Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הודעה לגבי רצינות האנשים בארץ.....


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8631 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כמי שאוהב מאד את התחום, אני חייב להסביר פה לאנשים על מה אני מדבר.

 

לי אין שום בעיה שאנשים פה ייסעו גם על קורקינט, ואין לי שום בעיה שאנשים גם ייסעו על הדגם הכי סטנדרטי שיש. אבל.... ולזה אולי התכוונתי, שאין בארץ (חוץ מקומץ אנשים) אנשים שממש רואים את האור. אני מתכוון לזה, שאנשים חושבים יותר מדי בתבניות מרובעות, ומי שהולך לשים טורבו על המכונית שלו הוא משוגע ללא תקנה. (עד לרמה של "אחי תזהר שלא יתפרק לך האוטו"). :evil:

 

אם האנשים פה היו חושבים קצת מחוץ לקופסא, הם היו מבינים שגם אם תשים טורבו על האוטו שלך האוטו לא יתפוצץ, ובטח שלא תצטרך דעת מומחה של פרופסור בטכניון כדי לבדוק אם האוטו יעמוד במעמסה. כולה, זה אוטו לא יותר לא פחות, הוא עשוי ממתכת, הוא לא יישבר (מקסימום, מחזקים את השלדה אם צריך) ! (כל הרושם שלי נובע פה מ"הפחד" של האנשים מלשים טורבו על האוטו).

 

:wink: אם הייתם מסתובבים קצת בעולם הרכב, הייתם שומעים סיפורים קצת יותר מפחידים כמו חיתוך והדבקה של מכוניות ועוד כל מיני סיפורים. שזה קצת, קצת יותר מסובך מלהוסיף מגדש על המנוע.

 

אם אנשים היו יותר מיומנים (או לפחות חושבים בצורה קצת יותר יצירתית, לא הייתי מקבל את הרושם שאני משוגע שאני רוצה לעשות את זה, ואני לא מגדיר את עצמי כמומחה).

 

מה כל הסיפור ? טורבו זה בסה"כ טורבינה שדוחסת אויר. זהו! אין פה תיאומי שסתומים, או תיאום הצתה.... זה בסה"כ חלק מאד "טיפש" שעושה עבודה פיסית בלבד. נכון, צריכים לכוונן אותו נכון על מנת "להכניס" אותו לפעולה בזמן המתאים, אבל זה בטח לא ברמה של פיסיקה גרעינית.

 

ועכשיו, אולי לביקרות שהציתה את כל הדיון הזה, אז בואו נגיד שהחלטתי לשים טורבו על האוטו, ובואו נגיד שכתוצאה מכך התפוצץ המנוע לאלפי רסיסים (סיכוי קלוש), אז מה קרה ? הלך המנוע ? ביג דיל, הרי לכולנו ברור שזה מנוע די מאפען שכל כולו עולה 2500-3000 ש"ח. אז מה קרה ? :lol:

 

ועכשיו לביקורת, אם אנשים פה היו יותר "אופן מיינדד" הרי שמלכתכילה לא היו ביקורות על זה שזה יהרוס את האוטו, אם אנשים היו מבינים, הם היו אומרים, ראש טוב.....חישוב נכון...מקסימום יילך המנוע. אבל לא, אנשים התחילו להסביר לי שזה אסור בתכלית האיסור ומי שעושה את זה הוא בגדר משוגע.

 

בסה"כ שיצאתי מהמפגש, הרגשתי כאילו יש פחד כלכך גדול מלעשות דברים כאלה, שכמעט ואמרתי לעצמי שהגעתי למפגש של "המכוניות הסטנדרטיות בעולם". :?

 

בסך הכל, רציתי להגיע למפגש על מנת לדבר עם כאלה שחשבו בכיוון, או שעשו כזה דבר כבר (באירופה הענין מאד נפוץ). יחד עם זאת לא ציפיתי מאנשים שיביעו כזאת סלידה מכזה שיפור, במיוחד לא במפגש של כאלה המגדירים את עצמם כחובבי ספורט מוטורי.

