Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3094 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תודה לכולם. אכן אתקין את החדשים מאחור. גם השניים האחרים די חדשים ובמצב טוב.

יונדאי i30cw אוט' 2011

רנו קליאו ידנית 2012

  • 8 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 240
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אז את הצמיגים החדשים והטובים שקניתי העובד שם לי מקדימה כי הוא אמר שככה נהוג, ואת הקצת פחות טובים אך גם חדשים מחברה שנחשבת פחות טובה הוא שם לי מאחורה.

 

מדובר ברכב מאזדה 3

 

עכשיו יצא לי לקרוא ולשמוע מאנשים וכולם אומרים שעדיף את הטובים יותר/החדשים יותר לשים מאחור....

 

האם זה נכון?

 

אם כך,למה הפנצ'ר מאכר החליט להתנדב ולהחליף ולשים את הטובים יותר מקדימה....

כנראה שטעה?

 

אשמח לשמוע את דעתכם על כך.

פורסם

יש דעות לכאן ולכן.

 

לדעתי - הטובים מאחור.

בסרן הקדמי יש הגה אשר איתו ניתן לתת תיקון לסטייה בעת איבוד אוויר.

 

בכל מקרה - כל ה 4 צריכים להיות במצב מעולה.

ופעם בשנה אני מחליף קדמיים עם אחוריים.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

תודה.

 

אם הדעות חלקות אז כנראה שלא אוכל לדרוש מהמקום להחליף לי בין הקדמיים לאחוריים....מה גם שמישהו בדיונים קודמים אמר שכתוב לו בספר רכב שדווקא את הטובים יותר מקדימה..

 

בסך הכל כל 4 הצמיגים שיש לי ברכב הם במצב טוב וחדשים, פשוט מוזר היה לי לשמוע שלפי התקנות ובקורס נהיגה אומרים שאת הטובים יותר מאחורה. והפנצ,ר מאכר כביכול התנדב לשים לי את ה"טובים יותר" מקדימה.

פורסם
יש דעות לכאן ולכן.

 

לדעתי - הטובים מאחור.

בסרן הקדמי יש הגה אשר איתו ניתן לתת תיקון לסטייה בעת איבוד אוויר.

 

בכל מקרה - כל ה 4 צריכים להיות במצב מעולה.

ופעם בשנה אני מחליף קדמיים עם אחוריים.

 

+1

נכון לגמרי.

פורסם

-1 גדול. אני חושב דווקא שצריך להתקין את החדשים מקדימה. אני מעתיק לכאן תגובה שלי מלפני כמה שבועות בנושא :

 

פיצוץ צמיג בפתאומיות זה ארוע מאד מאד נדיר. יחד עם זאת גם זה קרה לי פעם, בנסיעה די מהירה (בין 70 ל-100),

ולא הייתה שום דרמה, שמעתי רעש ורעידות, אפילו לא זכורה לי משיכה של ההגה באופן מוגזם. עצרתי בצד לאט וזהו.

מסתבר שדווקא פיצוץ צמיג קדמי הוא בעל פונטציאל גדול יותר לאיבוד שליטה, כיוון שההיגוי נפגע, ולא תמיד יודעים להגיב לזה

מספיק מהר. כשצמיג אחורי מתפוצץ הוא עדיין נוסע ישר, ועדיין יש לך הגה מתפקד רגיל. הנה סרטון בנושא :

 

 

והנה אחד שהתפוצצו לו שני צמיגים אחורים ב-220 מייל לשעה (!) :

 

 

וזה מה שקורה כשצמיג קדמי מתפוצץ :

 

 

מצד שני - אחיזה מלפנים מאד חשובה ביום יום - כל עבודת ההיגוי והבלימה מוטלת על הקדמיים. במקרה חירום כשאתה

צריך לבלום חזק או להתחמק, או שניהם בו זמנית - אתה רוצה את כל רזרבות האחיזה האפשריות מקדימה.

עוד טיעון בעד - הקדמיים נשחקים יותר מהר מהאחוריים, וכך, אם שמים את החדשים תמיד מקדימה, השחיקה יותר מאוזנת

בין כל הארבעה, ואז מחליפים רביעיה ביחד, במקום להשאר עם צמיגים יבשים וישנים מאחורה (שיש להם בשר).

הרבה אומרים שאובדן אחיזה מאחור קשה לשליטה לעומת אובדן אחיזה מלפנים (תת היגוי/היגוי יתר), זה נכון בגדול,

אבל ברכבים עם ESP הטיעון הזה כבר לא רלוונטי.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

אתה מתייחס למקרה בו יש פיצוץ מאחור בנסיעה בקו ישר.

לטענתך, ממילא הצמיגים ממשיכים ישר.

 

ומה קורה בסיבוב, כאשר דווקא צמיג חיצוני אחורי מאבד את האפקטיביות שלו...?

 

 

(מבחינתי, דיון תאורטי - תמיד רביעה טריה ושחיקה מאוזנת)

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

תודה לכולכם על התשובות.

 

נכון שהדעות חלוקות אבל עדיין מוזר שהן חלוקות, כי....

 

מצד אחד מישהו אמר שרשום בספר רכב שעדיף טובים יותר לשים מקדימה,את השחוקים יותר מאחורה (עוד לא בדקתי אם רשום אצלי בספר)

 

מצד שני במשרד התחבורה ובשאלות של קורסי נהיגה התשובה הנכונה היא - לשים מאחורה את הטובים....

