Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

R.F.I


ey
שימו לב! השרשור הזה בן 7367 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמו תמיד,מירב המידע נמצא ברשת ותריץ בגוגל : chrysler 160 180

בארץ נמכרו גרסאות 160 180 ו-2 ליטר. יפה נוחה מאד ומרווחת ומהירה יחסית לשנות השבעים (ה-180 ו 2000),היתה נדירה למדי וכבר שנים שלא ראיתי כזו.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכוניות הנ"ל לא נחלו הצלחה כ"כ בארץ ורובן הושבתו עקב מחסור בחלקי חילוף.

 

(אותן שנים היבואן התעניין יותר בשיווק סימקה 1000, 1100 שהצליחו הרבה יותר)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו תמיד,מירב המידע נמצא ברשת ותריץ בגוגל : chrysler 160 180

בארץ נמכרו גרסאות 160 180 ו-2 ליטר. יפה נוחה מאד ומרווחת ומהירה יחסית לשנות השבעים (ה-180 ו 2000),היתה נדירה למדי וכבר שנים שלא ראיתי כזו.

 

זה מין גרסה ענקית של ההילמן אוונג'ר :wink::wink:

 

למיטב זכרוני לא ראיתי אף דוגמה של האוטו הזה, חוץ מאשר בתמונות, אפילו בשנות השבעים כשהם היו חדשים. זהן אוטו נדיר מאד היום, כמו רוב הדגמים של קרייזלר-אירופה וסימקה, הם פשוט לא שרדו. מתי לאחרונה ראית הילמן אוונג'ר?

דניאל באום

פורד פיאסטה 1100 1987

www.type34.info

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והרי קישור למועדון המעריצים...

 

http://pentastar.free.fr/

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם אנחנו כבר עוסקים בסימקה: מישהו יכול להגיד לי איזה דגמים של סימקה חונים במוזיאון הרכב ההיסטורי של אגד בחולון?

יש שם שני דגמי סימקה (אם אני עדיין זוכר נכון) ששמשו את פקחי "אגד" בשנות ה60 וה-70 ביחד עם הסוסיתא קוביה והפרגו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה, האוטו עומד מזה כשבע שנים לערך

לטענת הבעלים הנפח הוא 1600 סמ"ק והוא החליף מנוע לפני שהאוטו נזנח.

מבחינת מצבו- ישנם הרבה מקומות הנגועים בחלודה אך לא משהו שנראה באמת חריג, כמו כן

חסר הגריל הקידמי, הבקליט של הפנס האחורי והחלק הפנימי של האוטו לא מקורי (אל הגג מודבק שטיח מקיר לקיר וכו')

אני אעלה תמונות בהקדם- כנראה אחרי יום הזיכרון

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

קצת פרטים מדויקים

עד שנות ה70 יוצרו ושווקו מכוניות הסימקה 1000 מנוע אחורי

ומנוע קדמי 1100 ,1300 , 1301 ,1501 ,ואחלו איתם קש.

במקביל בשנות השבעים קנתה חברת קריזלר צרפת (לא ארה"ב)

מותג של מכונית שבעברה היתה מכונית פאר אשר שמה הלך לפניה.

שמה היה טלבוט. ואז התחילו ליצר את אותה הסימקה תחת שם חדש "טלבוט"

וקראו להם סמבה, סמבה ראלי, הוריזן,ו סולרה,

באותו הזמן היתה להם בעיה לא היה להם מכונית שתתחרה בפלך השוק

של פיאט ,פזו', רנו, אודי, וכו. ואז החלו ביצור הקריזלר 160/180

במכונית היתה מפוארת ויפה עים מנוע מיתקדם (גל זיזים עילי)

דומה לBMW אבל... הם אכלו מרורים ובסוף הפסיקו את היצור

כי הרכב נחל כישלון חרוץ. היתה לו בעיה קשה מאוד בבלמים

וקראו ביזמנו לכול המכוניות בעולם לתיקונים חוזרים ולמעשה

לא ניפתרה בעית הבלמים. (אגב מישהוא דיבר על סנבים היתה להם את אותה

הבעיה בבלמים) צחנורות בלם מיתפוצצים ודושת בלם נמוכה.

כמו כן כל כול הקריזלרים שהרכיבו בארץ מזגן ניסדקו להם המנועים

לכול אורך המנוע ביין פקקי המים ביגלל שהמדחס הבוכנתי

שהיה קים אז שקל המון ומישקלו סדק את המנועים.

בשורה תחתונה כול המכוניות ניזרקו מהצרות שעשו.

