רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,571 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 13 תגובות
- 4.3 אלף צפיות
מה היתרון ו/או חיסרון בין שתי צורות הנעה אלה: מנוע מרכזי והנעה אחורית. מנוע אחורי והנעה אחורית (אני יודע שכמעט ולא עושים מכוניות כאלה משום מסוכנותן לנהיגה- פורש של שנות השבעים). אני יודע שמנוע קדמי והנעה אחורית זה יותר תורם ל"שעשועים". מנוע מרכזי והנעה אחורית, כנראה שבד"כ הרכב יהיה מאוזן יותר. אבל מדוע בתצורה השלישית של מנוע אחורי והנעה אחורית, הרכב נחשב למסוכן כל כך? כשאני משחק בסימולטור נהיגה ב- Ruf שיש לה את התצורה השלישית, אני לא מוצא שהיא פחות נשלטת בצורה מוחשית ממקלארנים לדוגמא ו/או דגמי פרארי שונים (פרט לסקודריה 430 שבסימולטור, כמו גם במציאות, היא מכונה מדוייקת בטירוף).
הודעה אחרונה מאת elik0, -
-
-
- אחראי פורום
- 5 עוקבים
- 26 תגובות
- 4.3 אלף צפיות
ההצעה שהונחה לפתחם של מובילי הדעה הייתה פשוטה, שלושת הראשונים שיפנו אלי יקבלו הזדמנות להשתתף בחוויית ג'ימקאנה עם הדרכה של גידי קרונין של חברת "ראם סמואל - לנהוג עם מקצוען" הפנייה הראשונה הגיעה תוך דקות ומהר מאוד הסיפור היה סגור. אבל זה הצד שלנו וכאן הוא נגמר, כי את השאר אנחנו מגישים לכם ישירות מפי שלושת המוסקיטרים יואב פולס (discoTD5), אלעד סיטון (אלעד) ן-misterb. ואת זה תוכלו לקרוא כאן
הודעה אחרונה מאת misterb, -
-
- 1 תגובות
- 565 צפיות
מחפש כמה חלקים לרכב תודה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת itsik170, -
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 592 צפיות
אשתי השאירה את הרכב במקום מרוחק ואחרי שבועיים וקצת אין מצבר בכלל אתמול הנעתי עם כבלים והיה נראה טוב לדקה, ברגע ששחררתי קלאץ נכבה הרכב אל דומייה מוחלטת. המצבר בן שנה וחצי, אני חושב שעם טעינה איטית יש לו סיכוי.
הודעה אחרונה מאת Igalz, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 עוקבים
- 13 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
במדור חדש, "לקוח סמוי" אנו נבקר בסוכנויות רכב שונות, ראשיות ומקומיות ונעלה כאן סיקורים של חווית הביקור במקום. הפעם יצאנו לדגום את סוכנות רנו המרכזית בתל אביב בחיפוש אחר רנו גרנד סניק טורבו דיזל שבמבצע. את הרשמים המלאים תוכלו לקרוא כאן
הודעה אחרונה מאת bar72, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 9 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
שמעו הדברים האלה חדשים לי לפני זה נהגתי בהונדה סיוויק 98 אז תבינו אותי. עכשיו, השאלה שלי היא: יש לי בהגה קרוז קונטרול, שאותו למדתי לבד וזה ממש נחמד. בצד השני של ההגה יש לי R ו 0 או O, לא זוכר בדיוק. רציתי לדעת מה הם עושים? ויש למישהו איזה מדריך קטן על הרכב כמו תמונה של הבפנים ומה כול דבר עושה?
