Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3093 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כל כך הרבה מושקע בויכוחים על הנושא הזה.

בתאכל'ס צמיג שאינו מספק בטחון מלא לא ראוי להיות על המכונית.

וכל עוד כל הרביעיה במצב ראוי, הרי שמומלץ לעשות רוטציה בכדי שהשחיקה תתפזר בצורה כלכלית.

בעיקרון צמיג עם יותר בשר, עדיף שיהיה על הסרן שבו יש שחיקה גבוהה יותר.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

  • תגובות 240
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

אני בעל מקצוע אמיתי (דור שני של ניצולי שואה) ולא מישהו בכאילו בעל מקצוע ויכול לספר לכם שזה משהו דיי היסטורי והחשש הוא שצמיג ישן יותר עלול לקרוס בזמן נהיגה ואז קשה יותר להתשטלט על הרכב מאשר זה היה הצמיג הקדמי

קריסת צמיג זה משהו דיי נדיר היום ולכן ההמלצה של המומחים בנושא כבר אולי פחות רלוונטית אז תשימו את הצמיגים איפה שאתם רוצים

אני חושב שיתרון בקדימה לצמיג חדש זה שהוא עובר תהליך הרצה מהיר יותר מאשר היה מותקן מאחורה

אולי המלצה הכי טובה זה במידה ויש סוגים שונים של צמיג בין קדימה לאחור שימו את הצמיגים האיכוצתים והאחוזים יותר מקדימה

עריכה אחרונה על ידי Dan-idin
פורסם
זה לא שאני לא מסכים עם הדעה הכללית שלך - אבל אני לא יודע אם אני אוהב את הטיעון הזה.

זה קצת מזכיר לי את הסטטיסטיקאי ששם רגל אחת במים רותחים ורגל שניה במים קפואים ובממוצע הרגיש מאוד נעים.

 

מה לא בסדר בטיעון הזה ? ניקח רכב שהתחיל עם 4 צמיגים חדשים.

כעבור X ק"מ הקדמיים שחוקים וזקוקים להחלפה, האחוריים עדיין תקינים אבל קצת שחוקים. קונים שני חדשים ויש מכאן 2 אופציות :

אופציה א : לשים את החדשים מאחור ולהעביר את הישנים ששחוקים קצת קדימה -ואז יש לך שחוקים מלפנים שהכי זקוקים לאחיזה, גם ביום יום. בנוסף הם הולכים ונשחקים בקצב יותר גבוה מהאחוריים, מה שמחמיר את המצב עוד יותר.

אופציה ב : להרכיב את החדשים מלפנים - אתה מקבל את האחיזה בציר שאתה זקוק לה, בנוסף הם נשחקים יותר מהר מהאחוריים, נהגים אגרסיביים יותר מגיעים לשחיקה של פי 2 או 3 יותר מהירה בקדמיים. ואז אפשר להצליב קדימה/אחורה בערך במחצית החיים שלהם, ולקבל שוב קדמיים אוחזים, כשהם יישחקו - מחליפים רביעייה. זה מה שאני עושה במשך שנים וזה עובד מצויין.

 

אני בעל מקצוע אמיתי (דור שני של ניצולי שואה) ולא מישהו בכאילו בעל מקצוע ויכול לספר לכם שזה משהו דיי היסטורי והחשש הוא שצמיג ישן יותר עלול לקרוס בזמן נהיגה ואז קשה יותר להתשטלט על הרכב מאשר זה היה הצמיג הקדמי

קריסת צמיג זה משהו דיי נדיר היום ולכן ההמלצה של המומחים בנושא כבר אולי פחות רלוונטית אז תשימו את הצמיגים איפה שאתם רוצים

אני חושב שיתרון בקדימה לצמיג חדש זה שהוא עובר תהליך הרצה מהיר יותר מאשר היה מותקן מאחורה

אולי המלצה הכי טובה זה במידה ויש סוגים שונים של צמיג בין קדימה לאחור שימו את הצמיגים האיכוצתים והאחוזים יותר מקדימה

 

החשש הוא לא מקריסה של צמיג, אלא מכמה דברים - אובדן אחיזה עקב החלקה, ציפה על שכבת מים, פיצוץ צמיג וכו'.

הרצה זה שיקול זניח כי זה עניין של כמה עשרות ק"מ, אבל אם זה תומך בשיקול של חדשים מקדימה אז אני בעד :)

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

חשבתי שהתכוונת שהחדשים ישארו כל הזמן מקדימה, ואז בהתחלה הם יהיו פחות שחוקים מהאחוריים. לאחר זמן מה השחיקה תהיה שווה. ולאחר עוד זמן הם יהיו כבר יותר שחוקים מהאחוריים, ואז ב"ממוצע" השחיקה תהיה שווה לאחוריים. לכן גם הבאתי את הדוגמה עם הסטטיסטיקאי. אבל אם אתה מתכוון להצליב כמו שרשמת אז אין פה שום בעיה.

