Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: איך נפלו גיבורים - או איך התחדשתי ב- BYD SEAL כפולת מנועים


הלוחש למכוניות

פוסטים מומלצים

לפני 11 דקות, הלוחש למכוניות כתב:

מהירות ההאצה כה ברוטלית, כולל בפניות,

 

זהה ולפעמים פחותה ממודל 3 לונג ריינג׳, שאותה פסלת כי היא...לא מספיק מהירה?

מוזר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 192
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 20 דקות, הלוחש למכוניות כתב:

ומושב נוח בצורה בלתי רגילה עם אפשרויות כוונון מצויינות.

 

שמחתי לקרוא את ביקורת הביניים אורי - הזדמן לי לשבת באטו3 וגם להביט על המושבי באקט בדולפין.

 

מה שהרגשתי ב3 (BYD) - היה מושב קשה להחריד לעומת מושבים אחרים שישבתי בהם בהרבה מאוד רכבים - על גבול הקשה אבן, יחד עם זאת הרושם שקיבלתי הוא שהמושב כן נוח ואולי אפילו הנוקשות הזו היא נכונה יותר לנסיעות ארוכות משום שאין במושב כזה שום נטיה לשקוע ולקרוס פנימה אולי - היתה חסרה לי קצת אחיזה (בלוסטרינג) בצדדים והויניל התעשייתי הרגיש לי חלקלק משהו וכאן אני דווקא מתאר לעצמי שמושבי הבאקט שיש בדולפין - יפתיעו לטובה. 

 

השאלות הן - 

 

האם גם בסיל המושבים על הצד הקשה כל כך? 

איך הם באופן כללי? - תמיכה במתניים, תמיכה בישבן ובגב התחתון, משענת ראש - והאם מרווח הברכיים שלהם מתכוונן? 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 18 דקות, lanosforce כתב:

השאלות הן - 

 

האם גם בסיל המושבים על הצד הקשה כל כך? 

איך הם באופן כללי? - תמיכה במתניים, תמיכה בישבן ובגב התחתון, משענת ראש - והאם מרווח הברכיים שלהם מתכוונן? 

המושבים בסיל אינם נוקשים, אלא נוחים מבלי להיות רכים מדי, עם דגש על תמיכה צידית טובה, כפי שמרמז מראה הבאקט שלהם. 

התמיכה בכל שאר האזורים גם טובה, גם בגלל האפשרות לכוונן את גובה המושב כולו או רק חלקו הקדמי (תמיכה בברכיים).

גם תמיכת הגב התחתון ניתנת לכיוון ע"י ניפוח וכיוון גובה הבליטה.

משענת הראש אינטגלית, לא ניתנת לכיוונון והיא פשוט מעולה כמות שהיא - בעיקר בכדי לתמוך בצוואר בהאצות...

לפני 29 דקות, Dan___ כתב:

זהה ולפעמים פחותה ממודל 3 לונג ריינג׳, שאותה פסלת כי היא...לא מספיק מהירה?

מוזר.

אם קראת את כל הפוסט שלי, היית מבין שההעדפה שלי את הסיל על פני טסלה לא נבעה משיקולי ביצועים. גירסת LR מספיק מהירה לרוב האנשים, עם תאוצה מרהיבה של כארבע וחצי שניות ל-100. 

הסיל מהירה ממנה. עובדה.

אבל אותי כאמור הרתיעו בטסלה פרפורמנס : חוסר נוחות, הנדסת אנוש בעייתית, רמת הרכבה וגימור נמוכה יותר. קאפיש?

  • רעיון טוב! 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, הלוחש למכוניות כתב:

 גירסת LR מספיק מהירה לרוב האנשים, עם תאוצה מרהיבה של כארבע וחצי שניות ל-100. 

הסיל מהירה ממנה. עובדה.

 

אתה טועה, עובדה. הLR יותר מהירה מהסיל.

בתור איש מקצוע אתה מבסס את ה״עובדה״ שלך על...מה בדיוק?

מוזמן לראות מבחני תאוצה מעשיים בין השתיים ביוטיוב.

