Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה תפקיד חיישן החמצן ומה קורה אם מנתקים אותו


יניב336
שימו לב! השרשור הזה בן 6819 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי אונו 1.4 שנת 95 והטורים היו גבוהים מדי אבל יציבים חבר ניתק לי את חוטי החישן חמצן והטורים ירדו והכל נראה תקין מה יהיה ללא חיבור חישן זה ? ומה ההשלכות לגבי תפקוד הרכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זיהום אויר גדול יותר וצריכת דלק מוגברת עקב פעולה לא יעילה של המנוע מכיון שהמחשב לא יודע כמה חמצן נכנס למנוע וכמה דלק להזריק לתערובת.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html

אם אתה מצליח עם זה , יופי אם לא תעשה סימן ואני אתמצת לך את זה מחר.

בכל מקרה יכול להיות והחיישן במכוניתך תקין ומנוע הצעדים לא.

http://www.google.co.il/search?hl=iw&q=lambda+sensor&btnG=%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A9+%D7%91%D7%92%D7%95%D7%92%D7%9C&meta=

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן חמצן

 

בכדי להגיע לדיקו מירבי באספקת הדלק למנוע, יש להפעיל את מערכת ההזרקה ב"חוג סגור", הדבר אפשרי רק כאשר מותקן במערכת הפליטה חיישן המוכנה "חיישן חמצן" וידוע גם בכינויו "חיישן למבדה".

הוא ממוקם בתוך צינור הפליטה וחש את זרמי גז הפליטה הזורמים מכל הצילנדרים באופן שוטף,

צידו הפנימי של החיישן מקושר אל אוויר הסביבה.

גוף החיישן עצמו עשוי מחומר קראמי מיוחד ,עם אלקטרודות פלטינה עבירות לגז. הגוף הקראמי הופך למוליך מבחינה חשמלית עם עליית הטמפרטורה, שלו. מאחר שתכולת החמצן שונה משני צידי האלקטרודה ,נוצר מתח חשמלי בינהם.

כאשר החיישן חש בתערובת עשירה (גזי הפליטה מכילים כמות קטנה של חמצן) הוא מייצר מתח גבוה יחסית השואף ל 1 וולט (בד"כ לא יעבור 0.9 וולט) ,

וכאשר הוא חש בתערובת ענייה (גזי הפליטה מכילים כמות גדולה יחסית של חמצן הוא מייצר מתח נמוך יחסית לכיוון ה 0.1 וולט

ישנם חיישנים שאינם מחוממים (חוט אחד)

ישנם עם חימום (3חוטים לפחות)

וישנם עם 4 חוטים כדי לספק לחיישן מינוס מאת נקודת ייחוס המחשב לצורך אימות נקודת יחסיות בין נתון הכניסה של החיישן למחשב ובין המינוס הבסיסי הייחוסי למערכת.

{ישנם חיישנים חדשים מסוג חדש הכוללים "מנוע מייצר חמצן" (אין שם מנוע) ולא אכנס לפירוט ולתיאורם כאן ברשותכם.)}

החומר הקרמי של החיישן מתחיל לפעול בסביבות 300 מעלות צלסיוס

החיישנים המחוממים מאפשרים לניהול המנוע להכנס למעגל סגור (קלוז לופ) מהר הרבה יותר מהחיישנים הרגילים.

בסה"כ קיום החיישן הוא חיובי כי בגלל חוקי איכות הסביבה העולמיים , בונים רכבים שמשתדלים יותר ויותר להיות ידידותיים לסביבה, מה שמביא גם לחסכון בדלק באופן יחסי לסוג הרכב המנוע ותמסורו.

תקלות בחיישן חמצן עלולות לגרום לתערובת ענייה מידי (נזק של התחממות יתר ועוד)

תקלות של תערובת עשירה מידי, ותקלות של תפקוד מנוע לא כפי שצריך.

ניתוק חיישן חמצן תקול (ניתוק החוטים שלו) ברכבים מסויימים יגרום בעת תקלה לירידת הצריכה של הדלק ואילו באחרים לעלייה (צריכת דלק=זמן הזרקה של כל מזרק), והכל תלוי בזה שכתב את התוכנה של מחשב ניהול המנוע.)

בברכה

דני ממצת אור בחיפה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכיף , ודרך אגב, הפירגון שווה הכל!!!!!

 

אני חושב שאנחנו יכולים כאן כחברי פורום רבים לפרגן קצת יותר זה לזה, כי לפעמים יש לי הרושם שנתפסים לשטויות ומלחמות כבוד..

אני בכל אופן מפרגן לכל מי שמגיע לו, וממש להפתעתי לא חסרים כאן כאלה.

בברכה ובתודה

דני ממצת אור בחיפה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני תענוג לקרא את ההסברים

אגב - יש רכבים שניתוקו מובילה למצב SAFE של מחשב הרכב, ואז הסחיבה גרועה ביותר

 

אגב דני למה משמש החוט החמישי ? יש חיישנים בעלי 5 חוטים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי כלום נסה לבאר לי תודה מראש
דני ז. :wink: הביא למעשה את ההסבר המלא בצורה ברורה כולל התקלות האפשריות. כל היתר באמת כבר שייך לקריאה ישירה בכל שפה אפשרית והתנסות עם תהייה.

הוסיף רק: חישן הלמבדה נותן למחשב הרכב את האפשרות לנהל את מנוע הצעדים ואת זמני הפתיחה של המזרקים (נאמר), לכן כאשר אנו נשאלים לגבי תקלה באחד מהם , יש צורך להתייחס אליהם כמכלול, כאשר בדיקת חיישן הלמבדה נראה לעיתים כראשון בתור.

בברכה ZVIDOC

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממליץ לנקותו, אלא אם הוכח שהוא פסול ואז אין מה להפסיד בנסיון הנקיון.

יש לבדוק באמצעות סקופ מעבדה שאינו תקין ורק אז שווה לנסות לנקותו.

 

חיישן חדש הינו מאות שקלים מעטים בלבד.

 

בברכה

דני ממצת אור

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני כל הכבוד,תיאור מדוייק.תיקון קטן ולא משמעותי,החיישן מתחיל לעבוד ב-315 מעלות.

 

בברכה

 

 

 

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6819 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...