פורסם
מה לא בסדר בטיעון הזה ? ניקח רכב שהתחיל עם 4 צמיגים חדשים.

כעבור X ק"מ הקדמיים שחוקים וזקוקים להחלפה, האחוריים עדיין תקינים אבל קצת שחוקים. קונים שני חדשים ויש מכאן 2 אופציות :

אופציה א : לשים את החדשים מאחור ולהעביר את הישנים ששחוקים קצת קדימה -ואז יש לך שחוקים מלפנים שהכי זקוקים לאחיזה, גם ביום יום. בנוסף הם הולכים ונשחקים בקצב יותר גבוה מהאחוריים, מה שמחמיר את המצב עוד יותר.

אופציה ב : להרכיב את החדשים מלפנים - אתה מקבל את האחיזה בציר שאתה זקוק לה, בנוסף הם נשחקים יותר מהר מהאחוריים, נהגים אגרסיביים יותר מגיעים לשחיקה של פי 2 או 3 יותר מהירה בקדמיים. ואז אפשר להצליב קדימה/אחורה בערך במחצית החיים שלהם, ולקבל שוב קדמיים אוחזים, כשהם יישחקו - מחליפים רביעייה. זה מה שאני עושה במשך שנים וזה עובד מצויין.

 

 

 

החשש הוא לא מקריסה של צמיג, אלא מכמה דברים - אובדן אחיזה עקב החלקה, ציפה על שכבת מים, פיצוץ צמיג וכו'.

הרצה זה שיקול זניח כי זה עניין של כמה עשרות ק"מ, אבל אם זה תומך בשיקול של חדשים מקדימה אז אני בעד :)

 

קריסה זה פיצוץ של צמיג וזה החשש היחידי עליו מדברים בתחום המקצועי ולא הנדמה לי שאר המקרים של החלקה או ציפה אז כבר מדובר בצמיגים בלוייים שבטח יש להחליפם

פורסם
אין ספק, טיעונים מנצחים ! :) נשחקים פחות מהר ?? 'מרגישים' אותם יותר ? אתה אמיתי ? שיהיה לך לבריאות בכל מקרה.

 

 

למה לא אמיתי? החלפתי צמיגים חדשים ששמו לי מאחורה לקדימה והיותר ישנים חזרו לאחורה וההבדל בפניות מורגש מאוד.

פורסם
קריסה זה פיצוץ של צמיג וזה החשש היחידי עליו מדברים בתחום המקצועי ולא הנדמה לי שאר המקרים של החלקה או ציפה אז כבר מדובר בצמיגים בלוייים שבטח יש להחליפם

 

אחיזה של צמיג זה לא 0 או 1. יש לו ירידה הדרגתית באחיזה לאורך השימוש בו, עד לנקודה שהוא נחשב בלתי שמיש. וגם הנקודה הזאת היא לא אבסולוטית תמיד.

אז יש מצב שיש לך זוג צמיגים חדש, וזוג שחוק אבל עדיין נחשב תקין, וכאן הדילמה וכל הדיונים בנושא. אלה שאתה קורא להם 'נדמה לי' או 'לא מקצועיים'. לא מדובר רק על פורומים מקומיים, זה נושא שמעורר הרבה מאד ויכוחים בכל העולם, גם בין 'אנשי מקצוע'.

ובכלל מה זה בעל מקצוע ? רוב הצמיגאים שנתקלתי בהם והם 'בעלי מקצוע' של 20-30 שנה בתחום, הם מאד מקצועיים בתיקון, פירוק והרכבת צמיגים, אבל אין להם שמץ של מושג במושגים של אחיזה ואיכויות שונות של צמיגים, והתנהגות של רכב בתנאים שונים. הם בעיקר מדקלמים סיסמאות ומיתוסים שעוברים בירושה באין 'אנשי המקצוע', לפעמים זה ממש מביך לשמוע את השטויות שהם מדברים.

בעל מקצוע שאני מעריך את דעתו בנושא של צמיגים יהיה דווקא מתחום הנהיגה ולא מהתחום הטכני. מי שעורך ניסויים בשטח ומסוגל להגיע עם הרכב למגבלות ולזהות הבדלים בין צמיגים שונים בתנאים שונים, זה בעל מקצוע, ולא זה שמחליף את הצמיגים בפועל.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

טעות נפוצה. נהג מקצועי יודע לקחת את הרכב למגבלות ולאבחן הבדלים בין צמיגים טובים לפחות טובים. הוא יודע לעשות את זה במצבים מבוקרים ותחת שליטה.

