Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3092 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוא נעמיד דברים על דיוקים: כאשר הצמיגים האחוריים שחוקים\ישנים יותר - קיים סיכוי גדול שהם יתחילו להחליק (תלוי בפעולות הנהג) ויגרמו לאבדן שליטה.

 

לעומת זאת, כאשר הצמיגים הקדמיים שחוקים או ישנים, הסיכוי הזה קטן ומתחלף בנטיה של חרטום הרכב להחליק החוצה מהסיבוב, ובמצב זה השליטה ברכב פשוטה יותר כיון שחשים זאת בהגה ומתקנים זאת באופן טבעי על ידי בלימה. החסרון של השיטה הזאת הוא שהיא מפחיתה מאוד את כוח העצירה של הרכב, שמקורו בעיקר בגלגלים הקדמיים. כמו כן, הדבר נכון רק לרכב פרטי כאשר לרכב מרובה סרנים (משאיות בעיקר) קיימת הנחיה להרכיב את הצמיגים הטובים מלפנים.

 

אני למדתי שאין כאן מקום לפשרה ומקומם של הצמיגים הטובים הוא על כל ארבעת הגלגלים. השאלה היא האם באמת יש הבדל כה גדול בשחיקה או באיכות בין הצמיגים שנמצאים על הרכב לבין אלו החדשים שאתה מרכיב - אם ההבדל באמת זניח (נגיד, עד שנה וחצי או 30,000) אז זה סביר. אם לא - אני אישית הייתי מחליף רביעיה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • תגובות 240
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כן, אלא שבכל מקרה התנהגות הכביש הבסיסית של הרכב תהיה - תת היגוי! גם אם המדרס של הצמיגים האחוריים יהיה שחוק או יבש מאוד - עדיין החרטום יחליק לפני הירכתיים, הודות לכיול המתלים והשלדה, וגם הודות לחוקי הפיזיקה עצמה. מה שכן, ברגע שתבצע פרובוקציה שתגרום להיגוי יתר - הרכב ייכנס להיגוי יתר מהר יותר ויחליק בעוצמה רבה יותר ובפחות שליטה, וכן במהירויות נמוכות יותר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

הצמיגים הקדמיים כרגע הם של KUMHO תוצרת סין מתאריך 26/08 זאת אומרת מיוני 2008 .

הצמיגים האחוריים כרגע הם של WESTLAKE מתאריך 22/10 זאת אומרת ממאי 2010 .

 

לפני כמה ימים הייתי בפנצ'ריה בשביל לתקן פנצ'ר בצמיג הקדמי והימני ובבחינה שלהם ע"י הפנצ'רמאכר הוא הראה לי לפחות שני קרעים בדופן של הצמיג ואמר שיש צורך להחליף אותם במהירות האפשרית והמליץ על מותג ברום שהינו חברת בת של קונטיננטל . בעקבות בירורים שלי הבנתי שההמלצה לצמיגים באוטו שלי היא ל-YOKOHAMA A DRIVE או KLEBER HP3 . בכל מקרה , מה אתם אומרים ?

פורסם

אני אומר שגם צמיגי BARUM זה שיפור רציני לעומת מה שיש לך על הרכב עכשיו.

 

בקיצור, תעביר את הצמיגי הסינים קדימה ותקנה משהו נורמלי, לשם שינוי.

KLEBER, PIRELLI, YOKOHAMA, TOYO, GOODYEAR, DUNLOP, MICHELIN, CONTINENTAL - אלה חברות רציניות.

אם הצמיגים שלהם יקרים לך מדי (במידה שלך ההפרשים בין הצמיגים לא גדולים) , תקנה BARUM, אבל לא צמיגים סינים.

 

ואני מקווה שגם את הזוג השני אתה תעיף בקרוב מהרכב שלך..

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

  • ספונסר פורום
פורסם
שלום חברים ,

בעקבות שחיקת הצמיגים הקדמיים ברכבי אקנה בקרוב זוג צמיגים חדשים . השאלה שלי היא כזו , האם עדיף יהיה לשים את הצמיגים האחוריים הקיימים שהם במצב טוב לכל הדעות ( אבל לא חדשים ) מקדימה ואת החדשים מאחורה ?