הודעה אחרונה מאת קורן בן אשר, -
-
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 814 צפיות
שלום לכולם, רציתי לשתף אתכם בדבר שקרה לי ביום רביעי האחרון (23-12-15). בדרכי לעבודה, עמדתי ברמזור של מסוף צומת האוטובוסים ברעננה\כפ"ס. הפנים לכיוון צומת רעננה. הרמזור היה אדום ואני הייתי הראשון בטור, לפתע, הרמזור נכבה (לא היה שום אור) ולאחר כמה שניות החל להבהב בכתום. כמתאים לידע שלי, במקרה שבו הרמזור חדל מלעבוד ואין שוטר מכווין, יש להתנהג לפי חוקי התנועה הרגילים. לאחר התבוננות מעמיקה בצומת, הבחנתי כי כל הכיוונים מעניקים לי זכות קדימה ולכן התחלתי לעבור את הצומת תוך כדי הסתכלות רבה לצדדים וזהירות כללית. להפתעתי, כאשר אני באמצע הצומת הרמזור חזר לעבוד והיה בו אור אדום לכיוון שלי. מכיוון שברמזור זה קיימת מצלמת מהירות, אני חושש מכך שאקבל דו"ח על מעבר באור…
הודעה אחרונה מאת ישה, -
-
- אחראי פורום
- 6 עוקבים
- 19 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
נכון שהטורבו איתנו כבר שנים רבות אבל הטכנולוגיה הזאת עדיין לא חלק מה"Mainstream" ורוב המכוניות מהמזרח עדיין מצוידות במנוע אטמוספרי חלש יחסית שנותן ביצועים סבירים בלבד סביב ה 12 שניות ל100 ותאוצות ביניים של 8.5 שניות בהאצה מ80 ל120. בעקבות המבחן של הפוקוס החדשה הבנתי שכנראה אנחנו בפתחו של שינוי גדול בעולם הרכב ובשנים הקרובות רוב המכוניות המשפחתיות יאמצו את מנועי הטורבו שיביאו לקפיצת מדרגה בביצועים. הפוקוס המדוברת מאיצה ל100 קמ"ש ב9 שניות בלבד וזמן תאוצת הביניים קוזז ל 6.9 שניות. מספר ציטוטים מהמבחן שמבטאים בצורה טובה את השינוי הדרמטי: "כל יציאה מרמזור הופכת למיני תחרות, כל עקיפה לחגיגה" "לפני עשור הייתה בבעלותי גולף GTI ספורטיבית עם הספק כזה, אבל הפוקוס…
הודעה אחרונה מאת amiger, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 23 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
היום השיק רשמית בנק ישראל את שטרות 200 השקלים החדשים עם דיוקנו של המשורר נתן אלתרמן. ואנחנו חשבנו לעצמנו, היי, אם היו מכוניות על שטרות כסף - איזה דגם היינו שמים שם? אז מה אתם אומרים? מי מתאימה לכל אחד מהשטרות 20, 50, 100 ו-200 שקלים. תוספת נימוק תתקבל בברכה...
הודעה אחרונה מאת sjerby, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 3.7 אלף צפיות
שלום חבר'ה, פתחתי שירשור דומה בפורום אחר פה אך לא נעניתי אז מנסה את מזלי פה. אני יספר בקצרה - רכשתי איביזה חדשה (רכב ראשון שהוא באמת שלי) עכשיו אני בן 23 ללא עבר ביטוחי עם 5 שנים רישיון וההצעות ביטוח שאני מקבל לחובה+מקיף לנהג יחיד הם בסביבות ה10 אלף. רציתי לדעת האם אלו מחירים מוגזמים או שבגלל הפרטים שלי זה המצב ואין מה לעשות ?
הודעה אחרונה מאת sjerby, -
-
- עוקב אחד
- 14 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
אתחיל בהקדמה, אני נהג חדש וצעיר עם רשיון שנה וחצי בערך. דוח ראשון שאני מקבל. נסעתי הבוקר בתל אביב והגעתי לצומת, 3 נתיבים. 2 השמאליים הם רגילים ונתיב אחד תחבורה ציבורית. פניתי ימינה בצומת, אל תוך הנתיב של התחבורה הציבורית משום ש2 הנתיבים השמאליים היו פקוקים (9 בבוקר תל אביב..) מייד זיהיתי 2 ניידות במרחק של כמה מטרים אחת מן השנייה. אותתי כמובן שמאלה לעבור לנתיב הרגיל, אבל הוא פקוק, אין אפשרות להכנס ולכן האטתי, התקדמתי לאט קדימה בשביל להשתלב באיזשהו שלב לנתיב הרגיל עם איתות וסטייה שמאלה עד שירווח מקום ואני אוכל להכנס. כל הנסיעה הזאת בנתצ הייתה אולי 15 מטרים. בעודי מנסה להשתלב שמאלה, שוטר עולה על הכביש ומסמן לי לעצור. מפה כבר הכל ברור, ניסיתי להתווכח איתו אבל …
הודעה אחרונה מאת ניקו פ., -
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 724 צפיות
אני אמור לעשות טסט לרכב עד ה-28/12. עד היום טרם הגיע הטופס ממשרד התחבורה (קניתי את הרכב מחברת ליסינג לפני חודשיים וחצי, כך שייתכן שהגיע אליהם). מה האופציות העומדות בפני? הבנתי שאני יכול ללכת למשרדי הרישוי (בשעות הלא מאוד הגיוניות שהם מואילים בטובם להיות פתוחים), ואז לשלם את האגרה ולקבל טופס על המקום. האם הפרוצדורה הזאת אפשרית גם במכונות האוטומטיות שלהן, שפזורות בסניפי סופר פארם? האם המכונה תוציא לי טופס ואז אוכל ללכת לשלם? האם אני צריך קודם לשלם ורק אז ייצא הטופס? אשמח להסבר באשר לפרוצדורה. תודה.
