Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סופרב החדשה - מה צפוי לה בארצנו?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6343 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני דווקא לא מסכים. בלא מעט פעמים העדפתי בהשוואה ישירה את הגרסה של סקודה, ולא רק בגלל המחיר. נכון, לא תמיד איכות החומרים היא באותה הרמה, אבל בהרבה מקרים נוחות הנסיעה עדיפה, האיבזור לא נחות והיכולת הפרקטית טובה יותר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

איך אני נהנה מהפורום הזה. הדיונים פה שוטים למחוזות לא צפויים.

וסקודה כבר הספיקה להוכיח את עצמה כרכב אמין ואיכותי לא פחות מהאסיאתיות היותר טובות. יצא לי להתנסות על הרומסטר תקופה די ארוכה, וזה פשוט לא הרגיש סקודה, אללא משהו הרבה יותר "מותגי".

פורסם

Koka- בשבילך אני מצרף ציטוט מ"ויקפדיה":

 

"סקודה אוטו (צ'כית: Škoda Auto, להאזנה (מידע · עזרה)) היא יצרנית רכב גדולה בצ'כיה, כיום חלק מקבוצת פולקסוואגן (VAG). ההגייה הנכונה של שם החברה בצ'כית היא שקודה, אך ההגייה "סקודה" מקובלת בישראל ובארצות דוברות אנגלית."

 

 

גיא, ההגייה הנכונה - "שקודה". לא "סקודה".

 

חבל על הויכוח הסתמי הזה :-)

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם
אז זהו, שסקודה זה כבר מזמן לא שם בעייתי. היום כולם יודעים שזו בעצם פולקסווגן.

רוני צודק. מספיק רק לפתוח מכסה מנוע ולראות מה הולך שם:

מנוע של פולקסווגן (חרוט עליו VW).

צנרת עם סמלים של VW ואאודי.

רדיאטור של VW.

 

למעשה.. הדבר היחידי שגם לי להבין שזו עדיין סקודה, זה החיפוי פלסטיק השחור שהורכב על המנוע מלמעלה, ששם חרוט סמל סקודה עם הכיתוב "1.6".

 

 

וסקודה כבר הספיקה להוכיח את עצמה כרכב אמין ואיכותי לא פחות מהאסיאתיות היותר טובות. יצא לי להתנסות על הרומסטר תקופה די ארוכה, וזה פשוט לא הרגיש סקודה, אללא משהו הרבה יותר "מותגי".

 

לרוסמטר יש את אותו מנוע וגיר (ועיצוב חזית) של הפאביה, למעשה, זה אותו דבר. :-)

 

גיא, ההגייה הנכונה - "שקודה". לא "סקודה".

 

חבל על הויכוח הסתמי הזה :-)

 

תלוי היכן, אוראל. בצ'כיה אתה צודק, אבל אנחנו בישראל...

בכל מקרה בוא נעצור עם הויכוח באמת, זהו לא נושא השרשור, אני רק הערתי הערה ולא צריך לפתח את זה לדיון שלם.

פורסם
תלוי היכן, אוראל. בצ'כיה אתה צודק, אבל אנחנו בישראל...

בכל מקרה בוא נעצור עם הויכוח באמת, זהו לא נושא השרשור, אני רק הערתי הערה ולא צריך לפתח את זה לדיון שלם.

 

באוסטריה, צ'כיה, גרמניה...

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם
אז זהו, שסקודה זה כבר מזמן לא שם בעייתי. היום כולם יודעים שזו בעצם פולקסווגן. לא מדובר על קיה שעדיין צריכה להלחם על מקומה.

 

עצם העובדה שכולם צריכים לדעת שזה פולקסווגן בשביל "להתקרב" מראה שבעצם מלחמת השם בעיצומה.

 

ההבדל בין קאיה לסקודה שברגע שקאיה תגיע לאן שהיא רוצה להגיע (והיא בדרך, ראה קאיה סיד) זה יהיה בזכות עצמה וזה לעולם יעמוד לה, בניגוד לסקודה שתמיד יגידו שזה בזכות האבא הגדול.

פורסם

קיה (אפרופו שמות..) היא חברה בת של יונדאי, ככה שלומר שהיא תגיע לאן שהיא תגיע בזות עצמה זה לא ממש מדויק.

פורסם

הצלחה בשוק הרכב המקומי? תשכחו מזה, בלי קשר לטיב הרכב- אם אתה לא בקבוצה 4 אז אתה לא קיים.

ולדעתי זה עדיף כך. אני מעדיף שחלק מהמכוניות אפילו הם סתם משפחתיות גדולות ישארו "אקסלוסיביות" ושלא ירדו לזנות של ליסינג ושנראה אותן בכמויות עם טסות בצבע לבן/כסף, עם 2/4 כריות אוויר וקונסולה מרכזית עם כפתורי סרק (כי בגרסה לא ערומה אשכרה יש שימוש לכפתורים הללו).