פורסם

כשהייתי בחו"ל באיזה מוסך העלו שם בדיוק את אותו הדיון בין כל העובדים (היות ולא ידעתי מה לעשות ושאלתי כל אחד)

 

 

8\10 מהעובדים אמרו "את הגלגלים הטובים יותר שמים מקדימה (במקרה ויש לך במוו אז מאחורה היות והרכב הנעה אחורית)

 

 

יוצא מצב שעדיף לשים את הגלגלים הטובים יותר בצד שמניע את הרכב (היות והוא זה ש"נשחק" מהר יותר)

פורסם

קודם כל משרד התחבורה והקורסים לנהיגה מתקדמת זה המקור הכי פחות מקצועי לדברים האלה. אין להם הרבה מושג, בהרבה דברים אחרים.

 

הטיעון לגבי פיצוץ צמיג אחורי הוא רק אחד מהטיעונים ואחד הפחות חשובים לדעתי.

פיצוץ צמיג ברמה שהוא מאבד את כל האויר בשניה זה ארוע באמת חריג ונדיר, שאפילו לא שווה התייחסות סטטיסטית.

מעבר לזה שאם זה כבר קורה, זה לרוב בגלל צמיג עם פגם בייצור (למשל הפרדות הסוליה מהדופן כמו שקרה למישהו כאן לא מזמן),

או כתוצאה מחפץ זר. שתי הסיבות האלה לא ממש מבדילות בין צמיג טרי לצמיג ישן.

כדי שצמיג יתפוצץ סתם כי הוא ישן, הוא צריך להיות במצב ממש ממש קשה וסופני, וממילא לא אמורים להגיע למצב כזה, בשום ציר.

 

הטיעון היותר חשוב הוא העובדה שהסרן הקדמי אחראי על ההיגוי, התאוצה והבלימה, ואת זה אתה צריך ברוב הזמן שאתה נוהג, ובטח בשעת

חירום, בתמרון התחמקות או בלימת פתע.

 

ESP מבטל את הטיעון שקשה יותר להשתלט על החלקה של הסרן האחורי לעומת החלקה של הסרן הקדמי.

 

לגבי שחיקה אחידה - מאחר והקדמיים נשחקים יותר מהאחוריים, הדרך הנכונה היא לשים את החדשים מקדימה, ואז הם מתקרבים לשחיקה של האחוריים, ואם מצליבים קדימה/אחורה במחצית החיים, אז מגיעים לשחיקה אחידה בכולם, ואז החלפה של כל הארבעה.

ככה אני נוהג כבר שנים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

האמת שתמיד חשבתי שאת הצמיגים שהטובים צריכים לשים מקדימה מהסיבות שכבר אמרו פה, אפילו שהסבירו לי למה הוא צריך להיות מאחור, גם את הסיבות לכך אמרו פה

עד שראיתי ניסוי כזה בתוכנית ישנה של fifth gear

נהג מיקצועי שמפוצצים לו צמיג בסיבוב, אם אני זוכר נכון המהירות שלו לא היתה גבוהה בכלל, בפיצוץ צמיג קידמי לא היו דרמות, בפיצוץ צמיג אחורי נהג הרכב עיבד שליטה על הרכב, מאז אני דואג שהצמיגים החדשים יהיו מאחורה

 

כמובן שכל הצמיגים ברכב תקינים שזה הכי חשוב

פורסם
האמת שתמיד חשבתי שאת הצמיגים שהטובים צריכים לשים מקדימה מהסיבות שכבר אמרו פה, אפילו שהסבירו לי למה הוא צריך להיות מאחור, גם את הסיבות לכך אמרו פה

עד שראיתי ניסוי כזה בתוכנית ישנה של fifth gear

נהג מיקצועי שמפוצצים לו צמיג בסיבוב, אם אני זוכר נכון המהירות שלו לא היתה גבוהה בכלל, בפיצוץ צמיג קידמי לא היו דרמות, בפיצוץ צמיג אחורי נהג הרכב עיבד שליטה על הרכב, מאז אני דואג שהצמיגים החדשים יהיו מאחורה

 

כמובן שכל הצמיגים ברכב תקינים שזה הכי חשוב

 

 

נשמח אם תמצא לנו קישור לזה.

תודה מראש.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

חיפשתי שרשמתי את ההודעה אבל לא מצאתי, זה היה בפרק די ישן (אני חושב של fifth gear)

 

העניין שזה לא ממש משנה את הדעות של רוב האנשים כי סבירות של צמיג תקין בלחץ אויר תקין להיתפוצץ היא מאוד נמוכה

 

הבעיה היא בנסיעה רגילה, איפה יותר בטוח לנהג שתהיה אחיזה טובה יותר? לפי דעתי בסיבוב יותר בטוח שיש אחיזה עדיפה מאחורה (עם כמה שהיגוי יתר זה כיף) כי יותר קל לצאת ממצב של תת היגוי, בבלימה עדיפות לאחיזה מקדימה

 

אני אישית דואג שיהיו ברכבים שלי 4 צמיגים תקינים, מחברה טובה ובלחץ אויר נכון


×
×
  • תוכן חדש...