 

אני חייב לציין שכמה אנשים כן היו מוכנים לשמוע דברים חדשים, והתייחסו עניינית לעניין ברמה של "כדאי לבדוק את האמינות של כזה שיפור".

 

בטח ובטח, לא ציפיתי מאף אחד במפגש שכזה שיגיד לי "השתגעת".

 

אני מקווה שאתם מבינים יותר את העניין, הרי המטרה היא שבסוף יהיו הרבה משוגעים לדבר, ובתקווה גם מרוצים מסודרים עם מכוניות עם טורבו/בלי טורבו. :twisted:

 

אל תשכחו שישראל מפגרת אחרי כל העולם בנושא (הרבה בגלל הטמבלים במשרד התחבורה) אבל זה לא צריך למנוע דיונים חופשיים בנושא מבלי להגיע לטיעון הלא חכם "זה מהמהנדסים של החברה, זה הכי טוב "

 

:evil: בסך הכל יצא לכם להכיר בנאדם שחושב בצורה לא שיגרתית, ואוהב לפתור בעיות, (ולא ממש אכפת לו על כמה אלפי שקלים תמורת ההנאה שביצירה) מה כבר יכול לקרות ? אולי תקבלו סיבוב על האוטו ? :D

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לידיעתך, גם אנחנו חובבי ה"סטנדרטיות" נחשבים למשוגעים בעיני הישראלי המצוי.

 

ולעניין -

אף אחד לא מחזיק בסל אחד את כל הביצים, ואין לך שום זכות לקבוע שאהבת הרכב שלך היא הנכונה וששלנו חלבית

 

יש מי שאוהב לנהוג, מי שאוהב לשפץ, מי שאוהב לשפר, יש מי שאוהב הכל מהכל- כולם חובבי רכב באותה המידה ואין לך זכות לבקר אותנו, רק כי אנחנו קונים מכוניות שאפשר להניב מהן שפע של הנאה בלי לשפר ולשנות.

 

אז אתה נהנה משינויים ברכב, תתפלא אבל זה לא עושה אותך למיוחד וגם בחו"ל לא כל חובבי הרכב הם פאנאטים של שיפורים.

פורסם

אל תיכנס לאף אחד לכיס

 

כי 99 אחוז שמים את התחתונים שלהם על האוטו..

אז כול החיתוכים והניתוחים שלך.. לא מתאימים לארץ...

תהיה גאה ין לנו ארץ אחרת רק חסר לנו תרבות זה הכל...

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם

...

מה כל הסיפור ? טורבו זה בסה"כ טורבינה שדוחסת אויר. זהו! אין פה תיאומי שסתומים, או תיאום הצתה.... זה בסה"כ חלק מאד "טיפש" שעושה עבודה פיסית בלבד. נכון, צריכים לכוונן אותו נכון על מנת "להכניס" אותו לפעולה בזמן המתאים, אבל זה בטח לא ברמה של פיסיקה גרעינית.

 

ועכשיו, אולי לביקרות שהציתה את כל הדיון הזה, אז בואו נגיד שהחלטתי לשים טורבו על האוטו, ובואו נגיד שכתוצאה מכך התפוצץ המנוע לאלפי רסיסים (סיכוי קלוש), אז מה קרה ? הלך המנוע ? ביג דיל, הרי לכולנו ברור שזה מנוע די מאפען שכל כולו עולה 2500-3000 ש"ח. אז מה קרה ? :lol:

...

 

אני לא מבין גדול בעניינים האלו, אבל כמה דברים ברורים לי. כאשר מרכיבים טורבו

ומעוניינים לגדוש מעבר לכמה באר, יש עוד כמה שינויים שצריך לעשות. אם רק תרכיב

טורבו, אז אולי יהיה למנוע יותר אוויר לשרוף, אבל רצוי שיהיה גם דלק שילך יחד עם זה,

אחרת זה יסתיים לא טוב. ואולי המזרקים לא חזקים מספיק, וצריך להרכיב חזקים יותר,

או לחילופין, עוד מזרקים?