מצופה ממך לדייק הרבה יותר מהמשתמש הממוצע. כבר העירו לך על זה בשרשור, ואתה בכל זאת ממשיך.
 

 

בתאריך 11.5.2024 בשעה 13:31, הלוחש למכוניות כתב:

או במילים אחרות - אני צריך טסלה, לא?  ואם טסלה - אז ה-3 LR, עם טווח מוצהר של 600 ק"מ בוודאי תספק אותי, עם צמד מנועים בהספק של 498 סוסים ומומנט מרשים של מעל 50 קג"מ זמינים מיידית תמיד.... 

אז זהו - שלא...

4. הביצועים היו, איך נאמר, בסדר. רק בסדר???  היתכן שרכב עם 500 סוסים יכול להיות רק בסדר?? אז זהו - שכן... מסתבר שעם משקל שמתקרב ל-2 טון, אפילו 52 קג"מ לא ממש מספקים את הסחורה למי שמחפש ביצועים באמת רציניים. 

בקיצור - לא ממש התחברתי.

 

לפני כשעה, הלוחש למכוניות כתב:

 מהירות ההאצה כה ברוטלית, כולל בפניות, עליות ובכבישי הגליל משופעי-קערים, שצריך ממש להיזהר

 

 

image.thumb.png.b1a7a1ecac3fcf485847398c8a1e0ea9.png

 

 

אופס.

עריכה אחרונה על ידי Dan___
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 34 דקות, Dan___ כתב:

אתה טועה, עובדה. הLR יותר מהירה מהסיל.

בתור איש מקצוע אתה מבסס את ה״עובדה״ שלך על...מה בדיוק?

על תאוצה ל-100 ב-3.8 שניות בסיל, לעומת 4.4 שניות ב-LR.

על התנסות אישית שלי - עם תוצאה זהה לחלוטין לזו שטוען היצרן.

למה אתה מתעקש להיכנס לויכוחים ילדותיים על ענייני תאוצה? אז יתכן שבמאוץ לרבע מייל התוצאה זהה לזו של LR, הכל טוב, לא התכוונתי לפגוע בכבוד הטסלה, כתבתי מראש שויתרתי על הביצועים המדהימים יותר של הפרפורמנס, אז בוא נרד מזה, זו לא תחרות מי משתין יותר רחוק ויש עוד הרבה שיקולים שהנחו אותי לכיוון ה-BYD.

 

וזה צילום לוח השעונים שלי : 3.8ש'. יולי, צומת כברי, יציאה מרמזור - מצפון לדרום.

יש בסיל מסך ששומר ביצועים - זה הצילום שלו אצלי.

 

 

image.jpeg

  • אהבתי 2

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואהו הסינים האלה מהירים כבר בחייה הקצרים של הסיל הם הספיקו לשדרג אותה משמעותית:

 

https://www.cartube.co.il/חדשות-רכב/מתיחת-פנים-2025-byd-סיל-נחשפת

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

כן - זה מתחיל להיראות כאילו קצב הרענון של דגמי חשמל סיניים מזכיר יותר את עולם המחשבים מאשר את עולם הרכב...

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
  • ספונסר פורום

עדכון -  9חודשים, 31,000 ק"מ של חשמל זורם חזק

 

איך שהזמן רץ...

 

הסיל הפך מהר מאד לרכב שעובד קשה לפרנסתו, ובינתיים עומד יפה במטלות.

תובנות עיקריות מנקודת המבט שלי:

כל נקודות החוזקה שהביאו אותי לרכישה מוכיחות את עצמן:

נוחות כללית, שקט, הנדסת אנוש וביצועים מעולם אחר הפכו לדבר שבשגרה. פשוט כיף.

