Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 258 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שמתי לב לתופעה שרוב המשאיות להובלת עפר וחמרי מחצבה הן פול טריילר .במה זה עדיף על סמי טריילר ? הרי לפרוק עפר ממשאית כזו זו טרחה גדולה , לפרוק הנגרר , להתיר אותו בצד , לפרוק מארגז המשאית ולאחר מכן להתחבר שוב לנגרר .תגידו המחיר? הרי לקנות משאית , להרכיב עליה ארגז ולקנות נגרר נראה לי יותר יקר ממשית פלוס טריילר . בתחומים אחרים מעדיפים להשתמש בסמי . אז למה?

 

הסיבה- 9 טון הבדל במשקל כולל מותר:

50 טון משקל כולל לנגרר נתמך עם 3 סרנים בנגרר, ו- 3 סרנים בתומך עם כריות אוויר. זה המשקל המקסימלי המותר לסמי, נעזוב כרגע בצד מובילי ציוד כבד ואת קומבינת ה-8X4 לגורר תומך, טוב שעפה מהכבישים בארץ, מותרת במקרים מסוימים מנוף וכד'. מראש חלוקת המשקל בגורר תומך 8X4 לא נכונה, המון משקל על צלחת הריתום , כשסרן היגוי הקדמי כמעט באוויר. חלם זה כאן, לא צריך לנסוע לפולין. לא משנה, העיקר שהמובילים חגגו..

 

59 טון משקל כולל מותר לפולטריילר כשלנגרר 3 סרנים ולגורר 4 סרנים, למשל 8X4.

 

תקנות משרד התחבורה: ר' שרטוטים בדפים האחרונים.

 

http://media.mot.gov.il/PDF/HE_TRAFFIC_CARGO/appendix_c.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

סתם שאלה .איך עוצרים 59 טון בבלימת חרום ? מה קורה כשהנגגר נמצא באותו זמן בזוית לגורר? לא ראיתי מקרים כאלו ואני מקוה גם שלא אראה. אבל בכל זאת , בצפיפות האיומה בכבישים , איך בולמים מפלצת כזאת מבלי שתגלח שורה ארוכה של מכוניות פרטיות ? תגידו בולמי אויר ,ABS, רטרדר וכו אבל בכל זאת רבאק , 59 טון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא עוצרים... אין מה לעשות- יש מצבים שכלום לא יעזור. אבל בעיקרון במצב נורמלי- משאית אמורה לעצור לא פחות טוב מהפרייבט. שוב- הכל טוב ויפה בתאוריה. בדיוק בגלל זה המשאיות מנוגבלות ל-80 קמ"ש מקסימום- לא שזה יעזור במשהו בבלימת החרום (חס וחלילה). אבל שלא תחשוב שלעצור סמי עמוס יהיה יותר קל!

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=1ku1S-xvcYw&NR=1

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם שאלה .איך עוצרים 59 טון בבלימת חרום ? מה קורה כשהנגגר נמצא באותו זמן בזוית לגורר? לא ראיתי מקרים כאלו ואני מקוה גם שלא אראה. אבל בכל זאת , בצפיפות האיומה בכבישים , איך בולמים מפלצת כזאת מבלי שתגלח שורה ארוכה של מכוניות פרטיות ? תגידו בולמי אויר ,ABS, רטרדר וכו אבל בכל זאת רבאק , 59 טון?

 

בזמן בלימה - בלמי הנגרר מקבלים אוויר לפני בלמי הגורר במטרה ל"יישר" את הגורר והנגרר.

זה סוג של פיתרון, יש עדיין הרבה מה לעשות בצד הטכני בייחוד שכיום יש המון טכנולוגיה ואלקטרוניקה בשוק ומחשבים שונים מותקנים במשאיות..

בארה"ב משקל כולל מותר רק 36 טון . בתקופה האחרונה המובילים נלחמים לעלות ל- 45 טון. הגבלת המשקל נועדה גם לשמירה על תשתיות כבישים וגשרים ישנים.

-גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המקסימום 50 עד 59 טון, איך מובילים טנק שמשקלו נטו יכול להגיע קרוב ל100 טון ? הרי ביחד עם משקל הגורר פלוס נגרר זה מגיע למשקל אסטרונומי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או.קיי, יעקב, אני אשתדל לענות לך על הכל.

 

קודם כל תרגע. יש תקנים שבהחלט לוקחים בחשבון שכל כלי הרכב על הכביש צריכים לעצור בערך באותו מרחק!

 

זאת אומרת, כל עוד המשאית עמוסה במשקל המותר (וגם עם חריגה לא קיצונית).

 

קודם כל, בבלימת חירום המאיטים לא משחקים תפקיד, הם לא מספיקים לעשות משהו, ובכלל, ההנחיה הגורפת היא שבבלימת חירום קופצים על שתי הדוושות (בלם ומצמד) ביחד בכל הכוח.

 

שטח הרפידות והצלחות ו/או תופים מספיק. גם מגבלת המהירות עוזרת. (החישוב הוא כמובן למהירות של 80 קמ"ש ולא 90 כמו שכולם נוסעים, אבל בגדול אם הכל תקין (בלמים, צמיגים, כביש, נהג...) אין בעיה (עובדה שלא שמעת על הרבה תאונות בהן נהג המשאית לא הספיק לעצור).

א

ם הוא נרדם על ההגה וטחן כמה פרייבטים ליד המחסום של אילת זה סיפור אחר.

 

בנוסף, כשנוהגים רכב כבד, יושבים יותר גבוה, צופים קדימה ולוקחים בחשבון טעויות של אחרים. שומרים יותר מרחק, ושומרים בכך, ממש כך, על חיי נהגי הפרייבטים שמסביב.

 

כשמובילים ציוד כבד, יהא זה באגר או טנק מרכבה מזווד, יש עוד גלגלים ומערכות בלמים, ונוסעים עוד יותר לאט, שומרים עוד יותר על מה שקורה לפנים, ואם לא עושים טעויות, לא קורה כלום.

 

לגבי בלימת חירום כשהקומפלט לא ישר - אם יש ABS תקין, פשוט אין בעיה. הגלגלים ממשיכים להסתובב, ולכן שומרים גם על כיוון הנסיעה. מה שאומר שהעגלה תתיישר אחרי הגורר.

מי שמטורף לגמרי (ויש הרבה כאלה) ולא מתחזק את מערכת ה- ABS בגרור, עלול בהחלט לפגוש אותו פתאום בתוך תא הנהג (ד').

 

סעו בזהירות, דב

 

 

סתם שאלה .איך עוצרים 59 טון בבלימת חרום ? מה קורה כשהנגגר נמצא באותו זמן בזוית לגורר? לא ראיתי מקרים כאלו ואני מקוה גם שלא אראה. אבל בכל זאת , בצפיפות האיומה בכבישים , איך בולמים מפלצת כזאת מבלי שתגלח שורה ארוכה של מכוניות פרטיות ? תגידו בולמי אויר ,ABS, רטרדר וכו אבל בכל זאת רבאק , 59 טון?

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או.קיי, יעקב, אני אשתדל לענות לך על הכל.

 

קודם כל תרגע. יש תקנים שבהחלט לוקחים בחשבון שכל כלי הרכב על הכביש צריכים לעצור בערך באותו מרחק!

 

זאת אומרת, כל עוד המשאית עמוסה במשקל המותר (וגם עם חריגה לא קיצונית).

 

קודם כל, בבלימת חירום המאיטים לא משחקים תפקיד, הם לא מספיקים לעשות משהו, ובכלל, ההנחיה הגורפת היא שבבלימת חירום קופצים על שתי הדוושות (בלם ומצמד) ביחד בכל הכוח.