ואולי משאבת הדלק לא מספיק חזקה?

 

חוצמזה, במנועים ספורטיביים נטולי טורבו יש יחס דחיסה גבוה - יש להוריד יחס דחיסה אם

רוצים לגדוש בצורה מכובדת, שהרי הטורבו מעלה בעקיפין את יחס הדחיסה (כל עוד

הוא עובד).

 

מה עם שסתומים? לא צריך שסתומים שיעמדו בחום הגבוה שיווצר?

הטורבו גם יעלה את החום במקומות אחרים, שכן יצרת בעצם תהליך בערה יותר חזק,

בעל חום גבוה יותר. מחשב? מיפוי הצתה?

 

מנוע ב-2,000-3,000? יש מנועים שעולים הרבה יותר. סתם בתור דוגמא (למכונית זולה

כמובן, לא מדובר על רכב יקר במיוחד) - מנוע של קליאו ספורט.

 

ואלו רק הדברים שאני מודע להם, אני בטוח שיש עוד. לא שאני נגד, אני ממש לא דוגל

בגישת "הכל סטנדרטי, אם ככה היצרן ברא את הרכב, כך הוא ישאר". להרבה רכבים

חסר משהו כזה או אחר, אצלי למשל (קליאו ספורט Mk2) לא הייתי מתנגד להקשחה

קלה ולהנמכה - זווית גלגול חדה מדי, העברות משקל טיפה חריפות מדי... הרי גם ככה

הוא לא נוח במיוחד, זה לא ממש יפריע.

 

לסיכום - נראה לי שאתה מפשט את העניינים יותר מדי.

פורסם
כמי שאוהב מאד את התחום, אני חייב להסביר פה לאנשים על מה אני מדבר.

 

:evil: בסך הכל יצא לכם להכיר בנאדם שחושב בצורה לא שיגרתית, ואוהב לפתור בעיות, (ולא ממש אכפת לו על כמה אלפי שקלים תמורת ההנאה שביצירה) מה כבר יכול לקרות ? אולי תקבלו סיבוב על האוטו ? :D

 

:mm_yeah:

:mm_yeah:

:mm_yeah:

:mm_yeah:

פורסם

...

מה כל הסיפור ? טורבו זה בסה"כ טורבינה שדוחסת אויר. זהו! אין פה תיאומי שסתומים, או תיאום הצתה.... זה בסה"כ חלק מאד "טיפש" שעושה עבודה פיסית בלבד. נכון, צריכים לכוונן אותו נכון על מנת "להכניס" אותו לפעולה בזמן המתאים, אבל זה בטח לא ברמה של פיסיקה גרעינית.

 

ועכשיו, אולי לביקרות שהציתה את כל הדיון הזה, אז בואו נגיד שהחלטתי לשים טורבו על האוטו, ובואו נגיד שכתוצאה מכך התפוצץ המנוע לאלפי רסיסים (סיכוי קלוש), אז מה קרה ? הלך המנוע ? ביג דיל, הרי לכולנו ברור שזה מנוע די מאפען שכל כולו עולה 2500-3000 ש"ח. אז מה קרה ? :lol:

...

 

אני לא מבין גדול בעניינים האלו, אבל כמה דברים ברורים לי. כאשר מרכיבים טורבו

ומעוניינים לגדוש מעבר לכמה באר, יש עוד כמה שינויים שצריך לעשות. אם רק תרכיב

טורבו, אז אולי יהיה למנוע יותר אוויר לשרוף, אבל רצוי שיהיה גם דלק שילך יחד עם זה,

אחרת זה יסתיים לא טוב. ואולי המזרקים לא חזקים מספיק, וצריך להרכיב חזקים יותר,

או לחילופין, עוד מזרקים?

