Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6220 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפי מה שהבנתי זה פועל בשילוב עם הABS .

אם לדוגמא אני טועה ונכנס לסיבוב מהר מידי מה קורה? זה יכול להוציא אותי מהמצב המסוכן?

אני לא מתכוון להשתוללות בנהיגה מהירה אלא מצב סביר.

פורסם

ברגע שגלגל מאבד אחיזה מערכת בקרת היציבות המודרנית בולמת גלגל נגדי (אחד או יותר) כדי לייצב את הרכב ומקטינה את כמות הדלק שנכנס למנוע עד ליציאה מהמצב המסוכן, זה הכל. זה עובד נהדר - אבל לא יכול להתגבר על חוקי הפיזיקה...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

בוודאי. המערכת מקבלת אינפוטים מאות פעמים בשנייה ויש לה תגובה אלקטרונית - כלומר מזערית. היא גם מאפשרת כמובן זווית החלקה מסוימת, אבל החיישנים שלה קולטים מתי הגלגלים התחילו להגזים ועוצרת את החגיגה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני צודק בהחלט על החוקים של הפיזיקה שום מערכת לא תצליח להתגבר.

לגבי מהירות התגובה - אני לא יודע איזה מחשב יש לך בבית אבל הוא חזק עשרות מונים יותר ממחשב שאמור לשלוט בבקרת היציבות. וגם שם יש מחשב יחסית מתקדם, כך שמבחינתו זה סודר. תגובת בלימת הגלגלים היא כמובן מיידית ועובדת ע"י הבוסטר כמובן.

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

פורסם

בנושא: רכב כמו EVO למשל, אם מכבים לו את בקרת היציבות - האם הוא עדיין אוחז יותר טוב ממרבית המכוניות על הכביש?

אימפרזה 4*4 04 נמכרה :|

סובארו בי4 08 לימיטד ז"ל :cry:

סובארו בי4 09 גפ"מ :-)

BMW E92 8)

פורסם

אוחז - בוודאי. הבעיה היא מתי שמגבלות האחיזה מגיעות. שם, אם אין לך את המערכת, עשוי להיות קשה מאוד לשלוט על האוטו. נהג מיומן יצליח להקטין את הצורך במערכת כזו, אבל גם הוא יזדקק לה במצבי קיצון, ואם אז אין לו אותה בסוזוקי אלטו, במיצובישי איוו או בפרארי - אז הלך עליו.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

ואם אני מבין נכון זה פועל בכל תנאי הדרך-כביש יבש,רטוב,משובש וכ'ו?

וגם במצב של אחיזה גרועה במצב של נסיעה בקו ישר?

פורסם
אוחז - בוודאי. הבעיה היא מתי שמגבלות האחיזה מגיעות. שם, אם אין לך את המערכת, עשוי להיות קשה מאוד לשלוט על האוטו. נהג מיומן יצליח להקטין את הצורך במערכת כזו, אבל גם הוא יזדקק לה במצבי קיצון, ואם אז אין לו אותה בסוזוקי אלטו, במיצובישי איוו או בפרארי - אז הלך עליו.

 

רוני

 

ומה עשה הנהג המיומן לפני 15 ו-50 שנה? נהג במתינות היכן שצריך וידע איך ואיפה אפשר להרחיב את המעטפת. חשוב על מכוניות על של שנות הששים, השבעים והשמונים. עם צמיגים נחותים - ואפילו ללא ABS. כולן רוסקו? כולן היו מלכודות מוות?

 

וחשוב על חבריך ממועדוני פיז'ו/רנו ספורט. לרוב מכוניותיהן אין ESP. אז מה? זהו?