 

שטח הרפידות והצלחות ו/או תופים מספיק. גם מגבלת המהירות עוזרת. (החישוב הוא כמובן למהירות של 80 קמ"ש ולא 90 כמו שכולם נוסעים, אבל בגדול אם הכל תקין (בלמים, צמיגים, כביש, נהג...) אין בעיה (עובדה שלא שמעת על הרבה תאונות בהן נהג המשאית לא הספיק לעצור).

א

ם הוא נרדם על ההגה וטחן כמה פרייבטים ליד המחסום של אילת זה סיפור אחר.

 

בנוסף, כשנוהגים רכב כבד, יושבים יותר גבוה, צופים קדימה ולוקחים בחשבון טעויות של אחרים. שומרים יותר מרחק, ושומרים בכך, ממש כך, על חיי נהגי הפרייבטים שמסביב.

 

כשמובילים ציוד כבד, יהא זה באגר או טנק מרכבה מזווד, יש עוד גלגלים ומערכות בלמים, ונוסעים עוד יותר לאט, שומרים עוד יותר על מה שקורה לפנים, ואם לא עושים טעויות, לא קורה כלום.

 

לגבי בלימת חירום כשהקומפלט לא ישר - אם יש ABS תקין, פשוט אין בעיה. הגלגלים ממשיכים להסתובב, ולכן שומרים גם על כיוון הנסיעה. מה שאומר שהעגלה תתיישר אחרי הגורר.

מי שמטורף לגמרי (ויש הרבה כאלה) ולא מתחזק את מערכת ה- ABS בגרור, עלול בהחלט לפגוש אותו פתאום בתוך תא הנהג (ד').

 

סעו בזהירות, דב

 

נהיגה נכונה עם מאיטים תשמור את הרפידות והתופים קרים ומוכנים לבלימת חרום. הנהג יושב גבוה, כמו שדב ציין, ויכול לצפות מראש מה קורה בכביש ולעבוד יותר על שמירת מרחק ושימוש במאיטים ופחות עם בלמים.

היום זה קל, מאיטים משתלבים אוטומטית זה לא אגזוז ברקס שצריך ללחוץ בצורה יזומה.

אגב, מאיטים ופה צריך עזרה מאסף, אם אני לא טועה, בוויט ראש גורר הצבאי (זה שהוחלף בוולבו FH10) היה ריטרדר +ג'קו, שילוב נדיר.. היה שם מפסק שמחלק את העבודה - או ריטרדר או ג'קו. שילוב של שניהם יכל ליצור עומס מוגבר על הדרייבשפט, לגרום נזק לצלבים ולנעול גלגלים בכביש רטוב...

בעקרון שני מאיטים זה שילוב טוב, אבל מחייב מערכת בקרה ממוחשבת שתתאם בינהם כי ג'קו וריטרדר יעילים בטווחי מהירות שונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי , תודה . אם כך גורר עם עגלה לנשיאת ציוד כבד [ לובי טריילר , אם אני לא טועה ] איננו מוגבל במשקל ? אם מרכבה כבדה כל כך ובכל זאת מובילים אותה בכבישי הארץ , מה הגבול ? 150 טון?, 200 טון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי , תודה . אם כך גורר עם עגלה לנשיאת ציוד כבד [ לובי טריילר , אם אני לא טועה ] איננו מוגבל במשקל ? אם מרכבה כבדה כל כך ובכל זאת מובילים אותה בכבישי הארץ , מה הגבול ? 150 טון?, 200 טון?

 

לובי- שיבוש כל כך ישראלי של low bed trailer, כמו "בקקסים גדולים".. מכיר? דיוק בפרטים תמיד היה כאן סוג של אתגר, לא כולם רק הרוב.

מובילי ציוד כבד אזרחי מוגבלים ל-83 טון ע"פ תקנות חדשות, יש חריגות. מה שיודע מוזמן להודיע, מעבר לזה יש הובלות מטען חורג, טורבינות וכד, לרוב התמחות של "תעבורה", זה כבר לא גורר יחיד אלא שילוב של שניים או יותר. על ננגרר יש יחידת הנעה נפרדת למערכות הידראוליות והיגוי. יש גם ציוד ייעודי שלמעשה לא דורש גורר כלל, יכול לקחת גם 1,000 טון, שמתי משהו סיני.. רוב הפלטות הממונעות באות מגרמניה,, אלא מה.

