Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7355 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נכון תאר זמי

 

הרכב פנה בעיקר לאוכלוסית נכי המלחמה בגרמניה אחרי המלחמה השניה

וזה מופיע בספרות.

גם בארץ הרכב שימש נכי פולין רבים עקב קלות הכניסה אליו.

פורסם

השימוש בישראל של האיזטה, כמו "אחותה" המסרשמיט, בסוף שנות ה-50 נבע בגלל הפטור ממסים שקיבלו מיני-מכוניות אלה והאישור ליבאן (נפח מנוע קטן כמו של אופנועים) לארץ. להזכירכם, בזמנו אסור היה ליבא רכב לישראל אלא אם ניתן אישור מיוחד (כהגנה לתעשיית הרכב של אילין ???....) וכמובן שגם לא ניתן אישור להקצבת מטבע זר. יוצאים מן הכלל היו נפגעי מלחמה, נכים ונפגעי מחלת הפוליו שקיבלו היתרים מיוחדים עם הגבלת נפח מנוע.

אמנון אירמאי, לשעבר מזכיר מועדון החמש

(מהיווסדו ב-1985 עד שנת 2000)

פורסם

אתם מבלבלים בין המסרשמידט לאיזטה.

 

המסרשמידט תוכנן ע"י Fritz Fend במקור כרכב לנכי מלחמה, אבל הפופולריות שלו היתה דווקא אצל אנשים שחיפשו תחבורה זולה.

 

האיזטה היא מכונית בועה אחרת, מאוחרת יותר, ולא היתה מכוונת לנכים דווקא.

 

נמרוד

פורסם
לאיזטה יש ארבעה גלגלים, אם כי השניים האחוריים קרובים מאד אחד לשני.

 

ראה כאן:

 

 

או.קיי. בו נעמיד דברים על דיוקם...

היו דגמים עם 4 גלגלים,

והיו גם.... , מה לעשות, דגמים עם 3 גלגלים כמו בתמונה.

684px-Isetta.jpg

מעט נתונים על דגם 3 הגלגלים :

יוצרו רק 1750 איזטות בעלות 3 גלגלים. פריט כזה שווה היום המון המון המון.

הייצור היה באנגליה (אכן יוצרו גם איזטות במפעל בריטי תחת רשיון של במוו) מעבר לפופולריות בשוק הבריטי, היתרון היה שאם נותק הילוך הרוורס, הרי שהרכב הוכר כאופנוע תלת גלגל על כל משמעויות המיסוי, אגרות וכד'.

 

להלן יתר נתוני הייצור :

ISO אותו יצרן המקררים האיטלקי שהמציא את הרכב מכר בסה'כ 1000 יח'

כנראה התאים לו להמשיך לייצר פריזרים ועל כן מכר רישיון ייצור למספר יצרנים:

Velam יצרן צרפתי ששינה מעט את העיצוב מכר 5000 יח' איזטה

Romi יצרן ברזילאי מכר 3000 איזטות

BMW Britain Isetta מכרו ובעיקר ייצאו 30,000 איזטות, כאמור 1750 מתוכן עם 3 גלגלים.

BMW Germany מכרו 136,367 איזטות.

 

מעניין אם בעוד 50 שנה נסתכל על SMART באותה ערגה ועניין כפי שיש היום לאיזטה בת 50 השנים

 

שבוע טוב

 

אילן ש.

פורסם

שלומי,

 

 

יצאת גדול, עשית לי את היום!

 

ד"ש אבי.

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

פורסם
, שאלמלא היא, ספק אם הייתה לי בחנייה Z3 (שתהיה אספנות בשנת 2027).....

 

איל

אייל ידידי תמכור את ה Z3 ותקנה מהר Z8 זו האחרונה תהיה רכב אספנות בעלת ערך רב (כמו 507).

מצא

מצא משה

פורסם
תתיפלאו אבל גילי צודק.

הב.מ.וו איזטה אכן נועדה במקור לשמש את נכי המילחמה הגרמנים,כולל אנשי וורמכט ואס.אס.

ברור שהגרמנים עשו הכל כדי להשכיח את המילחמה הארורה ההיא,אך היתה לממשלת גרמנייה אחריות כלפי נכי המילחמה שלה,כולל שילומי פנסייה עד היום.

בנוגע לאיזטה,אכן ישנה מחלוקת לגבי חשיבותה,אם כי אין ספק שהיא עזרה ל ב.מ.וו לשרוד בתקופה לא פשוטה,עד הופעת ה"סידרה החדשה"-ה 1500,ששינתה את פני החברה מקצה לקצה.

בין האיזטה ל 1500, עוד היתה ה 700...

NSU Club Israel

פורסם

העניין עם יצרן המקררים שרצה לעשות עוד קצת כסף והגדיל את תחומי העסק שלו , נכון !

אח"כ הוא מכר את הזכויות(פטנט) לBMW.

תן לרומני בירה , הוא ישתה 5 דקות , תראה לו מאיפה הבאת את הבירה , הוא ישתה כל היום.

פורסם

התמונה של הרכב בהיפוכו מזכיר לי את שירותי הצבאי כשהיחלפתי גלגל בריקשה הייתי מחזיק את הריקשה בצורה שתעמוד על שני הגלגלים וחייל אחר מכניס לבנות ואז מחליפים גלגל ..

 

כמו שאמרה (שרה) מרי הופקינס - "אלה היו הימים שהיו"

 

ירון מאיר

פורסם
התמונה של הרכב בהיפוכו מזכיר לי את שירותי הצבאי כשהיחלפתי גלגל בריקשה הייתי מחזיק את הריקשה בצורה שתעמוד על שני הגלגלים וחייל אחר מכניס לבנות ואז מחליפים גלגל ..

 

כמו שאמרה (שרה) מרי הופקינס - "אלה היו הימים שהיו"

 

ירון מאיר

גם זו דרך.....:wink:
:shock:פג'ו 205 ג'ונייייר 3 דלתות - אספנות בשנת 2021 :shock:
×
×
  • תוכן חדש...