Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

בעקבות פוסט שפתחתי על נסיעות של אישתי לירושלים על רכב היברידי

עשינו קצת חשבון, הצריכה דלק שלה במאזדה 2 2011 עומדת כל 1:17 (מדידה במשאבה)

הרכב לא נוח לנסיעות ארוכות ואנחנו רוצים להחליף, לכן חשבנו על שתי חלופות:

1. קורולה היברידית 2020 עם נתונים טובים שתעלה 90k ,תגרור עלייה בהוצאות השוטפות כמו ביטוח יחד עם ביטוח סוללה, כאשר בפועל עם צריכת דלק של 1:20 החיסכון בדלק לא יהיה מספיק כדי לקזז את עלות הרכישה הגבוהה 

2. קורולה אטמוספרית משנתון 2017 עם נתונים טובים, אמורה לתת לנו צריכת דלק לא פחות טובה מהמאזדה, בגלל הגיר הרציף ואמינות לאורך זמן של טויוטה.

בנוסף להוצאות שוטפות נמוכות יותר, עלות רכישה משמעותית יותר נמוכה

 

אשמח לשמוע את דעתכם, הרכב צריך להיות אמין ונוח ולהחזיק לפחות 5 שנים

 

פורסם

אני חושב שיש לך טעות במדידה (או טעות הקלדה). הסיכוי שתקבל צריכה של 1:17 עם מאזדה 2 מהדור הזה שנחשב לבזבזן הוא קלוש, לרוב האנשים מדובר בצריכה משולבת של כ 1:11 במקרה הטוב ואני לא הצלחתי להגיע איתו ליותר מ 1:13 בנסיעה רגועה מאוד בכביש מהיר.

 

צריכה ריאלית של רכב היברידי או דיזל תהיה בנסיעות לירושלים כנראה יותר לכיוון ה 1:15-18, בנסועה של 36 לשנה מדובר באלפי שקלים. כמו כן המאזדה אינה רכב נוח או מודרני כפי שאמרת, אז יש טעם בהחלפה גם מעבר לצריכת הדלק.

 

מה התקציב שלך? אני חושב שכדאי להתחיל משם. אם הוא גבוה מספיק ויש לך אפשרות להתקין עמדת טעינה, הייתי שוקל אפילו חשמלית כלשהי.

פורסם

36,000 זה המון, רק חשמלי חדש או קרוב לחדש. אחרת דיזל כמה שיותר חדש. 

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם

יכול להגיד לך שעד לשנה האחרונה נסעתי סביב ה-30 אלף בשנה, ומבחירה מודעת נסעתי כמעט כול התקופה ברכב בנזין קוריאני 1.6 עם תיבה אוטומטית רגילה. שילוב מה שנקרא BULLETPROOF. אין מנוע בעייתי, אין גיר בעייתי או עם תחזוקה גבוהה, ואין כול מיני תשלומים של החלפת סוללה, או ירידת ערך עצומה.

הצריכת דלק שלי עמדה רוב הזמן על 1 ל-15. במצטבר ב-120 אלף קילומטר שעשיתי עם רכבים כאלו, האחזקה מעבר לאחזקה שגרתית עמדה על סביב ה-2500 שקל באותה תקופה. 

 

ב-36 אלף קילומטר ההבדל בין רכב כזה לרכב היברידי בהנחת ליטר דלק 7 שקל(יוצא מנקודת הנחה שזה יחזור למחיר הזה ולא ישאר 8 שקל), הוא סביב ה-4 אלף שקל בשנה. בוא נגיד שההשתלמות של זה או לא תלויה באם החלפת סוללה היברידית תיפול עלייך או לא. מחיר החלפת סוללה הוא סביב ה-12 אלף. שיפוץ ואם הוא איכותי או לא- לא יודע. 

 

רכב חשמלי גם יכול להיות אופציה, אם יש לך אופציה לעמגת טעינה/ הטענה בעבודה.  אבל היא יכולה להתקזז עם ירידת ערך גדולה+ עם תקלה גדולה אחרת(לאו דווקא סוללה) מחוץ לאחריות. 

 

אני בגישה שלי, אלא אם יש חיסכון עצום, אני מעדיף ללכת בגישה של better the devil you know, מאשר ללכת על הימורים שיכולים לנשוך אותך בתחת. 

פורסם

אם יש אפשרות להתקין עמדת טעינה ביתית, אני חושב שנכון יהיה לעבור לרכב חשמלי משומש.

ניתן למצוא כאלה כבר באיזור ה 60,000 ש"ח, ואם התקציב שלך הוא כ 90,000 ש"ח אז לא צריכה להיות בעיה. הייתי בוחר ברכב עם אחריות היצרן הארוכה ביותר, ואז מחפש רכב במחיר טוב, שמור ומטופל עם ק"מ נמוך, כי אתה תתפור אותו ב 110,000 ק"מ בשלוש שנים. 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

תודה לכם על התגובות 🙏

לגביי החישוב שלי, זה נמדד כמה ימים במשאבה לפי שימוש יומי שכלל עלייה וירידה מרחובות לירושלים.