ואולי משאבת הדלק לא מספיק חזקה?

 

לסיכום - נראה לי שאתה מפשט את העניינים יותר מדי.

 

ואני מוסיף על דבריו של עומר....

כנראה שאתה ממש לא מבין במה מדובר, כשאתה מתייחס להוספת טורבו כאילו מדובר בהחלפת פילטר אוויר.

בנוסף למה שעומר ציין, יש סיכוי גדול שהטלטלים (אתה יודע מה זה בכלל?) לא יעמדו בעומס המוגבר כתוצאה מהרכבת הטורבו, וכדאי מאוד להחליף גם אותם.

 

הנה סיפור אמיתי בשבילך:

חבר של חבר חסך פרוטה לפרוטה וקנה לנצ'יה דלתה HF טורבו. מנוע 1600 עם טורבו שנותן 140 כ"ס.

ראיתי את האוטו איך שהוא קנה אותו, והוא הראה לי בגאווה את הברז שהתקין זה שמכר לו את האוטו, שמאפשר, כך הוא אמר, להוציא 175 כ"ס מהמנוע הקטן.

 

על השבוע הראשון הוא חטף שלילה כי נתפס על 170.

אחרי שהוא חזר לנהוג, עם הברז פתוח, תוך שבוע נשבר לו טלטל, והבוכנה התרסקה לו דרך הראש, וחלקי מתכת טחנו לו את כל המנוע.

הטלטל המסכן, שזהה לטלטל במנוע ה 1600 הרגיל של לנצ'יה, פשוט לא היה יכול לעמוד בעומס של כל כך הרבה הספק.

מנוע חדש עולה 15000 ש"ח. לא 2000 וגם לא 3000.

אתה זוכר איך הוא חסך פרוטה לפרוטה?

אז כמובן שלא היה לו כסף למנוע חדש. הוא מכר את האוטו כמו שהוא בהפסד עצום, ובמה שנשאר הצליח לקנות מיני מיינור.

 

עכשיו תעשה אתה את השיקולים שלך.....

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

...

מה כל הסיפור ? הרי לכולנו ברור שזה מנוע די מאפען שכל כולו עולה 2500-3000 ש"ח. אז מה קרה ?

...

 

אני לא מבין גדול בעניינים האלו, אבל כמה דברים ברורים לי. כאשר מרכיבים טורבו

ומעוניינים לגדוש מעבר לכמה באר, יש עוד כמה שינויים שצריך לעשות. אם רק תרכיב

טורבו, אז אולי יהיה למנוע יותר אוויר לשרוף, אבל רצוי שיהיה גם דלק שילך יחד עם זה,

אחרת זה יסתיים לא טוב. ואולי המזרקים לא חזקים מספיק, וצריך להרכיב חזקים יותר,

או לחילופין, עוד מזרקים?

ואולי משאבת הדלק לא מספיק חזקה?

 

 

לסיכום - נראה לי שאתה מפשט את העניינים יותר מדי.

 

ואני מוסיף על דבריו של עומר....

כנראה שאתה ממש לא מבין במה מדובר, כשאתה מתייחס להוספת טורבו כאילו מדובר בהחלפת פילטר אוויר.

בנוסף למה שעומר ציין, יש סיכוי גדול שהטלטלים (אתה יודע מה זה בכלל?) לא יעמדו בעומס המוגבר כתוצאה מהרכבת הטורבו, וכדאי מאוד להחליף גם אותם.

 

גם מסכים.

רציתי גם להוסיף שלא כל טורבינה או ניטרו או כל דבר כזה יכול להוסיף תמיד,וחוץ מזה אם רוצים אפשרי אבל בלחץ נמוך שזה אומר מתחת 0.8-7 ואם כבר משקיעים אז כדאי עד הסוף לשנות כל מה שצריך בישביל שיעבוד כראוי.

