Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5912 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש בקשות מיוחדות כמו שינגנו מ200HZ, 400HZ?

 

מה הסיבה ש2WAY לא מספיק? מה חסר? מה מעצבן בצליל? באיזו תדרים?

 

מה סדר גודל מידה הנדרשת עבור מידריינג'?

 

מה העדפה עבור צליל? חם ונעים, או צלול ומדויק?

 

 

:)

 

מידריינג' זה ממש דבר בעייתי ברמקולים :) - סביבו צריך לבנות את שאר המערכת.

[under construction]

  • תגובות 77
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני מאמין שבשבת הפאונטק יהיו מותקנים, כך שעד המפגש הקרוב הם כבר יפתחו ויהיו זמינים להשמעה.

 

יש עכשיו שני ג'נסיסים משומשים בפורום המכירה, ST60/100. יותר מזה?

מתחדשת*

פורסם

מעולה רומם, שמור לי מקום להשמעה:)

אני יודע בדיוק עם מה לבדוק אותם

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

זה לא שאני אשים שירים מעוותים בבאסים וקשקושים,

רק כמה שירים מאתגרים טונאלית בשביל לבחון את הטיב:)

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם
ההשוואה המדוברת :

http://www.diymobileaudio.com/forum/member-product-reviews/77544-4-midrange-comparison-shootout-dyn-scan-hat-more.html

 

מסכן הבחור

בהתחלה זה התחיל כסתם רעיון

עכשיו הוא לא יודע איך לצאת מזה

כל התרד שנוצר עד עכשיו הוא רק על איך לבדוק וכל הפרמטרים ודיון ענק על למה מי מה ומו

ברמה העקרונית הוא הולך לבנות מס' תיבות עם נפחים משתנים , לקחת כל הזמן מדידות עם הwt3

ולבדוק מחוץ לרכב ובתוך הרכב עם כל מיני פרמטרים

 

חלק מהדרייברים שנבדקים :

Tangband W3 bamboo

Fountek 3"

Fostex FR88

Jbl 2118's

Focal 4" kevlar

Scan Speak 12M

HAT L4

Dynaudio 430

Vifa NE123

Morel CDM54

Morel CDM88

Pioneer PRS

Peerless Exclusives

Alpine F#1 (Scan 12M with Alpine coating)

Hertz HL-70

Dayton RS-100

H-Audio Trinity

 

ויש עוד הרבה..

את כל הפרמטרים והחישובים מלווה Lycan שהוא אחד החריפים בdiyma ( מוכר כwerewolf )

בקיצור הוא התחיל כבר את ההשוואה ואמור לפרסם בקרוב את התוצאות

 

 

לגבי T-AMP זה התחום של חגי ואני בטוח שהוא יוכל להגיד לך מה כדאי ולמה :)

השאלה היא גם אם תוכל לבנות מייצב מתח או שתצטרך לקנות משהו כמו הM2

אם תבנה אז תוכל ללכת על מגבר יותר רציני

אם תצטרך לקנות תצטרך להתפשר על מגבר פשוט אני מאמין

מגבר כזה של 2x15w עולה כ30 דולר כולל משלוח עד כמה שאני יודע

אבל בוא נחכה לחגי עם הפרטים המדוייקים

 

 

אחד הת'רדים היותר מעניינים שיש , מעניין מה יעלה בגורלם של המידים האלה אחרי ההשוואה.

 

זה התחיל מהשוואה של Lycan בין HAT L4 לבין SCAN SPEAK 12M - הוא טען שהL4 ידו על העליונה , זה כמובן סחב הרבה תגובות סוערות ומעיינות לשני המחנות.

Audison Bit 10 | Dynaudio Esotar E650 + Scanspeak D3004| Arc Audio 4200SE | Dynaudio Esotar 1200 | JL Audio HD 750/1

פורסם

משום מה, כמו בפורומים אחרים גם ב DIY ישנה מגמה כלשהי נגד HAT.

