Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7234 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
שלום.

 

צמיגים רחבים טובים רק למי שמוכר ולא טובים בדרך כלל לרכב כי צמיג רחב מעבד את האחיזה בכביש יותר מהר מצמיג צר

היי בני, תרשה לי לחלוק עליך מעט בענייני צמיגים

אם נסתכל על דגם שנלקח על ידי פיזיקאים במכניקה, ששם כל המשטחים חלקים והכח היחיד שפועל הוא כח החיכוך הקינטי\סטטי שבה כתוצאה ממקדם החיכוך של המשטח והנורמל שמפעיל המשטח על הגוף, אז באמת אין חשיבות לרוחב הצמיג, וניתן להוכיח מתמטית שסכום כוחות החיכוך של השטחים האינטיפיסימלים על פני שטח המגע של הצמיג יתן תוצאה זהה עבור כל צמיג שלא נשים וזאת בגלל חלוקת משקל שדיברת עליה.

כעת נצא מעולם הפיסיקאים ונחזור למציאות, הצמיגים של הרכבים מקבלים את רוב האחיזה דווקא בגלל החריצים המצויים בהם, החריצים נתפסים בבליטות של האספלט ומונעים מהצמיג להחליק, יותר שטח מגע=יותר חריצים שנתפסו באבני אספלט=יותר אחיזה

דוגמא לכך ניתן לראות בזמן קריסה של צמיג דק, כאשר הצמיג צר קורס ומתחיל להחליק על הדופן שלו כח האחיזה קטן עשרות פעמים וזאת בגלל שהדופן חלקה ואין חריצים שיתפסו באספלט.

 

לגבי צמיגי מירוץ, היופי בהם הוא שהם מספיק רכים כדי שאבני האספלט ינעצו בהם ולכן אין צורך בהרבה חריצים אך עדיין השטח כן קובע מפני שיותר שטח=יותר אבני אספלט שננעצו.

יום טוב גם לך

פורסם
היי בני, תרשה לי לחלוק עליך מעט בענייני צמיגים

אם נסתכל על דגם שנלקח על ידי פיזיקאים במכניקה, ששם כל המשטחים חלקים והכח היחיד שפועל הוא כח החיכוך הקינטי\סטטי שבה כתוצאה ממקדם החיכוך של המשטח והנורמל שמפעיל המשטח על הגוף, אז באמת אין חשיבות לרוחב הצמיג, וניתן להוכיח מתמטית שסכום כוחות החיכוך של השטחים האינטיפיסימלים על פני שטח המגע של הצמיג יתן תוצאה זהה עבור כל צמיג שלא נשים וזאת בגלל חלוקת משקל שדיברת עליה.

כעת נצא מעולם הפיסיקאים ונחזור למציאות, הצמיגים של הרכבים מקבלים את רוב האחיזה דווקא בגלל החריצים המצויים בהם, החריצים נתפסים בבליטות של האספלט ומונעים מהצמיג להחליק, יותר שטח מגע=יותר חריצים שנתפסו באבני אספלט=יותר אחיזה

דוגמא לכך ניתן לראות בזמן קריסה של צמיג דק, כאשר הצמיג צר קורס ומתחיל להחליק על הדופן שלו כח האחיזה קטן עשרות פעמים וזאת בגלל שהדופן חלקה ואין חריצים שיתפסו באספלט.

 

לגבי צמיגי מירוץ, היופי בהם הוא שהם מספיק רכים כדי שאבני האספלט ינעצו בהם ולכן אין צורך בהרבה חריצים אך עדיין השטח כן קובע מפני שיותר שטח=יותר אבני אספלט שננעצו.

צמיג שקורס, שטח מחליק בירלל אי אחידות במישטח האחיזה שלו, פיתול החומר ועוד...

אם ניכנסים לעולם הצמיגים, וזה עולם ומלואו... נחלק אותו לשניים... עולם המרוצים והעולם האמיתי...

