Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5897 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נניח והחזר החודשי על הלוואה של 115 אש"ח הוא כ-3200 ש"ח בחודש (לשלוש שנים). נוסיף לכך כ-300 ש"ח ביטוח בחודש. נניח שלקחנו רכב שצורך 1:10 ואנו נוסעים כ-15 אלף ק"מ בשנה, ז"א שבחודש ממוצע נתדלק כ-125 ליטר -- עוד (לפחות) 750 ש"ח בחודש.

 

4 אש"ח בחודש, לא כולל טסט ובלת"מים שמצריכים גם כסף וגם אובדן שעות, אם לא ימי עבודה. כפול 36 חודשים... 144 אש"ח. כמו"כ, מי מבטיח שנמכור את הרכב במחירון? ואם נקנה C5 או רכב דומה, אשר מאבד מערכו כ-40% אחרי שלוש שנים?

 

:|

Leasingfahrzeug oder nichts

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הבעל של דודה שלי אמר לי שלוקחים לו 1800 שקל מהמשכורת שלו על הרכב ליסינג שלו איך אתה הגעת ל3500?

פורסם

קשה לי להסכים עם החישובים של פותח השרשור.

בדיוק בחודש שעבר בדקתי את כדאיות הליסינג של בת הזוג שלי.

היא בדקה וביררה מול החשב שלה בחברה, דרשה לדעת את העלות נטו לאחזקת הליסינג כולל כל הפגיעות בהפרשות/פנסיה/ביטוח מנהלים וכו' והנה התוצאה : 3100 ש"ח, נטו, לחודש, אחרי כל הקיזוזים והפגיעות!

 

ערכתי קובץ בזמנו לחישובי ההפרשים.

לקחתי בחשבון רכישה של דייהטסו סיריון 07, נסועה של 20K, עבור 6.5 ש"ח לליטר (היום זה יותר), צריכה ממוצעת של 1:10 ושיערתי עלויות תקלות בלתי צפויות.

ההערכה הייתה גסה (בעיקר כי לא היו ליידי החשבונית והספר טיפולים של הרכב שלי לצורך השוואה) אבל מאוד קרובה למציאות ובסופו של דבר הגעתי לעלות של 2711 ש"ח.

לא לקחתי בחשבון כמובן דברים בסדר גודל של תקלה מכנית גדולה, השתתפות עצמית לתאונה, הפסדי ימי עבודה וכודמה.

כן לקחתי בחשבון 4 צמיגים (ל-3 שנים), ברקסים,מצבר, טיימינג וכו'.

 

עכשיו, רגע לפני שאני מכריז על הפרש של 400 ש"ח לרעת הליסינג, אני אזכיר שהרכב שלה חוסך לי את הנסיעות, הבלאי והדלק ברכב הפרטי שלי ובנסיעות משפחתיות הוא חוסך גם לשאר המשפחה (וזה מתבטא בכסף!).

מלבד זאת, הוא נותן לה ולי שקט נפשי (כי על כל בעיה קטנה מגיע נציג של החברה אליה למשרד, לוקח את הרכב לטיפול/טסט ומחזיר לה חזרה כעבור שעתיים לכל היותר) ובפועל הנסועה גבוה מ-20K בשנה.

 

עכשיו תעשו את החישובים שלכם.

פורסם

2 השקל שלי:

 

1. הבורות הפיננסית היא גורם משמעותי מאד בהתנהלות הציבור בישראל, ועובדי ההי טק אינם שונים מ"העדר" (אני איש הי טק). לציבור הישראלי, אם אפשר להכליל, אין חשיבה פיננסית חוץ מאשר האינסטינקט הבסיסי "להרוויח" - אתה רואה את זה בהתחייבות למשכנתאות רצח, בתודעה צרכנית שאינה קיימת וכן בהסכמה גורפת "לקחת ליסינג" (למרות שזה משתנה בשנה האחרונה).

 

2. כדאיות ליסינג תלויה בהרבה משתנים ואי אפשר להכריז "ליסינג שווה" או "ליסינג לא שווה", זו נפילה לבור הבורות הפיננסית. כל אחד צריך לעשות את החישוב שלו, שחלקו הוא לא כלכלי אלא אחר - אהבה למכוניות וסבלנות לטיפול בהן, רצון ל"אוטו מהניילונים" או הסתפקות במשומש טוב וכדומה. החישוב הכלכלי חייב כמובן לקחת בחשבון פגיעה בהפרשות לשכיר (שזה המון כסף שרוב הציבור פשוט לא רואה אותו, כמו צפרדע שלא רואה מה שלא זז), עלויות מימון ורווח אלטרנטיבי וכו'.

