Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3093 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
טוב, ראיתי את הסרטים של האמריקאים

http://youtu.be/__0DL8dE3Eo

 

א- למדתי משהו

ב- בישראל אין לנו כל כך בעיה של כביש רטוב (ובימי גשם הספורים שיש, אפשר לנסוע לאט)

ג- לפני הרבה שנים ראיתי כתבה על ניסיונות עם 4 צמיגים חדשים / 2 חדשים קדימה ו-2 ישנים אחורה / 2 חדשים אחורה ו-2 ישנים קדימה

בניסוי מדדו מרחקי בלימה (לא היה ABS):

2 חדשים קדימה היה כמעת אותו דבר כמו 4 חדשים.

2 ישנים קדימה: מרחק בלימה יתארך בהרבה.

  • תגובות 240
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
קרה לי בעבר שהחלפתי זוג צמיגים ושמתי את החדשים מאחור, אחרי חודש ניהיה לי פנצ'ר דווקא בצמיג החדש (גיליתי את זה ממש בתחילת הנסיעה)

 

ואיך זה קשור בבקשה (חוץ ממקריות) ?

alfa 156 2.5.

פורסם

שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה - אבל אם בשביל איזשהו מקרה איזוטרי של פיצוץ צמיג קטסטרופאלי אתם מקריבים באופן שוטף את יכולות הניהוג והבלימה של הרכב אתם - ואני אגיד את זה בעדינות - לא חכמים. מעבר לזה, אל תתרשמו מהוליווד: גם פיצוץ של גלגל אחורי באיילון לא יגרום לרכב להתהפך או להשתולל כמו שרואים בסרטים כיון שהאחוריים יעקבו אחרי הקדמיים.

 

בקיצור, החדשים/טובים מקדימה.

פורסם

כל היצרנים, וגם מדריך מקצועי שנכתב בארץ, ממליצים להקצות את הצמיגים החדשים יותר מאחור. מי שטוען אחרת אלה "מומחים מטעם עצמם" בלבד.

 

סיבה נוספת שעלתה בשרשורים קודמים היא: נטייה להיגוי יתר, כאשר הצמיגים מאחור פחות אוחזים.

 

כל זאת כמובן בהנחה שהציג מלפנים ראוי לנסיעה (יצרן מוכר, מספיק טרי ולא שחוק).

פורסם
שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה - אבל אם בשביל איזשהו מקרה איזוטרי של פיצוץ צמיג קטסטרופאלי אתם מקריבים באופן שוטף את יכולות הניהוג והבלימה של הרכב אתם - ואני אגיד את זה בעדינות - לא חכמים. מעבר לזה, אל תתרשמו מהוליווד: גם פיצוץ של גלגל אחורי באיילון לא יגרום לרכב להתהפך או להשתולל כמו שרואים בסרטים כיון שהאחוריים יעקבו אחרי הקדמיים.

 

בקיצור, החדשים/טובים מקדימה.

 

אני אישית נתקלתי במקרים בו הצמיג האחורי התפוצץ והרכב אבד שליטה והתהפך .

הוסבר פה בצורה ברורה היכן להרכיב את הצמיגים החדשים .

פורסם
החדשים תמיד מקדימה: הצמיגים הקדמיים נושאים ברוב העומס (תאוצה/בלימה) והם אלו שצריכים להיות הטובים יותר.

 

חד משמעית לא נכון.

בבלימה המשקל של הרכב עובר קדימה והחלק האחורי ניהיה יותר קליל, ולכן צריך אחיזה טובה יותר מאחור.

בתאוצה המשקל של הרכב עובר אחורה.

הרבה יותר קל להשתלט על תת היגוי מאשר על היגוי יתר.

צמיגים חדשים רק מאחור!

