Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת רכב משומש – על ציפיות, אמינות, עלויות, מהפכים מחשבתיים והגיון פשוט


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 5086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למציאות הזו נכנס גורם חשוב ביותר שמהווה אגב,את הבסיס לכל מחקר,תיאוריה או מסקנה ושנקרא סטטיסטיקה...

דיבורים על סטטיסטיקה זה יופי, אבל אין להם שום משמעות בענייני רכב משומש - ולא משנה כמה חובבי דוחו"ת אמינות ינסו לשכנע את עצמם שיש.

  • אם סיטרואן ZX סובלת מתקלות, אין שום תובנה שניתן להפיק מכך לגבי C4 (כמו שאם קורולה מודל 1996 לא סבלה משום תקלה, אין שום תובנה שאפשר היה להפיק מכך לגבי קורולה 2003)- אבל זה לא יפריע לאנשים להמשיך ללהג על "אמינות של יצרן X".
  • אם סטטיסטית מופע התקלות במדגם של 1000 מכוניות גולף כפול מזה שבמדגם של 1000 קורולות - אין לזה שום משמעות אם בכוונתך לרכוש גולף\קורולה בודדת. בשתיהן הסיכוי לתקלה יהיה קטן.
  • אם אתה קונה מכונית "אמינה" ו "מבוקשת" אתה מראש משלם פרמיה בדמות מחיר גבוה. אם היא תתקלקל בעתיד, נדפקת פעמיים - גם קנית ביוקר וגם תיקנת ביוקר. לעומת זאת, אם אתה קונה מכונית "לא אמינה" ו "לא מבוקשת", אתה מקבל הנחה גדולה בזכות הסיכוי שאולי תצטרך לשלם על תיקון יקר. ברוב המקרים מצבך טוב יותר מנקודת מבט כלכלית אם קנית מכונית "לא אמינה".

אפשר להמשיך עם הדוגמאות האלה עד אינסוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • 4 חודשים מאוחר יותר...
הנה המידע של ADAC משנת 2007.

 

ספר לי מה אתה מבין ממנו. אני מבין ש- C3 (מקום 25 - כל הקוביות צבועות ירוק בהיר(אמינות טובה) או כהה (מצויינת)) וטויוטה יאריס (מקום 11 - רוב הקוביות צבועות ירוק, אחת צבועה צהוב (אמינות ממוצעת)) מפגינות אמינות טובה מאוד.

 

ההבדלים הם סטטיסטיים בלבד וחסרי משמעות למי שמחזיק מכונית אחת, ולא מדגם של 1000.

 

תודה על ההפנייה - בזכותך מצאתי את עצמי מתרגם משפטי מחץ מגרמנית מדוברת לעברית מדוברת עוד יותר...:-)

בכל מקרה, מה שאני מבין מהטבלה זה שבאותו הדגם יש גם משמעות לשנת הדגם. אם תשים לב, ישנה מגמה של שיפור ב"אמינות" של מרבית היצרנים משנה לשנה; כך למשל, בקטגוריית המיני-וואן הסיטרואן פיקאסו משנת ייצור 2002 סבלה הרבה יותר מתקלות מאשר אותו דגם משנת 2007.

מצד שני, כשאני חושב על זה שוב, אולי המסקנה שלי לא נכונה בעליל...! אולי זה רק אומר שבשנת 2007 כמות התקלות של רכבים משנת 2002 היתה יותר גדולה מאשר רכבים משנת דגם 2006 כי ככל שהרכבים יותר מתיישנים כמות התקלות עולה.

ואולי זה חלק בלתי נפרד מהדבר הזה שאנחנו אמורים לקבל כאשר רוכשים אוטו משומש (בן 3 שנים ומעלה).

"הפחד הכי גדול של בני האדם הוא נאום פומבי. מספר שתיים הוא מוות... זה אומר שאדם ממוצע יעדיף בהלוויה להיות בתוך הארון מאשר לשאת את ההספד!" (סיינפלד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין שמכל ה 30 ומשהו הודעות שנכתבו עד עכשיו,כ 90% מהם נכתבו ע"י אנשים שיש להם מכוניות לא יפניות.

 

 

 

שורה תחתונה הרי ברור מעל כל ספק שהכל סטיגמות,ברור.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

 

יש היום אינטרנט. ובאינטרנט יש הרבה מחקרים, גם של ארגוני צרכנים (ADAC בגרמניה, AAA בארה"ב, בריטניה, CONSUMER REPORT ) ועוד ועוד.

 

יש גם חברות ביטוח שמבטחות תיקונים, כמו אוטוסרב בארץ. וכמובן חברות הליסינג כאשר בודקים 50000 רכבי ליסינג עד 3 שנים יודעים בדיוק. לגבי רכבים עד 6 שנים- אוטוסרב. והם פרסמו נתונים.