גם הראשי היו נאכלים ביגלל סגסוגת חמרן לא טובה וחוסר נוזל

קרור איכותי. :)

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסוף שנות השישים החלו קרייזלר צרפת לתכנן את ה160/180/200, כתשובה לדגמים החדשים של ב.מ.וו (1600/1800/2000), האודי 75/90, הפיאט 125 והרנו 16. הם פיתחו סדרת מנועים חדשה בשלושה נפחים: 1639 סמ"ק ב-160, שפיתח 80 כ"ס בגירסה בעלת מאייד בודד, או 90 כ"ס בגירסה בעלת מאייד כפול, 1812 סמ"ק ב-180 שפיתחה 100 כ"ס ו-1981 ב-200 שהפיקה 110 כ"ס. כל הגירסאות הוצעו עם גיר ידני 4 הילוכים או גיר אוטומטי 3 הילוכים של בורג-וורנר (שהיה מקובל מאד אז במכוניות אוטומטיות אירופאיות). המיתלים היו מק-פרסון מקדימה וסרן חי ניתמך קפיצי סליל מאחור וההגה היה בשיטת מסרק ומוט משונן. העיצוב הפנימי והחיצוני היו נאים מאד לתקופתה והאוטו היה מאובזר יחסית לתקופתו. כשהוצגה המכונית היא זכתה לשבחים רבים בעיתונות הרכב של אותה תקופה, הביצועים היו מצויינים לזמנה (וגם לזמננו...). ה-160 האיצה מ-0-100 ב-14 שניות והגיעה למהירות מירבית של 162 קמ"ש, ה-180 ב-12.6 שניות ומהירות מירבית של 168 קמ"ש וה-200 האיצה ב-12.2 שניות והגיעה ל-173 קמ"ש. גם התנהגות הכביש היתה טובה, ובמבחן שנערך לה היא היתה הרבה יותר מהירה בסללום מהטאונוס, ב.מ.וו 1800 ופיאט 125. לארץ היא יובאה על ידי מכשירי-תנועה שייבאו את סימקה ודודג', ונמכרה לא רע. הבעייה העיקרית שלה היתה איכות הייצור הנמוכה, שגרמה למכוניות להתחיל להתפרק די מהר, ראשי אלומיניום שנאכלו במהירות בגלל היותם עשויים מאלומיניום באיכות נמוכה (בעייה ידועה במכוניות משנים אלו-ראה פיזו 404) והחלודה שהיתה אוייב גדול למכוניות של תקופתה. ברבות השנים הם נעלמו מהכבישים, גם בשל מחסור בחלפים, מפני שלא היה להם כמעט כלום משותף עם הסימקות של אז ורוב החלקים היו ייחודיים רק להם. למרות זאת היא יוצרה עד שנת 80(!). אגב מנוע-היה לו גל זיזים תחתון. לאבי היתה קרייזלר כזו (200 שהיתה שייכת לאייזנברג) אוטומטית בצבע כתום, וזה היה יופי של אוטו (בין השנים 79-80) בלי הרבה תקלות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

אנחנו המכונאים נהגנו לכנות את הקריזלר 160/180

"קריזלר נבלה" ולמה כי הוא נסע כמו טנק. איזה 12 שניות

האוטו היה כבד ובקושי האיץ.

דבר נוסף אני לא יודע מאיפא אתה יודע, אבל לכול הקריזלרים

היה גל-זיזים עילי (בראש) ולא כפי שכתבת גל-זיזים תחתון...

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בני ידידי, לשום קרייזלר או טלבו (למעט הסמבה שהיה לה מנוע של פיזו,והטגורה) לא היה מנוע בעל גל זיזים עליון. ובניגוד למה שטענת הביצועים שלה היו מצויינים, וכל מי שנסע בהם ידע זאת. הקרייזלר 200 שהיתה לנו היתה משייטת בקלילות על 170 קמ"ש ועולה את הקסטל בלי קיק-דאון ב130. סך הכל היא היתה מכונית טובה ומתקדמת לתקופתה, רק חבל שאיכות ייצור וחומרים נמוכה העלימה אותן מהכביש די מהר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

אני לא מומחה למכוניות האלה (ממש לא), אבל בדף שהעליתי לשרשור הזה מתוך הספר של Observer's כתוב שהמנוע הוא OHC, ז"א Overhead Cam, ז"א גל זיזים עליון, כך שכנראה שבני צודק.

 

דניאל

דניאל באום

פורד פיאסטה 1100 1987

www.type34.info

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, טעות שלי. הדף המצורף הוא של ה200. אני אנסה לברר אם ל-160 וה-180 היה גם גל זיזים עליון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7367 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...