 

הוצאות עיקריות עד כה:

1. צמיגים: הקונטי (אקו-קונטקט 6) המקוריים והפושרים למדי החזיקו אצלי רק 21,000 ק"מ לפני שהחורף איים לפרוץ, ועובי הסוליה הפך לקריטי, כך שתוך כחצי שנה הצלחתי להשמיד סט צמיגים בינוניים מאד, ודי שמחתי להיפטר מהם. רמת השקט והאחיזה האבסולוטית היו גבוהות, ייאמר לזכותם, אך מכל בחינה אחרת זו אכזבה. מי שם צמיגי חיסכון על רכב עם 530 כ"ס? אה - מי שרוצה למכור את הסיפור המופרך של 520 ק"מ טווח (ועוד אחזור לזה), זה מי.

אני רוצה להנות ממה שיש לסיל להציע - כך שצמיגים עם תקשורת אפסית, נשיכה רפה בתחילת הפניית הגה, ותחושה כללית של חוסר-חדות ממש לא עשו לי את זה. אורך החיים הקצר לא הפתיע - מכונית של 2 טון פשוט טוחנת את הגומי הזה כאילו היה קונפטי, וכזכור הבטחתי לא לרחם על הסט הראשון, וכך היה. זריקות הזנב ממש לא עזרו למסכנים מאחור, במיוחד...

המחליף: בחרתי ללכת על הטופ כיום - סט מישלין PS5 בעלות מעל 4800 ש"ח לרביעייה. יקרררר.

אבל השינוי בביצועים ובתחושות היה מדהים: השקט נשמר בקלות, האחיזה אף השתפרה ותחושת הנשיכה הראשונית היא ברמה שהרבה יותר תואמת את ביצועי הרכב. כיף אמיתי, כולל אחיזה פנומנלית ברטוב. מאד מעורר ביטחון.

הבטחתי לעצמי שאם רק אצליח להגיע איתם לנסועה של מעל 30,000 ק"מ, אשקול להישאר עם המותג. בינתיים, אחרי 10,000 ק"מ איתם - זה ממש לא בטוח שאצליח לעמוד בזה... לא ייאמן מה המומנט הזה עושה, גם בנהיגה מתונה יותר... מתכנן לעשות רוטציה ק'-א' ממש בקרוב, כי ניכר באחוריים שמתבלים מהר יותר.

 

2. טיפולים: טיפול ראשון: 15,000 ק"מ. סביב 600 ש"ח. לא נורא, אמרתי לעצמי, גם אם בסה"כ מה שהוחלף היה פילטר מזגן - וכל היתר בעצם סריקה / בדיקה של מערכות הקירור והבלימה בעיקר. 

ואז הגיע הטיפול השני, 30,000 ק"מ. פה זה כבר נגמר סביב 1800 ש"ח... ממש לא זול, אם כי מסתבר ש-BYD מנחים להחליף את שמן התמסורת כל 30K, ואצלי יש כמובן 2 מנועים ותמסורות, אז עבודה כפולה... קיצר - כמעט 850 ש"ח לחלפים ועוד 660 ש"ח לעבודה - לפני מע"מ והנחה קטנה.

ממש לא זול עבור רכב שאין לו אפילו בוכנה אחת לרפואה... 

לאור העובדה שאין באמת אלטרנטיבה וחשוב לשמור על האחריות הארוכה - אני לוקח בחשבון הוצאה ממוצעת של קצת מעל 200 ש"ח לחודש לתחזוקה, ומקווה לעמוד ביעד של 100K ק"מ לחיי הבלמים.

החדשות הטובות - כעת יש לטפל רק פעם בשנתיים / 30,000 ק"מ, כך שנחסך לי זמן.

עוד חדשות טובות - הבלמים האדירים בקושי מראים סימני בלאי, עדות לכך שהבלימה הרגנרטיבית ממש עובדת, גם אם ללא נהיגה מלאה בדוושה אחת.

 

3. טווח נסיעה: פה אנחנו נכנסים לעולם של כאב למי שבאמת בונה על נתוני היצרן (520 ק"מ WLTP), או לעולם של כיף גדול למי שלומד, כמוני, ללכת על הקו העדין שבין הנאה מנהיגה ופרקטיות.

