Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: איך נפלו גיבורים - או איך התחדשתי ב- BYD SEAL כפולת מנועים


הלוחש למכוניות

פוסטים מומלצים

בעניין הממשק - אני סקרן מה יהיו תגובותיהם של אותם צעירים שגדלו עם אייפון ואייפד ולמדו לנהוג על טסלה, חודש אחרי שיעברו לנהוג על רכב עם כפתורים ומנופים לשליטה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 173
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני מצטער לראות את התרד' הופך כהרגלו כאשר מדובר ברכב חשמלי להשוואה לטסלה, אבל... אני רוצה להשכיל את החברה ולהראות תוסף צד שלישי לטסלות שמוסיף כפתורים פיזיים לאלה שבאמת צריכים אותם ולא יכולים בלי.

https://enhauto.com S3XY Buttons 

או מוצרי אלי למניהם

https://he.aliexpress.com/item/3256806677006929.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.11760qbb0qbbpg&algo_pvid=bf59ad82-3aa1-45d7-a63f-1c565e5fd0e7&algo_exp_id=bf59ad82-3aa1-45d7-a63f-1c565e5fd0e7-0&pdp_npi=4%40dis!EUR!69.78!69.78!!!535.15!535.15!%40211b61b017159329079458598ee40d!12000038552509712!sea!US!2337484400!&curPageLogUid=BowUiy2fWJuO&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A

https://he.aliexpress.com/item/3256806391805831.html?spm=a2g0o.productlist.main.33.11760qbb0qbbpg&algo_pvid=bf59ad82-3aa1-45d7-a63f-1c565e5fd0e7&algo_exp_id=bf59ad82-3aa1-45d7-a63f-1c565e5fd0e7-16&pdp_npi=4%40dis!EUR!50.65!34.44!!!53.72!36.53!%40211b61b017159329079458598ee40d!12000037717626535!sea!US!2337484400!&curPageLogUid=K5f07sJOU0Ib&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A

image.png.fa2c89ce2a9b074fd02f06409e645833.png

אני יודע שיש אנשים שירימו גבה ויגידו "ברכב של 200K לא צריך להוסיף כלום" וזה נכון חלקית ולא תמיד, אבל למי שרוצה טסלה ורוצה כפתורים יש פתרון.

שוב פעם סליחה "לוחש למכוניות" שהכל נאפך לדיבור על טסלה. 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, green כתב:

 

שכחתי להתייחס לדרך ההפעלה הגאונית של אור גבוה באופן קבוע.

 

אם הבנתי נכון (תקנו אותי אם אני טועה) צריך ללחוץ על כפתור המגע של האורות הנמצא על ההגה בצידו השמאלי ברציפות, ואז במסך המולטימדיה שנמצא במרכז הרכב בצד ימין של ההגה בכלל, יופיע מסך עם טיימר ואז צריך להמתין עם הכפתור לחוץ עד שמצב אור גבוה ייבחר 🙃

 

ברכב רגיל כידוע צריך לדחוף קדימה את מוט האורות וזהו.

 

אז הבנת לא נכון.

לחיצה ארוכה על ההגה בצד השמאלי ברציפות וגמרנו.

לפני כשעה, motizkn כתב:

אני לא יכול להתווכח על ההילנדר כי לא נסעתי אליו.

בדגם הקודם אני נוסע כבר שנה וחצי אין שום בעיה עם האורות או כל שטות אחרת, האורות הם אוטומטים ואני לא זוכר שהייתי צריך לשנות הגדרות איי פעם.

ורק שהיה ברור, כשאני אומר רוב הנסיעות אני מתכוון ל 95% מהנסיעות. ו5% שנשארו ברובם זה היה תיפעול של המזגן.

אני לא מתווכח שכפתורים פיזים לשליטה במזגן הם יותר פשוטים ואכן זה נקודת תורפה להרבה רכבים, אבל מצד שני זה גם לא סיכון חיים או דורש ממך לפתור אינטגרלים במהלך הנסיעה, מתרגלים.