 

 

אפשר לינקים לנתונים אלו? לא מצאתי לינקים באוטוסרב, אם כי השרות שלהם נראה מעניין...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

spiderman , מה שאמרת מילה במילה!!

לרוב האנשים בארץ הרכב הינו כלי תעבורה מנקודה לנקודה, לא כולם חברי פורום.

משלמים כסף רב ורוצים לדעת סה"כ שהרכב יניע בבוקר רטוב במיוחד, שהמזגן יקרר ביום קיץ לוהט, ושירגישו בטחון ונוחות במהירויות "טיסה" (110-120 קמ"ש:-) בכביש 6).

מאחר וחיינו במדינת ישראל קצת שונים מאזרחי שוויץ, וכל יום יש הפתעה או איום חדש בעיתון, הרי שאנשים רוצים כמה שפחות הפתעות לא צפויות ועוד כאלו שיעלו כסף רב, כמו תיקוני רכב. במדינת ישראל ה"מתוקנת" הרי אתה גם יכול להיות בטוח שכל מוסך שתכנס אליו יתן לך הצעת מחיר הוגנת ונכונה וברור לך שלא ינסו לסדר אותך......:cry:.

 

לכן אנשים נאחזים ומוכנים לוותר על חלומות, רצונות, נוחות, עיצוב ולמעשה כמעט הכל, על מזבח האמינות.

לכן רוב האנשים שיגיעו לרכוש רכב ויתלבטו בין קורולה, לפוקוס, למאזדה 3, למרות שהם כך כך רצו את האלפא החדשה שיצאה (סתם דוגמא, כן?).

ולא, אני אישית לא חושב שהכל עורבא פרח. אני אישית לא חושב שכל כלי הרכב נהנים מאמינות שווה. אני אישית חושב שישנם כלי רכב שעמידים קצת יותר בהתעללות והשנחה, לעומת אחרים שימררו לך את החיים אם לא תטפל בהם בזמן.

חלק מ"סטיגמת" האמינות בהחלט נובעת גם מרמת שרות של יבואן טוב ובעל רשת מוסכים מיקצועית מאד, שמתמחר חלפים בצורה סבירה, מול הקולגה שלו שמתמחר חלקים בצורה שערורייתית, ובמוסכים שלו לא תמיד עולים על הבעיה.

 

מעבר לכך יש גם סדר עדיפויות. בהחלט יכול להיות (ועוד פעם, אלו דוגמאות בלבד) שבעל C5 יהנה מרכב נוח ברמות גבוהות ביותר, מפואר, יוקרתי, ואין לו בעיה לשלם 2000 ש"ח בשנה תיקונים לא צפויים בשביל ההנאה הזאת. מישהו אחר יעדיף טויוטה אוונסיס, משעממת, פשוטה, אפרורית, אבל עם סיכוי נמוך יותר להוצאות לא צפויות.

 

מישהו יכול לאמר לי לדוגמא מדוע פיז'ו, סיטרואן, ואולי גם פיאט נעדרו שנים ארוכות כל כך מצפון אמריקה? הרי מרצדס חזקה שם,

BMW, ואפילו פולקסווגן, וולבו וסאאב. שלא לדבר על היפאניות שכבשו כליל את צפון אמריקה.

האם מדובר על חוסר שביעות רצון מרמת אמינות ושרות? אולי.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

העלאה באוב של הדיון, אם כבר מצאתי אותו:

 

אני חושב שהרקע שנתן ספידרמן חשוב לדיון - עלות הרכבים בישראל היא חסרת פרופורציה להכנסה הממוצעת, ולכן %99.99 מבעלי הרכב לא רוצים להשקיע שקל נוסף ברכב מכיוון שהשקל הזה מגיע מתקציבים קריטיים אחרים, וכל שקל שיוצא על תיקון, פחת וכדומה כואב להם מאד.

 

אני אשתף אתכם בחשיבה שלי כאשר רכשתי רכב לאחרונה; עדיין אין לי מסקנה כוללת כי עבר בסה"כ שבוע מאז הרכישה.

 

קצת פוסט חפירה אבל חשוב לי לשמוע מה דעתכם.

 

התקציב שלי היה 50K ש"ח מתוך בחירה. למרות שאני יכול לרכוש רכב חדש, ברוך השם, אני לא מוכן לשלם את הפרמיה הכרוכה בעסקה כזו בישראל. פשוט לא מוכן. חיפשתי את הסכום שיתן לי עלות תועלת טובה ביותר - רכב משומש אבל לא שחוט, שכבר עבר כמה החלפות רכיבים מז'וריות.

 

למרות שיכולתי לקבל פוקוס מודל 2003 2L במחיר מצחיק מקרוב משפחה, לא התפשרתי על בטיחות (#1), מרחב פנימי ונוחות (2#) ו"שיהיה לה את זה". אחרי מחקר מעמיק בחרתי לחפש C5 - מחירון זנות, בטיחות טובה ומרחב ונוחות ללא תחרות.