פורסם

לזה בדיוק התכוונתי בקשר לדיון חופשי ומעניין בנושא, ולא ברמה של "אחי, השתגעת".

 

עכשיו, לגבי המחיר של המנוע של 2500-3000 ש"ח, המספר הזה נאמר פה במפורש על ידי מכובדי הפורום. מעניין לשמוע מאלה שנקבו את המחיר הזה, מה עומד מאחורי המילים?

 

בכל מקרה, אני שמח שיש כאלה שמתעניינים בנושא (גם רועי כן/לא :? ). אני לא יודע אם אתם מגיעים למפגשים, אבל לפחות לי יהיה מעניין לראות אותכם שם, לי לדוגמא לא היה אכפת אם מישהו היה מרים את הכפפה, ומארגן אחת למפגש (או בנוסף) מעיין "שעת מומחה" כל פעם לגבי תחום אחר ברכב.

 

אם יש עוד שמעונינים, תענו בשירשור הזה, כנ"ל לגבי מרצים שרוצים לקחת תחום אחד תחת אחריותכם. נראה לי שכולם גם ייהנו, ואולי, גם נצליח להביא להרחבת הידע של חברי הפורום, לגבי חלקי המכונית, ואפשרויות השיפור בהם.

 

בכל מקרה, אני שמח שיש כמה (כמוני שמתעניינים בנושא).

פורסם

יש לי מעין הרגשה כזו שאתה , כמו הרבה אחרים שרואים את התחום מבחוץ, לא יודע בדיוק במה מדובר...

שאלה לי אליך, ניסית פעם לשפר רכב ?

היה לך פעם רכב שהורכב עליו מגדש או מגדש על ?

החלפת פעם בולמים\קפיצים ?

אתה יודע מה העלויות של כל הדברים האלה ?

פורסם
:?: Meishar84-------רואים שאתה לא מבין במכוניות.

 

"אז אם אתה משייך את עצמך לקבוצה הראשונה איך הרשת לעצמך להחזיק סיוויק???? "

 

מה אתה שרוט,איך הגעת לכך ש..... 106 XSI זה הונדה סיווק יה גזור :lol: .

 

ל-106 יש התנהגות בת זונה עם זנב עליז, ה- 106-XSI מאוד דומה לדגם הראלי(אם אתה מכיר על איזה ראלי אני מדבר)

פעם הבאה שאתה מקשקש תבדוק מה אתה כותב ואם זה נכון :!::!::!:

 

לא הבנת אותי בכלל !!!!

אמרת שאתה משייך את עצמך לקבוצה הראשונה (אלה שאוהבים את הפיתולים וכל זה)

אז מה לעזאזל חיפשת בהונדה סיוויק ?????

אמרת בעצמך שהיתה לך הונדה סיוויק

2001 Opel Astra 1.6

פורסם

GetSerious, הבעיה פה היא שכל העניין לא חוקי

וצריך קומבינות/$$$+קומבינות כדי להסתדר...

 

כל ענייני השיפורים, בין אם קוסמטיים גרידא (Rims מוגדלים, פלסטיקה וכו')

ובין אם מכאניים (החלפת מנוע או הגדלתו, שיפורים פנימיים, מגדשים

למיניהם) דורשים את אישורו של משרד התחבורה, אחרת

מכוניתך תרד מהכביש... מי שקורא יודע

על מי אני מדבר... :roll:

כדי לעגן את השינויים ברשיון, צריך את הקומבינות וזה לא מתאים...

מה לעשות, אני לא מכיר את מהנדס יבואן X בישראל או מישהו שיכיר לי אותו

ואין לי קומבינות במכון רישוי Y.

חבל שככה זה צריך להיעשות אך לצערי זה החוק בארצנו...

