Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה ההגיון מאחורי כזה סט אפ של צמיג+ג'אנט?


הנסיך.
שימו לב! השרשור הזה בן 6809 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הביטו בתמונה - לא ברור לי למה להשתמש בג'אנט רחב כל כך?

 

 

אשמח לשמוע הסבר

 

וכדי לא לפתוח שרשור נוסף - חרף נסיונותי הכנים להנמיך את הרכב בדרך המקובלת [קניה של בולמ"ז וסט קפיצים יעודי] טרם צלח בידיי התכנון, מפאת בעיית עקביות קלה של יבואן אחד או שניים במתן תשובות. [יאמר לזכות סדנת ספויילד, שעל אף מחיריהם הגבוהים משמעותית - הם היו נותני השירות הטובים ביותר]

 

בכל מקרה, לאור רמות המחירים הלא-אטרקטיביות בעליל אני אפנה להביא את הסט שלי מחו"ל - ופה מתעוררת תהייה - ישנם קפיצי הנמכה של חברות מחברות שונות:

APEX

H&R

EIBACH

KW

WEITEC

KONI

FK

AVO

 

המחירים של כולם נעים בין 200 ל-300 מרשרשין אמריקניים לסט.

ובכולם ניתן לבחור בסטים שמנמיכים את הרכב בין 30מ"מ ל-60מ"מ.

האם יש חברה מומלצת, או שפשוט הזול ביותר יעשה את העבודה?

 

 

שוב תודה

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי התמונה -

אין שום הגיון, מדובר בהצהרת אופנה, בדיוק כמו שאין שום הגיון בגלגלי "22.

 

לגבי החלפת החלקים אצלך ברכב -

כדאי לזכור שסט-אפ זה לא רק לזרוק את החלקים ביחד, זה גם לדאוג שהם יעבדו בהרמוניה.

איזה בולמים אתה מתכוון לרכוש?

מה התקציב הכולל העומד לרשותך לביצוע הפרוייקט?

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"כמיטב מסורת ה-DTM"

 

משהו גרמני... לך תבין. הם אוהבים צמיגים מתוחים על חישוקים רחבים(כמה רחב? 195 על חישוק 9 אינץ' לדוגמה) והם חייבים לבלוט טיפה מהכנף,אחרת זה פשוט לא זה.

 

רוב החברה האמריקקים שהתכתבתי איתם בד"כ ממליצים על בולמי H&R עם קפיצי אייבך,אבל אני לא בטוח בכמות הנסיון מאחורי ההמלצות הללו(רובם עושים רושם של "לזרוק חלקים,ולסוע נמוך וקשה כי זה מגניב").

בכלל,אני לא סומך על שום דבר שאומר מישהו שנוסע עם תושבות פולי בנוגע לנוחות או כל דבר אחר.

די... מספיק. נגמרה התקופה הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן, לאחר לבטים רבים נפלה החלטה - לפחות לגבי הג'נטים.

אני לא רוצה לגדול מעבר ל195. משיחות עם אנשים [אנש אחד בעיקר] עולה מסקנה חד משמעים שצריכת הדלק עולה עם המעבר ל205 - מכאן שהמעבר ל15' כנראה יהיה מיותר.

כך שאני אלך על 14X8 או 14X7.5 מבחינת הג'אנט, בתקווה שזה ייתן לי מספיק אחיזה \ אפשרויות לצמיגים טובים מבלי להקריב יותר צריכת דלק או משקל גלגל מיותר. [גם ככה עם המנוע הנוכחי האוטו לא מסוגל לצאת להחלקות כוח אלא בפתאומיות ועד כדי איבוד של הזנב]

 

בולמ"ז - הלכתי על מונרו ריפלקס. לא אוריינטציית ביצועים מובהקת, אבל אני אוהב את האירופאית שלי שלמה, לא בא לי פלסטיקים רופפים \ מתפרקים \ מקרקשים ורייד קשה. אני מחפש להגיע לאיזה אול-ראונדר הגיונית.

 

כל אלה יחד עם חידוש של מכלולי המתלים [תפוחים, תושבות, חוליות מקשרות ותושבות למיניהן,מקוריות, לא פולי :) כבר בדרך מחו"ל] ייסגרו את החלק של התשתית לפחות.

 

לגבי התקציב, מחירי הארץ נעים סביב ה800-2200 לסט קפיצים , במחירי חו"ל לעומת זאת הסט היקר ביותר בו נתקלתי היה של אייבאך ועלה 350$, כך ששוב, התקציב הוא עד 200-350$ לקפיצים.

