Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5828 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כן הדגם הזה 2006/7 יש לו צורה הכי נושכת וכבר מרחוק אתה מזהה חיה פראית מולך.

 

ושאלה לכל בעלי ה WRX:

האם באמת יש בעייה רצינית בבלימה?

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

היא לא בולמת כפי שהיה מצופה ממנה לבלום.

מה עוד שברכב חזק יש צורך גם בבלמים חזקים.

גם התחושה לא להיט בלשון המעטה.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

כן עידן, נראה לי שאתה מכיר את הנינג'ה :wink: אתה מוזמן לסיבוב :)

 

לגבי הבלמים: היה סיבוב של שיפורים ב-WRX בשנת הדגם 2005 או 2006, בה נוספו עוד שני פיסטונים מלפנים ויכולת הבלימה שופרה. אין צורך גם להסחף, הרכב בהחלט עוצר ועושה את זה לא רע בסה"כ. מה שאין זו "נשיכה" עצבנית שהיית רוצה לקבל כדי להשיל את הקמ"שים במהירות לפני פניה. זה מתסכל יותר בכבישים בהם יש הרבה פניות במהירות נמוכה יחסית, אז הברקסים גם מתחממים מאוד והתחושה דועכת.

 

לא מדובר במשהו מסוכן חלילה, הרכב עוצר, פשוט צריך להכיר את המגבלות - כמו בכל רכב. פשוט הייתי רוצה שיעצור יותר חזק תוך הפעלת פחות לחץ על הדוושה. עשיתי סיבוב על קליאו ספורט (2002 אני חושב) היום וברגע שלחצתי על הברקס - הבנתי מה חסר לי באוטו, איזה ברקסים מעולים! לחיצה על הדוושה משחררת נשיכה החלטית של הרכב - אין את התחושה הזו ב-WRX... אני מעריך שהתחושה טובה יותר ב-STI/EVO (קובי, אשמח להחליף ברכבים לאיזה סיבוב :)) - לא נהגתי.

 

אני אגב דיי אוהב את ה-STI B3, אם כי זו לא אהבה ממבט ראשון. אני חושב שהסדאן הרבה פחות יפה מההצ'באק, התחת שלה פשוט משעמם ברמות קשות ולא קשור לשאר הרכב לטעמי.

פורסם

אכן זו קליאו ספורט 2002 דור שני :wink:.

מיכוון שגם לי יצא לי לעשות סיבוב אתמול על הנינג'ה אני יכול להגיד לגבי המיתלים שהם בהחלט מאוזנים, הרכב פונה יפה מאד, בהחלט מרגישים שקל להפעיל את כל ארבעת הגלגלים בפניה (כיף מאד) ועם זאת נוחות הנסיעה טובה. נראה לי שהקפיצים היו צעד טוב מאד.

בכלל הרכב חזק, שמור מאד ומלוקק.

נתן.

פורסם

היי בובי,

 

תתחדש ותהנה!

 

לגבי הבלמים ב-WRX, הם בהחלט לא הולמים את יכולות הרכב בשאר הפרמטרים והייתי זקוק לזמן מה להתרגל אליהם אחרי הקליאו ספורט שהיתה לי (ד"א, לא לשכוח כי הקליאו שוקלת כלום לעומת ה-WRX ומצויידת בבלמים מעולים בכל קנה מידה ולכן יכולת הבלימה המופלאה, הסובארו שוקלת 350 ק"ג יותר וזה משמעותי). לאחר כחודשיים עם הרכב ביצעתי יישור קו למערכת הבלימה שכלל החלפת הרפידות לרפידות של PRODRIVE וזאת לאחר המלצות בפורומים בחו"ל, רענון השמן במערכת למוטול 5.1 ואני חייב לציין שחל שיפור מורגש בנושא הדעיכה.

עדיין הייתי מעוניין לשדרג לברמבו של ה-STI אבל כל דבר בעיתו 8).

 

ממליץ לך לקחת קורס נהיגה עם מדריך שמכיר את האימפרזה ואם אפשר אז במסלול כי אתה תבין דברים שלא ניתן ללמוד בכביש ציבורי. (אם תרצה אמליץ לך בפרטי).

נהיגה ברכב עם הנעה כפולה שונה מנהיגה בהנעה קדמית/אחורית במיוחד במצבי קיצון.

 

בברכה,

אייל

BMW M135I

פורסם

סליחה שאני קופץ על השרשור, אבל יש לי אימפרזה 2006 מנוע 2.0R ולפני כמה ימים פתחתי את המכסה של שמן הבלמים וראיתי שמתחת למכסה ממש יש שכבה ירוקה כאילו שמן יבש כזה ירקת או משהוא דומה,

האם זה אומר שצריך להחליף את השמן בלמים?

 

ואם כן כרגע יש לי שמן בלמים מקורי שהוא DOT4 האם החלפה ל 5.1 יעזור או ישפר משהוא?

 

תודה.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

פורסם

ככלל, שמן בלמים מוצר מתבלה. הוא סופח נוזלים ונקודת הרתיחה שלו יורדת עם הזמן. אם יש לך ספק - לדעתי תחליף. אם אתה עושה זאת, תדאג גם לנקז אוויר מהמערכת (אחת הסיבות לדוושה "ספוגית").

 

לגבי ה-DOT: ההבדל העיקרי בין 4 ל5.1 זו נקודת הרתיחה, הגבוהה יותר ב-DOT5.1. מצד שני, למיטב ידיעתי (יתכן ואני טועה פה) 5.1 סופח נוזלים מהר יותר ודורש החלפה כל שנה בערך. אני חושב ש-5.1 גם יקר מעט יותר.

