האנשים יושבים בחברה עם קצין הרכב / חשב שכר , ורואים כמה אני מרויח - כמה יורד לי על האוטו בצורה קבועה, וזה שווה להם כי הם מפחדים להתקע, מפחדים ממוסכים, מפחדים מבירוקרטיה והוצאות לא צפויות. אני רק אומר שכאשר אתה רוכש רכב חדש או כמעט חדש, 99% שגם אתה לא תתקע, וגם לך יש אחריות וגם וגם.... אז כמובן שאם אתה נוסע 30 ק"מ בשנה או שהרכב מקוזז במלואו לצרכי מס או משלם סכום חלקי אז זה משתלם. לרבים וטובים (ולמעשה הרוב) ההוצאה גדולה מהחסכון. ושוב אתה משלם על הנוחות כמו שגם אני וגם אתה ציינו, רק שאתה משלם הרבה מידי ברוב המקרים של ליסינג לעובד.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

פורסם
תומר, אנשים מחליפים סלולארי יותר מצמיגים לא בגלל שלא צריך להחליף צמיגים אלא בגלל שהם קמצנים ולא יוציאו כסף על מה שלא מביא להם תועלת או משמש כסמל סטאטוס.

 

היוןם זוג צמיגים עלולה קצת יותר ממיכל דלק (או קצת פחות. תלוי באוטו) ועדיין אנשים נוסעים עם צמיגים יבשים ושחוקים. כשכל ההבדל בין צמיג איכותי לסיני הוא כ 50 ש"ח והוא חי כשנתיים עד שלוש אז יש מקום כלכלי לחסוך שקל לחודש בפריט כזה?

 

אתה צודק, הישראלי הממוצע משקיע כמה שפחות, אבל גם אם ישקיע פעם ב-3 שנים צמיג איכותי במחיר של 2000 ש"ח לרביעיה, עדיין בחילוק לכל השנים המחיר יוצא זניח פר חודש ואני חושב שבסכומים האלה של העלויות הכוללות, סכום חד פעמים של 2000 ש"ח הוא אפילו לא משהו שיכול לקבוע כדאיות לצד הזה או השני.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
אתה לא צריך להעלות נתוני אמת, רק תתייחס לחישוב שניתן בראש השרשור כנקודת מוצא נתונה

 

בתור התחלה אין בחישוב הזה שום התייחסות לריבית על הכסף, גם בקרנות עם ריביות מגוחכות תקבל כמה אלפים טובים בשנה על סכום כזה - שלא לדבר על מצב שבו יש לך ידע בסיסי בהשקעות.

 

דבר נוסף הוא, וזה נתון מהשטח ממני אליך (וענו פה בשרשור כבר כמה אנשים שנתנו נתונים דומים) ההפרש בשכר לאדם שלוקח רכב בליסינג והשכר שלו באזור ה15-20K הוא כ3100 ש"ח ולא 3652 ש"ח (לא ברור מאיפה הנתון הזה) - וזאת מבלי להתחשב בכך שברוב המקרים גם אם ההשתתפות בדלק היא לא מלאה ברוב חברות ההיי-טק מקבלים תקציבי דלק יפים, ואת זה אני אומר מניסיון רחב בענף.

 

רק כדי לא לצאת קשקשן.

דעתי שונה משלך ולמרות זאת כיבדתי אותך בתשבותי ולא פניתי אליך בצורה מזלזלת. נקודה למחשבה כדי שהפורום ימשיך להיות מקום נעים לדיונים.

פורסם

אכן לא משתלם.

אצלי בנוסף ההפחתה מהברוטו (3500 ש"ח/חודש) אמורה גם להוריד את הבונוס (הבונוס הוא X משכורות בשנה), כך שבפועל זה מוריד לי עוד 10,000 ש"ח בשנה (בקירוב).

 

אבל לדעתי הדיון מפספס את הנקודה העיקרית,

ממתי מצב של רכישת רכב חדש מהחברה הפך לדבר נורמאלי בקרב צעירים שרק סיימו לימודים?!

 

תחשבו על זה, הרי אם לא הייתה האפשרות לקחת רכב בליסינג, רוב הצעירים (נניח עד גיל 35-40) לא היו מעלים על דעתם לרכוש רכב חדש!

לראיה, רוב החברה שמחזירים רכב (ליסינג) רוכשים מושמש בן 2-3 שנים (וגם זה רק בגלל שהם רגילים לרכב חדש..).

 

אם לוקחים בחשבון רכב משומש בן 4-5 שנים אל מול רכב ליסינג, ההבדל פשוט אדיר.

אבל רכב חדש בליסינג הפך לסטנדרט :shock:

 

מצד אחד אנשים מוציאים את הונם על רכב חדש, ולא רק, עוד בליסינג אשר יקר משמעותית..

ומצד שני לוקחים משכנתאות ענקיות (הממוצע היום עומד על 70%!!) לתקופות ארוכות מאוד (20 שנים) בגלל שאין להם כסף נזיל :|

פורסם

אני לא רוצה להעליב אף אחד...

בורות פיננסית - זה כשאנשים סומכים יותר על מחשבון שהם מצאו ברשת בלי לדעת איך המחשבון עובד מאשר על אנשים שיודעים על מה הם מדברים.

:cry:

פורסם

מי שרוכש רכב חדש, אין לו יותר מידי התעסקות עם הרכב.