מה שזה אומר בפועל הוא שלסגנון הנהיגה יש השפעה אדירה על הטווח, גדולה בהרבה מאשר במנועי בעירה פנימית. בחיים האמיתיים - זה אומר כך:

טווח ריאלי של:

250 ק"מ , למי שרק בוחר להתגרזן ולאמת תאוצות, מתאים למי שרוצה לחזור להיות ילד ...

300 - 340 ק"מ , למי שנוהג נסיעות ארוכות ובוחר שלא לרדת מ-120 קמ"ש (תאורטי/איפה שמותר, כמובן !). זה מאפיין את סגנון הנהיגה שלי עד כה.

380-400 ק"מ , למי שמסוגל להתאפק ולא לעבור 100 קמ"ש בנסיעות ארוכות . קשה... קשה...

מעל 400 ק"מ - מודה, מעולם לא הצלחתי להגיע. השילוב הממכר של התאוצות והשקט פשוט הופך נהיגה ב-90 קמ"ש מחוץ לעיר למשהו שעבורי פשוט לא בלקסיקון... מאידך - אני גר בצפון, בגליל - אז כל עלייה רצינית גורמת לצריכה מוגברת מאד, ואין לי הרבה נסועה בפקקים או בערים - מה שכמובן ממש היה עוזר להעלאת הטווח.

 

בפועל - אין לי שום בעיה להגיע מהבית לת"א וחזרה (לפחות 320 ק"מ) על "מיכל חשמל" אחד, כך שזו נסיעה שעולה פחות מ-50 ש"ח במחירי חשמל ביתי.  אם אני רואה שיצאתי לדרך חזרה עם פחות מ-50% סוללה, עוצר בדרך (ביקום, למשל, תחנה מהירה ונוחה של ON EV) ומרביץ כמה דקות טעינה מהירה, בקושי מספיק לשתות כוס קפה, וממשיך לדרכי. זה מספיק לעוד 20% סוללה בקלות.

 

העובדה שסוללת הליתיום-פוספט לא מתרגשת מטווח טעינה וחיים בין 0-100% (בניגוד ל- 20-80% המומלצים בטסלות הראשונות) עוזרת לי מאד שלא להשתמש הרבה בטעינה מהירה, ואכן רוב מוחלט של הטעינות הן במטען ה-AC הביתי, שטוען בקצב בריא לסוללה של 10 קווט"ש.

 

מודה - התרגלתי לחיי חשמל די מהר, אבל חשוב להדגיש לכל מי ששוקל להתחשמל  -  עשו חשבון היטב האם הטווחים של דור הסוללות הנוכחי אכן מספיקים לכם, או שעדיף להמתין עוד שנתיים-שלוש (ואולי פחות...) לדור החדש של סוללות (בעיקר סוליד-סטייט) שמבטיח שיפור של 50% בקלות על פני הקיים.

 

יחסית ל-A4 2.0 עליה נהגתי קודם, מדובר בחיסכון חודשי של 1500-1800 ש"ח בהוצאות השוטפות .

אני מקווה שהיחס הזה יישמר גם הלאה... בינתיים - נהנה מהדרך.

 

מוזמנים להגיב ולשאול על נקודות נוספות.

  • אהבתי 8
  • רעיון טוב! 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה רכב וכיף לשמוע את החוויות שלך. מעריך מאוד את הכנות בעידכון שלך למרות שנניח נושא הטווח אינו חיובי, אבל אמיתי וכנה (משוכנע שזה המצב בכל החשמליות, אבל מי שקונה מותג מסויים לפעמים נוטה להצדיק את הרכישה ולא לציין נקודות יחסית לא תומכות את ההחלטה). סע בדרכים טובות ותמשיך לעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

ממש מפתיע שירדת מרכב גרמני שחווית הנהיגה ממש מורגשת ומלאה בחיות לרכב חשמלי .

אני שואל מכיוון שעשיתי היום נסיעת מבחן על הסיל הדגם דיזיין , ואכן האוטו באמת מאיץ יפה אך היה חסר לי קצת רגש וחיים בנסיעה , האם דגם דיזיין שונה לגמרי מהאקסלנס או שבחשמליות כולם פחות או יותר אותה חווית נסיעה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
  • ספונסר פורום
בתאריך 26.1.2025 בשעה 19:29, Shlomari86 כתב:

ממש מפתיע שירדת מרכב גרמני שחווית הנהיגה ממש מורגשת ומלאה בחיות לרכב חשמלי .