והיה על זה שם שרשור של כמה עמודים בריאים, שהמסקנה הייתה.... נשאיר את זה לקוראים:)

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם
משום מה, כמו בפורומים אחרים גם ב DIY ישנה מגמה כלשהי נגד HAT.

והיה על זה שם שרשור של כמה עמודים בריאים, שהמסקנה הייתה.... נשאיר את זה לקוראים:)

לא חושב שזה נגד

גם לא חושב שזה ממש "פייר" לעשות השוואות כאלה ואחרות מבחינת חברות

כי בן אדם שיקנה דרייברים במחירים של ההייבריד ישקיע גם על התקנה וכיוונים..

 

לדעתי פה המורל טמפו נחשב לעממי וזבל רק בגלל שמי שרוכש אותו לא טורח בכלל לכוון , משתמש בhu נחות , ולא משקיע בהתקנה נורמלית

בחו"ל הוא נחשב לסט סבבה לגמרי..

 

לגבי הTOP אני בכלל לא חושב שזה שייך לחברה כזו או אחרת

נטו הבנה וכיוונים כיוונים כיוונים

כבר קרה ( פה ובחו"ל ) שרכבים עם רכיבים מאוד מאוד פשוטים זכו בתחרויות SQ

רכיבים שביום יום אנשים לא מתייחסים אליהם בכלל

 

בדיוק בגלל זה יש לי אמונה בMS-8 שאמור לקבוע סטטוס חדש לרמת כיוונים...

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

פורסם

עידו,

 

כמה דברים:

 

1. אני מסכים לחלוטין עם אופיר לגבי להעביר את הMT23 שלך על T-AMP - לא יחסר לו כוח, נחשב למגבר בעל איכות מאוד מאוד גבוהה, אפילו ניתן לראות TAMPים של היילי בפורומים של אודיופילים אם זה שווה משהו, כמו שסטאס אמר, צריך להתאים לו ספק לרכב שגם זו לא בעיה וגם לא מגבלה בתקציב.

 

2. אם אתה לא בעד הT-AMP אז יש לך הזדמנות להעביר את הטוויטרים והמידים למגבר נקמיצ'י ולנסות להשיג מגבר שני ערוצים מ-א-ו-ד חזק לוופרים\מידבאסים סופרימו שלך היות וכמה שיותר הספק שאתה תיתן להם הם רק ישמעו יותר טוב ואני יודע שזה נשמע מוזר, בייחוד כשזה בא ממני - אבל תסמוך כאן על הנסיון שלי כעצה מחבר - זו הזדמנות לשפר את היכולת שלהם עוד יותר.

 

3. למרות שהפונטק ושאר המידים נוסח הBVM

best value for money

 

הם באמת רמקולים טובים מאוד - בהחדרת רכיב שכזה למערכת שלך אתה תוריד את הרמה שלה לדעתי בכך שאתה תהפוך את הרמקול שמנגן את תחום התדרים הכי רחב - דווקא לחוליה החלשה בשרשרת.

 

הייתי מתעזר בסבלנות במקומך ומביא מידריינג לא פחות ממעולה כמו L3 או M12 או כן... לא בושה בכלל לאמר CMD 54 (למרות ששלי כבר נמכרו ואפילו עברו תיקון ושיפור אפילו) אבל תדאג להביא רכיב שעומד באותה שרשרת עם שאר הירקות במערכת שלך - חבל ליפול דווקא כאן, זה הימור מסוכן מידי לדעתי.

 

4. לגבי ה4XS אני לא יודע אם אני אמליץ לך עליו כרגע היות והחיתוך שלו הוא לא מאוד גמיש ובטח שלא בסלופים כאשר הסלופים שלו הם קבוע 18 דיבי... הHU שלך + פתרון יצירתי לסאב יהיה פתרון טוב נכון לעכשיו, יותר מאוחר - תעשה לעצמך טובה (אל תקפוץ עליי :-D) ותכוון את עצמך לכוון HU רב יכולת או פרוססור או אפילו CARPC.