 

אחרי בערך 10 רכבים שראיתי ואת חלקם בדקתי, מצאתי C5 2003 דגם PK (שלא רציתי במקור) עם נסועה סבירה (86K) שנראה מדהים, שמור פנימי, מכני וחיצוני (לפי סדר עדיפות) ברמה גבוהה ובדיוק בצבע שרציתי :wink: (אפור כהה).

 

שילמתי עליו מחיר גבוה יחסית לשוק, אבל לדעתי הוגן לרכב הספציפי - 35K ש"ח. את שארית התקציב ברור לי שאני משריין לתיקונים וטיפולים: החלטתי מראש שאני מחמיר בטווחי הטיפולים (15K במקום 30K) ומשתמש בנוזלים וצינורות מקוריים ומיטביים לרכב הספציפי שלי וכן ברכיבים מקוריים אחרים עד כמה שניתן.

 

עם קבלת הרכב עשיתי כבר טיפול 15K והחלפת תושבת גיר. הרכב נוסע מדהים, עם כל המשפוחה מועמסת, ולא נראה לי שהייתי יכול לקבל חוויה כזו בתקציב הזה.

 

כמובן שלא ארצה להתקע על 444 בדרך לשבת, אבל אני מרגיש שלא הייתי שמח יותר עם פוקוס, טויוטה או מזדה אפורות, עם כל הכבוד לאמינות שלהן - העדפתי לקנות רכב שעונה על הדרישות שלי ולהיות מוכן לשלם על תיקונים גם מעבר לממוצע, אם יש כזה דבר, שהרי רכב ישן זה רכב ישן זה רכב ישן, וכל רכב ישן מועד לפורענות, וזו לדעתי השורה התחתונה.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלות האחזקה של הC5 גבוהה יותר גם אם היא אמינה וגם אם לא.

 

מעולם לא החזקתי אחת, אז אני לא יכול לומר לך מאומה לגבי עניין התקלות - אבל:

כאשר הולכים חלקים במערכת ההידראולית, זה יקר מאוד.

 

אולי זה ימות לקראת 150K, אצל הבעלים הבא. אולי אצלך. אבל כשזה יקרה, אתה תגלה שעלויות האחזקה שלה גבוהות מאלה של פורד פוקוס או סיטרואן C4 - וזאת מעצם היותה רכב בסגמנט גבוה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אני לא אומר שלא; אבל אני, אישית, מוכן לשלם את המחיר הזה (עד גבול מסוים כמובן) תמורת נהיגה מהנה ברכב מיוחד.

 

הערה: תראה מה זה אומר על שוק הרכב בארץ אם C5 נחשבת מיוחדת...

 

שבת שלום

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שלא ארצה להתקע על 444 בדרך לשבת, אבל אני מרגיש שלא הייתי שמח יותר עם פוקוס, טויוטה או מזדה אפורות, עם כל הכבוד לאמינות שלהן - העדפתי לקנות רכב שעונה על הדרישות שלי ולהיות מוכן לשלם על תיקונים גם מעבר לממוצע, אם יש כזה דבר, שהרי רכב ישן זה רכב ישן זה רכב ישן, וכל רכב ישן מועד לפורענות, וזו לדעתי השורה התחתונה.

 

נהג מתחיל - זה נכון שעלות הרכישה בישראל גבוהה מאוד, אבל זכור שעדיין נקנות פה 150-200 אלף מכוניות חדשות בשנה, ומרביתן בליסינג כך שהנהגים לא מרגישים את רוב העלות על ארנקם.

הבעיה האמיתית היא שהשוק הזה, חדש ומשומש, ניזון מאוד משמועות ופחדים שהם ברובם לא מבוססים. אתה, למשל, ביצעת קנייה מושכלת מאוד בשוק כזה - אם תבדוק, תראה שהמחיר של C5 מאובזרת בכל טוב ממודל 2003, מאוד דומה למחיר של C3 קטנה ופשוטה. המכונית הזו נפלה כל כך הרבה במחירון לעומת דגמים מקבילים (שלעיתים עולים כפול מאותו שנתון, כשמחירם כחדשים היה דומה) עד שהיא מהווה כיום קנייה מצוינת גם במחירון ואפילו למעלה מכך.