אני שואל מכיוון שעשיתי היום נסיעת מבחן על הסיל הדגם דיזיין , ואכן האוטו באמת מאיץ יפה אך היה חסר לי קצת רגש וחיים בנסיעה , האם דגם דיזיין שונה לגמרי מהאקסלנס או שבחשמליות כולם פחות או יותר אותה חווית נסיעה?

המעבר לרכב חשמלי היה עבורי מלווה בחשש גדול.

כאחד שתמיד הגדיר עצמו MOTOR HEAD אמיתי, כמובן שאין תחליף לתחושות, הרעש, הפידבק שניתן לקבל מרכב ICE ממש טוב.

עם השנים (ואני נוהג מעל 45 שנה) עברתי את כל השלבים של רכבי ספורט/ביצועים שהפכו יותר ויותר סינטתיים בתחושה, בהיזון החוזר (המעבר לתגבור חשמלי היה משבר של ממש...), ובכללי ניתן לומר שגם אם הביצועים עצמם רק השתפרו, הרי שצרכי חיי משפחה שינו את הדגש מ-100% ביצועים והתנהגות לתערובת של איכות-נוחות-ביצועים שהקריבה את ההיזון החוזר לתמיד עם הפיכת הרכבים ליותר ויותר ממוחשבים ומבודדים את הנהג ממה שבאמת קורה מתחתיו.

 

הסיל היה עבורי הפשרה המתבקשת אם רציתי להישאר (לפחות) עם ביצועים כמעט-ברוטאלים תוך חיסכון אדיר בהוצאות השוטפות שנובעות מנסועה של 40,000 ק"מ/שנה. 

 

רגש? חוויה שמערבת סאונד ותחושת-ישבן מהמתלים/מנוע/הגה? זה היה חתיכת ויתור על כל אלה, אך כאמור עבורי החיסכון ניצח, אז נשארתי עם בחירה בביצועים של האקסלנס ועם נוחות נסיעה עדיפה על הטסלה 3 (בוודאי הפרפורמנס). החוויה עברה "דיגיטציה", אבל כנראה שאצלי הגיל כבר עושה את שלו ואני מעדיף להישאר עם 0-100 ב-3.8 שניות - אך בשקט מופתי ונוחות של משרד נייד (שוב, צורך אמיתי שלי ולוא דוקא של מישהו אחר).

 

ומילה קטנה על בטיחות: למי שמסתפק ב-320 הסוסים ומרגיש ש-530 הם פשוט יותר מדי בשבילו, לכו בכיף על גרסת הדיזיין. האלימות השקטה והמטעה של התאוצות המצב ספורט יכולה לתפוש חסרי ניסיון כשהם לא מוכנים. הטסלות ששווקו בארץ בשנה הראשונה היו מעורבות בכפליים תאונות בשנתן הראשונה מרכבים מקבילים עם מנועי בנזין. זו איננה מקריות. ההפרש הקטן במחיר אמנם מפתה, אבל חוסר ההתייחסות (גם בטסלה, וגם בזיקר כפי שחוויתי) של אנשי המכירות והמסירות לנושא הביצועים מאד מטריד. מי שלא חלם תמיד על ביצועי-על, פשוט יכול לוותר. זו דעתי.

  • אהבתי 4
  • מעניין 2

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

רגש? חוויה שמערבת סאונד ותחושת-ישבן מהמתלים/מנוע/הגה? זה היה חתיכת ויתור

למי שיכול מומלץ להחזיק משהו ותיק .

האידיאלי מבחינתי יהיה.  323 e30 , אבל כזה קשה מאוד למצוא. לכן אישית מסתפק במה שיש , שזה הנוכחי, יש לו כמעט מכל מה שצריך. (חסרה הנעה אחורית והגה הידראולי) . אבל החיים הם פשרה. 

  • רעיון טוב! 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...