הודעה אחרונה מאת eyalkar, -
- עוקב אחד
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
יש לי במכונית (גולייטה 2013), מרימי חלונות שהגיעו על הרכב (התקנה של גיל קאר למיטב ידיעתי). אני רוצה לשנות את ההתנהגות שלהם, כך שכשאני נועל את הרכב, הנעילה עצמה תגרום לחלונות לעלות (עכשיו צריך ללחוץ בעצמי לחציה נוספת ולהחזיק את הכפתור לחוץ עד שהחלונות עולים) אפשר לשנות את ההתנהגות של המרימים או שזה דורש התקנה שונה?
הודעה אחרונה מאת matansab, -
בוקר טוב, בד״כ אני יותר פעיל כקורא עקב מחסור בזמן אבל הפעם יש קצת זמן ויש נקודת זמן שווה לציון אז החלטתי לשתף בסיכום הביניים שלי. מדובר בלאון 1.8 dsg מבציר 11/2009 עם חבילת האקסלנס שכוללת גג נפתח, חיישני חניה היקפיים ואת שאר האביזרים הסטנדרטיים שיש בכל לאון מהדור הזה. הרכב נקנה עם 46k ק״מ כיד שניה מאוטו דיל לפני 3 וחצי שנים ומאז משרת אותנו כרכב הראשי. אמנם גדלתי בבית שבו תמיד יש אלפא בחניה (עד היום) אבל אני פזלתי לכיוון vag משלב יחסית מוקדם של ההתפחות המוטורית שלי ולכן כשראיתי שלקנות 147 נורמלית אני לא אצליח חיפשתי את הלאון ומאז אנחנו יחד. למרות כל מה שנאמר על האמינות המפוקפקת משהו של תיבת ההילוכים והמנוע לאורך השנים לא היו בעיות מיוחדות. מה שכן היה: …
הודעה אחרונה מאת mshaym, -
מה ההבדל בין ידני לרובוטי לאוטומט? אוטומט עדיף על רובוטי?
הודעה אחרונה מאת sjerby, -
שמועות על כך התרוצצו מזה כמה חודשים, אבל הפעם הן מקבלות חיזוק כאשר בראיון אומר ראש חטיבת אבארט שצמיחת המותג העוקצני אליה הם שואפים תכלול התרחבות בהיצע הדגמים מעבר ל-500. אחת המועמדות היא ה-500X עוד פרטים כאן
הודעה אחרונה מאת נהג מתחיל, -
- 3 תגובות
- 541 צפיות
אם אני משנה את הגודל של הגלגלים מ15 ל16 או 17, צריך לשנות גם את הגלגל הרזרבי?
הודעה אחרונה מאת Tom_22, -
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
צהריים טובים ראיתי בהודעות ישנות שישנן טבלאות שמקבצות את נתוני מסירות היבואנים על פי דגמים בשנת 2014 קודם כל רציתי להגיד שאפו למשתמשים שעומלים על הטבלאות והאם ישנה טבלאה המסכמת את 2015 ? כמובן שנתוני דצמבר יהיו חלקיים) תודה רבה מראש
הודעה אחרונה מאת roys, -
- עוקב אחד
- 11 תגובות
- 12.3 אלף צפיות
יוצא לי הרבה פעמים (ובטח גם לכם) לראות מודעות מכירה מוזרות ומצחיקות, אז חשבתי לעצמי... למה שלא יהיה שרשור לזה? אני מודע לזה שלא כל יום נתקלים באחת, אבל אם ייצא לכם לראות מודעה מצחיקה באינטרנט או אפילו סתם תלויה על רכב, מהיום יהיה לכם לאן להעלות. אז... שאני אתחיל? תיאור המודעה שיגרום לכם להחליף את האישה ב GTI
הודעה אחרונה מאת nimikipod, -
- 0 תגובות
- 846 צפיות
רכשתי לפני מס' ימים ניסאן מיקרה חדשה, אחרי ששאלתי פה בפורום. עד עכשיו נהנה מכל רגע באוטו. האוטו זריז, מאוד נוח לעיר, נכנס לכל חניה ולהפתעתי גם מאוד מרווח. שמתי לב שבמהירות איטית בעיקר בפקקים, כשאני נותן גז אני מרגיש מעין רעידה קטנה או מעין גרגור בנסיעה עד שהוא מאיץ. האם זה נורמלי ונובע מכך שיש לה 3 צילינדרים?
