Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שיפוץ פורד אסקורט MK1


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5687 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לא מומלץ כי החלק מתחיל להשתתך (לקבל קורוזיה) בקצב מואץ מיד אחרי הוצאה מהחומצה. שטיפה במים (חובה) לא ממש עוזרת. חלקים עם מתכת חשופה (כמו בוכנות וכד) שלפני כן היו מבריקים פתאום התחילו לקבל חלודה, למרות שאת הקטע הזה לא אמורים לצבוע.

 

להבא - רק מכני או הסרת צבע כימית - מקומית.

 

 

ניתן לשטוף גם עם סודה לשתייה במים מנטרל את החומצה ומנקה שאריות לכלוך!- רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  • חודש מאוחר יותר...
  • תגובות 199
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אחרי השהייה של מספר שבועות, חזרתי לטפל בחלקי המתלה הקדמי.

כל החלקים עוברים ניקוי (בעיקר מכני) ואח"כ צביעה.

היכן שניתן - מחליף אטמים/גומיות.

היום ניקיתי את צינות הבולמים. לאט לאט...

 

בנוגע לבולמים יש לי שאלה איזה נוזל מתאים. למי שיש תשובה אשמח לקבל.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=245745

IMG_6989.jpg

IMG_6990.jpg

IMG_7021.jpg

IMG_7023.jpg

IMG_7025.jpg

טייפ סלילים, פטר והזאב, קומודור 64 ו... פורד אסקורט לבנה

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון על התקדמות (איטית) בפרוייקט:

 

היום נצבעו הבולמים, ולאחר בירור מעמיק נמצא סוג הנוזל ההידראולי המתאים להם - פזלוס z46.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=245745

 

אחרי ניקוי יסודי של קפיצי העלים (מברשת פלדה על משחזת זוית) נצבעו בפריימר. לא לדאוג, אני כן מתכוון להחליף את הבושינגים.

IMG_7056.jpg

IMG_7054.jpg

IMG_7052.jpg

IMG_7028.jpg

טייפ סלילים, פטר והזאב, קומודור 64 ו... פורד אסקורט לבנה

פורסם

היום, פירוק בלמים אחוריים והתחלת פירוק ה- Axle.

למישהו יש נסיון עם שיפוץ Axle?

IMG_7067.jpg

IMG_7069.jpg

IMG_7075.jpg

IMG_7079.jpg

IMG_7082.jpg

טייפ סלילים, פטר והזאב, קומודור 64 ו... פורד אסקורט לבנה

פורסם

אני אחוז התפעמות מהיסודיות שלך, אבל הציר האחורי היה תקין לגמרי. למה אתה רוצה לשפץ אותו?

 

אגב, במסגרת הסידורים שעשיתי היום, מצאתי גם את הצינורות בלם הקשיחים של האוטו. אני מניח שאתה תייצר לה חדשים, אבל הצורה של הישנים טובה בתור דוגמא.

 

נמרוד

פורסם

מסביב לאטם הדיפרנציאל היתה רטיבות המעידה על נזילה מהאטם. כמובן שעם הזמן הפכה לתערובת של בוץ ושמן. בכל מקרה צריך להחליף את האטם של הדיפרנציאל, אז באותה הזדמנות אני גם אנקה ואצבע את החלקים החיצונייםו, אשטוף את המיסבים ואראה שלא חדר לכלוך מיותר.

אין לי כוונה להתעסק עם גלגלי השיניים (המרווחים והויסותים) שבתוך הדיפרנציאל אם יש לי ברירה.

טייפ סלילים, פטר והזאב, קומודור 64 ו... פורד אסקורט לבנה

פורסם

אני שיפצתי (גם) את הסרן האחורי של הפורד ברנדה שלי.

מה אתה צריך בדיוק?

אם אתה רוצה להוציא את האקס החוצה אתה צריך לפתוח את 4 ברגי 5/16 ,לאחר מכן משוך את האקס החוצה.

זה לא ילך כל כך בקלות...

אני בניתי מתקן הוצאה החוצה .

את המיסב אתה מוציא עם פרס.

שלא תעיז להחזיר את המיסב ללא טבעת האבטחה.

לאחר הוצאת האקסים משני הצדדים אתה יכול לפרק את הדיפרנציאל.

כיוון לדפרנציאל אתה יכול לבצע עם אינדיקטור או ע"י צבע בין הקורונה לפיניון.

התמונות שהעלתי הם של אסקורט mk2

לי נראה שזה אותו הסרן למעט משאבות בלמים אחוריות שהן לא זהות.