פורסם

למרות שההבדל במחיר בין דוט 4 ל-5.1 הוא שולי.

 

לדעתי אין לך צורך ב-5.1 ואתה יכול בשקט לעבוד עם דוט 4. ההבדל בינהם הוא בנקודות הקיצון של הטמפ'.

 

אייל

BMW M135I

פורסם

תודה שבחרת בנו לביצוע העבודה ותודה על המחמאות :oops:

 

לגבי הבדלי הבלימה בין ה- WRX לקליאו - תוריד מהסובארו 300 ק"ג ותראה שהיא עוצרת למופת.

 

כמובן שהכל ניתן לטיפול :wink:.

 

בכל מקרה הרכב נראה סקסי עכשיו

פורסם

כל הכבוד על הפרויקט, רכב באמת יפיוף וחתיך.

 

לפותח השרשור או לערן, מדוע בשדרוג הקפיצים לא הלכתם גם על בולמים איכותיים יותר ?, קפיץ קשיח יותר וקצר יותר על בולם מקורי לא מזהיר (לא יודע כמה ק"מ הוא עבר) הם לא מתכון מאריך חיים או מאוזן ...

 

ליאור (זומם על STI)

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם

היי ליאור,

 

האמת היא שהתלבטתי בשאלה הזו ארוכות וניסיתי להבין האם צריך להחליף את הבולמים. המטרה בהחלפת הקפיצים הייתה כאמור למתן את תת ההיגוי ואת זוויות וגלגול ולהביא את הרכב למצב נטראלי יותר מבלי לפגוע בנוחות.

 

הקפיצים שבחרתי קיבלו המלצות רבות בחו"ל כקפיצים המשפרים קודם כל ביצועים ולאחר מכן מראה והם מיועדים לעבוד יחד עם הבולמים המקוריים כיוון שאינם ממניכים את הרכב במידה מוגזמת (ככה יצרן הקפיצים אומר...). הקפיצים מגיעים עם הוראות התאמה לבולמים המקוריים (יש לחתוך את הבאמפ סטופים לפי הוראות מצורפות, רק מלפנים אגב ולא בהרבה).

 

הרכב לא עבר הרבה קילומטרים (כ-49K כיום) ולכן הבולמים המקוריים במצב טוב. אני מאמין שכאשר יגיע יומם הם יוחלפו לקוני מתכווננים כדי לקבל גמישות ואפשרות להקשחה נוספת כאשר אני מעוניין בכך.

 

למיטב הבנתי החלפת הבולמים רצוייה כאשר אני מעוניין להקשיח עוד יותר את הרכב כיוון שבולמים קשיחים יותר "מרסנים" יותר את הקפיצים. אני מעדיף להחליף למוטות פיתול עבים יותר כדי לקבל את האפקט הרצוי, ובלי לאבד בנוחות.

פורסם

49K על רכב ספורט כבד זה לא מעט, אבל גם לא הרבה, אני החלפתי את שלי בכזה קילומטרז', גם לקוני מתכווננים, כיום מכויילים 100% מקדימה, 60% מאחור, הנוחות לא זוועתית כמו שכולם מדברים על קוני (תשאל את אשתי).

 

אני החלפתי הכל במכה אחת גם כדי להשאיר רכב מאוזן, וגם כדי לחסוך פעמיים עבודה של פירוקי מתלים יקרים (מקפרסון מלפנים) וכיווני פרונט יקרים גם הם.

 

דרך אגב, לדעתי, בולמים הם שלב חשוב הרבה יותר ממוטות מייצבים עבים יותר, שכן פוגמים בנוחות, המקום היחיד שנוחות לא נפגעת במוטות מייצבים קשיחים הוא במעבר על פסי האטה, כל השאר, סמוך על מע"צ שהם עשו "עבודה טובה" כדי שתסבול :)

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם

הרכב עבר בסה"כ חיים דיי קלים והבולמים מרגישים בסדר (למרות שאני מודה שאין נקודת השוואה טובה, אם מישהו מוכן לנדב רכב דומה עם קוני לסיבוב - אשמח). כיוון שההמנכה לא מוגזמת והקפיצים נועדו לחיות בשלום עם הבולמים המקוריים, אני חושב (=מקווה) שהם יחזיקו מעמד, לפחות לעוד איזה 20-30K. אני מודע לכך שהם עובדים קשה יותר עכשיו ושאני מקצר להם את החיים, כאמור, אני מאמין שגם ימם יגיע ואני אחליף לקוני או אחרים. (אתה צודק לגבי עניין ההחלפה כמובן, מקווה שטיג יבואו לקראת לקוחות חוזרים :wink: ).

 

לעניין ההקשחהֿ/כיונון של הקוני - למיטב הבנתי הבולמים אמורים לאזןֿ/לעבוד יחד עם הקפיצים בדרגת קשיחות מסויימת. במהלך השוטטות שלי נתקלתי במאמר הבא:

 

http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=25912&highlight=koni+adjust+soft

 

הוא צוטט גם באחד הפורומים של האימפרזה. הבחור מסביר מה ההיגיון מאחורי הכוונון (להאריך את חיי הבולם) ומדוע הוא לא ממליץ על הקשחה מלאה. זה גם אחד השיקולים שלי שלא להרחיב את הפרוייקט כרגע (מה גם שהתקציב שלי הולך גם למקומות נוספים כרגע...)

פורסם

לפי דעתי יש לך רכב מדהים, חלום.

ואני הייתי משאיר אותו כמו שהוא גם מכאנית וגם חיצונית, לא משנה כלום.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.


×
×
  • תוכן חדש...