וגם חישוב ממוצע חודשי של 2200 קמ חלקי 140 ליטר לפי חישוב של 1000 שח הוצאות דלק במחיר של 7.16 (לפני העלייה)

כלומר 15.71 קמ לליטר.

התקציב עומד על 60-70k אבל אם זה יהיה משתלם אפשר יהיה להוציא יותר.

הקטע הוא שאני לא מוצא הצדקה להוציא יותר על רכישה של רכב היברידי (חשמלי לא בא בחשבון) 

הגישה שלי מאוד דומה למה שאמר davemustaine87 מעליי, שעדיף רכב מכאנית פשוט שלא יגרור הוצאות מיותרות, מאשר היברידי עם עלות גבוהה וחיסכון פחות משמעותי בדלק.

אשמח שתסבירו לי איפה אני טועה?

 

פורסם

אגב, משרשור אחר שלך אני מבין שהנסועה היומית היא הלוך חזור ירושלים רחובות , כן? 

זה 110 קילומטר מה שמסתדר עם 2200 ק"מ בחודש. 

2200 בחודש זה 26 אלף בשנה. האם 36 אלף בכותרת זה סתם טעות או שיש נסיעות נוספות? 

פורסם
לפני 2 דקות, davemustaine87 כתב:

אגב, משרשור אחר שלך אני מבין שהנסועה היומית היא הלוך חזור ירושלים רחובות , כן? 

זה 110 קילומטר מה שמסתדר עם 2200 ק"מ בחודש. 

2200 בחודש זה 26 אלף בשנה. האם 36 אלף בכותרת זה סתם טעות או שיש נסיעות נוספות? 

טעות בכותרת, תודה 🙏

פורסם
לפני 9 שעות, fishmanl כתב:

אשמח שתסבירו לי איפה אני טועה?

 

את טועה בכך שלא החלטת מה אתה רוצה לחסוך: כסף או דלק. ולא החלטת האם אתה רוצה להחליף כדי לחסוך בעלויות או להשתדרג ברכב.

 

אם מה שמעניין אותך זה לחסוך בעלויות תמשיך עם הרכב הנוכחי. בין אם אתה טועה במספרים (כפי שנטען קודם) ובין אם לאו, רכב ישן ואמין זו החלופה היותר חסכונית ל 26,000 בשנה וכנראה גם ל 36,000.

 

אם אתה רוצה להשתדרג (נוחות, בטיחות וכו) אז אין לך מה לשהשוות את עלויות החדש לרכב הנוכחי אלא רק לבחון את החלופות השונות שאתה שוקל.

 

היברידי/דיזל יחסכו לך בדלק אבל יהיו יקרות יותר לרכישה (וחלקן גם לביטוח). או משומשות יותר בהשוואה לרכבים אחרים באותו המחיר. משתלם לרכוש אותן ככל שנוהגים יותר.

ב 26,000 לשנה זה פחות משמעותי מאשר 36,000.   

פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, fishmanl כתב:

תודה לכם על התגובות 🙏

לגביי החישוב שלי, זה נמדד כמה ימים במשאבה לפי שימוש יומי שכלל עלייה וירידה מרחובות לירושלים.

וגם חישוב ממוצע חודשי של 2200 קמ חלקי 140 ליטר לפי חישוב של 1000 שח הוצאות דלק במחיר של 7.16 (לפני העלייה)

כלומר 15.71 קמ לליטר.

 

לא ככה מודדים צריכה - אתה לא יכול להסתמך על ממוצע, כי הנסועה והצריכה משתנים משבוע לשבוע. אתה צריך למדוד את המרחק ומספר הליטרים (לא שקלים.. גם מחיר הדלק משתנה) שתדלקת בין כמה תדלוקים מלאים ועוקבים, עדיף באותה משאבה, ולפי זה לחשב. אם אתה רוצה הערכה אמינה מחשב הדרך במאזדה שלך מסויק מספיק, תאפס אותו ותן מבט אחרי שבוע-שבועיים.

 

אבל בכל מקרה, בין אם הצריכה היא 1:11 או 1:15 או 1:17 (אני כבר לא עוקב אחרי המספרים שכתבת) זה לא באמת משנה. בתקציב שלך רכב חשמלי נורמלי לא יכנס, ורכב היברידי כבר יהיה בשלב מתקדם בחיים שלו כך שפוטנציאל ההוצאות על תקלות (או בלאי בסוללה) גדול יותר, וממה שהבנתי המטרה שלך היא לחסוך כסף.

לדעתי - חפש רכב דיזל שיתן לך חסכון בדלק מצד אחד אבל לא יהיה יקר מידי מצד שני.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 1
פורסם

אני לא חושב שיש לדיזל יתרון משמעותי, אם בכלל, בהשוואה להיברידי.

 

פעם ההיברידים היו יעילים יותר בעיר ופחות בבינעירוני, אבל זה כבר לא המצב.