 

 

ירון מאיר

שרטוט סרן אחורי.JPG

מידות.JPG

חולץ לאקס אחורי.JPG

פורסם

עידכון קטן

שים לב :

לפני שאתה מוציא את האקס בכח. יש להוציא את 4 ברגי 5/16 הנמצאים במקום שסימנתי.

אתה מכניס בוקסה דרך החור שיש באקס עצמו (היכן שנמצאים הגוג'ונים לגלגל).

ירון מאיר

עידכון.JPG

פורסם

תודה. כבר פירקתי את 4 הברגים, וניסיתי לדפוק קצת עם פטיש - לא יצא.

כנראה שאין ברירה אצטרך לבנות את המתקן שמופיע ב- Manual.

טייפ סלילים, פטר והזאב, קומודור 64 ו... פורד אסקורט לבנה

פורסם

איפה ניתן למצוא את 2 החלקים שסימנתי בתמונה ?

הגומי שמגן מאבק והקליפס שמחזיק את משאבת הבלם.

IMG_7079.jpg

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם
אם אתה מוצא, תקנה זוג גם עבורי.... :-D

 

המכירות של הפריטים הקטנים האלו ניסגרות ב-EBAY במחירים מאוד גבוהים יחסית לגודל החלק.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם
הפרוייקט ממשיך לאיטו. היו סיימתי לשפץ את הקליפר. השיפוץ כלל פירוק כללי, החלפת כלל האטמים (סט ב-19 ליש"ט), הסרת חלודה וצבע בחומצה (פעם אחרונה שאני משתמש בשיטה - לא מומלץ), צביעה מחדש והרכבה.

תמונות להתרשמות.

 

 

 

שלום.

 

אם איזה חומצה השתמשתה והאם היא טובה להסרת חלודה משלדה?

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם

השתמשתי בחומצת מלח. אפשר לקנות בכל חנות מוצרי בניה בחוזק 30% או לחילופין לקנות מנקה אסלות ואז זה בריכוז של 11-13%.

אני לא ממליץ להשתמש בזה לניקוי שלדה מהסיבות הבאות:

1. החלק צריך להיות בהשרייה מאחר והשתגובה הכימית לוקחת זמן. לא נראה לי שיש לך אמבטיה בגודל של אוטו, ואם כן תצטרך לקנות הרבה חומצה.. חחחחחחחחח :-D

2. הסיבה הכי מהותית - אחרי שאתה מנקה בחומצה החלק מאד רגיש לקורוזיה. צריך לשטוף בהרבה מים, ולנטרל את החמוצה (אחת ההצעות שעלו כאן - סודה לשתיה. עובד אבל לא מנטרל לגמרי). סיכוי סביר שהחומצה תנזל לך לחריץ/קדח שלא תוכל לנקות לגמרי או שלא תשים לב, ויש לך פצצת זמן.

 

אני ממליץ לך, איפה שניתן - לבצע הסרה מכנית - מברשת ברזל על משחזת זוית - מוריד הכל. במקומות שאין גישה - להשתמש בממיר חלודה - זה סוג של חומר שהופך את הקורוזיה החומה לחומר קשה שחור.

 

בהצלחה

טייפ סלילים, פטר והזאב, קומודור 64 ו... פורד אסקורט לבנה

פורסם

מה שיום חופש מהעבודה יכול לעשות לכזה פרוייקט...

קצת ברזלים, קצת חיתוכים וקצת ריתוכים והופ! מתקן לשליפת ציר דיפרנציאל.

אחרי מאמץ קצר הצירים נשלפו. מה שנשאר זה להלחם באומי שסוגרים את הדיפרנציאל ומסתבר שזה לא פשוט!

האומים נמצאים בתוך מגרעת שהקוטר שלה קטן מהקוטר החיצוני של בוקסה 1/2. מה עושים? קונים בוקסה 1/2 עם הינע 1/4 במקום הינע 1/2, הקוטר שלה קטן יותר - נכנס פיקס.

עוד מס' פטנטים - WD40 והחבר החדש שלי - ברנר לחימום האום והרחבתה. הדיפאנציאל בחוץ!

אפשר לראות את הסיבה לנזילת השמן - האטם כבר לגמרי מפורר.

 

בהמשך...

החלפת אטם ראשי ומחזיר שמן. ניקוי וצביעה חיצונית. שיפוץ בלמים אחוריים הכולל גם החלפת משאבות בלם, רפידות - בסדר, ניקוי וצביעה של הדראמים.

IMG_7121.jpg

IMG_7124.jpg

IMG_7130.jpg

IMG_7134.jpg

IMG_7135.jpg

IMG_7140.jpg

IMG_7143.jpg

טייפ סלילים, פטר והזאב, קומודור 64 ו... פורד אסקורט לבנה


×
×
  • תוכן חדש...