הנהג הממוצע, הלא מקצועי, לא מגיע למגבלות הרכב ביום יום. אבל כשהוא יגיע למצב חירום, למשל בלימת חירום, או תמרון התחמקות, או סתם סיבוב שהוא לא העריך נכון את המהירות שלו - ברגע הזה הוא ירצה שיהיה לו את הצמיג עם האחיזה הטובה ביותר, שאותו הוא יבחר לפי ההמלצה של הנהג המקצועי יותר.

משגע אותי שאנשים באים לקנות צמיגים וקונים את הזול ביותר 'כי הם לא נוסעים מהר ולא משתוללים, אז לא צריך יותר מזה'.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

היום בשעה טובה החלפתי את זוג הצמיגים הקדמיים ברכבי, יונדאי I30.

החלפתי רק 2 צמיגים כי האחוריים אמנם לא חדשים (משהו כמו 3 שנים, סיניים) אך עדיין במצב טוב מאוד ואילו הקדמיים כבר היו יבשים ושחוקים. עד כמה שידוע לי בד"כ במקרה כזה את 2 הצמיגים הישנים מאחורה מזיזים לסרן שמקדימה ואילו את החדשים שמים על הסרן האחורי אך הצמיגאי טען שאם אני אשים את הצמיגים החדשים מאחורה והוא יעביר את הישנים קדימה אני ארגיש רעידות בהגה ולכן מוטב להשאיר את הישנים מאחורה ופשוט להחליף רק את זוג הצמיגים הקדמיים הישנים בחדשים.

האם זה נכון?

דבר נוסף, לפני שהוא הרכיב את הצמיגים הוא הראה לי את תאריך היצור המוטבע על הצמיג - 1514 (שבוע 15 בשנת 2014) אך לאחר ההתקנה כשחזרתי הבייתה לא מצאתי את התאריך על הצמיגים ואני חושש כי הצמיגאי הרכיב אותם הפוך והתאריך נמצא בדופן הפנימי ולא החיצוני.

האם חששותי מוצדקות ועליי לחזור אליו לגבי 2 הבעיות שציינתי?

הזוג החדש שרכשתי הם גם סיניים, OVATION, אני יודע שהם לא הכי הכי אבל במגבלת התקציב שלי זה כרגע מה שרכשתי.

פורסם

יש בפורום מספיק שרשורים שדנים אם להתקין את הצמיגים החדשים מקדימה או מאחור. אף אחד מהם למיטב זכרוני נוגע לרעידות.

בצע חיפוש והחלט מה עדיף עבורך בענין זה.

 

אם הצמיגים האחוריים תקינים והחישוקים מאוזנים אין סיבה שיהיו לך רעידות אם תתקין את הזוג הישן מקדימה.

 

את רוב הצמיגים אין זה משנה אם תתקין כך או אחרת.

אם בכל זאת הצמיג דורש התקנה בכיוון מסויים, אחת או שתי הדפנות יסומנו ע"י חץ שמסמל את כיוון הגלגול או את הכיתוב Outside/Inside.

פורסם (נערך)

בדופן החיצוני לא ראיתי חץ או כיתוב של פנים/חוץ, רק תאריך הייצור מופיע על הדופן הפנימית ולא על החיצונית, זה ההבדל היחידי ששמתי לב אליו.

יש איזשהו דרך שניתן לדעת ע"פ דגם הצמיג אם הוא דו כיווני או חד כיווני בוודאות?

הדגם הוא Ovation eco vision vi-682.

עריכה אחרונה על ידי ronaldo17
שגיאת כתיב
פורסם (נערך)

מהתמונות ברשת נראה שמדובר בצמיג סימטרי לחלוטין. כך שאתה יכול הסיר דאגה מליבך בענין זה.

 

ובשביל להבין את ההבדלים בין הסוליות השונות:

http://www.rtecshop.com/shop/wheel-and-tyre-info/tyre-tread-patterns.html

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

רב תודות.

לגבי עניין החלפת האחוריים בקדמיים אני רואה שהדעות ברשת חלוקות אך נוטות לכיוון התקנת החדשים מאחורה.

האם עלי לחזור לצמיגיה ולהתעקש על החלפת החדשים שמקידמה באחוריים? עד כמה העניין משמעותי?

האם ניתן לעשות זאת בכוחות עצמי ע"י החלפת הצמיג עם כל מכלול הג'אנט בין הקדמי והאחורי בכל צד או שאין להחליף בסדר של הג'אנטים וצריך לפרק את הצמיגים מהג'אנט?


×
×
  • תוכן חדש...