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

צמיגים חדשים רק מאחור. נבדק מחקרית שבמקרה של תקר באחד הגלגלים הקידמיים ניתן לנבא לאן יסטה הרכב בעוד שתקר באחורי ההתנהגות תלויה בהרבה מאוד גורמים ולכן נחשבת כאקראית. ע"מ שלא תהיה התנהגות אקראית אלא צפויה ונשלטת - צמיגים חדשים רק מאחור.

פורסם
מומחים מטעם עצמם... נו, שויין.

יצא שבשרשור הזה אתה הנציג כמעט היחיד של הדיעה הלא מקצועית.

אני לא התכוונתי להעליב, לא אותך ולא אף אחד שמחליט לצאת נגד המלצות יצרן, רק לציין שבמהלך הדיונים שנערכו בנושא (יותר מאחד, ויש קישורים למעלה) הדיעה שלך ושל שותפים להמלצה, לא מגובה ע"י גוף מוכר.

אני מבין את הטענות (היגוי, בלימה, הנעה) רק לא מסכים איתן, מהסיבות שמניתי, ובשל נטייה להסתמך על גופים מקצועיים שבדקו את הנושא.

וכפי שרשמתי, ההמלצות הן לא רק לאירופא/ארץ גשומה או מושלמת, ההמלצה מופיעה גם בהנחיות מקצועיות של ענף הצמיגים, ספציפית אני מדבר על חוברת מחייבת מקצועית שהתרשמתי שהושקעה מחשבה רבה בהוצאתה.

ניתנת לעיון באינטרנט תחת השם "הצמיג והטיפול בו".

פורסם (נערך)

יודע מה, בוא נסכם את זה ככה: כל עוד תשמרו על צמיגים מתוצרת מוכרת ותקינים, שימו את החדשים איפה שאתם רוצים. בתקופה שהדרכתי במסלולים בדקתי את הנושא לא מעט, ואפילו היה לי לא מעט חומר בנושא, וההמלצה שלי לאור מה שלמדתי וקראתי היתה חד משמעית.

 

ועכשיו שכל אחד יעשה כרצונו.

 

ועוד משהו: רק בשביל השעשוע גיגלתי עכשיו קצת בנושא. רוב המאמרים שמצאתי - ואני מודה שזה לא היה חפירה מעבר לשני העמודים הראשונים בגוגל - הסתכמה בציטוט הבא:

 

While the explanation requires an understanding of hydroplaning, it also applies to a loss of traction caused by snow or ice

 

כל אלו שדיברו על כך שצריך לשים את הצמיגים הטובים מאחור דיברו על Hydroplaning ועל תנאים רטובים, ובתנאים כאלו, אגב, אין לי ויכוח עם זה שרצוי לשים את החדשים מאחור (כמובן בתנאי שהקדמיים לא גמורים לגמרי). הטענה שלי היא שהתנאים בארץ שונים מהותית מהתנאים באירופה וארה"ב, ולכן להסתמך על מחקרים/כתבות/המלצות משם עלול להוביל לתוצאות לא מאוד מדוייקות כיון שבישראל הכבישים יבשים 90% מהזמן.

 

ואני אחזור למסקנה הראשונית שלי: כל עוד הצמיגים שלכם טובים ותקינים, שימו אותם היכן שאתם רוצים.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
פורסם

+1 לFAZER, ההמלצות ה'חד משמעיות' האלה לא לוקחות בחשבון ESP.

במקרה של היגוי יתר ESP ידאג לתקן את הסטייה לבד.

שום דבר לא יעזור לך לבלום או לקחת פניה אם אין לך מספיק אחיזה. וכן - למטרות בלימה והיגוי צריך את הצמיג הכי טוב מלפנים.

טיעון נוסף בעד לשים מלפנים - שחיקה יותר אחידה. הצמיגים הקדמיים, בהיותם אלה שנושאים בעומס נשחקים פי כמה יותר מהר מהאחוריים.

לכן אם נשים חדשים מלפנים וישנים מאחור עם הזמן הם יגיעו לרמת שחיקה דומה.

