Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ, דור II, שנת 2023 - שרשור מתגלגל - מעקב ארוך טווח


menir1

פוסטים מומלצים

תודה על ההסבר

ליטר מעל המפלס נשמע לי המון

לא בגלל חשש מהקצפה, אלא בגלל חשש לפריצת מחזיר שמן

 

נשמע שאתה מבין בזה הרבה יותר ממני, אבל באופן כללי - אני מעדיף להיצמד להנחיות המהנדסים שתכננו את המנוע, מאשר לעשות דברים על דעת עצמי (גם אם נשמעים הגיוניים)

אולי אני מדבר שטויות, ובמידה וכן - מושך את דברי בחזרה

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעולם הרכב, יש מספר לא מבוטל של דוגמאות של אילוצים הנדסיים אחרים

שלא בהכרח עושים טוב לרכב. במקרה הזה, אני מניח שמנוע בעל קיבולת

נמוכה יותר של שמן, זוכה לציון ירוק גבוה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@teyal מניח שאכן סיבות ״ירוקות״ היוו שיקול מרכזי בנסיון להקטין את קיבולת השמן הדרוש לפעולה תקינה.

@avargel תוספת של ליטר, אכן נשמעת גם לי חריגה (ההערה שניתן להוסיף עד כליטר במנוע הזה נאמרה ע״י מספר מכונאים בפורום אמריקאי - אני לא חיפשתי לאשש דעה זאת). כמות עודפת של חצי ליטר מביאה אותי למצב נורמאלי במנוע FA20, אז לדעתי תוספת כזאת אמורה להיות לגמרי בסדר ואמורה לתת לי שקט נפשי שאני על המסלול, במיוחד שפורסמו מדידות שהראו ירידת רגעית של לחץ שמן בפניות מהירות ימינה.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שהבנתי החשש מירידת לחץ בפניות ימינה קצת יצא מפרופורציה.
קודם כל כנראה שברכב סטוק עם צמיגים סטוק לא תצליח להפעיל מספיק כוח כדי לגרום נזק בפניות ימינה גם אם תיסע במסלול נאסקאר הפוך.
דבר שני אני בספק אם בהיצע המסלולים בארץ יש מקום שבו תוכל להביא את התופעה הנ"ל לכדי משמעות גם עם רכב לא סטנדרטי.

באופן אישי אני מעדיף להיצמד להוראות. לדאוג שהשמן נמצא בטווח הנורמלי. כל מני גורויים בכל מני פורומים הם לא הגורם המוסמך.

שמח שאתה נהנה מהרכב.
לפני שקניתי את הרכב חשבתי לעצמי שהוא יכול להיות אחלה דיילי ויש מצב שהרבה לקוחות היו מוכנים לשלם פנלטי בביצועים כדי שיוכלו לתדלק אותו בכל אוקטן שתמיד זמין.
עכשיו אני יודע שטעיתי. המקום של הרכב הזה הוא על המסלול, זה המקום שבאמת אפשר להנות ממנו. הוא מספיק נוח כדי ששני אנשים יוכלו לנסוע למסלול ולחזור ולהמשיך את היום בלי כאבי גב, אבל הוא לא ממש טוב לשום דבר אחר.
טיולי נהיגה? אני יכול לחשוב על רכבים אחרים שיהיו נוחים ופרקטיים יותר ויספקו לא מעט הנאה, כנ"ל דיילי ספורטיבי. הרכב הזה נבנה ע"י מישהו שרצה שינהגו בו חזק והתאמצו כדי להוציא ממנו את המיטב ואת זה אפשר לעשות רק על המסלול.
דעתי ודעתי בלבד.

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, farkash7 כתב:

ממה שהבנתי החשש מירידת לחץ בפניות ימינה קצת יצא מפרופורציה.

לגמרי, אנשים מתקינים קארטרים מיוחדים (שרק מחריפים את הבעיה), מתקינים צוברי שמן (יקר ומסובך) וסתם משתגעים. להוסיף עד חצי ליטר במנוע הזה, זה בקטנה. 

 

ד"א בארץ, מכונית הדגמה של היבואן (האפורה בצילום בו רואים גם את שלי) שפכה מנוע במוטורסיטי בגלל שאף אחד לא טרח לבדוק את מפלס השמן שלה. 