 

 

  • לא הבנתי... 1
פורסם
לפני שעתיים, nadavd4 כתב:

 

לא ככה מודדים צריכה - אתה לא יכול להסתמך על ממוצע, כי הנסועה והצריכה משתנים משבוע לשבוע. אתה צריך למדוד את המרחק ומספר הליטרים (לא שקלים.. גם מחיר הדלק משתנה) שתדלקת בין כמה תדלוקים מלאים ועוקבים, עדיף באותה משאבה, ולפי זה לחשב. אם אתה רוצה הערכה אמינה מחשב הדרך במאזדה שלך מסויק מספיק, תאפס אותו ותן מבט אחרי שבוע-שבועיים.

 

אבל בכל מקרה, בין אם הצריכה היא 1:11 או 1:15 או 1:17 (אני כבר לא עוקב אחרי המספרים שכתבת) זה לא באמת משנה. בתקציב שלך רכב חשמלי נורמלי לא יכנס, ורכב היברידי כבר יהיה בשלב מתקדם בחיים שלו כך שפוטנציאל ההוצאות על תקלות (או בלאי בסוללה) גדול יותר, וממה שהבנתי המטרה שלך היא לחסוך כסף.

לדעתי - חפש רכב דיזל שיתן לך חסכון בדלק מצד אחד אבל לא יהיה יקר מידי מצד שני.

הצריכה לא משתנה, אישתי נוסעת ברכב הזה רק לעבודה, אותה הנסיעה 5 ימים בשבוע.

נסיעות של סופשים ונסיעות משפחתיות עושים ברכב אחר.

לגביי הדיזל, איזה רכבי דיזל אמינים יש בתקציב שלנו?

ולמה לא ללכת על השילוב של רכב בנזין אטמוספרי וגיר פלנטרי

פורסם (נערך)
לפני שעה, fishmanl כתב:

הצריכה לא משתנה, אישתי נוסעת ברכב הזה רק לעבודה, אותה הנסיעה 5 ימים בשבוע.

 

היא עדיין משתנה, גם מזג האוויר משתנה וגם מצב הרוח של האישה ומצב התנועה.

אני מכיר את הדגם הזה היטב והוא אינו ידוע כחסכוני, לכן אהיה מופתע אם המדידה שלך מדויקת.

 

לפני שעה, fishmanl כתב:

ולמה לא ללכת על השילוב של רכב בנזין אטמוספרי וגיר פלנטרי

 

אתה בהחלט יכול, אבל זה יעלה לך יותר. לא אמרת שאתה רוצה לחסוך?

אם נניח שצריכת הדלק שלה היא 1:12 (אופייני לדגם, ופרגנתי), בנסועה של 36k בשנה ו 7.5 ש"ח לליטר מדובר על 22,500 ש"ח על דלק.

צריכה של 1:18 (אופייני להיברידי ודיזל) תעלה לך 15,000 בבנזין או 16,000 לדיזל במחיר של 8 שקל לליטר.

גם אם לא תקנה את הדיזלית השמורה ביותר לא תוציא 6500 וגם לא 3000 ש"ח נוספים כל שנה על תחזוקה - זה חסכון משמעותי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
פורסם

אתה לא מדבר מנסיון אלא רק בתיאוריה. 

 

אני כן מדבר מנסיון של עשרות אלפי קילומטרים. נסעתי את המסלול של ירושלים-מרכז  סביב ה-60 אלף קילומטר. אם הייתי נוסע במוד חסכוני(95-100 קמ"ש, לא 70 קמ"ש) הייתי מקבל גם צריכת דלק של 1 ל-16 עם קורולה 1.6 וגיר רציף. נבדק במשאבה על בסיס שבועי ולפעמים יותר.

אתה יכול לא להאמין לי אבל המספרים האלה כמעט חוזרים על עצמם גם ברכבי 1.6 אוטומט גיר 6 הילוכים אחרים שהיו לי(מסלול קצת אחר אבל כמעט הכול בינעירוני). סטטיסטיקה של סביב ה-200 אלף קילומטר במצטבר. 

 

הקילומטראז הוא 26 אלף, ולא 36. יש טעות בכותרת. 

בהנחת 1 ל-20 ברכב דיזל ו-7.5 לליטר דלק, אתה מקבל חיסכון של 2450 שקל בשנה. 

אני לא מכיר רכבי דיזל שהם לא עם גיר רובוטי דו מצמדי. כמה יעלה להחליף קלאצ'ים? כמה יעלה לתקן מוח גיר? סביב ה-10 אלף שקל? אתה יכול להבטיח שבתקופת הבעלות הוא לא יצטרך להתקקל בתקלות מהסוג הזה? מה לגבי תקלות אחרות פוטנציאליות? שכן רכבי דיזל מראש נקנים על מנת לנסוע הרבה. אתה לא תמצא רכב דיזל עם קילומטראז' נמוך.

 

מה שאני בא להגיד שזה ממש לא חד משמעי שרכב דיזל יצא בסופו של דבר זול יותר בעלות הכוללת. אם כבר אני נוטה לחשוב בדיוק ההפך. 

  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...