 

שוב, רק נותר לי לאמר בהצלחה מפולני אחד למשנהו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

איזה פתרון יצירתי אפשר לעשות בהנחה שאתה עובד 3WAY אקטיבי קדמי וסאב ? שיש לך מכשיר שתומך רק ב3WAY?

אפשר לפצל את היציאה של הסאב(כביכול ) ולחתוך את המידבאסים מהמגבר, ואת הסאב מהמגבר , מהקרוסים שיש בו . זה אפשרי לא?

פורסם

יש הרבה פתרונות:

 

פיצול של היציאה של הוופרים\סאב בחיתוך LPF לוופרים כאשר הסאב נחתך ע"י המגבר שלו נמוך יותר - אם יש לך מגבר לסאב עם סופר סוניק פילטר (HPF לסאב) אז אתה אפילו תוחם אותו בנד פאס.

 

את החיתוך הגבוה לוופרים אפשר לעשות בעזרת המגבר שלהם גם כן.

 

במקום המגברים אפשר להוסיף קרוס אקטיבי\מטריקה חיצוניים רק לסאב או לסאב ולוופרים ואפשר גם לבנות קרוסים פאסביים יעודיים לכל רכיב...

 

בקיצור - יש הרבה פתרונות, אף אחד מהם הוא לא המצב הרצוי אבל הם עובדים היטב בידיים הנכונות.

 

ועוד משהו שעבר לי בראש לגבי מה שרשמתי למעלה:

 

אופציה נוספת היא להביא מגבר T-AMP נוסף שמוציא 2*90 אבל זה רק אם אפשר להתאים אותו לרכב בכלל מבחינת ספק כוח...

 

והוא יגביר את המידים אם יש חשש להשתמש בT-AMP חלש יותר

 

ואז אפשר או להגביר את הטוויטרים והמידבאסים על הנקמיצ'י - היות ותחום התדר שהמידבאסים ינגנו יפחת משמעותית - הנקמיצ'י יגביר אותם הרבה יותר בקלות ויעשה עבודה הרבה יותר טובה עליהם...

 

יש גם אופציה לשני מגברי T האחד לטוויטרים והאחד למידים

 

והוופרים - בגישור על הנקמיצ'י :twisted: - אבל זה עלול להיות מוגזם ולא נחוץ...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

1000 שקל למידים + מגבר שינגנו יותר טוב מאיך שמנגן הסופרימו על נקמיצ'י?

 

 

למה לקחת מידבאס מעולה, שמיועד ל- 2 חלקים ויודע לנגן מיד טוב, להפוך אותו לוופר, ולשים רכיב נחות ממנו שינגן את תחום המיד ?

פשוט תשפר את זווית ההתקנה, או שתחליף לסט 3 חלקים ייעודי.

אם אתה מתעקש על קוני, אני הייתי הולך על הייבריד 4 אינצ' בתור מידריינג', כי הוא עושה את זה בצורה מעולה.

אבל כמו עוד כמה חברים פה, אני לא חושב שבתקציב שלך זה הדבר הנכון.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

פורסם

ולגבי טמפו - מי שהכי הופך את הסט הזה לסט עממי ופשוט זה מוראל בכבודם ובעצמם.

 

מה שסטאס עשה לסט הזה ע"י החלפת קבל בודד בכל קרוס... קשה להאמין איך הסט הזה נשמע על הקרוס הפסיבי.

 

אני מצטרף לדיעות שלהוריד סט שני חלקים מעולה לרמת סט שלושה חלקים עם חוליה חלשה והגברה לא ברורה - זה לא הכוון הנכון - לדעתי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

תודה על התגובות

 

א.