אני לא רוצה לנהוג ברכב שבו אני מפחד שכל רגע עלול לעצור אותי שוטר

סקרני מדי ולתת לי צו-הורדה מהכביש. :cry:

 

כמובן, שחלק מהשיפורים רק הורס (ממש כך) את התפוקה של האוטו, אבל

בזאת כל אחד יעשה את השיקולים שלו...

 

זה לא שכולם תמיד אנטי אבל יש עוד שיקולים להביא בחשבון :!:

 

:wink:

MCS 2008

פורסם
:?: Meishar84-------רואים שאתה לא מבין במכוניות.

 

"אז אם אתה משייך את עצמך לקבוצה הראשונה איך הרשת לעצמך להחזיק סיוויק???? "

 

מה אתה שרוט,איך הגעת לכך ש..... 106 XSI זה הונדה סיווק יה גזור :lol: .

 

ל-106 יש התנהגות בת זונה עם זנב עליז, ה- 106-XSI מאוד דומה לדגם הראלי(אם אתה מכיר על איזה ראלי אני מדבר)

פעם הבאה שאתה מקשקש תבדוק מה אתה כותב ואם זה נכון :!::!::!:

 

לא הבנת אותי בכלל !!!!

אמרת שאתה משייך את עצמך לקבוצה הראשונה (אלה שאוהבים את הפיתולים וכל זה)

אז מה לעזאזל חיפשת בהונדה סיוויק ?????

אמרת בעצמך שהיתה לך הונדה סיוויק

 

 

גבר דבר ראשון האוטו היה של אבא שלי ועבר אלי. זה היה האוטו הראשון שלי. ולאחריו הפיזו.

עם ההונדה לא ההיתי עושה שום דבר רע. אבל אני חייב להגיד שיש להונדה את המנוע הטוב ביותר שאני מכיר. 125 כ"ס מנוע 1600 ולא שותה הרבה דלק. ומאדדדד אמייןןןןן

פורסם
:?: Meishar84-------רואים שאתה לא מבין במכוניות.

 

"אז אם אתה משייך את עצמך לקבוצה הראשונה איך הרשת לעצמך להחזיק סיוויק???? "

 

מה אתה שרוט,איך הגעת לכך ש..... 106 XSI זה הונדה סיווק יה גזור :lol: .

 

ל-106 יש התנהגות בת זונה עם זנב עליז, ה- 106-XSI מאוד דומה לדגם הראלי(אם אתה מכיר על איזה ראלי אני מדבר)

פעם הבאה שאתה מקשקש תבדוק מה אתה כותב ואם זה נכון :!::!::!:

 

לא הבנת אותי בכלל !!!!

אמרת שאתה משייך את עצמך לקבוצה הראשונה (אלה שאוהבים את הפיתולים וכל זה)

אז מה לעזאזל חיפשת בהונדה סיוויק ?????

אמרת בעצמך שהיתה לך הונדה סיוויק

 

 

גבר דבר ראשון האוטו היה של אבא שלי ועבר אלי. זה היה האוטו הראשון שלי. ולאחריו הפיזו.

עם ההונדה לא ההיתי עושה שום דבר רע. אבל אני חייב להגיד שיש להונדה את המנוע הטוב ביותר שאני מכיר. 125 כ"ס מנוע 1600 ולא שותה הרבה דלק. ומאדדדד אמייןןןןן

 

צודק

אבל סיוויק זה אוטו אם כבר לרייסים ולא לפיתולים וכל זה

2001 Opel Astra 1.6

פורסם

כתבתי הודעה ארוכה אבל היא נדפקה לי, אז אני אכתוב שוב בקצרה:

 

קודם כל - למה לך 3 שמות שונים בפורום? זה מקשה לעקוב אחרי ההודעות שלך, לא נותן לך זהות ומבלבל אנשים ומפריע לך. ככה גם קשה למנהלי הפורומים לעקוב אחרי כמות האנשים באתר. או שזה מה שאתה רוצה? :p

 