אני לא מנסה לשכנע אף אחד שהטסלה יותר טובה או פחות טובה, הטענה שלי שכל הדברים הנוראים שכתבו על הטסלה הם אולי פחות טובים אבל ממש לא סוף העולם כמו שמציגים פה.

אחרי שמתרגלים לממשק באמת שאין שום בעיה לתפעל כל מערכת ברכב ללא בעיה ואפילו בהרבה מקרים אחרי שהתרגלתה זה הרבה יותר נוח מהדרך הקלסית.

מדויק.

אני עם היילנד, ההבדלים העיקריים בתפעול זו ידית ההילוכים שעברה למסך ולפאנל בחלק העליון (איפה שאיתות החירום) והאיתות מההגה.

לאיתות מההגה התרגלתי עוד בנסיעה הראשונה. ידית ההילוכים גם. ברוב המקרים אני חונה ברוורס ולכן אני מתחיל נסיעה, מעביר ל-D ועד סוף הנסיעה אין לי מה לגעת בזה, רק בחניה.

התפעול אכן שונה, אבל להגיד שזה אסון\מפגע בטיחותי זו הגזמה בעיניי.

 

תפעול מזגן מהמסך זה משהו שקיים בהרבה רכבים, אצל קונצרן PSA זה קיים לא מעט זמן, ב-VAGיות גם עברו לשיטה של סליידים מתחת למולטימדיה בחלק מהדגמים.

יכול להגיד שהשיטה של טסלה לא פחות נוחה לי, זה נמצא בתחתית המסך בצד שמאל ואני פשוט מושך ימינה או שמאלה כדי להעלות\להוריד טמפטורה. יש גם זיהוי קולי שעובד מעולה למי שלא רוצה לגעת במסך.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

בכל הנוגע לגישה הגיקית להנדסת האנוש, להתעקשות שלא לכלול "סתם" אנדרואיד אוטו ושות' בממשק המשתמש ולהעלמת כל זכר לשליטה פיזית בתפעול - אני פשוט לא מתחבר.

הבחור מסכם במשפט אחד פשוט.
חצי מהשרשור מנסה להסביר לנו שצריך להתחבר וטסלה זו המלכה הבילתי מעורערת וההוכחה היא שמודל y הוא רב מכר.
אז מה, גם טויוטה היילקס ופורד f150 הם רבי מכר בשווקים שונים, האם זו הסיבה שאקנה לי רכב שאני לא מתחבר אליו ואלמד להיסתגל?

אני לא מחליף את הקופרה 2017 שלי בדור החדש של היצרן בגלל השינויים באופי השליטה והקטע המעצבן עם המזגן שבלילה בכלל אינו מואר. אז כל תובנה שיש לי או תהיה לי פסולה בעיני חברי הפורום?

 

גילוי נאות, לא מכיר את פות״ש מעבר לשיחה אקראית במפגש הפורום שהיה בפארק ברעננה. 

אבל מעריך את דעתו. (לא תמיד) 

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • אהבתי 4

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מנסה לשכנע אף אחד שהטסלה היא רכב על. מנסה להעביר מסר פשוט שטסלה היא יצור אחר מהרכב הקלסי עם יתרונות וחסרונות משלה.

וממשק המשתמש בנוי אחרת לטוב ולרע, אבל הוא לא אסון כמו שתיארו אותו פה.

טסלה כמו כל רכב, בסוף מדבר לקהל לקוחות מסוים וכנראה שאתה לא חלק מקהל הלקוחות הזה בדיוק כמו שאתה לא חלק מקהל הלקוחות של פורד f150 וטויוטה הילקס.