לפני 3 שעות, farkash7 כתב:

עכשיו אני יודע שטעיתי. המקום של הרכב הזה הוא על המסלול,

הייחוד במכונית הזאת (שהיא סטוק) זה שמגבלות האחיזה שלה מאד נגישות (בתלות ברצונו של הנהג), כך שאפשר להפיק ממנה הנאה רבה בכביש טוב גם בלי להגיע למהירויות פסיכיות. זה אחד היתרונות האדירים שלה בעיניי, ומה שהופך אותה למאד מהנה בטיול נהיגה.

 

כמובן שיש לא מעט שמשפרים אותה ללא הכרה, מתקינים צמיגים רחבים יותר, מתקינים קוילאוברים ופלטות קאמבר והופכים את המכונית למכונת מסלול, אבל אני דווקא מעדיף אותה כסטוק. היצרן מוציא אותה עם כיול מאד מאוזן שמאפשר הנאה רבה בכביש. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא לחלוטין יכולה להיות אחלה מלווה לטיול. היא מהנה גם במהירויות נמוכות, והעובדה שהרכב לא ממש מבודד ועדיין די קליל מורידה מהצורך לעלות במהירות.
יחד עם זאת יש רכבים שיוכלו לעשות את העבודה הזו ולהיות נוחים ופרקטיים יותר, זו דעתי.
לא יצא לי לנהוג ברכבי ספורט אחרים במסלול כדי להשוות, אני רק יכול להגיד שהיא זורחת שם, מלמדת, מערבת ומענישה ואני לא מדבר על זורקת אותך מהמסלול, כל טעות תעלה לך במהירות -> ובזמן יקר והמנוע אומנם חזק מהקודם אבל עדיין לא מספיק כדי לעזור לך לתקן את הטעות. לדעתי במסלול טמון הכח (לא כ"ס כי זה מוגבל) האמיתי שלה.

יש לי ביקורת על מדיד השמן של סובארו, הוא בלתי קריא בעליל. באמת. מדיד שצריך לנבור ביוטיוב ופורומים כדי להבין איך לקרוא אותו.
בנוסף כל מחסור קטן בשמן עם המדיד הזה מתבטא בהפרש גדול. זה טוב, כי זה מעודד אותך לבדוק שמן מפעם לפעם ולהשלים אם צריך, אבל למי שלא רגיל זה גם מלחיץ.
אכן בהרצה הוא צורך מעט שמן, עכשיו המצב טוב יותר, ועדיין לפני שיוצאים עם הרכב להרפתקאה שבו הוא יעבוד קשה כדאי לבדוק שמפלס השמן תקין ולחץ הצמיגים תקין.

קצת מוזר לי שהם חיסלו מנוע במוטורסיטי. מה גם שיש נורה שאמורה לדלוק הרבה לפני שהמפלס מגיע לרמה שעלול להגרם נזק.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני באתי מפיג'ו 208 GTi שהייתה מאד פרקטית, מאד נוחה וכייפית לנהיגה, אבל מול הברז היא מחווירה בכל הקשור להנאה מנהיגה. הברז לא מנסה לסמן check בכל הסעיפים, היא one trick pony קלאסית. היא המקבילה של סוזוקי ג'ימני למשל. 

 

לגבי מפלס השמן, הוא חייב להיות במקסימום במנוע בוקסר (כל עוד המנוע לא כולל עוקה יבשה), לכן מספיק שמפלס השמן יהיה בשליש התחתון, כדי שייגרם סיכון מהותי לירידת לחץ שמן רגעית בפניות חדות ובסל"ד גבוה. זה לא חדש במנוע בוקסר, זה חלק מהמגרעות שלהם. גם במנוע של דור קודם, מנועים הלכו לאנשים שלא יודעים לפתוח מכסה מנוע... 

 

ובמכונית ההדגמה של היבואן, אף אחד לא הקפיד על הרצה. הם אפילו לא מקפידים על תדלוק בדלק המתאים (98).

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, menir1 כתב:

הייחוד במכונית הזאת (שהיא סטוק) זה שמגבלות האחיזה שלה מאד נגישות (בתלות ברצונו של הנהג), כך שאפשר להפיק ממנה הנאה רבה בכביש טוב גם בלי להגיע למהירויות פסיכיות. זה אחד היתרונות האדירים שלה בעיניי, ומה שהופך אותה למאד מהנה בטיול נהיגה.