הודעה אחרונה מאת er12, -
לא יודע האם רק אני חוותי את הדבר, אשמח לשמוע עוד חוויות מהמקום נסכם בקצרה שהביקור הקצר, מיד התחיל בצעקות שאני לא עושה טובה שאני שם ושאני מוזמן ללכת ושהסכמתי ואמרתי שאני נוסע, צעקו בהסבר "מנומק" לא להתקרב לרכב ולא לקנות עקב ההתנהגות כמובן שאני לא אחזור כמוכר או כקונה למקום רב תודות לאדם שהציג את עצמו כבעל המקום
הודעה אחרונה מאת hadadz, -
ביום שלישי הקרוב (22.12) תיערך מסיבת העיתונים לרגל השקת הג׳יפון החדש של הונדה. מערכת carsforum תהייה שם כדי לסקר את המפגש הראשון עם הכלי החדש. אבל כרגיל, אנחנו מזמינים אתכם לקחת חלק באירוע ולשאול, לתהות ולהעלות את התובנות שלכם, אותם נעלה במסיבת העיתונאים. אז מה אתם חושבים על HRV החדש? איפה הוא יתמקם לדעתכם בתוך הסגמנט שלו? מה להערכתכם יחשב לתמחור אטרקטיבי?
הודעה אחרונה מאת asafasraf, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 13 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
המצטיינים שמשרד הספורט שכח - טורו של אביעד פארדו אנחנו גם ספורטאים - טורו של דובי מילר לחתימה על העצומה
הודעה אחרונה מאת peter, -
-
- 1 תגובות
- 862 צפיות
השתלשלות הארועים: לפני חודשים עקב הודעת תקלה ברכב נכנסתי למוסך מורשה לבדיקה, יתברר שיש להחליף משאבת מים וזאת ביצעתי סה"כ עלות 1380 ש"ח. לאחר חודש מתקבלת הודעה חדשה, משיטות באינטרנט לגבי הודעה זו, קיבלתי מידע שיש RECALL לרכב זה. ניגשתי למוסך מורשה, התשובה היא שקריאת התיקון היא על החלק של משאבת המים שהחלפתי כבר לפני חודש. פניתי ליבואן לקבל זיכוי אך נעניתי בשלילה ותשובת היא זה לא ביוק קריאת תיקון אלה משהו מדגמי.... וכן החלפת החלק לא בוצע במוסך שלהם (ע"פ שעשיתי זאת במוסך מורשה) האם מישהו יודע על מקרה כזה, או יכול לעזור ולהאיר לי הדרך מה לעשות? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת matanya cahana, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 9 תגובות
- 3.7 אלף צפיות
לאחרונה התחלתי לשים לב שיש רכבים שההגה שלהם בצורה כזו וכאלה שבצורה כזו (ראו תמונות). האם יש איזה הבדל בנוחות פרט לעניין עיצובי? אגב במכוניות יוקרה ראיתי שמשתמשים בשני הצורות לסירוגין ואפילו צורות שונות.
הודעה אחרונה מאת shayy, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
אחרי שנים ארוכות ש"כרטיס הביקור" של כלי רכב מתוצרת ג'יפ הייתה הופעה רבועה וקשוחה ששידרה מסר תקיף של יכולות שטח, ריח הכסף וההנהלה האיטלקית החדשה שרטטו כיוון חדש עבור החברה האמריקנית, ושלחו אותה להציג ג'יפון שנושא שם רב תהילה לתחרות על לב הלקוחות האופנתיים. המשך הכתבה כאן
הודעה אחרונה מאת tzvipper, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 17 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
מתחביביי - לפשפש בהוראות רישום של רכבים להלן הוראת רישום עדכנית של רכבי דאצ'יה: חדי העין ישימו לב למספר דברים: 1) דאסטר קוד דגם HSDCUN משמע TCe125 4x4 עם S&S, אמור להיות זול משמעותית מהדיזל, שאגב - 2) מנועי דיזל חדשים עם לוכד חלקיקים (NOX) שמוריד אותם מדרגת זיהום 15 לדרגה 9 במקסימום מה שאמור להוזיל את הרכב ב6000₪-8000₪ 3) סאנדרו 1.2 אטמוספרית, לא Stepway, אמור להיות זול בכמה אלפים טובים מגרסת הג'יפון כל זה בהנחה והרכבים יובאו לצורך שיווק ולא לצורך תקינה בלבד יהיה מעניין.