אם נשים חדשים מאחור הם יישארו חדשים יחסית בעוד הקדמיים הולכים ונשחקים יותר ויותר. יוצא שבסה"כ ניסע יותר זמן עם צמיגים שחוקים

עד ההחלפה.

ייתכן שבמדינות קרות וגשומות יותר אפשר למצוא קצת יותר היגיון בלשים מאחור, אבל עדיין - לא מובהק ולא חד משמעי לדעתי.

 

המקרים האזוטריים של פיצוץ בגלגל האחורי ואובדן שליטה - לא רלוונטים כמעט סטטיסטית, לי התפוצץ צמיג אחורי ב-100 קמ"ש ולא קרה כלום,

עצרתי בצד בצורה רגועה. דווקא פיצוץ בצמיג קדמי יגרום לסטייה של ההגה כי הציר חופשי, ועד שהנהג הלא מיומן ייצא מההלם, יבין מה קורה וישתלט עליו -

זה עלול להיות מאוחר מדי, וגם לא תמיד פשוט לנהג המיומן.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

פעם אחת ב-20 שנה של נהיגה זה נפוץ ? תשווה את זה לכמות בלימות החירום והכמעט תאונות שהתחמקתי מהן בזכות יכולת שינוי כיוון טובה -

מה מנצח ?

ושוב, גם כשהתפוצץ צמיג - שום דרמה לא קרתה. קצת רעש ורעידות מאחורה וזהו.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

עברתי שוב על חלק מהשרשורים הקודמים, וגם על החוברת "הצמיג והטיפול בו", בעיקר על הקרדיטים.

ואני מעוניין לנסח מחדש את הודעתי, כדי שלא ישתמע זלזול שעלול היה להשתמע מהאופן שבו נכתבה:

אני לא פוסל את דעתכם ואני לא פוסל את הדיון. הדיון הוא מבורך (למרות שהתקיים בעבר, השתנו דברים, למשל כיום ESP חובה ונפוץ הרבה יותר מבעבר). בשביל זה בדיוק קיים הפורום!

אלא שמהצצה מחודשת בחוברת (שנכתבה בארץ, במיוחד לאזורנו הצחיח) עולה שהחוברת נכתבה על ידי לא מעט מומחים. הרצון בחוברת אמור להיות מקסימום בטיחות, אני מניח שגם בשרשור הזה, זה לא שרשור המלצה לדריפטים!

ומה גם שלפי הידוע לי, החוברת היא מקצועית ומחייבת את בעלי המקצוע (צמיגאים) בארץ לנהוג לפי ההנחיות בה.

 

ובקיצור: הדעה שלכם מנומקת, אבל זוהי דעתכם בלבד, והיא אף לא נתמכת על ידי גורם מקצועי אחד, ותקנו אותי אם אני טועה!

פורסם

תסלח לי מאד אבל סביר להניח שכמו רוב הדברים שנעשים בארץ גם החוברת הזאת נעשתה בצורה לא מקצועית, פשוט מחוסר ידע והסתמכות על מקורות לא מעודכנים. ׳מומחים׳ גם טוענים שמצלמות מהירות יורידו את מספר תאונות הדרכים ב40 אחוז, אז זה נכון כי הם ׳מומחים׳?

תנסה לשאול מומחי נהיגה כמו מדריכי נהיגה מתקדמת וכו׳, לא בדקתי אבל אני מהמר שהם יתמכו בדעתי.

מיותר לציין שרמת המקצועיות של הצמיגאי המצוי שווה לקליפת השום, אין להם מושג בפיזיקה ודינמיקה של רכב, הם יודעים לפרק להחליף לאזן ולהרכיב.

הם גם ממש לא יודעים להבדיל בין צמיג טוב לפחות טוב, מתבססים על סיפורי עמים (רובם, יש בודדים שיודעים).

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008


×
×
  • תוכן חדש...