תקלות/טיפולים? יש אחריות. לא קשה למצוא מוסך שיקח לך את הרכב מהעבודה ויחזיר אותו לאחר הטיפול/תיקון. בד"כ זה לא יעלה שקל.

טסט? אין בשנתיים הראשונות. בכל מקרה לא בעיה לשלם למוסך 200 שקל שיעביר אותו טסט.

תאונה? חברת הביטוח שלי תשמח לבוא ולטפל לי בכל הבלאגן ולהביא לי רכב חלופי.

לא יודע איך זה אצל אחרים, אבל בחברה שאני עובד בה כבר מזמן משלמים על נזק ואפילו השתתפות עצמית במקרה תאונה.

emotion of motion

פורסם

השנקל שלי:

 

עשיתי את המעבר מרכב ליסינג (דרגה 3) לכלי רכב פרטי (קטנוע במקרה שלי) לפני כחצי שנה.

הק"מ שנתי שלי היה 25K. לפי החישוב שלי - היה שווה לי.

 

לא ניכנס כרגע לתנאי השכר שלי, אבל ההפרש נטו = 3000 ש"ח בחודש (כלומר, כל חודש התווסף לי 3K לסכום המועבר לחשבון הבנק שלי)

 

עוד 2 חברים בעבודה (לכולם תנאי שכר שונים, הסכמי העסקה שונים, ורכבי ליסינג שונים):

דרגה 2 (מזדה 3) -> 2700 ש"ח לנטו

דרגה 4 (מזדה 5) -> 3500 ש"ח לנטו

 

לא כולל התייחסות לקרנות, השתלמויות וכו'.

 

נוחות הליסינג - מבחינתי זה הרע בהתגלמותו. במקום שקט נפשי כל הזמן דאגתי שהטיפול שיעשו יהיה גרוע -> דברים יתחילו להתקלקל.

בהסכם של החברה שלנו אגב, הם מחוייבים לתת רכב חלופי רק אם הרכב שלך לא חזר מהמוסך עד הערב (5-6). עד 5-6 אתה תקוע. ובד"כ הם גם מאחרים.

 

קיצר, ליסינג - דרך מימון לא אטרקטיבית במיוחד לרכב.

 

*העסק שונה כשאתה חורש את הארץ.

 

טל.

אל תעבור על החוק! עברת - אל תתפס! נתפסת - אל תודה! הודית - אל תחתום! חתמת - אל תתפלא!

 

זהו! אין יותר מאזדה :cry: (או אוטו בכלל :shock: )

פורסם
הדגם, נמק, פרט, ותן דוגמאות.

מה שגוי בתחשיב של פותח השרשור?

 

הוא בחר בשנת דגם 2008 שזה שנת השינוי של המחירון והיא מכסה יותר משנה וחצי, בנוסף לזה ביטול המדרגות לצורך מיסוי הורד, מחיר המזדה קפץ ב 8K מה שהשפיע על מחיר המשומשת.

עבור הורדה ליסינג של 2800, אתה משלם נטו 60% (כי לא משלמים על זה מיסים 30% מס הכנסה + 10% ביטוח לאומי ובריאות) יוצא - 1680

שווי הטבה זה 2417 מזה משלמים 800-1000 (תלוי אם משכורת מעל ~20K או לא)

יוצא 2500-2800 נטו

אתה מפסיד נסיעות - ~450 שהם חייבי מס יוצא 300

אז זה 2800-3100

אם מקבלים בונוס ע"ס משכורת בסיס אז הוא משפיע גם שם, ובחברות מסויימות מורידים את ההורדה מקופת הגמל שזה יוצא 210 ש"ח (אותם אתה לא רואה כל חודש אבל כל שש שנים)

יוצא שטווח הליסינג הוא 3K-3.5K, יש חברות יותר סלחניות.

 

מצד שני הפחת שהוא בחר מאוד אופטימי (21K ל3 שנים במשפחתית חדשה זה נדיר מאוד)

 

בחישוב גס למכונית פרטית מהחברה (וכל אחד יכול לעשות את זה על הרכב שהוא רוצה), פחת זה 1K לחודש, ביטוח, רישוי וטסט זה 1K (במאזדה יותר ביטוח פחות פחת, ברנו ההפך), נשאר 1.5 לדלק ,טיפולים שוטפים ותחזוקה (צמיגים, רחיצה, וקס וכו), שפה נכנסת הנסועה לחישוב.

בנסועה נמוכה ליסינג לא משתלם, בנסועה בינונית נכנס אלמנט חופש הבחירה והשליטה בהוצאה (לטובת הפרטי) מול הנוחות והשקט בליסינג. בנסועה גבוהה צריך להתאמץ מאוד שפרטי ישתלם.

פורסם
פומפה, יש לך משנה סדורה מוכנה מראש, לא קראת כלום ממה שכתבתי.

 

 

לא ממש.

אכן קראתי וכפי שכתבתי לא ראיתי אצלך התיחסות לעלות מימיון הרכישה (חישוב ריבית) ובנוסף הוצאות "הפתעה" (כנף וכולי)

בנוסף אמרתי שהסכום המחושב נראה לי גבוה יחסית כי אני יודע כמה אני משלם.

תעשה חיים.

נתן.


×
×
  • תוכן חדש...