אבל קהל הלקוחות שטסלה כן מדברת אליהם (שבמקרה כולל את רוב האנשים כי זה הרכב החשמלי הכי נמכר בעולם) כן מהווה אינדיקציה ברורה שיש פה מוצר טוב, והעובדה שמתוך לקוחות טסלה אחוז גדול יקנה טסלה כרכב הבא מהווה אינדיקציה לכך שהם כן יודעים משהוא על ממשק משתמש ורכבים.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
בתאריך 16.5.2024 בשעה 23:30, הלוחש למכוניות כתב:

לסיכום דעתי בנושא הנדסת האנוש בטסלה:

בעקרון - כשמשהו איננו מקולקל, באמת שאין צורך לתקן אותו.

כאשר מדובר על פקדים בטיחותיים כמגבים ואורות/מאותתים - שימו לב כמה אנרגיה מבזבזים כאן 

רק על מנת להצדיק שינויים מרחיקי לכת שלא רק שאינם תורמים מאומה לבטיחות בתפעול הרכב, אלא אף מורידים אותה באופן כללי (עקב הסטת מבט ממושכת מהכביש) - בטח ובטח לנהגים מזדמנים/לא מיומנים/לא טכנולוגים.

אז לכל אבירי ומגיני תפעול המסכים של טסלה - שימו לב מה קורה כאשר אפילו בארגון EURO NCAP מבינים את הקשר שבין תפעול מסורבל ולא אינטואיטיבי נוסח טסלה (וכמובן עוד יצרנים) ובין בטיחות. אם יתחילו להעניק/להפחית כוכב-בטיחות בגין ממשק משתמש ארגונומי או לא, זה כבר יתמרץ את כוווולם, אפילו מר מאסק, להפנים - ולתקן.

מנהלי פרויקט הבטיחות החשוב ביותר בעולם הרכב, Euro-NCAP אשר שינה לפני כ-25 שנים מקצה לקצה את ההתייחסות של תעשיית הרכב לבטיחות, קיבלו החלטה מתבקשת מאליה והודיעו שהחל מינואר 2026 הם לא יעניקו ציון מרבי לכלי רכב שלא יימצאו בהם כפתורי שליטה פיזיים לפונקציות שנעשה בהן שימוש רב.

בתאריך 17.5.2024 בשעה 06:41, motizkn כתב:

שוב, יש פה הרבה ביקורת על ממשק המשתמש בטסלה, ובעיקר מאנשים שלא רגילים.

בחיים האמיתיים עם הרכב המצב ממש לא גרוע כפי שמתואר למען האמת חלק גדול מהשינוים הופכים את הרכב לנוח ופשוט יותר.

כאמור - תגיד את זה ל-EURO NCAP .

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 13 דקות, Roycohen1979 כתב:

מעניין, אחלה כתיבה ממש כיף לקרוא.

נחכה לעדכונים נוספים שאולי ישכנעו "חושש מסיניות חשמליות" כמוני

תודה רבה.

 

מטרת הפוסט היא בפירוש לא להרגיע... עוד לא.

 

הגעתי למצב של Early adopter עם הסיל בעיקר בגלל שלא התחברתי לנוחות, להנדסת האנוש ולאיכות ההרכבה והחומרים בטסלה3 פרפורמנס שהיתה אמורה להיות הבחירה היחידה שלי עד להשקת הסיל.

בגילי, זו אמורה להיות החוויה המוטורית האולטימטיבית והאחרונה כאשר אני עדיין במלוא יכולות הנהיגה שלי.

 

כעת - רק הזמן יגיד האם ההחלטה היתה נכונה מבחינת חוויית הבעלות, מבטיח לעדכן ומקווה להיעדר דרמות גדולות בהקשר הזה.

 

 

  • אהבתי 2

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברי הפורום הצעירים והפחות ותיקים לא מבינים/מפנימים את השפעת/אפקט הזמן החולף. 

באחד השירשורים מתלוצצים שהנושא יחשוף את הגילאים של ותיקי הפורום (מישהו אמר פורום מכוניות בתפוז 😉) . אבל לאותם ותיקים , כולל אותי, יש לא מעט ותק בנהיגה ובעלות על כלי רכב .
כשאתה נוהג למעלה מ 30 שנה 35-40 אלף קילומטר בשנה במכוניות שונות , הן בבעלותך/בני משפחה או רכבי חברה, אתה יכול להעריך תכונות שונות ברכב ובחויית הבעלות.