הודעה אחרונה מאת erezgur, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 עוקבים
- 12 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
אהלן חברה, קרה לחבר טוב מקרה מקומם. הבחור לומד במרכז הארץ וחנה את רכבו בחניה מסודרת. שחזר לרכב המראה הייתה מנופצת לרסיסים והוחלפה בחדשה בעלות של 9 אלף שקלים. כמובן שלא השאירו פרטים ואין אף מצלמה באזור. החלטנו לנסות להשיג עדים למקרה, ותלינו מודעות בכל רכבי המכללה וגם על העמודים בחוץ. לאחר שבועיים קיבל חמישה טלפונים מעדים שונים שנסעו בקו ואמרו שהנהג התנגש בחוזקה במראה ואף עצר לראות מה קרה והחליט להמשיך לנסוע בלי להשאיר פרטים. כנראה שחכם במיוחד הוא לא, הרי האוטובוס היה מפוצץ סטודנטים שעדים למקרה בקיצור, יש שעה מדויקת, קו וחמישה עדים שרוצים להעיד מול הנהג. מה ניתן ומומלץ לעשות כעת?
הודעה אחרונה מאת SlowRide, -
-
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 827 צפיות
זאת מכונית שאבא שלי העביר אלינו לשימוש. אני מתלבטת מה לעשות. המוסכניק אמר שהוא יכול לקחת אותה בתמורה ל1000 ש"ח והוא כבר יפטר ממנה. או שכן כדאי לנסות למכור אותה כשלמה. בלי לתקן. אני אפילו לא הצלחתי להבין מה באמת המחירון שלה. הצילו..תודה.
הודעה אחרונה מאת Eily, -
השכמתי קום לבוקר קריר ויבש, כבר נקודת מוצא טובה לנהיגת בוקר חמימה. ההמשך כבר הפך לחם במיוחד כשחבר עם V10 הציע שנצא לסשן נהיגה משותף. אחת של הקשישמוביל שלי עד כאן הכל היה לא רע בכלל, כביש נהיגה מהנה, קצב רגוע, ארוחת בוקר. מניע את הרכב כדי לעזוב את המפגש, ניגש אלי חבר ומציע לי שנצא יחד לסשן נהיגה, כמובן שעניתי בחיוב, במיוחד כי ידעתי שזה הולך להיות מעניין. נתתי לחבר להוביל עם ה-M5, מאחוריי M3 E46 שהצטרפה לחגיגה. הבימר בעלת מנוע ה-V10 היתה בזמנו המתחרה הישירה של הרכב שלי ולמרות שיש לי נסיון בנהיגה עליה סיקרן אותי איך שתי המכונות האלה יעמדו אחת מול השניה בנהיגה בכביש טכני, …
הודעה אחרונה מאת Jeka.E,
-
מי מחובר 58 משתמשים רשומים, 11 אנונימיים, 314 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- mottis
- itzik123
- SlowRide
- ניקו פ.
- דובצע
- Obgel
- 3n
- dav9
- DJI
- sperial
- David32
- yuvk
- Fluffy
- flytomars
- Zorly
- gpro
- AUDIO KING
- Fraysa
- חד אופן
- אורי מ.
- ברווז
- יובל .מ.
- Ohad91
- -UC-
- wee~man acuna
- ישה
- gpm11
- Boris
- shilo_v
- עדי-אל
- Itzik-b
- רועי5
- Golf_91
- נעם101
- Igalz
- פיזיקאי שימושי
- Aviv943
- arice
- פינדר
- yoav911gt2
- Supertigre
- Or05230
- guy.a
- TZR84
- ArikB
- Mike Lowrey
- NirNissimov
- Avia
- santiago
- פריג'י
- Seriesone
- מיץ פטל
- pooh-bear
- Night Driver
- פיטר גריפין
- dorsht
- menir1
- Ctzvi
