Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כוח סוס "ישראלי" - מה זה בעצם?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6207 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ההבדלים, יש לציין, הם זניחים. בעבר, מדידת ההספק ברוב מדינות אירופה התבססה על תקן דין(PS DIN) הגרמני, אך עם יצירת האיחוד האירופי, נוצר תקן אחיד הנקרא ECE. הבריטים, כבריטים, ממשיכים להשתמש ב-BHP שלהם - ואילו אצלנו, רוב היבואנים מצטטים את ה-PS ECE, אלא אם הם ממציאים הספקים (ע"ע יבואן סובארו שפירסם את האימפרזה 1.6 החדשה של 2001 עם 102 כ"ס, שלא היו ולא נבראו. בהמשך, שונה הנתון המביך להספק האמיתי, שהיה 95 כ"ס, בדיוק כמו בדגם הקודם).

 

למיאטה הנוכחית, למשל, מנוע 2 ליטר המפיק 160 כ"ס ECE או 158BHP. בתקן דין הנתון היה יוצא 162-3.

 

ביפן נהוג תקן PS-JIS, שהוא פחות מחמיר - ולכן התוצאות הנומריות מרשימות יותר, ב"כאילו". לדוגמה, בתחילת שנות השמונים, יפנאוטו לא פרסמה את נתוני ההספק של הלאונה, שהיתה אז המכונית הנמכרת בישראל. ללאונה 1.3 היו 72 כ"ס יפניים, שהיו שווי ערך ל-60 כ"ס דין.

 

והחגיגה נמשכת. באיטליה בשנות הששים השתמשו בשיטת CUNA, מעבר ל"ניפוח" נתונים אופייני. כך, למשל, מנוע 1750 המהולל של אלפא-רומיאו, הזכור לנו מה-GT קופה(המכונה בארץ ג'וניור, על אף שזה היה שמו של דגם ה-1.3) ומהברלינה, פורסם עם 132 כ"ס. בגרמניה, בשיטת דין היו לו לא יותר מ-115 ביום טוב...

 

בארה"ב עד שנת 1971 היתה נהוגה שיטת HP GROSS, כלומר ברוטו. המנוע נמדד ללא כל אביזרים ומשאבות גוזלות כח, כך שכל אותם מאות כ"ס של מכוניות השרירים דאז היו במידה רבה פיקציה. משנת 1972 נהוגה שיטת SAE NET, הקרובה יחסית לדין הגרמני. כך, למשל, מנוע 318 הותיק והטוב של קונצרן קרייזלר(5.2 ליטר) הפיק 230 כ"ס ברוטו, שהיו שווי ערך ל-155 כ"ס נטו.

 

מקוה שהבנת. התעייפתי.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם
, מנוע 318 הותיק והטוב של קונצרן קרייזלר(5.2 ליטר) הפיק 230 כ"ס ברוטו, שהיו שווי ערך ל-155 כ"ס נטו.

 

75 כוח סוס בשביל להניע מזגן וכמה משאבות!? מישהו יכול להסביר איך? :?

 

 

אלכס.

דרושים מסגרים עם ניסיון בCO2

מחפש כנפונים לטנדר מאזדה 2003-2007

מחפשים מסגר? חפשו בפייסבוק: http://www.facebook.com/profile.php?id=100002187529747&sk=wall#!/profile.php?id=100002187529747&sk=wall

פורסם

504L, אהבתי את התגובה שלך.

הלקח הוא שאין מקום לאובססיה של נתונים וסטטיסטיקות, רק לקחת מהם סדר גודל. ההבדלים אמנם לא עצומים בין שיטות המדידה (לפחות כיום), אבל יש אנשים שמשננים נתונים של כל מנוע כולל שברים עשרוניים של הספקים, וכנראה שבפועל זה סתם מטעה.

נתוני האצה של 0-100 ומהירויות מקסימליות אני כבר מזמן לא לוקח כחקוקים בסלע, כי ראיתי לא פעם שהמציאות שונה מהמספרים על הנייר.

פורסם

כבר כמה שנים טובות יצרנים אירופאיים מציינים את הספק המנוע ב-KW ולא בכח סוס, וזאת כדי להתאים לשיטה המטרית. להציג הספק מנוע בכוחות סוס טוב רק לאנשי מכירות שרוצים להציג ללקוח מספר יותר גבוה, כשבפועל הוא לא שווה כלום כי הוא מפותח רק במהירות סיבוב מסויימת שרוב רוכשי המכוניות גם ככה לא יגיעו אליה.



