Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בבחירת סוג כבל רשת


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6807 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא הזכרתי את זה כי UTP ראיתי רק בכבלים שמגיעים עם ציוד רשת,

נגיד קנית איזה ראוטר או מודם או משהו אלחוטי ויש בחבילה כבל, אז לרוב הוא UTP (ביצור המוני הם חוסכים על זה הון)

לא מאמין שממש חנויות מחזיקות UTP אלא אם כן זה ממש חנות שכונתית.

 

זה שכבל מחובר ב 8 גידים זה לא אומר שהוא יכול להעביר גיגביט, זה לגבי cat-5 ומטה, כי זה פשוט לא ביכולות של הכבל.

 

אפילו אצלי בסויטש ובכרטיסי רשת, החוט בין המודם אליו הוא זה שהגיע עם המודם, הוא cat-5 ב8 גידים והם מזהים אותו כ 10/100 כשחיברתי אותו למחשב לצורך בדיקה (יש נורות אינדיקציה)

 

 

שפכנו פה ממש הרבה תאוריה על כבלים 8) , בסוף הבנאדם יקנה ראוטר אלחוטי כדי שנעזוב אותו בשקט

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
100 צריך ממש כרטיס יקר (יחסית) כדי להעביר ברציפות קצבים של מעל 200.

 

עדיף כבר לחבר 2-3 כרטיסי 100MBit (לתפוס 3 פורטים) ולעשות Load Balancing :-)

פורסם

כל זה נכון אם מה שהיה מוצהר על הכרטיסים היה משקף את המציאות.

ניתקלתי בכרטיסים 100 מגביט שלא עוברים את ה 35, היותר טובים מהזולים מעבירים בממוצע 65-70

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

הסוויץ' שלך תומך ג'יגה ביט ? אני חושב שאתה טועה, אם כל 8 הגידים מחוברים בצורה תקינה אז הכבל הוא CAT5E אני לא רוצה סתם להגיד אבל מזכרוני זה ההבדל היחיד 4 גידים בשימוש מול 8 בשימוש.......

 

בקשר למה שקרה אצלך שוב, זה שהכרטיסים תומכים לא מספיק

צריך גם שהסוויץ' יתמוך ג'יגה ביט

 

לא יודע איזה סוויץ' יש לך בבית אבל אני לא מכיר הרבה כאלו שתומכים.....בכל אופן תתפלא כמה חנויות מחזיקות כבלים "עבדים" שנראים FTP או STP ובפועל הכל פלסטיק וזה UTP רגיל ומסריח

 

מצאתי פה משהו : (באדיבות האתר netcheif)

Gigabit Ethernet וכבלי CAT5E

כבלי CAT5 רגילים נועדו לעבודה בקצבי 10Mbps (מליוני סיביות בשנייה) ו- 100Mbps, אולם לאחרונה אנו עדים להופעת ציוד תקשורת התומך בקצב עבודה של 1000Mbps, או 1Gbps (מכונה גם בשם Gigabit Ethernet). על מנת לעבוד בקצב החדש יש צורך בסוג חדש ומשופר של כבל המכונה CAT5E (קיצור של CAT5 Enhanced). ההבדל העיקרי בין CAT5 ו- CAT5E הוא השימוש בכל 8 הגידים במקום ב 4 בלבד.

גם בכבלי CAT5E קיימת האבחנה בין כבלים ישרים למוצלבים.

פורסם

השורה המודגשת ממש שגויה, מה ב CAT-5 אי אפשר לחבר את כל ה 8 גידים ? שטויות, וגם אם תחבר זה לא יתן גיגביט בגלל הגידים עצמם.

 

יש כל כך הרבה הבדלים בין כל סוגי הכבלים שלא רשמו באתר נט ציפ, החל מהתנגדויות, היענות תדרים, הקרנה, ניחות, החזרים, ועוד המון פרמטרים במושגי אלקטרוניקה ודברים שלא ניראים לעין.

 

הסויטש שלי הוא סויטש גיגה ביט, יש נורות אינדיקציה לכל פורט שמראות אם מהירות החיבור היא 10/100 או 1000.

 

הכבלים הם כבלים CAT-6 , אפילו הקונקטור RJ-45 שלהם הוא שונה מהמוכר, הגידים מסודרים בו בצורת זיגזג כי ב CAT-6 הגידים עבים יותר מ 5E ולא ניכנסים לפסטיק של RJ45 רגיל ואם מסדרים אותם בצורה ישרה הם תופסים יותר רוחב מהקונקטור עצמו ככה שהם יכולים להיכנס רק לקונקטור עם סידור זיגזג.

בנוסף ב CAT-6 ישנו איקס (+) דיי קשיח שמפריד בין זוגות הכבלים ואפשר לחוש אותו אם ממששים את הכבל ככה שאני יודע שלא עבדו עלי.

 

בכל אופן אין פה בכלל קשר לנושא ההצלבה, זה רק סדר החוטים.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

ידוע לכם איפה ניתן לקנות כבל רשת לפי מטר רץ באזור ראשון?

 

כמובן שצריך גם את הפלאגים

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

כל כרטיס גיגה copper שעבדתי איתו עד עכשיו הגיע גם הגיע לגיגה ביט.

כשחבר שלי הגיע אלי עם המכונה שלו ע"מ לרפלק את שרת הסרטים שלנו (מעל 3 טרה של סדרות וסרטים) העברנו 110 מגה בייט בשניה, בחישוב פשוט זה יוצא 880 מגה ביט בשניה, בהחלט קרוב למהירות הנומינלית של חיבור גיגה.

 

עשינו את זה ע"י 4 העברות מקבילות מדיסקים שונים לדיסקים שונים (ע"מ שצוואר הבקבוק לא יהיה מהירות הכתיבה של הדיסקים).

×
×
  • תוכן חדש...