 

אשמח לשמוע הערות \ הארות

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

14X7 מספיק לגמרי לניצול אופטימלי של צמיג ברוחב 195 מ"מ :idea:

ללכת על משהו יותר רחב מזה זה כבר ייחשב ללשלם במשקל שנוסף לחישוק עצמו בגלל תוספת הרוחב, מה גם שיהיה לך הרבה יותר קל למצוא חישוקי 14X7 במחירים נורמליים.

 

לבולמים שלך הייתי ממליץ על הקפיצים עם קבוע הקפיץ הנמוך ביותר, אני בספק גדול (מאוד) אם הם מסוגלים להתמודד עם קבןע קפיץ יותר גבוה.

לדעתי עשית טעות ברכישת הבולמים, הייתי מעדיף ללכת על בולם יותר אגרסיבי עם קפיץ יותר רך מאשר להפך.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

14X8,מידה לא נפוצה בכלל...

 

בדוק פה,הם מחזיקים המון יצרנים גרמניים מקומיים שמייצרים מידות כאלו.

 

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.schweiger-carparts.de%2F&langpair=de%7Cen&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools

די... מספיק. נגמרה התקופה הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

14X7 מספיק לגמרי לניצול אופטימלי של צמיג ברוחב 195 מ"מ :idea:

ללכת על משהו יותר רחב מזה זה כבר ייחשב ללשלם במשקל שנוסף לחישוק עצמו בגלל תוספת הרוחב, מה גם שיהיה לך הרבה יותר קל למצוא חישוקי 14X7 במחירים נורמליים.

 

לבולמים שלך הייתי ממליץ על הקפיצים עם קבוע הקפיץ הנמוך ביותר, אני בספק גדול (מאוד) אם הם מסוגלים להתמודד עם קבןע קפיץ יותר גבוה.

לדעתי עשית טעות ברכישת הבולמים, הייתי מעדיף ללכת על בולם יותר אגרסיבי עם קפיץ יותר רך מאשר להפך.

 

מוטי

בולם יותר אגרסיבי - מבחינתך מדובר בבולם בעל "עמידות" טובה יותר לריבאונד או בולם שתהיה לו התנגדות כיווץ משמעותית?

השאלה שלי היא בעיקר משום ההערה האחרונה שלך, לגבי אופי הסט עליו היית ממליץ, הרי בולמ"ז שלא בנוי לעבודות עם קפיצים בעלי מקדם גבוה יאבד את כושר השיכוך מהר מאוד ואז אנחנו מקבלים מתלה קשיח עם ריבאונד מהיר מאוד, לעומת זאת בולם אגרסיבי עם קפיץ רך יפיק לנו מתלה בעל תחילת מהלך קשה יותר, אבל עם ריבאונד איטי יותר - טרייד אוף בין סט-אפ שמתעדף מהירות כיווץ לסט-אפ שמתדעף מהירות החזרה.

בכל מקרה, לפי התכתבויות שלי עם התמיכה של מונרו, זה הדגם שהמליצו לי עליו כשציינתי בפירוש שהאוטו יונמך, לטענתם לא תהיה בעיה להנמיך עד 60 מ"מ אבל הם באמת לא התייחסו לקבוע הקפיץ - כלומר לעמידות שיכוך ההחזרה של הבולם. מה שכן לבולמ"ז הנ"ל יש "סף פריצה" לתחילת העבודה שלו, מה שלא ראיתי בבולמים אחרים.

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

14X8,מידה לא נפוצה בכלל...

 

בדוק פה,הם מחזיקים המון יצרנים גרמניים מקומיים שמייצרים מידות כאלו.

 

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.schweiger-carparts.de%2F&langpair=de%7Cen&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools

תודה על הלינק, הסיבה שאני אלך על הגודל הזה תהיה העיקר הזמינות שלו [כרגע] בחנות שמתעסקת בזה ליד הבית, מחר אנסה לברר אם יש מצב ל-7.5 ואז אוכל להחליט, בכל מקרה, מדובר בכוכב המפורסם של בורבט :)

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון הוא שבולם קשיח יותר (בדרך כלל מתבטא גם בשיכוך וגם בהחזרה) מרסן את תנועות הגוף הרבה יותר טוב מבולם רך יחסית שמחובר לקפיץ עם דירוג גבוה מדי, ואין שום קשר להנמכה או לא.

 

תמוה בעיניי שמי שדברת איתו לא אמר מילה לגבי קבוע הקפיץ המקסימלי שהבולם מתוכנן לעבוד עימו.. תמוה מאוד אפילו.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6809 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...