Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כוח סוס "ישראלי" - מה זה בעצם?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6207 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברחבי העולם משתמשים במידות שונות למדידת הספקים של מנועים - KW, BHP, HP, PS...

כשקוראים בארץ כתבה או קטלוג רכב, ונאמר שלרכב יש 100 כוח סוס, לאיזו מידה מתכוונים?

אני מניח ש-KW זו היחידה המטרית, והיא פחות נמצאת בשימוש בפרסומים.

 

ההבדל בין PS ל-HP הוא אמנם די קטן, אבל קיים. אז מכיוון שכל הנתונים בארץ הם הרי מתורגמים (גם בקטלוגים רשמיים, גם באתרי רכב ישראליים), עלתה לי מחשבה שהתרגום עשוי להיות לקוי. כלומר, אם בארה"ב מודדים מנועים לפי HP, וביפן מודדים ב-PS, ובארץ מתרגמים את שניהם מבלי כל המרה ליחידה שפשוט קוראים לה בעברית כוח סוס, זה אומר שיש כאן טעות. דוגמא היפותטית: אם נקרא בכתבה ישראלית שלמאזדה 666 יש 200 כ"ס וגם לקרייזלר קאנטרי&קלאב יש 200 כ"ס, זה אומר שבפועל למנועים שלהם יש הספק מעט שונה.

 

אשמח שתתקנו אותי אם אני טועה - כי אני מעדיף לחשוב שהכל מסודר ומדויק (אולי השבוע האחרון בגרמניה הפך אותי קצת לייקי).

פורסם

לרוב הפרסומים מתייחסים ל-PS, אך לא בכל המקרים.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

אם כן, זה רק בגלל שברוב המדינות מהם מייבאים מכוניות משתמשים ב-PS.

נראה לי שאין בקרה על כך, ופשוט מתרגמים את המספר בלי שום המרה (מכיוון שההבדל הוא קטן, אז מחפפים).

פורסם

בדרך כלל בישראל לוקחים 1HP=736W אבל זה יכול להשתנות ממדינה למדינה כי זה לא מדויק יש מדינות זה יכול להיות HP=740 ויש כאלה 730 זה משתנה .ההבדלים הם לא כאלה קריטים.

פורסם
הכל מסודר ומדוייק, כשאומרים 100 כ"ס מתכוונים כמובן ל HP - כ"ס במנוע ולא בגלגלים.

 

זה נכון שהבדיקה היא מהמנוע ולא מהגלגלים, אבל לא תמיד מתרגמים כ"ס=HP.

לדוגמא - פולקסוואגן פאסאט 2 ליטר FSI, לפי כל הקטלוגים והמפרטים בארץ, מפיקה 150 כ"ס.

כנס לעמוד שלה בקארפוליו http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=127908

ותראה שה-150 זה בעצם ב-PS, והנתון ב-HP קצת שונה.

פשוט בגרמניה מודדים ב-PS (וב-KW, אבל זה לא קשור), ולכן בארץ מתרגמים לעברית ישירות את המספר בלי המרה.

עכשיו, זה היה יכול להיות בסדר גמור, אם היו מחליטים בארץ ש"כוח סוס"=PS. אלא שבמדינות אחרות, ארה"ב למשל, מודדים ב-HP, וגם במכוניות אמריקניות מתרגמים ישירות את הנתון לעברית, מבלי כל המרה, ומפה נובעים האי דיוקים לדעתי.

פורסם

KW זו יחידת הספק שלא מוגבלת למנוע חשמלי.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
אה נכון אתה צודק דורון KW זה יחידה הספק חשמלי .

ולא הספק מנוע דלקי

 

קילו וואט זו יחידת הספק לא משנה מי מפיק אותה.

HP זה נתון של 0.736 קילו וואט.

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

פורסם
150 PS הם שווי ערך ל 147HP,

 

הבדלים רציניים לא יהיו פה.

אתה מכיר אחד עם קליאו שיגיד 170 במקום 172 ?

:lol:

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
×
×
  • תוכן חדש...