אופן נהיגה באוטו סופר רגוע אם זה משנה משהו .

 

תודה לכל העוזרים !

 

חדשים מאחור.

אלי אמרן - שמאי רכב 054-6999223

פורסם

אם כבר אנחנו פה רציתי לשאול שאלה נוספת ( כדי לא לפתוח פוסט נוסף ) ...

יש ברכבי תופעה של רעידות קלות שמרגישים כאילו הן מגיעות מכיוון תא המנוע ( ואף לא מורגשות לחלק מהאנשים ) בעיקר בעת האצה בהילוך שני ושלישי . חלק מהאנשים שנוסעים באוטו לא מרגישים את זה אפילו אבל אני שנוסע באוטו כל יום מרגיש את זה . באבחון "במעבדה" נאמר לי שזה ככל הנראה הציריות ויש לשפצן . במוסך מורשה יבואן אחד נאמר לי שאי אפשר לדעת בוודאות עד שהוא מכניס את האוטו על הליפט וגם שהרעידות כה קלות שלא שווה לתקן את הבעייה .

 

רציתי לשאול ...מה הסיכויים שזה אולי הצמיגים שגורמים את הרעידות האלה ולא הציריות או כל דבר אחר ?

פורסם

בצע נסיון בכביש לא עמוס.

באמצע הנסיעה, הוצא להילוך סרק (ניוטרל) ואז המכונית תגלוש ללא עומס המנוע על הציריות וראה אז אם עדיין קיימות הרעידות

או לא.

אם יהיו רעידות בגלישה אז זה כנראה מהצמיגים.

בברכה - רפי לין

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

בכוונתי להחליף בסוף הקיץ את הצמיגים האחוריים שלי. הבנתי שהקדמיים נשחקים יותר - האם כדאי לבקש להתקין את החדשים מקדימה ולהזיז את הקדמיים אחורה ? אני עושה בשנה פחות מ- 10K ק"מ אז אולי לא רלוונטי בכלל עבורי ?

תודה.

יונדאי i30cw אוט' 2011

רנו קליאו ידנית 2012

פורסם

כמובן שרצוי שכל ה- 4 יהיו במצב תקין, כי למרות מה שמקובל לחשוב הקיץ טומן לצמיגים סכנות לא פחות מהחורף.

אבל אם כבר, עדיף שהחדשים יותר יהיו מאחורה. זאת מכיוון שבאמצעות ההגה יש לך שליטה מסוימת בגלגלים הקדמיים, אבל לא באחוריים ולכן עדיף שיהיו שם צמיגים חדשים שיאחזו היטב את הכביש.

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם

הנאה אחורית לא שייכת לפורום הזה .. אולי נמליץ לפתוח פה תת פורום חדש לרווקים/ות חסרי/ות מנוח

אני מניח שיהיו פה כמה חברי פורום בעד (מרק10) ? :oops::lol::shock:

לעניין השרשור,אם קונים צמיגים חדשים מומלץ להתקין שני אחוריים חדשים ולהעביר את האחוריים קדימה.

הסתייגות קלה: אם האחוריים אינם במצב טוב,אין בשביל מה להעבירם קדימה.

אצלי למשל בבדיקה ברכב דומה,עלה ששני הצמיגים הקדמיים יבשים ומכיוון שהרכב עבר סה"כ 31,000 ק"מ שמנו את החדשים מקדימה כיוון שהאחוריים במצב טוב.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

פעם המליצו עם החדשים קדימה, שם יותר חשובה האחיזה בסיבובים ובבלימה.

לפני כעשור העבירו את ההמלצה לחדשים אחורנית, כי בעת התפוצצות צמיג כתוצאה מיובש וכו', יש לנהג שליטה בהגה, אם זה קורה בגלגל קדמי. אך אם אחורי מתפוצץ, לא יעזור ההגה. הרכב עלול להסתחרר בחוסר שליטה. לכן כדאי למזער את הסיכוי לפקיעת צמיג אחורי.


×
×
  • תוכן חדש...