 

בנוגע למכירות בשוק הפרטי- עם כל הכבוד לסקודה, בשביל למכור הרבה הם צריכים להיות מותג "נחשק" ומה לעשות הם לא. קשה לי להאמין שאפילו אם הסופרב מכונית הרבה יותר טובה מפאסאט עם ישראל יעדיף סופרב על פאסאט. אם רוב הסקודות שרואים על הכביש הם של מורי נהיגה/משטרה/מוסדות/נהגי מוניות והם בצבע לבן עם טסות אז לא בטוח שבתור לקוח פרטי תרצה להשתייך אליהם.

 

לסקודה אין בעיה עם המוצר שהוא מצויין, אלא עם המותג ובשביל לשנות את זה מחלקת יח"צ שלהם צריכים לעבוד חזק בשביל לשכנע את איש המשפחה לעבור מאולם התצוגה של פולקסווגן לאולם התצוגה של סקודה.

פורסם

חובב בעלת הישבן העצום המרקד הקדים אותי קצת בתשובה ואני רק אוסיף, שיונדאי רכשה את קיה והצילה אותה, הלכה למעשה, מפירוק. אם נוסיף לכך את העובדה, שרובם המכריע של דגמי קיה הנם מבוססי יונדאי וחולקים את רוב רכיביהם עם מקביליהם אצל יונדאי, הרי שקיה לא שונה במאום משקודה או סיאט, לצורך העניין.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
קיה (אפרופו שמות..) היא חברה בת של יונדאי, ככה שלומר שהיא תגיע לאן שהיא תגיע בזות עצמה זה לא ממש מדויק.

 

אני יודע, אבל יונדאי בעצמה היא חברה קוראנית שנאבקה על אותם דברים בעבר ואולי עדיין נאבקת.

מעבר להבדלי המוצא המשמעותיים פולקסווגן לקחה את כל מה שהיה בסקודה והשליכו לפח, אחר כך נתנו להם שלדות (פאסאט פולו גולף) מנועים ואפילו מתגים, בעצם הכל ואמרו להם- בנו מכונית (בהתחלה גם בנו בשבילם).

יונדאי אולי השליכו לפח את כל מה שקיה הייתה לפני אבל לא החליפו אותה באחת עם משהו קיים מהחברה שלהם אלא השתתפו בפיתוח רכבים חדשים בעזרת מהנדסים וכסף.

קיה היא קיה בעוד סקודה היא פולקסווגן.

 

באותה נשימה, פרארי היא הרבה יותר איטלקית ומסורתית בעודה שייכת לפיאט מאשר למבורגיני ששיכת ל..כן אתם יודעים למי.

פורסם

Z4, ראה מה שכתבתי לעיל. כל דגמי קיה (או לפחות רובם) מבוססי יונדאי. לקרוא לזה פיתוח משותף ולא לקרוא כך לשיתוף הפלטפורמות ב-VAG זה עיוות המציאות.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
נכון, אי אפשר להשוות רכב שעד סוף שנות ה90 היה בדיחה רעה לכל היותר מארצות מזרח אירופה וקיבל זריקת פולקסווגן והיום הוא איכותי, לרכב המגיע ממסורת של 100 שנה.. ושוב אני אגיד כדי לא להעליב את הסקודאים, סקודה הן מכוניות מעולות באיכות גרמנית למהדרין הנותנות תמורה מעולה למחיר.

רעיון למחשבה -

שקודה הוקמה באזור 1890, שזה עוד לפני וולוו. עניין של מסורת ? לא.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

סקודה החלה למכור מכוניות ב1905 וולוו ב1927.

לא אמרתי שאין להם מסורת, השאלה איזו מסורת.

בתחילת שנות ה90 החל שיתוף הפעולה עם פולקסווגן, לא חקרתי לעומק ואני לא יודע מה גרם להם לזרוק הכל לפח ולקחת הכל מפולקסווגן (אולי ויתרו על פיתוח עצמי ואותה "מסורת" או אולי פולקסווגן הגדילו את נתחם בחברה והחליטו לשנות) אבל ההבדל הוא ברור וחד בין סקודה של שנות ה90 לסקודה של שנות ה2000.

פורסם
ההבדל בין קאיה לסקודה שברגע שקאיה תגיע לאן שהיא רוצה להגיע (והיא בדרך, ראה קאיה סיד) זה יהיה בזכות עצמה וזה לעולם יעמוד לה, בניגוד לסקודה שתמיד יגידו שזה בזכות האבא הגדול.

 

ואני שואל - מה זה משנה בזכות מי, אם התוצאה הסופית היא כזאת?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

זה לא משנה אם אתה מסתכל בעיניים אובייקטיביות על התוצאה, אבל אין כזה דבר.

 

בסקודה זה אולי פחות משנה אבל בהבדל בין פרארי ללמבורגיני זה משנה גם משנה!


×
×
  • תוכן חדש...