 

נכון שצריך לשמור כסף בצד לכל תקלה שלא תהיה, אבל זה נכון לכל רכב. אם תחשוב על מה היית יכול לקנות תמורת 35K במקום הסיטרואן, תגלה שבשביל לקבל משהו אפילו טיפה'לה קרוב ברמה תצטרך להוציא עוד 20K שקל, וגם אז אין ערובה שלא תצטרך לשלם כספים על תיקונים. אז אני מסכים עם השורה התחתונה שלך, ומוסיף אחת משלי - אתה, בניגוד למרבית העם, לא חי בפחד, אתה חי בכיף.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג מתחיל - זה נכון שעלות הרכישה בישראל גבוהה מאוד, אבל זכור שעדיין נקנות פה 150-200 אלף מכוניות חדשות בשנה, ומרביתן בליסינג כך שהנהגים לא מרגישים את רוב העלות על ארנקם.

 

רוני, אני מכבד אותך מאד, אבל פה הטעות האדירה שלך ושל רוב עמישראל - הקונה מרגיש מכה אדירה בתזרים היומיומי שלו גם אם לקח רכב בליסינג, קל וחומר אם רכש רכב חדש כקונה פרטי! אם קנה כפרטי ברור מה הוא משלם, אבל גם אם לקח בליסינג הוא משלם הון עתק - ישירות (למשל ההורדה של עלות הליסינג ממשכורת הברוטו שלו, תשלום מס "שווי שימוש") ובעקיפין (למשל ירידה בהפרשות לתגמולים עקב ירידת הברוטו, "מס" קרטל ליבואני הרכב ולחברות הליסינג) - וזה על חשבון חינוך, רווחה וצבירת נכסים לו ולילדיו.

 

לגבי ניתוח המקרה שלי, ובכן תודה רבה, אני מקווה שאכן לא נפלתי על רכב שיקיז ממני דם יותר מדי; שילמתי פרמיה על מצבו הטוב לכאורה ואני מקווה שתקופת השימוש שלי בו תוכיח שזה היה נכון.

 

שבוע טוב

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, אני מכבד אותך מאד, אבל פה הטעות האדירה שלך ושל רוב עמישראל - הקונה מרגיש מכה אדירה בתזרים היומיומי שלו גם אם לקח רכב בליסינג, קל וחומר אם רכש רכב חדש כקונה פרטי! אם קנה כפרטי ברור מה הוא משלם, אבל גם אם לקח בליסינג הוא משלם הון עתק - ישירות (למשל ההורדה של עלות הליסינג ממשכורת הברוטו שלו, תשלום מס "שווי שימוש") ובעקיפין (למשל ירידה בהפרשות לתגמולים עקב ירידת הברוטו, "מס" קרטל ליבואני הרכב ולחברות הליסינג) - וזה על חשבון חינוך, רווחה וצבירת נכסים לו ולילדיו.

 

לגבי ניתוח המקרה שלי, ובכן תודה רבה, אני מקווה שאכן לא נפלתי על רכב שיקיז ממני דם יותר מדי; שילמתי פרמיה על מצבו הטוב לכאורה ואני מקווה שתקופת השימוש שלי בו תוכיח שזה היה נכון.

 

שבוע טוב

 

עובדה שהמכה הזו לא מונעת ממנו לבצע את ההחלטה. הרי מבחינה כלכלית ברוב המצבים, לפחות כיום, עדיף לרכוש רכב משומש, אבל עדיין אנשי הליסינג צובאים בהמוניהם על דלתות קציני הרכב. אנשים פחות מרגישים "על בשרם" את ההורדה מהמשכורת והם מוכנים לבצע את ההקרבה. הם פשוט יותר מפחדים מהאלטרנטיבה.

 

ובנוגע לבחירה שלך - היתרון המשמעותי כאן עבורך הוא שהיית מוכן להוציא יותר. כך, גם אם יהיו לך עלויות יקרות יחסית, זה עשוי פחות לכאוב לך לכיס. בינתיים זכית לרכב ברמה שעבורה היית צריך לשלם כפול בכל רכב אחר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם סטיגמות בתוך האירופאיות ואפילו ברכבים "אחים". מסתבר שהנסיון בחיים הוא אחר לגמרי

יש לבת שלי שתי מכוניות מאותו קונצרן (פולקסווגן)עם נתונים זהים, אותו מספר סוסים ואותו ק"מ (כ 90K ק"מ), שתיהן משנת 2007 ושתיהן ידניות ותוחזקות בקפדנות.

סקודה פאביה 1400, 100 כ"ס

סיאט קורדובה 1400, 100 כ"ס.

היה משעשע להווכח שבולמי הזעזועים של הבגאז'/דלת חמישית של שתי המכוניות התקלקלו ממש באותו שבוע...

מה שפחות משעשע הוא שאף על פי שהפאביה נחשבת איכותית יותר, היא נופלת באמינות מהקורדובה של סיאט בעיקר בכל הנוגע לתקלות חשמל ואלקטרוניקה. בעוד שהפאביה נכנסה כמה וכמה פעמים למוסך בין הטיפולים, הרי שהקורדובה לא סבלה כלל מתקלות.

אבל הפאביה יותר "מוצלחת".

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...