Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3093 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה שואל בכל זאת את שאלת 'מיליון הדולר'...:wink:

דעתי האישית והבלתי מחייבת בעליל היא להתקין את החדשים מאחור.

 

אם יש לך כוח להתעסק עם זה, בוודאי שאפשר לבד. ספר רכב אמור לייעץ כיצד יש לבצע רוטציה בין הגלגלים, אם כי במידה וגם הצמיגים הישנים סימטריים, כל האפשרויות פתוחות בענין זה. יחד עם זאת, אם בכל זאת יש לאזן את החישוקים האחוריים, לא יהיה לך את הציוד המתאים.

 

אני חושב שהמסר שלי בסופו של דבר הוא - תוריד את רמת החרדה.

אם הכל כשורה כרגע בהתנהגות הרכב, סע לשלום, המפתחות בפנים.

  • תגובות 240
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בדקתי בספר הרכב אך לא רשום דבר על הרוטציה בין הצמיגים.

השאלה שלי היא האם אני יכול לבד להחליף בין גלגל אחורי וקדמי בכל צד של הרכב או שזה צריך להתבצע ע"י צמיגאי?

פורסם

לי הסביר פעם פנצ'ר מכר שעדיף תמיד לשים גלגל טוב מאחורה וזאת על מנת לתת לרכב אחיזת כביש הטובה ביותר בגלל שלמעשה אין לנו שליטה של היגוי על גלגלים אילו.

דבר זה עשוי להיות לטובתנו בשעת צרה (שלא נזדקק לזה).

אני אישית הייתי מחליף כבר את השתיים הנוספים, בבטיחות לא חוסכים.

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

שלום לכולם

הצמיגים האחוריים שלי במצב יותר טוב מהקדמיים, האם אפשרי להעביר את השניים האחוריים קדימה כמובן שבאותו צד, או שמא זה עלול לגרום לאיזה בלאי מוגבר או חוסר איזון או משהו אחר...

תודה מראש

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם (נערך)

אתמול בלילה היה לי פנצ'ר בכביש בינעירוני.

לקח לי זמן להבין שיש פנצ'ר ולקח עוד זמן להגיע למקום עם שוליים רחבים ומוארים להחליף גלגל (לגלגל הזמני).

אני חושש שאולי הצמיג נהרס וצריך יהיה להחליף אותו.

 

כל 4 הצמיגים הם של Falken, ויחסית חדשים (הוחלפו לפני שנה וחודשיים). לכן במקרה שיהיה צורך להחליף צמיג אני מתכוון להחליף אותו לצמיג זהה.

 

השאלה שלי היא (אם צריך יהיה להחליף צמיג) איפה נכון וכדאי למקם את הצמיג החדש? (קדימה/אחורה, ימין/שמאל)

 

תודה

עריכה אחרונה על ידי carso

טויוטה יאריס סול 2007 :smilecolr

פורסם

קודם כל, טוב עשית שלא עברת מיד, אלא במקום שמאפשר זאת.

כמה ק"מ עברת עם הצמיגים בשנה הזאת?

 

אם מעל 8000 - פדנטים ימליצו להחליף זוג.

 

הוויכוח של צמיגים חדשים קדימה או אחורה וותיק מאוד בפורום.

ההוראות הרשמיות אומרות: זוג חדשים אחורה.

פורסם

שים את החדש במקום זה שהלך וסע לשלום.

אין כל טעם לנסות "להשוות" באחיזה של ארבעת הצמיגים על ידי החלפת זוג או מיקום מסוים כלשהו.

הסיבה לכך היא שגם ככה לעולם לא תהיה לארבעת הצמיגים אחיזה זהה ולכך יש המון גורמים: הטיית משקל בסיבובים בבלימה ובתאוצה, שיפוע הכביש לטובת ניקוז, הבדלים במרקם האספלט בין גלגל ימין לשמאל- לפעמים אפילו צד אחד רטוב והשני יבש...

כדי לתת מענה להנ"ל סביר להניח שיש ברכבך מערכת ESP שפועלת ברגע שאחד הגלגלים מאבד אחיזה הרבה יותר מהר ולפני שמרגישים.

פורסם

הצמיגים עברו כ-12,000 ק"מ ולא עברו עדיין סבב גלגלים.

הצמיג שהתפנצ'ר הוא קדמי מימין.

 

1. אם אני מחליף רק צמיג אחד, האם גם אז לשים אותו על הסרן האחורי?

2. האם כדאי באותה הזדמנות לעשות סבב גלגלים? ואם כן אז באיזה אופן?

 

תודה

טויוטה יאריס סול 2007 :smilecolr

פורסם

האם כדאי לעשות רוטציה בין הצמיגים הקדמיים לאחוריים ?

 

לצערי הם כבר עברו 20K ומעולם לא הוחלפו האחד בשני.

 

מה אתם אומרים ?

 

*בנוסף , האם אצטרך איזון גלגלים במידה ואכן אבצע את הרוטציה ?

פורסם

לא, כיוון הפרונט לא נדרש לאחר החלפת הצמיגים קדמי עם אחורי.

בדרך כלל כן מומלץ לבצע איזון מחדש כיוון שלא ידוע מה קרה עם הצמיגים לאורך הזמן הזה ושלא יהיו רעידות לא צפויות כאשר האחוריים עוברים לקדימה וכו'.

 

סה"כ העלויות הן 80-100 שקלים לאיזון כל ארבעת הצמיגים + רוטציה, זה ממש זול.

פורסם

היום הייתי בפנצ'רייה אחת , הבחור שאל אותי שם למה אני רוצה להחליף בין הקדמיים לאחוריים ?

 

הסברתי לו שעברתי כבר 20K עם הצמיגים ושאני מעוניין לעשות רוטציה.

 

הוא סיבב את ההגה עד הסוף שמאלה , הסתכל על הצמיג במבט חפיף ואמר שיש בו עוד הרבה בשר ושאין צורך להחליף בין הגלגלים.

 

אני שוקל ללכת לפנצ'ריה אחרת כי לא הגיוני שאחרי 20K הצמיגים הקדמיים עדיין יהיו שווי ערך לאחוריים.


×
×
  • תוכן חדש...