מה שחשוב, אם שואלים אותי זה המומנט הסיבובי, ודווקא בזכותו מנועים בעלי נפח גדול יותר מרגישים חזקים יותר. אגב, מנועים עם 2 שסטומים לבוכנה מפתחים מומנט מקסימלי בסל"ד נמוך יותר מאשר מנועי 3-4-5 שסט' לבוכנה, ולכן הם עדיפים ברכב כבד יותר.

 

קיימת אנלוגיה לנושא בתחום האודיו - זה כמו להציג הספק מערכת שמע ב-PMPO או ב-RMS, כאשר ה-RMS הוא ההספק האמיתי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
והחגיגה נמשכת. באיטליה בשנות הששים השתמשו בשיטת CUNA, מעבר ל"ניפוח" נתונים אופייני. כך, למשל, מנוע 1750 המהולל של אלפא-רומיאו, הזכור לנו מה-GT קופה(המכונה בארץ ג'וניור, על אף שזה היה שמו של דגם ה-1.3) ומהברלינה, פורסם עם 132 כ"ס. בגרמניה, בשיטת דין היו לו לא יותר מ-115 ביום טוב...

 

123.7 PS DIN בדיוק (אליבא ד-carfolio), אבל זה רק כי אני קטנוני :wink::lol:

 

פרט לכך סקירה מעולה, תודה!

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
75 כוח סוס בשביל להניע מזגן וכמה משאבות!? מישהו יכול להסביר איך? :?

 

 

אלכס.

 

עזוב מזגן, שהיה אופציה ולכן סביר להניח שלא נלקח בחשבון. כל צרכני הכוח ניזונו מקצה גל הארכובה. חשוב על תהליך מדידת כח במנוע(לא בגלגלים) ותבין מה קרה.

 

אגב, כל מנוע הגיב אחרת למדידה. עדיין בקרייזלר, מנוע 6 הצילינדר הנטוי(225, או 3.7 ליטר) המוכר לנו כל כך מהוליאנט/דארט/קומנדקרים ירד מ-145 ל-110 כ"ס נטו.

 

בנוסף, מנועי V8 עם קרבורטורים מרובעי לועות(FOUR BARREL) לעומת כפולים, כמו ב-318(TWO BARREL) הציגו ירידות הספק מתונות יותר בזכות נשימה עדיפה בסל"ד גבוה.

 

מאחר וחתימתך מעידה עליך כחובב מכוניות שרירים, תהנה מהקישור הבא הלקוח מפרוספקט מכוניות שרירים של פלימות' משנת 1971, שם תראה את ההבדלים דלעיל:

 

http://www.oldcarbrochures.com/main.php?g2_itemId=66058

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם
123.7 PS DIN בדיוק (אליבא ד-carfolio), אבל זה רק כי אני קטנוני :wink::lol:

 

פרט לכך סקירה מעולה, תודה!

 

העונג כולו שלי.

 

ולעניין הקארפוליו המוכר, משהו מעט יותר אמין מהארכיון הפרטי שלי, קטלוג גרמני מקורי משנת 1971 לדגמי אותה שנה!

 

אז ברשותך, הנתונים:

נפח מנוע:1779 סמ"ק

הספק(דין):113/5500

מומנט מירבי:17.3/3000

יחס דחיסה:9.1:1

הזנת הדלק:2 מאיידי וובר כפולים 40DCOE32

 

אם תרצה נתונים של אלפות קלאסיות נוספות, בשמחה.

 

אגב, גם 113 כ"ס לנפח 1.8 היה נתון מכובד מאד עוד בשנות השמונים. לב.מ.וו 1800 המקבילה לברלינה היו 90, לאודי 100LS באותו הנפח היו 100 ולפיז'ו 504 2 ליטר המוזרקת היו 104.

 

ונקודה אחרונה לעניין ה-1750, נושא כה אמוציונאלי לאלפיסטים: זה השם שאלפא העניקו למנוע ה-1.8 טורבו החדש שלהם, המיועד בין היתר להחליף את ה-2.2JTS ב-159. עם הספק של 200 כ"ס ומומנט בריא, דומני כי יהיה זה השילוב האידיאלי ב"ג'וליה" של ימינו :wink:

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

ידוע שההספק היה מכובד ואפילו נשאר כזה עד תחילת שנות ה-90. גם יתר המפרט (חמישה הילוכים, 4 בלמי דיסק לדוגמא) לא היה טריוויאלי בתקופתה.

 

לגבי המנוע החדש, לדעתי שילוב כזה אכן יהיה ואפילו בקרוב, שכן השמועות מדברות על השם "ג'וליה" כזה שיינתן למחליפת ה-159 :wink:

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

×
×
  • תוכן חדש...