אם אתה מחבר לזה הבנה במכונאות וידיים טובות, ובמקרה שלי גם נגישות לליפט כשהיה צריך, אתה מקבל עוד יותר תובנות מאשר אחד שנוהג ברכב שרכש במיטב כספו/חסכונותיו/תקציבו ומחפש להתנחם בצידוק להחלטה שלו באיזה רכב בחר. 
כל אחד בוחר במה שמתאים לו במגוון שיקולים ופשרות, אין משהו אולטימטיבי וכמעט תמיד יש מגבלת תקציב.  יש כאן כאלו שרכשו ״מחיר״ (רכב במחיר מציאה) וכותבים פוסטים מהללים על כמה היתה זו החלטה כלכלית נבונה למרות ה ח*ה שאכלו בתקופת הבעלות. יש שיודעים לתאר במפורט ולהחכים ויש שמנהלים שיח עקר שמטרתם להרגיש טוב יותר עם הבחירה שלהם.

 

עולם הרכב משתנה היום מהר יותר, אבל הזמן שלנו לחוות עוד ועוד כלי רכב הוא סופי. חבר שפרש לאחרונה שאל אותי מה לעשות בנושא הרכב שלו, האם לעבור מליסינג של החברה לליסינג פרטי או לרכוש רכב חדש שיחזיק בו כמה שנים. השאלה הראשונה ששאלתי הייתה כמה שנים ולמה לא לרכוש רכב שעונה היום על הצרכים הנוכחיים ובהינתן הנסועה הפוחתת שלו לרכוש את מה שהוא יהנה ממנו 10 שנים לפחות, הכי מאובזר שיש, כי אין טעם לחסוך ברכישת משהו בסיסי,  כי לך תדע אם בעוד עשור הוא יהיה במצב של להנות מזה או חו״ח כבר לא ינהג משלל סיבות. 

 

אישית, כל עוד אני נהנה ויכול למצות את חווית הנהיגה והבעלות , בדומה לפות״ש, אני בעד. 

התחושה שעם הזמן , תגיע פחות ופחות לימי מסלול ותאלץ לבחור ברכב ״בנאלי״ לשימוש היום יומי היא לא מעודדת ולא נוחה. אז אם אתם בני 50 ומעלה תפרגנו לעצמכם פחות פשרות. 🙂

 

 

 

  • אהבתי 3

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

בעיקר בגלל שלא התחברתי לנוחות, להנדסת האנוש ולאיכות ההרכבה והחומרים בטסלה3 פרפורמנס שהיתה אמורה להיות הבחירה היחידה שלי עד להשקת הסיל.


הכל בהתייחסות לפרופרמנס הקודמת לא לחדשה אני מניח.
מעניין אותי לשמוע מה דעתך על איכות ההרכבה והחומרים בהיילנד.

 

 

לפני שעתיים, zaf כתב:

אישית, כל עוד אני נהנה ויכול למצות את חווית הנהיגה והבעלות , בדומה לפות״ש, אני בעד. 

התחושה שעם הזמן , תגיע פחות ופחות לימי מסלול ותאלץ לבחור ברכב ״בנאלי״ לשימוש היום יומי היא לא מעודדת ולא נוחה. אז אם אתם בני 50 ומעלה תפרגנו לעצמכם פחות פשרות. 🙂

אני די רחוק מ-50.
יש כל הזמן מחשבה בראש למכור את הBRZ ולקנות רכב שאוכל להנות ממנו יותר ביום יום עם ערך מוסף.
חולפת המחשבה גם לקנות איזה טרקטור ולטייל איתו בשטח, כשדיברתי על זה עם אח שלי אישתי הוא היה הרבה יותר החלטי ממני "למכור? למה למכור? גם וגם - חיים רק פעם אחת".