 

3. בלת"מים הם מרכיב חשוב מאד, ולדעתי כדאי לשקלל אותם בעת ההחלטה כדי להפוך את החישוב לפחות קר ויותר ריאלי. למי הרי לא היה בלת"מ במשך 3 שנות נהיגה?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

גורם השפעה נוסף וחשוב מאוד לדעתי...

 

רכב עם לוגו מאחור נחשב היום לסוג של סמל סטטוס של מעמד הביניים.

כל אחד רוצה לראות ולהראות ברכב חברה כי זה באיזשהו מקום מעיד על הצלחת הקריירה שלו (עזבו שזה ת'כלס לא רלבנטי לכלום ואין קשר בין רכב חברה למעמד מקצועי).

הנ"ל נכון בעיקר בארגון כמו חברת הייטק שבה לאחוז גבוה מהעבודים יש רכב צמוד, בדינמיקה של ארגון כזה מי שנכנס לחניון העבודה בבוקר עם רכב הנושא את לוגו החברה הוא שונה ממי שנכנס ברכב פרטי, רחמנא ליצלן רכב פרטי לא חדש.

 

לא כל השיקולים הם כלכליים גרידא.

אני רואה את זה המון, הרבה אנשים שהתרגלו לרכב ליסינג פשוט פיתחו פוביה עמוקה מרכישה, התעסקות ומכירה של רכב פרטי. הפחד כה עמוק שהם מעדיפים לשלם עוד כמה מאות שקלים בחודש בשביל השקט הנפשי.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם
נניח והחזר החודשי על הלוואה של 115 אש"ח הוא כ-3200 ש"ח בחודש (לשלוש שנים). נוסיף לכך כ-300 ש"ח ביטוח בחודש. נניח שלקחנו רכב שצורך 1:10 ואנו נוסעים כ-15 אלף ק"מ בשנה, ז"א שבחודש ממוצע נתדלק כ-125 ליטר -- עוד (לפחות) 750 ש"ח בחודש.

 

4 אש"ח בחודש, לא כולל טסט ובלת"מים שמצריכים גם כסף וגם אובדן שעות, אם לא ימי עבודה. כפול 36 חודשים... 144 אש"ח. כמו"כ, מי מבטיח שנמכור את הרכב במחירון? ואם נקנה C5 או רכב דומה, אשר מאבד מערכו כ-40% אחרי שלוש שנים?

 

:|

 

אוקיי. הוצאת 144 אש"ח ב3 שנים. אבל נשארת עם הרכב ביד! אפילו אם קנית סיטרואן שאיבדה חצי מערכה (נגיד) תוכל למכור אותה ב60K במקום 90K ששווה המאזדה. יצא שהוצאת כמה? 84K? עדיין בליסינג הוצאת 130K ונשארת בלי כלום למכור.

פורסם

התשובה מאוד פשוטה:

כשהצעיר מבין האחים שלי בן 17.5 (ילד טוב ונהג זהיר) השחיל את הרכב-ליסינג של ההורים שלי על עמוד חשמל בגלל שלחץ על גז במקום על ברקס בתמרוני חניה, פוצץ את הרדיאטור, הוריד עמוד חשמל ישן ורופף שנפל דווקא על רכב-ליסינג של שכנים (ניפץ להם שמשה אחורית וגרם נזק לגג הרכב) - כל הסיפור נגמר בשתי מכוניות חלופיות שהגיעו אחרי פחות משעה, החלפת פרטים קצרה, והמשך יחסי שכנות טובים.


   Hapoel Jerusalem BC   

VW Golf 1.4TSI 150HP

 

פורסם

נושא התר'ד מאוד מעניין ואני נמצא בדיוק בנקודת הבחירה הזאת.

גודל ההחזר הנו חלק חשוב מהתנאים הסוציאליים שמקום העבודה מספק, במקרה של אשתי התנאים הסוציאליים טובים וסך ההחזר בדוגמה מסוג מאזדה 3 נושק ל4000 ש"ח כאשר מכניסים פנימה גם בונוסים שנתיים הסובלים אף הם מההפחתה כתוצאה מהליסינג.

 

ישבתי עם בכיר בפורום הייטק (פורום משפיע בתחום הליסינג לחברות ההיי טק) והחישוב היחידי שמראה צידוק כלכלי לקחת רכב ליסינג היא נסועה של 35K ק"מ לשנה, לפחות, זאת במידה ומימון הדלק מלא כמובן.

