Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת רכב משומש – על ציפיות, אמינות, עלויות, מהפכים מחשבתיים והגיון פשוט


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 5113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברכב בן 5 בממוצע, ביקור אחד או שניים במוסך כל שנה מעבר לטיפול הוא הגיוני ביותר. ועלות של 1000-2000 שקלים בממוצע היא נורמלית לביקורים אלו. יש לזכור כי למרות ההוצאות האלו, עלות האחזקה של הרכב כולל ירידת הערך תהיה ככל הנראה נמוכה משל רכב חדש.

 

הרבה נהגים לוקחים קשה תקלה שתוקעת אותם באמצע הדרך, להבדיל מקלקול סתם. נכון , לפעמים ההוצאה הכספית לא גדולה, אבל החויה הזו של חוסר אונים באמצע הדרך לא נמדדת בכסף. פעם שמעתי על מישהו שהקדילק בת כמה חודשים שלו נתקעה . הוא פשוט חזר הביתה במונית והזמין מרצדס מפוארת, ולא חזר יותר לקדילק.

 

נראה לי שמי שאומר שרכב יפני אמין יותר , מה שבאמת חשוב לו זה שהסיכוי להיתקע ברכב יפני הוא קטן לעומת חלק מהרכבים האירופאים והאמריקאים.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט שיש נתונים מדוייקים- בידי גופים כמו אוטוסרב והמקבילים בחו"ל. זו אפילו לא סטטיסיטיקה והסתברות. אלו תוצאות אמת.

כל מי שרוצה לקנות רכב משומש יכול להיכנס להרבה אתרים בחו"ל ולקבל תוצאות של תקלות בקורולה או פיאט בת 10.

ככל שהרכב מזדקן אז רואים מי היצרן האמין, ומי לא.

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שהכל תלוי בנהג ,אופי הנהיגה שלו וכדומה.

אבל אני חושב שרכבים שונים מגיבים שונה בק"מ הייעודי.

פיאט אונו שהחזקתי בעבר- כשהגעתי איתה ל 150000 ק"מ הגעתי למצב שבניתי אותה מחדש החלפתי כל חלק אפשרי

והרכב המשיך להתקע - והמשכתי להחזיק אותה כי כל פעם אמרתי " זהו, זאת התקלה האחרונה.כבר החלפתי הכל יש לי אוטו מושלם"... (ואופי הנהיגה שלי היה זהה לזה של פנסיונר...)

בסוף העפתי אותה לכל הרוחות (אחרי שהוצאתי 13k תוך שנתיים וחצי רק על תיקונים!). ועברתי לזאנר אחר של רכבים (מאסיבים יותר אבל עדיין ישנים... )

ופיתחתי סטיגמה (מטבע הדברים) כלפי רכבים מסויימים.

אבל זה ניסיוני האישי, אני בטוח שדעות יהיו חלוקות תמיד.

Gn'f'R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים פה הזכירו אתרים, בארץ ובחו"ל, לעניין "אמינות" הרכבים וכיו"ב.

לשרשור כזה, שזכה אף להדבקה, נכון יהיה להביא קישורים לאותם אתרים, ישראליים וזרים, כדי שמלבד דיון פילוסופי, יוכלו אנשים להשתמש במידע כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש היום אינטרנט. ובאינטרנט יש הרבה מחקרים, גם של ארגוני צרכנים (ADAC בגרמניה, AAA בארה"ב, בריטניה, CONSUMER REPORT ) ועוד ועוד.

הנה המידע של ADAC משנת 2007.

 

ספר לי מה אתה מבין ממנו. אני מבין ש- C3 (מקום 25 - כל הקוביות צבועות ירוק בהיר(אמינות טובה) או כהה (מצויינת)) וטויוטה יאריס (מקום 11 - רוב הקוביות צבועות ירוק, אחת צבועה צהוב (אמינות ממוצעת)) מפגינות אמינות טובה מאוד.

 

ההבדלים הם סטטיסטיים בלבד וחסרי משמעות למי שמחזיק מכונית אחת, ולא מדגם של 1000.

 

מה שאתה עושה בהודעה שלך זה בדיוק מה שרוני ניסה להתריע מפניו -

אתה לוקח תחושת בטן ומנסה לבסס עליה תיאוריה שלא מחזיקה מים.

 

דרך אגב, את המקום ה-11 חולקת היאריס עם רנו קליאו (עוד אחת "לא אמינה").

את שתיהן מקדימות רנו טווינגו, פולקסווגן פולו, אופל קורסה, רנו מודוס ופיאט פנדה.

 

אני מתאר לעצמי שגם זה לא מתיישב עם תחושות הבטן שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילות כדורבנים.