 

China_heavy_duty_flatbed2008581110051.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי פרסומים של יצרני המשאיות, ר"ג טנקים מיועד למשקל קומבינציה של מעט יותר מ100 טון (טנק אירופאי שוקל 60 טון אז זה הגיוני).

 

גיא, אם כבר הזכרת שיבושים, אתה זה שכתב כמה תגובות למעלה "ג'קו"... אבל זה שם של מסעדת דגים. אם כבר סלנג, אז האמריקאים קוראים לג'ייקובס בכינוי Jake-Brake.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב רובן של המשאיות בארץ, בעיקר הכבדות . הן מהשנים האחרונות . לאן נעלמו הישנות יותר שגם הן יחסית חדשות? שמעתי סיפורים על אפריקה , ירדן ,עיראק , ברזל בסין ועוד . מה הסיפור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהו, שזה מתחלק באמת: רוב-רובן של האמריקאיות מושבתות בשנים האחרונות לפרוק/ברזל- כי פשוט ערך שלהן בשוק כל כך נמוך שלא שווה להתעסק מעבר לזה- לא עם תיקון של התקלה הכי שטותית, לא עם היצוא אפילו, מה עוד שכמעט אף נהג לא מוכן לנהוג עליהן בארץ. יחד עם זאת חלק מהמקים הישנים דווקא, ועוד כל מיני- יחסית לא מזמן אכן נמכרו למדינות האפריקה לצרכי הנסיעה ולחלקים.

 

שונה בעניין ה"אירופאיות"- כאן רובן אכן נמכרות ל"שכנים" דווקא: רשות, ירדן, וכ"ד. ואל תשכח- חלק נכבד מהאירופאיות גם נגנב לאותם המקומות- מישהו צריך חלקים, לא?:wink: אז יש באמת תחלופה מאד תדירה בשוק המשאיות בארץ!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי , תודה . אם כך גורר עם עגלה לנשיאת ציוד כבד [ לובי טריילר , אם אני לא טועה ] איננו מוגבל במשקל ? אם מרכבה כבדה כל כך ובכל זאת מובילים אותה בכבישי הארץ , מה הגבול ? 150 טון?, 200 טון?

 

מוביל עם מרכבה 3 מזוודת זה קרוב ל-125 טון, האמת היא שבירידה עם אתה לא נוסע בהילוך נמוך, די קשה לעצור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי פרסומים של יצרני המשאיות, ר"ג טנקים מיועד למשקל קומבינציה של מעט יותר מ100 טון (טנק אירופאי שוקל 60 טון אז זה הגיוני).

 

גיא, אם כבר הזכרת שיבושים, אתה זה שכתב כמה תגובות למעלה "ג'קו"... אבל זה שם של מסעדת דגים. אם כבר סלנג, אז האמריקאים קוראים לג'ייקובס בכינוי Jake-Brake.

 

אסף.

 

מודה לפעמים גולשים קצת לסלנג נהגי משאיות.

אפשר להוסיף כמה פניני לשון מוטוריות, רק בישראל אין שום תרגום דומה בעולם:

אמבטיה, גונדולה, סוס, גיר כפתור, קבינה טלוויזיה. בטח יש עוד, כל זמן שהעילגות מחוץ לסיפור זה בסדר.

 

בהזדמנות זו- שנה טובה לכל חברי הפורום, המשפחות, עובדים, ספקים, קבלני משנה, לקוחות, ובכלל ברכה לכולם.

 

תשע"ב- תהיה שפע עבודה בביזנס.

 

-גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנה טובה לכל חברי הפורום . נתקלתי באנשים עם ידע מדהים בתחום . שנמשיך לבלות יחד מול המחשב , אבל כל זה שטויות העיקר שתהיה שנה עם הרבה פרנסה , בריאות ובעיקר שנהיה מאושרים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 258 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...