Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3092 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
נשמח אם תמצא לנו קישור לזה.

תודה מראש.

 

גם לי זכור שראיתי פעם את הפרק המדובר.

לפני 6 שנים בערך.

אכן בפיצוץ הצמיג הקדמי תוך כדי פניה היה תת היגוי קל.

ובפיצוץ האחורי היה היגוי יתר חריף.

 

דווקא אני זוכר שהפניה הייתה במהירות גבוהה יחסית לביצוע פניה.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

  • תגובות 240
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לקח לי כמה דקות חיפוש במעמקי הפורום, עד שמצאתי סרטון ישן של MICHELIN.

אצלם אין חילוקי דעות - צמיגים חדשים מרכיבים מאחור.

http://www.michelinman.com/tires-101/buying-tires/how-to-choose/mixing-tires.page

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

יפה, אבל עדיין אפשר להתווכח על זה. היתרון לכאורה של החדשים מאחור הוא במצב שיש שכבת מים עבה על הכביש.

במדינה 'קייצית' כמו שלנו רובו המוחלט של הזמן אתה לא נתקל במצב הזה. או שהכביש יבש לגמרי, או שהוא רטוב אבל

לא מוצף. בכל מצב כזה (כשאין שכבה עבה של מים), אתה רוצה יותר אחיזה מקדימה, להיגוי, תאוצה ובלימה.

אז למרות ההמלצה הכללית - אני עדיין אמשיך לשים את החדשים מלפנים. כל אחד יחליט לעצמו מה עדיף לו.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

פשוט ולעניין, חדשים מקדימה=הגה חד יותר שיגרום גם להיגוי יתר.

חדשים מאחור=הגה חלש יותר שיגרום תת היגוי.

 

לדעתי עדיף לשים רביעייה ולגמור סיפור, ככה בכל מצב הרכב יתנהג באופן אידיאלי, לא יתר ולא תת.

פורסם

לא מסכים איתך בכלל וזה ממש לא פשוט ולעניין.

 

קודם כל - מרבית הרכבים אם לא כולם, מכויילים מבחינת השילדה לתת היגוי. היגוי יתר זה משהו חריג יחסית לנהג הממוצע.

גם אם הקדמיים יהיו בעלי אחיזה קצת יותר גבוהה זה עדיין לא יבטל את הנטיה של הרכב לתת היגוי.

בנוסף כמו שכבר אמרתי - ESP די מבטל את העניין הזה ממילא.

מעבר לזה ההנחה היא שהאחוריים הם עדיין במצב תקין, רק עם קצת פחות בשר מהקדמיים. זה לא שאתה נוסע עם צמיגי לינג לונג מאחורה ומישלין מקדימה, בגשם. זה מצב לא מומלץ באמת.

 

לשים רביעייה כמובן שזה הכי טוב - בעולם מושלם. אבל גם אחרי ששמת רביעיה ועבר זמן, הקדמיים יישחקו יותר מהאחוריים.

אז שוב תחליף רביעייה ? לא, תחליף את הקדמיים, ואז נשאלת השאלה איפה לשים את החדשים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

לא יודע, אני יודע שאני מושך עם צמיגים טובים 3-4 שנים, מגיע החורף ומחליף רבעייה קומפלט.

 

אם מגיע מצב שהאחיזה על הפנים, אז באמת צריך לעשות משהו עם זה.

אבל שוב, לנהג הממוצע והרגוע, זה שלא משתגע עם הרכב, גם רבעייה בת 4 לא צריך להפריע לו, הוא לא מגיע לחצי מהמגבלות בנסיעה מנהלתית.

פורסם

אז אם אתה לא יודע אל תצא בקביעות נחרצות..

 

גם הנהג הרגוע שלא מגיע למגבלות ביום יום -

נתקל במצבים לא צפויים שבהם הוא מגיע לקצה היכולת של הצמיג, ובמקרים האלה צמיג טוב יכול לעשות את ההבדל בין תאונה לכמעט תאונה או לתאונה קלה בהרבה.

אחרת היינו ממליצים לכל נהג ׳רגוע׳ לשים צמיגי לינג לונג.. למה לשלם יותר אם אתה לא מנצל את היכולת?

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

  • 11 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

שלום לכולם,

אשתי נוסעת על קורולה 2010 שקנינו מליסינג לפני שנה. קנינו את הרכב עם 68,000 ק"מ ובאותה עת הצמיגים האחוריים היו מקוריים ודי גמורים והקדמיים היו מאמצע 2011 ובמצב סביר. חברת הליסינג החליפה לנו את הצמיגים האחוריים בחדשים מדגם עלום והמשכנו עם הקדמיים אאז"נ הנקוק עד לאחרונה. השבוע הגעתי לפנצ'ריה בגלל פנצ'ר באחד הקדמיים והאוטו כבר עם 96,000 על השעון ושם שכנעו אותי ששני הקדמיים כבר גמורים והחלפתי אותם בחדשים. לא חסכתי וקניתי פירלי במטרה שיהיה צמיג אוחז ביבש ורטוב והכי חשוב שקט, כי אני מתעצבן מרעש צמיגים מוגזם במהירויות בינעירוניות.

הפנצ'ר מאכר הציע לי להעביר את האחוריים קדימה (כולל איזון חינם) ולשים את החדשים מאחור. אני התנגדתי כי הצמיגים הקדמיים הם אלו שנושאים בעומסים הגדולים יותר - גם צריכים להעביר את כח המנוע לכביש בהאצה וגם בבלימה משקל הרכב עובר קדימה והקדמיים צריכים להתאמץ יותר.

ממה שאני זוכר זו המלצה קבועה של צמיגיות- לשים את החדשים מאחור, כי זה יותר בטיחותי. אז נכון מצד אחד שאם יתפוצץ צמיג בכביש 6 עדיף שזה יהיה הקדמי אבל למה שיתפוצץ לי צמיג סתם כך? ומצד שני ביום יום הרבה יותר בטיחותי להנות ממרחקי בלימה קצרים יותר בזכות הצמיגים האיכותיים מלפנים.

 

מה אתם אומרים- מי צודק?

It's life, Jim, but not as we know it

פורסם

קרה לי בעבר שהחלפתי זוג צמיגים ושמתי את החדשים מאחור, אחרי חודש ניהיה לי פנצ'ר דווקא בצמיג החדש (גיליתי את זה ממש בתחילת הנסיעה)

 

פורסם

טוב, ראיתי את הסרטים של האמריקאים

http://youtu.be/__0DL8dE3Eo

אז כן, כשהכביש מוצף במים חובה צמיגים חדשים מאחור.

בפעם הבאה שאני לוקח את האוטו לסלובקיה אני אזכור את זה.

 

ובארצנו עד הפעם הבאה שהכביש יהיה מוצף במים הצמיגים כבר יעשו 8000 ק"מ והקדמיים נשחקים מהר יותר

 

קראתי את הדיונים הקודמים

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?51907

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?112355

 

הטיעון של צמיג שמתפוצץ סתם כך באמצע נסיעה לא שכנע אותי כי זה לא דבר שקורה.

 

בסופו של דבר אני מעדיף בקיץ צמיגים חדשים מלפנים.

It's life, Jim, but not as we know it


×
×
  • תוכן חדש...