מההתרשמות שלי, רוב האנשים מתארים את מה שהצגת בפתיחה כ"אוטו זבל ולא אמין".

לדעתי, הסעיף החשוב ביותר הוא הפנמת העובדה שאוטו משומש מתקלקל,

והסכום שבו קנית את האוטו הוא משני ואף זניח בהשוואה לתקציב

שאתה חייב להקצות מראש לטיפולים/תיקונים סדירים.

 

כולנו מכירים יותר מדי מקרים של אנשים שחרגו טיפה מהתקציב

כדי לקנות איזה "אוטו שמור" או מציאה מהסגנון הזה, ובסופו של דבר עלות התיקונים זהה

לזו של אוטו פחות שמור, כביכול.

 

אם אין לך כסף, אל תקנה. זה נכון לכל תחום,

אבל במיוחד במכוניות, שדורשות הקצאה קבועה של כסף, כל חודש.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכאילו בתזמון מושלם עם השרשור הזה, במוסף ממון של ידיעות אחרונות שמתפרסם היום יש כתבה מאת אודי עציון, העוסקת בתוצאות מחקר אמינות של ירחון הצרכנות הבריטי What Car? .

ברשימת עשר המכוניות האמינות, האירופאית היחידה היא הפורד פיוז'ן, שהגיעה למקום השלישי והמכובד.

לעומת זאת, דווקא רשימת המתקלקלות מבליטה יצרנים בעלי מוניטין של אמינות טובה, כמו VAG, עם לא פחות מארבע נציגויות - מהן שלוש בראש הרשימה: אאודי A6 (94'-97'), סיאט אלהמברה (96'-00') ואאודי A4 קבריולה (92'-00') בהתאמה ואאודי אולרואד (00'-05') שמפארת את המקום השישי.

עוד הפתעה לא נעימה מסתתרת במקום השביעי בדמותה של מרצדס S קלאס (99'-06').

בסה"כ, הנבחרת הגרמנית מהווה לא פחות מ-50% מרשימת המכוניות המתקלקלות (ובכלל זה אני סופר גם את סיאט, על אף היותה מיוצרת בספרד), בעוד הצרפתיות הלא אמינות בעליל (לפי מר ישראלי) מהוות רק 20% בדמותן של סיטרואן סינרג'י (95'-02', מקום רביעי) ורנו אספאס (97'-02', מקום שמיני).

מעניין לציין שדווקא אימת המוסכים - אלפא רומיאו - "הצליחה" להעפיל רק למקום התשיעי עם ה-GTV המצויינת (96'-03').

לאמצע הרשימה התברג לנד-רובר פרילנדר (97'-00'), וסוגרת אותה היגואר XK8 (96'-06').

 

אני רוצה לראות את הבא שיגיד שאיטלקיות לא אמינות :twisted:

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד, הבעיה היא שבתשובה למחקר הזה, יהיו רבים שיגידו שהצרפתיות והאיטלקיות פשוט לא שורדות מספיק בשביל מדגם מקיף למכוניות מלפני עשור ומעלה :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבסס תיאוריה על מעבד Core i7 של אינטל תוך התבוננות בבעיות של פנטיום II משנת 1999 - חסר בסיס.

 

לבסס תיאוריה על טלוויזית LCD HD של סוני תוך התבוננות בסוגיות אמינות של טלוויזית טריניטרון משנת 1999 - אדיוטי.

 

לבסס תיאוריה על נוקיה N96 תוך התבוננות בסוגיות אמינות של נוקיה 2120 מהמאה שעברה - טמטום.

 

לבסס תיאוריה על iPhone תוך התבוננות במקינטוש מודל 98 - מראה על חוסר הבנה תהומי.

 

 

 

לבסס תיאוריה על סיטרואן C4 מודל 2009 תוך התבוננות בסקסו מודל 1999 ?

או ! זה לגיטימי. זה חכם. זה מקצועי וגם מדעי.

 

זה, להבדיל מהדוגמאות האחרות, לא חסר בסיס, לא אדיוטי, לא טמטום ולא מראה על חוסר הבנה תהומי.

לכל היותר זה מראה על פרובינציאליות ישראלית...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארנון,

אם תתמודד בבחירות הבאות (שסביר שיתקיימו בעתיד הלא רחוק...) - יש לך את הקול שלי! :-D

מילים כדורבנות!

 

אגב, אם ה-C-5 שלך איננה מופיעה ב-ADAC 2007 הנ"ל, האם זה בגלל שחוסר האמינות שלה הוא טוטאלי? לא הבנתי את הגרמנית שם, אי אפשר היה להביא דוגמה באנגלית, מאנגליה למשל?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

על פחות מ-10000 שקל ליום עבודה אני לא יוצא מהמיטה. אבל אם מדובר בסביח של עובד אולי אהיה מוכן להתפשר (רק שדי נפלת עם זה - כנראה שלא היית מעולם בסביח של עובד, כי אם יש משהו שהוא לא מוכר זה שווארמה...)