בנוגע להודעות שלך - אתה מביט על כל הנושא לא נכון, אתה מתעקש לראות את התמונה הגדולה בלבד, ולא מבין שהפרטים הקטנים הם שקובעים. האמת לא כזאת אוטופית כמו שאתה מציג אותה. כמו שאנשים פה הסבירו לך העלויות גבוהות בהרבה ממה שנדמה לך, ולשים טורבו בלבד על 306XSI זו פשוט טעות. הסברתי לך את זה כבר הרבה פעמים, הרבה יותר קשה להסתדר עם רכב חזק יותר, ואתה לא צריך שהוא יעוף לך לעזאזל בסיבובים, או סתם ישפוך מנוע. צריך גם לשפר רכיבים רבים נוספים, זה לא הולך לבד. לרוב האנשים אין כסף לדברים כאלו. גם אני אולי הייתי משפר הרבה אם היה לי הכסף, אבל אין. ואם כבר, הייתי מעדיף בסכום X לקנות רכב חדש וטוב יותר, מאשר לקחת רכב בחצי X ולשפר אותו בעוד חצי X, והסיבות לכך רבות מאוד. זכור גם שהרבה שיפורים הם לא חוקיים.

 

והכי חשוב - שיפור עצמי חשוב עשרות מונים משיפור הרכב, תזכור את זה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

GETSERIOUS-

עקבתי בעיניין רב אחרי הויכוח שככל הנראה מהווה המשך לויכוח שפתחתי לפני מספר ימים- מכיוון שמועלים בו טיעונים רבים שנתתי ואף אני מובא כדוגמא (וד"א, שמי אינו "רועי").

אני נוטה להסכים בכלליות עם דעותיך, מעורפלות ככל שיהיו, על כל עיניין השיפור, התחרות והגישה הכללית של חברי הפורום (ביום שישי זה, פינת החניון "שלנו" נראתה חשוכה ומבודדת מתמיד - למזלי נאלצתי לטוס לשחרר חברים ש"נתקעו" בנווה ירק ולא נשארתי לצפות בפאתטיות שבדבר). אך איני מבין מדוע כתבת תחת מספר שמות.

כל אחד זכאי לדעתו ואני מכבד יותר מכל את אלה שעומדים על דעתם, אך איני מבין מה הפואנטה, פרט להתחלת ויכוח.

מה המטרה? יש לך רכב שהשתלת לו מגדש ? אתה ומומי אחים בנשמה? יש לי תחושה שלא השתלת מגדש ושאת מומי זכית להכיר רק דרך קוריוזים...

 

זו חוכמה קטנה מאוד לנקוט בעמדה בלי שום נימוקים וטיעונים שיגבו אותה. אתה נוקט בעמדתך כי ה306 XSI שלך מפיקה 200 כ"ס מהמנוע שהשתלת בה?

אם בחרת להעביר ביקורת בצורה כזו, בלי שום גיבוי מעשי, כשהמטרה היא סתם תקיפה רנדומאלית של אנשים שדעתם שונה משלך - אז אינך שונה מכל אותם "חנאנות" שעליהם בחרת להעביר ביקורת.

 

העלית כאן טיעון - רכב משופר טוב יותר.

על איזה רכב משופר אתה נוהג????

אם התשובה "של אמא" - אז אינך שונה מכל אלה שמאוננים על חוברות...

 

שלא תבין אותי לא נכון - דעתי דומה לשלך (ואף בחרת לצטט אותי מספר פעמים, ולא קוראים לי רועי!!!!) אבל יש דרך לאמר דברים.

אם תדע לכבד אחרים , להשתמש בשמך האמיתי ולהעלות טיעונים הגיוניים מתוך ניסיון אמיתי - כל אותם "חנאנות" יכבדו אותך ותלמד להפיק תועלת מכל הידע שיש ברשותם.

 

 

תומר 106 ראלי.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.


×
×
  • תוכן חדש...