Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3094 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ציטוט מספר הרכב של הספארק (2011) בעברית:

'כאשר השחיקה בגלגלים הקדמיים גדולה מן האחוריים, החלף את מיקומי הצמיגים קדמיים/אחוריים. ודא שכיוון הסיבוב של הגלגלים יהיה זהה למצב הקודם.'

 

כשאגיע הביתה אצרף צילום ואחפש את הציטוט המקביל בספר הרכב באנגלית.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

  • תגובות 240
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ציטוט מספר הרכב של הספארק (2011) בעברית:

'כאשר השחיקה בגלגלים הקדמיים גדולה מן האחוריים, החלף את מיקומי הצמיגים קדמיים/אחוריים. ודא שכיוון הסיבוב של הגלגלים יהיה זהה למצב הקודם.'

 

כשאגיע הביתה אצרף צילום ואחפש את הציטוט המקביל בספר הרכב באנגלית.

 

זה משהו אחר, וגם מוגדר לא בהתאם לספר המקורי.

כאן מדובר על רוטציה, שזו הדרך הכי נכונה לתחזק צמיגים...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

ועדיין, מורים להעביר את הצמיגים הפחות שחוקים לציר הקדמי.

אני מניח שצמיג חדש יהיה פחות שחוק ממשומש.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

פורסם
זה משהו אחר, וגם מוגדר לא בהתאם לספר המקורי.

כאן מדובר על רוטציה, שזו הדרך הכי נכונה לתחזק צמיגים...

 

נכון רוטציה שמשמעותה הרכבת האחוריים קדימה והקדמיים אחורה כי....

 

האחוריים בד"כ במצב טוב יותר מאשר הקדמיים.

 

ותפקיד הרוטציה שמירב הזמן הצמיגים הקדמיים יהיו טובים ולהגדלת המרחק שנעשה על ארבעת הצמיגים ואז החלפת כל הרביעיה.

 

אתמול דגמתי רכב בה הבעיה לא קיימת

 

מידות הצמיגים הקדמיים שונות ממידות הצמיגים האחוריים.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

תפקיד רוטציה זה לדאוג שמצב כל הצמיגים יהיה זהה, לא שהטובים יהיו מלפנים, אחרת היו ממליצים לעשות רוטציה רק במכוניות הנעה קדמית...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

האם אתה מסכים כי מצב הקדמיים גרוע יותר ממצב האחוריים בד"כ בטח שבהנעה קדמית שזה רוב כלי הרכב הנעים בכבישים כיום.?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

לדעתי האישית זה כנראה לא ממש משנה, כל זמן שהצמיגים תקינים, כי אובדן אחיזה במכונית מודרנית זה משהו שכבר כמעט לא קורה.

 

פספסתי את התגובה הזאת. REALLY? באמת אמרת את זה? במכונית מודרנית אין בלימות חירום? אין הפתעות בכביש שדורשות ממך מקסימום אחיזה כדי לחמוק מתאונה? אתה בטוח שזה לא החתול דרך לך על המקלדת או משהו?.. אחד המשפטים היותר מופרכים שנכתבו פה לדעתי.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

אחת התגובות הכי לא קשורות למה שנכתב שראיתי בחיי.

אם הבלימה היא בלימת חירום או לא, אין קשר לאחיזה.

 

כן, יש ה-רבה סיכוי לאובדן אחיזה, גם כי המכוניות הרבה יותר אוחזות וגם בגלל ה-ESP וה-ABS. וכן, יש הרבה פחות הפתעות בכביש שדורשות מקסימום אחיזה. המגבלה העיקרית היא לא היכולת של הרכב לתמרן, אלא היכולת של הנהג לבצע את הפעולה הנכונה כדי לחמוק מהתאונה.

 

בשביל להיות מסוגל להגיע למגבלה של הרכב במכונית מודרנית, צריך לעשות טעות ממש חמורה, שלא לאמר, לנהוג כמו אידיוט.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
המגבלה העיקרית היא לא היכולת של הרכב לתמרן, אלא היכולת של הנהג לבצע את הפעולה הנכונה כדי לחמוק מהתאונה.

 

אכן.

 

בשאר 99% מהזמן כשהחדשים מלפנים אתה מקבל יכולת שינוי כיוון ובלימה יותר טובה, וזה חשוב לא רק לנהיגה ספורטיבית, אלא גם סתם לבלימת חירום או התחמקות ממכשול, שזה הרבה יותר סביר שיקרה.

 

הנה מה שאתה מפספס: גם הצמיגים האחוריים נוטלים חלק, שלא לומר חלק מכריע, בפעולת שינוי הכיוון! אחרי שהצמיגים הקדמיים מגיבים והרכב מתחיל לסבסב לכיוון הפניה, לאן בדיוק פונים הגלגלים האחוריים? נכון, לתוך הפניה. לכן, גם הם מייצרים כוח פניה ובלעדיו המכונית לא היתה מסוגלת לפנות בשום צורה.

 

[video=youtube_share;dmX-wzKsKu4]

 

זה לא משנה אם הצמיגים הקדמיים יותר אוחזים - יכולת הפניה של הרכב מוגדרת על ידי החוליה החלשה ביותר בתהליך. לשפר את יכולת הפניה ניתן רק על ידי העלאת יכולת הפניה של כל ארבעת הגלגלים.

 

הבדלי האחיזה בין הסרנים משפיעים רק על הזווית שהמרכב מקבל. ככל שהגלגלים האחוריים אוחזים פחות - היא גדולה יותר. בתחילת הפניה זה מרגיש נהדר (ההגה "חד") אבל בהמשך הפניה זה מוביל לבעיות יציבות כי הרכב יותר "על הצד."

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אתה כותב הרבה מלל עם מעט מאד תכלס, עם כל הכבוד.

בתכלס עובדתית הצמיגים הקדמיים נושאים ברוב הנטל של בלימה והיגוי, וההוכחה הכי טובה לזה היא שהם נשחקים הרבה יותר מהר מהאחוריים, מכאן שכל אחד יעשה מה שנראה לו לנכון, באמת שאין טעם לחפור בזה יותר.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

רק משתף מניסיון שלי ושל גיסי:

גולף 2001 ו פאסאט 2002, בשניהם הוחלפו צמיגים קדמיים לחדשים, כמה ימים לאחר מכן איבדו שני הרכבים איבדו זנב.

 

הפאסאט - בתקופת השלג של לפני שלוש שנים (אם אני לא טועה). אמנם הכביש פונה משלג, אבל כנראה נשארה שכבת קרח.

הגולף - כביש רגיל ויבש, סיבוב חד שמאלה, מהירות 80 קמ"ש והרכב בסיבוב איבד את הזנב ונכנס להיגוי יתר עד להתנגשות במעקה של הנתיב הנגדי.

 

הגוף ניזוקה קלות, הפאסאט הלכה טוטאלוס, בנס גיסי לא יצא בנזק.

 

יתכן וזה צירוף מקרים, אבל עדיין לא מצליח להשתחרר מהתחושה שזה בגין החלפת הציר הקדמי.

פורסם

בסרן הקדמי יש שליטה באמצעות מערכת ההיגוי, פיצוץ חלילה, אפילו אובדן אחיזה בגלל צמיג שחוק עדיין מאפשרים שליטה מסוימת, מאחור זה אתה ואלוהים.


×
×
  • תוכן חדש...