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאמר יפה וגם חכם, גם השרשור לא גלש יותר מדי לכיוון יפני-צרפתי והמגיבים פחות או יותר מאוזנים.

 

אלא שלמציאות יש את הכללים שלה,כללים אלו לא תמיד מתנהגים כפי שהיינו מקווים שיתנהגו.

 

במציאות הישראלית בה רכב הוא השקעה ניכרת (לפחות כפולה מהמקביל באירופה ובארה"ב),בישראל השכר נטו הממוצע נמוך יותר מאשר בארה"ב ובאירופה ולכןההתייחסות לרכב,לתדמיתו,לירידת הערך שלו ולהוצאות אחזקתו שונה ומחמירה ואתם יודעים מה? בצדק.

 

לא כולם "חובבי נהיגה". הרוב המוחלט של הנהגים (שנותן גם את הטון האמיתי) אינו מתלהב משילדתה "המופלאה" של הפז'ו 106 איקסשמיקסאיי... לא מזיל ריר מאחיזתה של האחות הגדולה יותר 306 (על שלל אותיותיה..),לא רץ לקנות ZX וולקן ולא מביא למגבלות את הקליאו ספורט ארסאייסשמייס שאין לו ולא חולם לקנות סיאט קופרהאיאיי...

 

מה שכן,הוא לא מוכן להיתקע בדרך,לא מוכן למצוא עצמו באמצע הלילה עם האשה והילדים עומד בגשם במקום נידח ומפחיד,הוא לא רוצה לגלות בבוקר שאינו יכול לנסוע למקום עבודתו,הוא לא רוצה להגיע למוסך-טריטוריה זרה ומנוכרת,לבזבז זמן יקר,לעמוד מול בעלי מקצוע שמורחים אותו על ימין ועל שמאל,לקבל עבודה בינונית במקרה הטוב ולשלם בגדול.. הוא לא רוצה לקנות רכב בהמון כסף שעבורו עבד קשה ומכר את נשמתו ולגלות אחרי שנה וחצי שהפסיד 20% מאותו המון כסף וגם אז מבלי יכולת לממש מהר את הרכב (ולפעמים מימוש מהיר הוא חשוב,זה דבר נורא שאתם זקוקים לכסף מיידית,יש לכם נכס יקר ואין לו קונים...).

 

למציאות הזו נכנס גורם חשוב ביותר שמהווה אגב,את הבסיס לכל מחקר,תיאוריה או מסקנה ושנקרא סטטיסטיקה... הסטטיסטיקה אינה מדע מדוייק,לא תמיד היא נכונה והמאפיין הכי חשוב שלה הוא דווקא שיעור הטעות והיוצא מן הכלל,אבל היא עדיין הכלי החשוב ביותר להערכה.

 

הסטטיסטיקה יוצרת או תורמת לתדמית של מוצר,לרמת ביקושו ולהתייחסות אליו.

 

הרוב שאינו חובב הרפתקאות יעדיף להישען על הסטטיסטיקה כלומר על "הדעה" שיש על הרכב.

 

וכאן רבותיי (ואני לא אכנס ולא אגרר לויכוח המיתולוגי ש"יפני=אמין צרפתי=תקלות גרמני=הוצאות וכיו") אין ספק שמבחינה סטטיסטית ישנם דגמים שמועדפים ע"י הרוב ויש כאלו שרק מתי מעט יסכימו לנגוע בהם. העדפה זו אינה סתמית ויש לה בסיס גם אם הפרמטרים אינם מקובלים על חובבי נהיגה .

 

"אמינות" של רכב במובן התדמיתי (שכאמור לרוב יש לו בסיס סטטיסטי),"שמירת ערך וסחירות", "זול לאחזקה" אינן מילים גסות,לחלק גדול מאד מהציבור אלו הפרמטרים החשובים ביותר ברכישת ואחזקת רכב ולא ניתן להתעלם מכך (אגב,אני שמח שלאחרונה חלק מהציבור מתחיל לתת דגש גם על התדמית הבטיחותית של הרכב והשתמשתי במילה תדמית כי גם כאן לא ניתן לקבוע דבר וגם מבחני הריסוק הם סטטיסטיים גרידא ואינם יכולים לנבא אלא בשיעור טעות סטטיסטית...).

 

לכן המצב והגישה הרצויים הם באמת כפי שכיוון רוני,המציאות מעט אחרת..

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...