בעולם המרוצים הכביש סלול טוב, ואין בליטות בכביש והוא כמעט כמו העולם התאורטי;)

בכביש "שלנו" יש בליטות, ואכן כל "קוביה" בצמיג משמשת כמידרס עצמאי.

צמיג חלק יוצר מישטח אחיד שפחות מיתעוות בעומסים. העובדה שבפורמולה 1 עברו לצמיגים מחורצים כדי לצמצם את האחיזה אומר הרבה...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

פורסם
העובדה שבפורמולה 1 עברו לצמיגים מחורצים כדי לצמצם את האחיזה אומר הרבה...

 

גילי

אם היו רוצים לצמצם אחיזה היו עוברים לגומי קשיח יותר

כך גם הצמיגים היו נשחקים לאט יותר ומחזיקים מעמד יותר זמן על המסלול, ומקטינים כמות כניסות לקוק, דבר שהוא חורץ גורלות במירוץ

יום טוב גם לך

פורסם

כוח החיכוך הסטאטי לינארי לכמות הצניג שיש ופחות למישקל הרכב ... ולכן בעיקרון צמיג יותר רחב יתן יותר אחיזה על הכביש.

 

 

אבל לא הבנתי עם הקלאץ ... איך העגעתם למסקנה שיותר לחץ .. הקלאץ יעביר יותר כוח ?

אם הקטנתם את שטח הפנים אני מבין שהלחץ גדל ... אבל למה הקלאץ יעביר יותר כוח ?

 

עמית

פורסם
כוח החיכוך הסטאטי לינארי לכמות הצניג שיש ופחות למישקל הרכב ...

עמית

שלום עמית, מעט ריענון של פיזיקה תיכונית, בתנאים אידיאלים כח החיכוך שווה למכפלה בין מקדם החיכוך לנורמל שמפעיל המשטח על הגוף, הנורמל ביחס ישר למסת הגוף.

בתנאי כביש מתווסף לחיכוך הסטטי המדובר גם כח הנגרם מהחריצים הנאחזים באבני אספלט

הראיתי מקודם שרוחב הצמיג לא משפיע על כח החיכוך הסטטי אך כן משפיע על הכח הנגרם מהחריצים.

יום טוב גם לך

פורסם
כוח החיכוך הסטאטי לינארי לכמות הצניג שיש ופחות למישקל הרכב ... ולכן בעיקרון צמיג יותר רחב יתן יותר אחיזה על הכביש.

 

 

אבל לא הבנתי עם הקלאץ ... איך העגעתם למסקנה שיותר לחץ .. הקלאץ יעביר יותר כוח ?

אם הקטנתם את שטח הפנים אני מבין שהלחץ גדל ... אבל למה הקלאץ יעביר יותר כוח ?

 

עמית

שני דברים -

 

קודם כל, בהתבטאות בשפה העברית בכתיבה סימני הפיסוק שלך לא נכונים.

כוח החיכוך הסטאטי לינארי לכמות הצניג שיש ופחות למישקל הרכב ולכן בעיקרון צמיג יותר רחב יתן יותר אחיזה על הכביש.

 

אבל לא הבנתי עם הקלאץ - איך העגעתם למסקנה שיותר לחץ שווה ל- (ניתן לכתוב גם =) הקלאץ יעביר יותר כוח ?

אם הקטנתם את שטח הפנים אני מבין שהלחץ גדל אבל למה הקלאץ יעביר יותר כוח ?

 

עמית

שנית, קרא שוב את התשובות.

ההקטנה של שטח הפנים גורמת לחיבור יותר אגרסיבי.

היכולת לעמידה במומנט יותר גבוה מקורה בחומר החיכוך שעל הדיסק שהוא שונה מחומר החיכוך בדיסק שלם סטנדרטי.

 

מוטי

×
×
  • תוכן חדש...