 

מהצד השני מי שבדרך כלל לוקח רכב ליסינג אינו במצב כלכלי/רגשי/מנטלי לרכוש רכב חדש, האופציה כמו במקרה שלי תהיה לקנות רכב משנתון קודם לטובת קיזוז ההפסד המתקבל בעבור יד ראשונה - הבעיה לרוב במקרה זה היא בטיחות.

מבחינתי היום לקנות רכב ללא ESP היא טעות - לכן האופציות כיד שנייה הולכות ומצטמצמות - נכון יש רנו למיניהם או מאזדה 3 2.0 שהגיעה עם ESP, או פוקוס 2.0, או מספר דגמים של צ'מפיון וכולי.

 

הליסינג אינו חישוב עלות כלכלית כמו השקט הנפשי בכך שאתה יודע מה אתה נדרש לשלם בכל חודש, אינך צפוי להפתעות ואתה יכול לתכנן מפה כלכלית אישית קדימה - ועל זה אמרו ידידנו מחברת האשראי - priceless :)

 

חגי.

פורסם
גם אם ליסינג פחות משתלם כלכלית, הרי שאת השקט הנפשי שהוא מאפשר אולי קשה לתמחר, אבל הוא בטח שווה כמה לירות.

 

אם התחשיב בפתיחת השרשור מדוייק (לא בדקתי), ב-60K ש"ח אתה יכול לממן אחלה טיפול פסיכולוגי, שיעזור לא רק בנושאי חרדה מוטורית, אלא בתפקוד הכללי, ולשפר את איכות חייך (תקשורת עם בן/בת הזוג, גידול ילדים, יחסים עם ההורים ועוד) באופן מהותי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

החישוב מוטעה בעליל ורחוק מאוד מהמספרים במציאות.

 

הפער החודשי בין ליסינג לרכב פרטי ינוע בפועל בין 300-600 ש"ח וגם זאת רק אם: הרכב נשמר בצורה קפדנית, ננהג ע"י מס' נמוך של נהגים, בעל קילומטרז' נמוך, לא עבר תאונות משמעותיות (או חס וחלילה בעל פגיעת שילדה), בעל ירידת ערך נמוכה, הסכום שמקוזז מהשכר זכאי לתנאים סוציאלים, האדם שביצע את עסקת הליסינג חסר כל ידע בתחום ההשקעות. שלא לדבר על זה שהשירות שאתה מקבל בליסינג כלל לא נכנס לחישוב (שעות עבודה אבודות, רכב חלופי בכל מקרה שהוא, התעסקויות מול המוסכים/חברות ביטוח וכו').

 

החשיבה שאומרת שמי שלוקח ליסינג לא עושה חישוב כלכלי היא לאו דווקא נכונה, לטעמי 115K נזילים להשקעה בידים של מי שמבין כלכלה והשקעות יכולים לעשות הרבה כשהם לא מושקעים במכה אחת על רכב. אני יכול להבין למה בפורום בנושא רכב בו אחוז גבוה מהגולשים בעלי חיבה++ לתחום נראה משוגע לעשות עסקה כזאת ולאבד את הצורך ואת ה"הנאה" שבטיפול ברכב אבל במציאות יש גם אנשים שהרכב בשבילם הוא כלי שמשרת אותם לצורך מסויים בלבד ומעדיפים להשקיע את זמנם ומרצם באפיקים אחרים - לאנשים כאלה אגב, השכרת רכב בעסקת ליסינג מפנה עוד פינה קטנה בראש שיכולה להיות מנוצלת להרבה יותר מ300 ש"ח בחודש... :wink:

פורסם

לא נכנס שוב לחישוב כלכלי , כי הרי זרקו פה כבר כמה וכמה מספרים.

שלא יהיה ספק, רכב ליסינג היום הוא פשוט שקט נפשי ותו לא. שקט שמשלמים עליו הרבה מאד כסף. אתם יכולים להיות שקטים ורגועים שמשלמים בריבית דריבית לחברות הליס על ה"שירות" הזה שנקרא ליסינג. הן לא עובדות בהתחייבות.

אז נכון, אם אתה מקבל משכורת של 15 - 20 אש"ח ויורד לך 3500 ממוצע, אז זאת זכותך לשקט נפשי. מבחינה כלכלית זה הדבר האחרון שנכון לעשות אותו.