 

אה, מיאטה. ל-NB שלי לשעבר, בציר 2004, לא היה ESP. מי רצה את זה בכלל? ואילו הרכב הנוכחי שלי, מאפשר ניתוק מלא :-)

 

ומאידך, ביליתי לאחרונה מספר שעות מאחורי הגה השירוקו החדשה שמאד הרשימה אותי. אלא מאי, ה-ESP אינו מתנתק לחלוטין(מצב OFF רק משחרר את בקרת המשיכה). קרא לי מיושן ופוליטיקלי אינקורקט, אך אני לא אקנה מכונית שלא נותנת לי את את מאת אחוזי החופש לעשות את מה שאני רוצה. זוהי פטרונות שאינה במקומה מצד יצרנים שרוצים את הכסף שלנו, אך לא ממש סומכים עלינו - ואולי גם לא על מהנדסי השלדות שלהם...(נקודה למחשבה)

 

לאחרונה, חשתי בכך יותר מדי במכוניות החדשות שיצא לי לנהוג; שירוקו, מיטו, פיאט 500, איביזה החדשה. די, נמאס לי!

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם
ואם אני מבין נכון זה פועל בכל תנאי הדרך-כביש יבש,רטוב,משובש וכ'ו?

וגם במצב של אחיזה גרועה במצב של נסיעה בקו ישר?

 

המערכת לא מתחשבת בתנאי השטח. במצב של אחיזה גרועה בקו ישר מה שעובד זה בקרת המשיכה שמונעת סבסוב גלגלים "על ריק". בבלימה - ה-ABS נכנס לפעולה.

 

ומה עשה הנהג המיומן לפני 15 ו-50 שנה? נהג במתינות היכן שצריך וידע איך ואיפה אפשר להרחיב את המעטפת. חשוב על מכוניות על של שנות הששים, השבעים והשמונים. עם צמיגים נחותים - ואפילו ללא ABS. כולן רוסקו? כולן היו מלכודות מוות?

 

מה הקשר? רק ציינתי מה קורה במצבי קיצון. גם נהגים מיומנים צריכים ESP לפעמים, אתה יודע. בנוגע למיאטה NB - אחד היתרונות הגדולים, מבחינתי, ב-NC שלי היא בקרת היציבות. אני מחשיב עצמי נהג מיומן אבל לפעמים נוח לי מאוד שיש לי את הבייביסיטר. במיוחד ברכב הנעה אחורית ועם רגל כבדה...

וכן, גם אותי מעצבן מאוד שבמכונית ספורטיבית בקרת היציבות לא מתנתקת לחלוטין. מילא באיביזה 1.6 אוטומטית, אבל במיטו, 500 אבארת' ושירוקו?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אם אתה מפעיל את כל כוח הבלימה שאתה יכול אז ה-ABS נכנס לפעולה בעת הצורך, לא ה-ESP. אלא רק אם אתה בולם בסיבוב ומאבד אחיזה...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

וכמאמר חז"לנו , תמונה שווה אלף מילים (ווידאו - שערת מונים)

j-hHWSQhKuc דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם
אם אתה מפעיל את כל כוח הבלימה שאתה יכול אז ה-ABS נכנס לפעולה בעת הצורך, לא ה-ESP. אלא רק אם אתה בולם בסיבוב ומאבד אחיזה...

 

לא מדויק.

 

גם בזמן בלימת חירום בקרת היציבות עשויה להיכנס לפעולה ולסייע.

היות והבקרה פועלת לפי חישוב הבוחן את כיוון הנסיעה המבוקש בהגה ביחס לזה שבו הרכב נוסע בפועל, גם בשעת בלימת חירום הרכב עלול להיכנס לתת-היגוי למשל.

 

מנסיון בהדרכות נהיגה, המערכת מסייעת גם בבלימה הכוללת התחמקות ממכשול, וישנן מכוניות שאפשר אפילו להבחין ולהרגיש כיצד זנב המכונית פוסע קלות החוצה, במטרה לסייע לחרטום לסטות לכיוון הרצוי בזמן בלימת החירום.

 

אגב, המערכת אמנם אינה יכולה להמציא אחיזה שאינה קיימת (שכן מדובר במשווה פיזיקלית גרידא), אבל היא בהחלט יכולה "לשקר" ולהערים על ההתנהגות הטיבעית של הרכב בהשפעת הכוחות הפיזיקליים הפועלים עליו.

 

דני G.

×
×
  • תוכן חדש...