מכיוון שהשאלה חוזרת - כן, הכוונה היא לפצל את ערוץ הוופר (שינגן נגיד 0-300) בין הסאב למידבסים ע"י חיתוכים במגבר (63-300) ובמונו (0-63), אכן ידרוש קצת ניסוי וטעיה (אולי אפילו מדידה עם ECM) אבל בסוף יהיה סבבה לגמרי ואחלה קונפיגורציה אקטיבית. אני לא מוסיף 4XS למיניהם.

 

ב.

אדי - הפעם אני בהסכמה איתך, אני חושב שכיוון הT-AMP הוא טוב, מחכה להמלצות פה מחגאי/סטאס, מה שכן, עוד לא הצלחתי להשתכנע שאכן המידים "BVM" (אהבתי) הם באמת נחותים משמעותית מL4/L3 וחבריהם, כמו שאתה מציג את זה, זו אכן מנטרה שחוזרת וחוזרת (הרבה ע"י חובבי HAT וכדומה, לא שיש לי משהו נגדם) אבל לא בטוח בכלל שיש לזה אחיזה במציאות, עובדה שהדברים האלו נבדקים גם מעבדתית (אובייקטיבית) וגם שמיעתית (סובייקטיבית) ומקבלים תוצאות מרשימות. ראיתי בDIYMA קונפיגורציות של מערכות SQ רציניות ומכוונות שמשתמשות בTB במבוק / FR88 / VIFA כמיד בלי שום בושה.

משמעות הValue for money בעצם היא בדיוק זאת - רכיבים שעולים פחות אבל משתווים בתוצאתם לרכיבים יקרים מהם בהרבה, ככה שלרוץ לקנות זוג מידים 4" ב-1500 ש"ח זה לא הכיוון, גם אם אפתח עוד סבלנות.

 

ג.

הסיבה לרצון למידים - סטאס, חוסר היכולת לשפר את זווית ההתקנה של המידבס בגלל צורת הפלסטיקה בדלתות.

אני שומע בקלות איך תדרים באזור ה1KHZ פשוט נעלמים מאוזניי כאשר אני מזיז את הראש אחורה (למקומו הטבעי בנהיגה) במושב הנהג, ואיך אני שומע אותם משתלבים כשאני מתכופף וקרוב יותר לONAXIS עם הסופרימו. אז אני בטוח שהסופרימו הם דרייברים מצויינים כמידבסים, אבל יהיו גם מצויינים+ כוופרים (יש להם פאנץ' משוגע אבל מלטף).

סיבה נוספת היא חוסר היכולת לאזן היטב (כמו שאדי תמיד אומר) בין הטויטרים למידבסים -

יש שירים שהכל נשמע מעולה, כמובן בתלות בווליום (כשהוא נמוך אז האיזון מת)

יש שירים שאני רוצה יותר מיד+בס בווליום מסוים

יש שירים שבווליום מסוים המיד/בס מוגזם

וכו'. זה בגדול בלי להתפלפל בפרטים.

 

ד.

אופיר תודה - תכף אתחיל לעבור על הת'רד (יש לי את כל היום :-)

אגב, מה הבעיה באמת בלשדך M2 לTAMP? זה רעיון נחמד.

סטאס - המלצות/רעיונות? אנסה

פורסם

עידו אני מסכים איתך לחלוטין..

 

לגבי הm2 לא אמרתי שזו לא אופציה טובה

היא פשוט לא ממש יעילה לצורך הזה

אם אני זוכר נכון T-AMP פשוט של 2x15 צורך בסה"כ 2 אמפר

אני בטוח שניתן לבנות מייצב מתח שהוא קצת יותר מתאים לסיפור ומייצב רק 12 וולט בזרם גבוה מאשר כל המתחים שדרושים למחשב בזרמים יותר נמוכים

בנוסף צריך לבדוק כמה בכלל הרייל של הm2 מספק ל12 וולט

 

לדוגמא יש ספקים כמו הcarnetix שמייצבים מתח בודד לפי בחירה של בורר ( לדוגמא 12 , 18 ו20 אם אני זוכר נכון )

זה יותר יתאים נראה לי..

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |


×
×
  • תוכן חדש...