לא יודע עדיין אם אני מסכים איתו שלקנות לנדקרוזר ב-200-300 ולשמור על הBRZ זה לגיטימי. לכל היותר אחד עתיק שנושק ל-20 שיעלה 80K, ואז יצאה הפרפורמנס החדשה ועשתה לי כאב ראש...

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, farkash7 כתב:

חולפת המחשבה גם לקנות איזה טרקטור ולטייל איתו בשטח

חלפה גם כזו, אבל למזלי היו כלים זמינים אצל חברים ואחרי כמה טיולים זה עבר לי. לא צריך לקנות את הפרה בשביל חלב לקפה 😉

לפני כשעה, farkash7 כתב:

למכור? למה למכור? גם וגם - חיים רק פעם אחת".

ככל שמצבך הכלכלי מרשה, צודק. אבל טעות בסיסית אחת יש כאן - מתים פעם אחת, חיים כל יום מחדש 🙂

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2024 בשעה 00:27, הלוחש למכוניות כתב:

הפוסט שלי כוון לחברי הפורום הנכבד הזה כדי לפתוח עיניים ולפתח דיון.

אם חלילה פגעתי בציפור הנפש הטסלאית שלך - קבל את התנצלותי הכנה, והאובייקטיבית. 

 

למה מוזרה? כי זה לא תואם את מה שאתה חשבת עד כה?

דווקא בגלל שאני איש מקצוע, דווקא בגלל שיצא לי לנהוג ביותר טסלות מאשר רב חברי הפורום, דווקא בגלל שאני הייתי זה שכתב כאן שמתחייבת זהירות יתרה בעת הבדיקה של סינית חשמלית  -  

דווקא בגלל כל זה, שמתי בצד את כל הסטיגמות שהיו לי - ויצאתי למסע של כמה שבועות טובים לבדוק מה נשתנה בסיל מכל הסיניות.

ומצאתי מספיק דברים שהשתנו - ואז אני שיניתי את דעתי. לגבי הרכב הזה. בהתאמה אישית אלי. אל מול 3 פרפורמנס.

 

אז אם זה לא נראה לכבודו - הכל טוב. קניתי לי, מכספי שלי, ואפילו לא שילמו לי כדי שאכתוב ולו מילה אחת בנושא.... ואם אתה חושב שעקב כך אפסיק להמליץ על טסלה ללקוחות שאראה שהיא מתאימה להם יותר - אז אתה באמת לא מכיר אותי...

 

קודם כל תתחדש ותהנה, זה הכי חשוב.

אין לי ציפור נפש טסלאית למרות שאני חושב שזה רכב נהדר, כשאמא שלי חיפשה להחליף את שלה אמרתי לה שאפילו לא תחשוב על זה כי זה פשוט רכב שהוא לא בשבילה (חוסר בכפתורים ושאר ירקות).

 

החו"ד או איך שתקרא לזה שנתת לא היתה 1:0 לסיל, תקרא שוב, היא היתה יותר בכיוון של 3:0 וזה פשוט לא מתכתב עם מה שהולך בחוץ (ולא מה שאני חושב), אז אם היית כותב את זה בתור דוד או משה (או איך שקוראים לך) זה היה סבבה ממש, אפילו מפורט יתר על המידה. אבל לפרסם את זה בתור מומחה זה - זה פשוט קצת מוזר לקריאה.

 

אני שמח לא שילמו לך (מראש לא חשבתי) ובאמת מקווה שתהנה מהרכב ושיהיו לך כמה שיותר לקוחות, בסוף אלו יותר חשובים מעוד כפתור פיזי שלא נסכים אם צריך!

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, TDI כתב:

@הלוחש למכוניות מרתק! תודה!

האם לא היה טבעי יותר עבורך לחפש רכב חשמלי במחוזות VAG?

 

הוא התייחס לזה בעמוד הקודם, טוען שהם מפגרים מאחורה מבחינת טכנולוגיה חשמלית.

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...