 

כמובן שיש לא מעט שמשפרים אותה ללא הכרה, מתקינים צמיגים רחבים יותר, מתקינים קוילאוברים ופלטות קאמבר והופכים את המכונית למכונת מסלול, אבל אני דווקא מעדיף אותה כסטוק. היצרן מוציא אותה עם כיול מאד מאוזן שמאפשר הנאה רבה בכביש. 

 למה מה שיעבוד במסלול יפגום בהנאה שלך בטיול נהיגה? כי ידרש הרבה יותר מאמץ שאי אפשר לעשות בכביש ציבורי בשביל להגיע למגבלות ואז להתחיל להנות? זו הכוונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במכוניות שמגבלות האחיזה שלהן מאד גבוהות, הדרך הבטוחה למצות את אותן מגבלות הן לרוב רק במסלול, שם יש שטחי מילוט ואתה לא מסכן עוברי אורח תמימים. כוונתי במה שכתבתי מעלה, שבברז המגבלות הנגישות מאפשרות הנאה רבה במסלול אך גם בכביש, בו המהירות הרבה יותר נמוכה והנהג לוקח מרווחי ביטחון. התייחסתי לטענתו של פרקש לגבי טיולי נהיגה עם הברז. 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, menir1 כתב:

במכונית ההדגמה של היבואן, אף אחד לא הקפיד על הרצה. הם אפילו לא מקפידים על תדלוק בדלק המתאים (98).

הפאול הזה של שימוש בדלק לא מתאים ברכב ההדגמה זה דבר אחד, להגיד לקונים שהם יכולים לתדלק במה שבא להם כי ככה יותר קבל למכור את הרכב זה דבר אחר, וחבל שזה נעשה.

 

לפני 4 דקות, menir1 כתב:

התייחסתי לטענתו של פרקש לגבי טיולי נהיגה עם הברז

היא תהיה מהנה, אני פשוט חושב שלא שווה "לסבול" את הפאולים שלה רק לזה, כמו שלא שווה לסבול את הפאולים של הג'ימיני אם לא יורדים לשטח.
מי שמחפש רכב לטיולי נהיגה/דיילי ספורטיבי יש אופציות פרקטיות יותר שיעשו עבודה לא פחות טובה ואולי טובה יותר. מי שמתכנן לבקר גם במסלול מפעם לפעם זה כבר עניין אחר.
 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@farkash7 אני מבין מה שאתה אומר, הבעיה שרוב ההוט האץ" המודרניות, הן עם מגבלות כל כך גבוהות, שאתה צריך לנהוג כמו מטורף כדי להנות מהן באמת.

 

שנית, אני די נהנה שאני בברז, גם בנהיגה מנהלתית. אבל, זה אני 😉

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, menir1 כתב:

במכוניות שמגבלות האחיזה שלהן מאד גבוהות, הדרך הבטוחה למצות את אותן מגבלות הן לרוב רק במסלול, שם יש שטחי מילוט ואתה לא מסכן עוברי אורח תמימים. כוונתי במה שכתבתי מעלה, שבברז המגבלות הנגישות מאפשרות הנאה רבה במסלול אך גם בכביש, בו המהירות הרבה יותר נמוכה והנהג לוקח מרווחי ביטחון. התייחסתי לטענתו של פרקש לגבי טיולי נהיגה עם הברז. 

נקודה מאוד מעניינת בבחירת הרכב הבא, תמיד חשבתי רק על המסלול ולא על טיולים (שאני לא ממש עושה, אבל אולי אתחיל)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה של הברז, לא חייבים לצאת לטיול. כל כיכר היא הזדמנות להנאות קטנות 😊

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם 308 עליה נהגת , וכנראה קרובה הרבה יותר ל208 מאשר לbrz. האם אתה נהנה איתה יותר משמעותית בנהיגה יום יומית וכן בטיולים בכביש? 

תוכל לפרק את זה קצת?

מנוע אטמוספרי(מול הטורבו), איך הרכב מרגיש על הכביש, איזה תחושות יש שלא היו בפיג'ו? אני מבין שלא הכל קל לבטא במילים...

 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...