צריך לקחת בחשבון בהשוואה שעושים (מישהו זרק תיקונים, מכות, תקלות וכו') שלרכב חדש כמעט ואין תקלות, ואם כבר יש, אז יש אחריות של 3 שנים (שאותה בדיוק מנצלות חברות הליס כמו הל' הפרטיים), ואם אתה לא מתיחס לאוטו גועל נפש, לא זורק אותו בכל פינת רחוב, לא נכנס לדיונות איתו, נוסע כמו בן אדם וחונה כמו בן אדם, כנראה תמנע מתאונות ומכות וגם אם כן אז יש ביטוח כמו שאמרו.

חייבים להבין שאת הקופון שחברות הליס גוזרות הן גוזרות בעיקר על ה"שירות" ועל הפחד של הצרכנים להתעסק עם רכב. יש בעיה?יקחו לי את הרכב לבדיקה (ביג דיל יש אחריות), טסט? יבואו לקחת מהמשרד (מה הבעיה בטסט עם רכב חדש), תאונה? יביאו חלופי (גם ככה יש ביטוח ואתה מקבל חלופי בינתיים ברוב המקרים). שוב, זה נטו לשלם על הרצון לא להתעסק עם רכב.

 

וזה רק ילך ויתיקר ויעשה גרוע יותר.

לטעמי, הנכון ביותר הוא לרכוש רכב של שנתיים - שלוש אחורה, גם חדש יחסית, גם עבר את נפילת הערך הקשה, וגם יפגין נוחות ואמינות מעולים בד"כ.

לאשתי לדוגמא יש 308 מליס, היא מרויחה יפה ומשלמת הון על הרכב. אני אישית החלפתי את הפוקוס שלי שהיתה גם מליסינג לאחת פרטית משנת 2007.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

פורסם

הדבר היחיד שמתקרב למציאות הוא החישוב שלך שנותן בקירוב עלות של כ 2300 ש"ח לחודש למשך 3 שנים עם רכב בבעלותך (ההפרש הוא בגלל עלות הכסף) וגם זה אם נסעת בדיוק 15K ק"מ ולא יותר (ורובם מחוץ לעיר), לא קרעת צמיג, לא היית מעורב בשום תאונה ושהמחירון לא הפתיע לרעה.

 

עכשיו לגבי הליסינג אין מחיר אחיד שעובד משלם (כל אחד בהתאם להסכם העבודה שלו) אבל העובד מקבל שקט נפשי לא רק מבחינת האוטו אלא גם מהבחינה שאם יפרוץ משבר בענף והוא ישאר בלי עבודה הוא לא יהיה מחוייב להמשיך לשלם על רכב שהוא לא יכול להחזיק. כמה השקט הזה שווה זה כבר דבר אישי.

 

אישית את הרכבים בחברה אני קונה ולא לוקח בליסינג כי זה יוצא יותר כלכלי. אני נעזר בחברות השכרה/ליסינג רק כשמדובר בעובד חדש למספר חודשים ראשונים בלבד כדי שלא אתקע עם רכב שרכשתי ואין לי צורך בו מפני שהעובד לא התאים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
החישוב מוטעה בעליל ורחוק מאוד מהמספרים במציאות. הפער החודשי בין ליסינג לרכב פרטי ינוע בפועל בין 300-600 ש"ח

 

הדגם, נמק, פרט, ותן דוגמאות.

מה שגוי בתחשיב של פותח השרשור?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

החישוב של פותח השרשור קצת אופטימי (לקח רכב עם ירידת ערך נמוכה במיוחד ולא כלל עלות מימון, ולא כלל בחישוב עלויות כמו רפידות בלמים למשל) אבל המסקנה עדיין נכונה.

 

יש לקחת בחשבון ששווי השימוש בשנה הבאה יעלה עוד, לרמה של 2.5% כפול מחירון הרכב כחדש כלומר, עבור רכב של 120K, מדובר בשווי שימוש של 3000 שקל (לעומת 2400 כיום).

המשמעות למי שמשלם מס הכנסה+ב"ל+ב"ב של 45% היא תוספת של 600*.45 = עוד 270 שקל לחודש נוספים רק בעלויות מס בשנה הבאה לעומת השנה.

ומי יודע מה יהיה ב2012. אולי יעלו את המס עוד יותר.

 

מי שלוקח ליסינג בנסועה של 15K כיום מפסיד המון כסף. לא יודע אם 60K אבל בטוח שעשרות אלפים.

 

 

מתי כן כדאי ליסינג?

כאשר הנסועה הכללית בבית היא נניח 55K, ומחזיקים רכב אחד ליסינג שיעשה 40K ורכב אחד פרטי שיעשה 15K. (כי מתי שרק אפשר נוסעים בליסינג)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.


×
×
  • תוכן חדש...